Alonso nu este îngrijorat de rezultatele modeste din calificări

de Daniel Popescu
Miercuri, 02.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso susţine că nu este îngrijorat că nu obţine performanţe majore în calificări şi preferă să se compare doar cu coechipierul său Felipe Massa.

Esential 4 pole positionuri a obtinut Alonso la Ferrari incepand din 2010
36 de pole-uri a obtinut Vettel in acelasi interval de timp
Ferrari este una dintre echipele cu cel mai constant parcurs în curse din ultimii ani, însă rezultatele modeste înregistrate în sesiunile de calificări au împiedicat de multe ori echipa să-şi adjudece victorii.

De exemplu, de la sosirea la Ferrari în 2010, Fernando Alonso a obţinut doar patru pole position-uri, în timp ce Sebastian Vettel, care se îndreaptă spre al patrulea titlu mondial consecutiv, a plecat de 36 de ori din prima poziţie a grilei de start în acelaşi interval de timp.

Cu toate acestea, Alonso susţine că nu are niciun fel de probleme în calificări şi preferă să se compare cu coechipierul său Felipe Massa, pe care îl învinge cu regularitate pe un singur tur de circuit.

"Punctele sunt acordate duminica.

Dar chiar dacă ziua de sâmbătă nu reprezintă o prioritate, am fost cel mai bun coechipier pe care l-a avut Massa în calificări. Avantajul meu comparativ cu el este de 82%. Prin urmare, chiar dacă sâmbătă nu este punctul meu forte, în opt weekenduri din 10 sunt în faţa lui. Aşa că nu cred că asta este o problemă pentru mine", a declarat dublul campion mondial pentru publicaţia braziliană Totalrace.

Via GMM

Comentarii (22)

  • andrey_1293
    Se simte bine cand lumea il lauda si zice ca e mare si tare, sa se compare cu Massa mi se pare josnic. Impart acelasi material tehnic (sa zicem) dar asta nu inseamna ca trebuie sa se compare cu el. Primul adversar este coechipierul dar avand in vedere ca an de an aspira la titlul mondial, trebuie sa se gandeasca ce a facut Vettel, Hamilton in astia 3 ani. Si Vettel are aceeasi masina cu Webber, dar nu i-as pune in acceasi oala, si nici el nu cred ca s-ar compara cu Webber
    22 19
  • de parca Massa e la conducerea campionatului, nu Vettel. MAssa, stie toata lumea ca e pilotul nr.2 sau jucatorul de echipa cum ar zice altii asa ca aceasta comparatie nu-si are rostul. Si aici primul lucru care imi vine in minte, este marele premiu de la Hockenheim : Felipe, Alonso is faster than you!
    Lupta lui este cu redbull daca vrea sa castige campionatul si cu mercedes pentru campionatul constructorilor.
    15 15
  • *hockenheim 2010
    8 12
  • nu imi place deloc alonso insa cred ca are dreptate. atunci cand concura la renault (chiar si mc laren) si avea masini cu adevarat competitive avea de asemenea numeroase pole-uri...
    17 2
  • levier
    Indiscutabil ca Alonso este un pilot bun. Comparatia cu Massa nu are insa niciun sens. Nu inteleg de ce toata lumea traieste cu impresia ca Massa il ajuta pe Alonso lasandu-l sa il depaseasca pe pista. Rolul lui Massa a fost in mod evident acela de a testa pentru Alonso, atat in antrenamente, cat si in calificari si cursa. Echipa este profesionista, a directionat toate resursele catre un singur pilot. Dupa rezultatele furnizate in teste a fost Massa evaluat, nu dupa punctele obtinute in cursa. Asa se explica de ce echipa a fost multumita de el atatia ani: el si-a indeplinit obiectivele (doar ca aceste obiective nu au fost clare pentru noi).
    8 19
  • Oamenii au memorie scurta si uita ca massa ii batea constant in calificari pe schumacher si pe raikkonen, iar cu alonso situatia s-a inversat, faptul ca alonso e slab in calificari sunt pure nascociri ale presei britanice. Alonso are 4 poluri si mai mult de 4 victorii de cand e la ferrari, iar vettel 36 de poluri si mai putin de 36 de victorii, cu toate astea a fost foarte aproape de titlu de 2 ori, si in nici una dintre ocazii nu ii se poate inputa ca a pierdut pe mana lui, ar trebuie sa ridice semne de intrebare nu reprosuri la adresa lui. Pentru mine faptul ca de 4 ani incoace el este principalul urmaritor a lui vettel cu o masina net inferioara chiar si altor masini de pe grila, nu face decat sa arate ca e cel mai bun din generatia actuala de piloti din formula 1.

    sanatate!!
    20 25
  • @ion, din 2010 pana in 2012 ferrari a avut a doua masina in 2011 iar in 2012 a doua masina si uneori egala sau mai buna ca redbull a fost mclaren dar din cauza nenumaratelor probleme tehnice, nu au reusit sa castice niciun campionat. Din aceasta cauza a iesit alonso pe locul 2 in 2012, datorita ghinioanelor altora (si aici o sa spuneti a avut 2 abandonuri dar chiar si asa mclaren a abandonat de mai multe ori). In 2010 nu poate spune nimeni ca au avut masna inferioara doar ca nu au stiut sa gestioneze cursele. In 2011 nu e nimic de zis pt ca a fost doar redbull si restul.
    Asa ca nu o mai tineti una si buna cu masina ca e a 3-a sau a 4-a si alonso face minuni, Masina mai tot timpul a fost a 2-a ( si in unele cazuri/curse a treia datorita pneurilor) asa ca normal ca mereu i-a revenit locul 2.
    9 11
  • gresit
    gresit altair19!
    "Alonso is faster than you!" a fost la Monza anul trecut nu la Hockenheim. Nu am inteles niciodata ce a fost atat de deranjant in acel mesaj. I s-a comunicat o realitate. Alonso era mai rapid decit colegul de echipa tur dupa tur. Ce e in neregula cu asta?
    Asta cu "Felipe testa componente pe monopost pentru Alonso" de unde ai mai scos-o? Nu ti-e clara mentalitatea Ferrari? Ei vor TITLUL LA CONSTRUCTORI. Acel titlu le aduce mai multi bani si faima decit titlul la piloti. Problema e ca degeaba e Felipe in calificari in fata colegului de echipa. In cursa de duminica aproape fara exceptie se pierde in pluton. Massa nu este la fel de constant, nu are starturi la fel de bune ca si Alonso.
    Unul e campion altul e colegul campionului. Cam asta este diferenta.
    9 21
  • ferrari chiar avea nevoie neaparat de alonso? eu cred ca aveau mai mult de castigat in varianta kimi - massa. vettel = schumacher ( cand il urmaresc pe vettel in cursa , parca ar fi schumacher pe cand era la benetton)
    9 11
  • @iulianimii
    Si eu cand il vad pe Vettel imi aduc aminte de plictiseala di F1 de pe vremea lu Schumacher. Masina face diferenta.
    10 2
  • altair19
    Din 2010 pana in 2012 masina Ferrari a fost inferioara Red Bull si McLaren (in 2012 mai slaba si decat Lotus), uitate in analizele autosport facute la finalul fiecarui an in parte.
    Am observant o tendinta generala de pune toata performanta sa din ultimi 3-4 ani, pe ghinioanele altora dar intrebarea se pune cum de Alonso e singurul care stie sa profite mai mult de "ghinioanele altora"?, eu cred ca e mai mult decat ghinion intr-o parte si noroc in alta, aici e vorba de vieza pura si consistenta greu de egalat, Alonso a demonstrat in ultimi ani ceea ce vettel (cu cele 4* tilturi ale lui) numai viseaza.
    9 16
  • JugaruGabi
    iar abereaza alonso
    13 10
  • Ion, e bine ca scrii pe aici, tu ai memoria si mai scurta comprimata in frustrari, crezi ca alonso a castigat toate cursele din care a plecat din pole? Mai bine te-ai juca cu masinutele tale in continuare si nici cu alea nu ai castiga toate cursele din pole.
    14 7
  • deja apar frustratii pe forum, ion nu a jignit pe nimeni prin comenturi... e tipic pt forumurile de pe automarket.ro... asta e, fiecare cu cat il duce bila (@atm - below par)... mare ti-e gradina doamne!
    3 9
  • @gresit, eu stiu foarte bine ce vorvesc, Hockenheim 2010 oridinele de chipa era interzise iar rob smedley i-a spus lui massa; alonso is faster than you, sorry mate!. Monzo e un alt exemplu referitor la ce am spus eu.
    3 4
  • *ordinele de echipa erau
    2 1
  • Marius
    La anul vom vedea mai multe.
    2 0
  • Alonso cred ca are pana :)) nu stiu de cand se bate el cu massa dar stiu sigur ca din declaratia de mai sus dupa cum spune el nu se bate penttu titlu, se bate cu massa.
    4 3
  • andrey_1293
    Ion - in mare parte am fost de acord cu ce ai spus, mai putin cu un lucru - nu i se poate imputa ca a pierdut pe mana lui. Abu Dhabi 2010 - ultima cursa a sezonului, Alonso principalul favorit la titlu, toata cursa a stat in spatele lui Petrov. Cand stii ca esti favorit, nu stai la rezultate (nu in totalitate) ca sa vezi cine pe unde termina. O depasire a avut de facut toata cursa, in fata unui Petrov care avea o masina ok dar experienta zero. Abu Dhabi 2012 - Vettel pleaca de la boxe si face pe dracu in patru ca sa minimalizeze daunele. Termina pe podium, castiga puncte frumoase, este in lupta pentru titlu. Safety car, masina buna, intr-adevar, dar totusi 21 de depasiri nu se fac numai din noroc si material tehnic. De la 24 pana pe 3, erau totusi nume grele de intrecut. Brazilia 2012 - Vettel isi bubuie masina in primul tur, Alonso foarte fericit ca e campion mondial. A facut cateva depasiri (a primit si ajutorul lui Massa) si tot nu a fost ok. Vettel a avut intr-adevar noroc ca nu ia pocnit suspensia, dar a facut o cursa fabuloasa si a revenit bine in puncte. Nu il ridic in slavi pe Vettel, masina si echipa ii fac o parte din treaba, are si el meritele lui, dar cred ca Alonso pe undeva putea face ceva mai mult si cred ca si el stie asta. Alonso e cu declaratiile, promisiuni, Vettel tace si face. El si in 2011 dupa 3/4 din sezon se gandea ca mai e destul de muncit.
    5 12
  • Aberatii
    Alonso se bate cu Massa in primul rand, el spune una si unii abereaza pe-aici rastalmacind, nu e greu s-o faci cand nu esti fan Ferrari. Se uita un aspect esential. Este singurul pilot care in plina hegemonie Redbull a reusit sa se bata cu ei si in doi ani si sa tina suspansul pana in ultima cursa! Astea sunt fapte nu povesti depanate de fani. Acum puteti abera in continuare. Bafta.
    7 1
  • @altair-vad ca esti fan Schumacher-esti sigur ca vrei sa vorbesti despre ordine de echipa?Ai idee cate ordine de echipa au primit coechipierii lui Schumacher?
    2 0
  • @pena, da sunt fan schumacher, numai ca in 2010 erau interzise ordinele de echipa. asta e singura diferenta. Si da sunt de acord cu ordinele de echipa atunci cand se intampla in ultimele 3-4 curse din sezon si e in joc castigarea titlului mondial, nu la inceputul sezonului si nici la jumatatea lui. Asculta aici parerea lui schumacher si apoi mai vb http://www.youtube.com/watch?v=LVUbSoq-eME
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru