Alonso: "Schumacher a fost cel mai bun adversar din cariera mea"

de Daniel Popescu
Luni, 18.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso susţine că Michael Schumacher a fost cel mai dificil adversar al său din cariera de pilot de Formula 1 şi l-a nominalizat pe Jarno Trulli drept cel mai puternic coechipier în termeni de calificări.

Cel mai puternic adversar din Formula 1 a fost Schumacher.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Fernando Alonso a povestit în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Scuderiei Ferrari care au fost cei mai dificili adversari pe care i-a avut în carieră.

Deloc surprinzător, spaniolul l-a nominalizat pe Michael Schumacher drept cel mai redutabil oponent, mai ales că a fost cel care a întrerupt dominaţia germanului în Marele Circ prin titlurile mondiale cucerite în 2005 şi 2006 pentru Renault.

"Cel mai puternic adversar din Formula 1 a fost Schumacher. În anii mei de debut în Formula 1 el a dominat din 2001 (n.r - primul sezon al lui Alonso în Marele Circ) până în 2005 şi era la un alt nivel. Cu el nu era niciodată uşor. Apoi am avut oportunitatea să concurez împotriva lui în termeni egali pentru câţiva ani şi întotdeauna era capabil să facă ceva special, ceva mai mult decât te aşteptai sau poate chiar mai mult decât era capabil monopostul.

Aşa că tot timpul trebuia să ai un ochi pe el", a precizat dublul campion mondial.

Esential 16 este numarul curselor in care Jarno Trulli a avut o pozitie mai buna la start decat Fernando Alonso in cele 31 de mari Premii in care au fost coechipieri
În schimb, când vine vorba despre coechipieri, Alonso consideră că Jarno Trulli a fost cel mai dificil partener în calificări, cunoscute fiind performanţele italianului pe un singur tur de circuit.

"Îmi amintesc de Trulli. Abilitatea lui Trulli în calificări a fost cea mai bună comparativ cu toţi ceilalţi coechipieri pe care i-am avut", a adăugat el.

Alonso şi Trulli au fost coechipieri la Renault în 2003 şi 2004, perioada în care au concurat împreună în 31 de Mari Premii. În 16 dintre acestea, Trulli a obţinut un loc mai bun pe grila de start decât Alonso, în timp ce spaniolul a fost mai bun în 15 sesiuni. Totuşi, Alonso a obţinut în acest interval trei pole position-uri, spre deosebire de cele două ale italianului.

Via Ferrari

Comentarii (21)

  • Ce minte tipul acesta. Nu zice nimeni ca Jarno Trulli nu a fost un pilot bunicel in regim de calificari, dar sa zici ca Trulli este un pilot mai rapid in calificari decat Hamilton denota ce om mic este acest Alonso. Hamilton are o groaza de defecte: isi pierde capul repede, nu are constanta de-a lungul unui sezon, nu este cel mai eficient si mai calculat pilot in regim de cursa, dar ce este al lui nu ii poate lua nimeni: este cel mai rapid pilot in regim de calificari. Este clar un pilot mult mai rapid decat Trulli in calificari, Hamilton este cel mai talentat pilot si chiar daca nu se vede in curse mereu sau in nr de titluri, nici intr-o 10 vieti Trulli nu este mai bun decat el pe un singur tur.
    20 39
  • http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/zuverlaessigkeitstabelle-der-formel-1-mclaren-top-caterham-flop-8513287.html

    Articol interesant despre fiabilitate in 2014. Mclaren si Ferrari stau cel mai bine. Utilizati translate google care nu intelegeti germana. Nu ofera o acuratete de 100%, dar in mare iti dai seama despre ce este vorba in fiecare fraza.
    5 30
  • @Mircea
    Tu esti cu capul... omul nu a spus ca Trulli a fost cel mai rapid coechipier avut, el a spus doar ca Trulli a fost cel mai ABIL coechipier avut. Probabil, tu nu stii ce inseamna abil( ABÍL, -Ă, abili, -e, adj. (Adesea adverbial) Care este îndemânatic, iscusit, priceput, dibaci. ♦ Șmecher, descurcăreț. – Din fr. habile, lat. habilis. ) si ce inseamna rapid (RAPÍD, -Ă, rapizi, -de, adj., s. n. I. Adj. (Adesea adverbial) Care se mișcă, se desfășoară, se execută cu repeziciune.). Si sincer sa fiu acum... tind sa ii dreptate lu' Alonso in ceea ce il priveste pe Trulli, el nu a fost un super talent in F1 dar mereu s-a descurcat. Nu degeaba a fost in F1 pana la 38 de ani.


    PS: Frate... de aia nu te suporta nimeni pe site-ul asta, ca esti atat de orbit de ura fata de o echipa si/sau un pilot, incat vii si debitezi numai prostii pe aici si nici macar nu aduci niste argumente veridice. Stii vorba aia: "Dupa ce ca esti prost, mai si semnalizezi". Este valabila pt tine.
    22 2
  • @Mircea
    Si exact cum credeam... M-am uitat si eu la sursa acelui paragraf(un reportaj facut de Ferrari) si DP nu a extras decat acel paragraf din intregul interviu al lui Alonso cand a venit vorba de coechipieri. El a fost intrebat "Care a fost cel mai dificil coechipier avut?" si el a raspuns "E dificil sa spun exact care a fost cel mai dificil coechipier de-a lungul timpului deoarece cu toti coechipierii am intampinat dificultati in ceea ce priveste performanta deoarece toti au fost foarte competitivi si de la toti am avut cate ceva de invatat. Imi amintesc de Trulli, abilitatea lui Trulli în calificari a fost cea mai buna comparativ cu toti ceilalti coechipieri pe care i-am avut.". Parerea mea este ca el spune acest lucru despre Trulli deoarece acei 2 ani in care el a fost coleg cu Trulli au fost si anii de debut ca pilot titular pt Alonso. Deci este normal ca Trulli sa ii fi facut ceva zile fripte in calificari... el era doar un debutant.
    17 3
  • @Mircea

    Tu esti cu capul, si nu mai fa pe desteptul cand nu este cazul. Ma apuca rasul. Alonso spune in interviu (As for the team-mates he has come up against, the double World Champion singled out Jarno Trulli for his qualifying ability and Giancarlo Fisichella as a "complete" driver.) Source: http://www.planet-f1.com/news/3213/9427819/Alonso-Schumi-Was-My-Strongest-Rival
    Cu siguranta "qualifying ability" se refera la cat de rapid este in regim de calificare adica pe un tur de circuit, doar nu s-o fi referit la abilitatea de a mangaia masina pe coada.
    Cand spune "qualifying ability" nu incape dubiu ca se refera strict la
    Despre ce alta abilitate primara poate fi vorba in calificare in cazul acesta? De a aduce pneurile in temperatura optima? Ma indoiesc deoarece este direct legata de pilotul care este foarte bun si rapid pe un tur de circuit. De aia nu o sa il vezi pe Button foarte rapid in calificari decat daca are masina dominanta. Dar asta face parte din caracteristicile pilotului rapid in ritm de calificare.
    Asa ca nu mai fa tu pe desteptul pe aici.
    Ca sa ma discreditezi pe mine dai tot feluld e nuante. Dar ii la mintea cocosului ca "qualifying ability" se refera la cat de competitiv este pilotul in regim de calificare, si asta partine exclusiv pilotilor foarte rapizi, unu nu conteaza gestionarea pneurilor, a comustibilului sau alte strategii pe care le aplici in cursa. In calificari taticule nu se vad neaparat pilotii cei mai completi ci acei piloti ce scot maxim din masina pe un tur de circuit.
    5 17
  • @Mircea

    Toata labareala ta cu Trulli in 2 ani este data peste cap in 2007 cand un debutant de 22 de ani, fara experienta in F1, fara capacitatea de a seta eficient masina in regim de cursa, MIZEAZA DOAR PE TALENTUL PUR SI PE VITEZA SA ADMINISTRANDU-I UN 10-7 in calificari marelui Alfonso. Ce vrea mai mult de atat domnul Alfonso?
    5 15
  • @Mircea
    Fiindca esti berbec... nu mai citi doar stirile care, poate asta nu stiai, sunt iubitoare de cancan si intotdeauna vor evidentia numai anumite pt a mari popularitatea unui articol: http://formula1.ferrari.com/news/the-others.
    Uita-te la video-ul ala... aia este sursa principala.

    Frate... mare hater si capcaun mai esti.
    9 4
  • Minte de ingheata apele ca de obicei, cu un interes ascuns de a spune ce spune. Iar in termeni egali nu a concurat cu Schumacher niciodata, in 2006 si 2005 a avut o masina mult mai buna din cauza pneurilor. In rest si-a luat-o pe coaja rau de la Schumacher, ce sa mai, nici nu conta ca e si Alonso pe pista pentru Schumacher.

    Si a zis Trulli doar ca sa nu zica Hamilton. Si Fisichella ... haha
    13 7
  • Hai ma da-o naibii, in orice situatie cand spune de "qualifying ability" se refera stricat la cat este de rapid un pilot, deoarece in calificari nu este ca in cursa sa mergi la economie, sa conservi pneurile, sa astepti ce strategii se fac la boxe. In calificari conteaza doar pur si simplu cat de rapid esti. E clar ca lumina zilei. Cum zice @. a zis Trulli sa nu zica Hamilton. Gandestete ca domnul Alfonso, campion mondial in exercitiu a fost batut la fundul gol de un debutand de 22 de ani cu 10-7. Este ceva cu adevarat remarcabil, mai presus de ce a facut Trulli in calificari cand i-a fost coechipier. Doar ca nu vrea sa recunoasca.
    5 12
  • *strict
    0 11
  • @Mircea Bine ca ai amintit de debutantul Hamilton. Daca n-avea el experienta in F1, oare de unde avea setarile pentru monopost? Nu cumva de la Alonso? Vezi ca fara setarile alea pe care le fura de la Alonso, nu mai era in veci Hamilton rapid. Apoi Alonso are dreptul sa spuna ce vrea. Te oftici?

    @Punctule inteligentule, dar Schumacher in perioada 2000-2004 cu ce masina a castigat? Nu cumva cu cea mai buna? O fi avut o Dacie si a luat cinci titluri mondiale... Nu vrei cumva sa ne povestesti cum a luat Schumacher titlul in 94?
    13 5
  • @ferr1
    Da s-a "inspirat" din ele e adevarat :))
    Dar ceea ce a reusit Hamilton in 2007 este ceva unic in istoria F1. Sa vii la 22 de ani, sa ai (intr-adevar acelasi setari ca si dublul campion mondial), dar cu aceleasi setari sa demonstrezi ca esti mult rapid decat el este ceva senzational. Trulli nu era nici debutant, nu avea nici varsta lui Hamilton, si nici nu aratat acel talent nativ de a fi fi stralucitor pe un tur de pista. Iar daca a aratat-o cu siguranta nu a facut-o la nivelul la care a facut-o Hamilton. Doar ca domnul Alfonso nu are puterea sa recunoasca. In schimb daca ai fost atent, Hamilton dupa 2007 mereu a a dat declaratii decente referitoare la Alonso, ba din contra a spus mereu ca este cel mai complet pilot din F1. Hamilton nu este cel mai complet pilot, dar indiferent cum ai incerca sa o dai, este cu siguranta cel mai rapid pilot, lucru unde se vede in calificari cel mai elocvent. Oricat l-am balama si l-am acuza de multe lucruri, nimeni, nici o combinatie intre Alonso si Vettel nu face ce poate sa faca Hamilton in ziua lui de gratie in ultimele minute din Q3.
    6 12
  • Si spun "inspirat" nu "copiat" deoarece Lewis a demonstrat inca din start ca poate seta foarte bine masina in ciuda varstei si contribuie cu un feed back extraordinar la dezvotlarea masinii. Uite Button cu cea mai mare experienta, are o gramada de calitati, dar nu poate da directie echipei in privinta setarilor si a dezvoltarii monopostului, in ciuda tuturor resurselor alocate de echipa pentru a-i face masina pe plac. Vedem foarte bine unde a fost mp4-28 si unde este mp4-29 sub sfaturile domnului Button. In 2012, cu aceasi masina, mp4-27, in conditii de pista uscata, Hamilton se plasa in prima linie la start alaturi de Vettel iar Button nu prindea Q3 spunand "massive understeer" "really no grip", sau se batea cu tractorul rosu pentru P6 si P7. Cum inputul lui Hamilton nu mai exista pentru ingineri, si acestia se iau dupa feelingul lui Jenson cum Mclaren este parca semi oarba in directia in care merge cu dezvoltarea.
    5 11
  • Cand a avut Schumacher masina Alonso nu a contat. Cand a avut Alonso masina mai buna, Schumacher i-a pus probleme, in special in 2006; chiar si atunci a fost noroc chior pentru Alonso. Ti-am tradus ce am scris si in postul precedent - @"inteligentule".
    7 4
  • voi iar va masurati cu cine are ... mai mare

    @Mircea

    il urasti sau il iubesti pe Ham? nu se poate trage o concluzie ... e un tradator? e un geniu? ce vei face daca la un moment dat va conduce pentru Ferrari?

    si dc Alonso se intoarce la McLaren si castiga un campionat? el va fi geniul ... nu Ham?

    lasand filosofiile la o parte, cele spuse de Alonos (ca de obicei) este rastalmacit de presa, si sunt extrase cateva idei din ele

    in primul rand interviu a fost facut de catre Ferrari, din start spui ce vor sa auda fanii Ferrari

    in al doilea rand, face referire doar la piloti care numai activeaza in F1, direct ca sa nu ofenseze pe nimeni

    numai va impacientati pe declaratii si interviuri fabricate pentru publicitate, estee clar ca interviul a fost facut ca sa aduca un "omagiu" lui Schummi

    in continuare Forza Rossa!
    11 0
  • Ii o relatie iubire/ura. Mi-am reprimat fortat din fasa orice atasament fata de el cand a semnat cu Mercedes, din loialitate pentru Mclaren. Atasamentul si sutinerea pentru el aproape au egalat-o pe cea pentru Mclaren ca echipa. Daca odata am avut un pilot acesta este Hamilton, si de nici un altul nu ma voi mai putea atasa atat de mult. Am ras si am plans alaturi de el la rau si la bine. Mereu va avea un loc special pentru mine chiar daca acum suntem pe drumuri diferite. Insa ma doare crunt ca nu mai este la Mclaren. Sustinerea lui Button si Magnussen este un fel de datorie de servici, nesimtind nici macar 30% din atasamantul si sustinerea care le simteam pentru Hamilton. Dar sa raman alaturi de echipa Mclaren, nu sunt tradator.
    5 5
  • ferr meseriasule, daca Hamilton fura setarile lui Alonso, inseamna ca monoposturile erau perfect egale, nu? atunci ce sa inteleg daca Hamilton il batea pe Alonso cu setarile acestuia... ca era mult mai bun decat ibericul nu? vezi ca Hamilton a venit in F1 cu vasta experienta din antecamerele F1 numai debita frunza la caini aiurea.
    5 6
  • @vodkkanen
    Tocmai ai mutat "mat"
    2 6
  • 1. Mircea are dreptate
    2. Poate si Soxy are dreptate
    3. Comentariul lui Vodkkanen are logica
    4. Poate Alonso nu a zis-o din ciuda ci in sensul nuantiei lui Soxy... insa Trulli l-a cam dominat si in curse nu doar in calificari cel putin un an! Apoi sigur Alonso nu mai vrea sa pateasca (semi)umilinta din 2007 cand dublu campion mondial fiind, era batut adesea in calificari si curse de un debutant... cred ca vea frisoane reci atunci...
    5. Poate ca Hamilton la inceput copia setari de la Alonso (cam ce face Rosberg de la el acum) insa mai degraba se inspira, studia... asta cu hamilton mergea in 2007 pe setarile lui fernando e de la miki alexandrescu... de fapt se pare ca Alonso seteaza masina subvirator in timp ce Ham ca si Raikkonen ii da o usoara tenta supraviratoare...
    6. Hamilton intr-adevar a avut un debut fulminant... imi aduc aminte ca inclusiv piloti precum Schumacher sau Barrichello il gratulau prin cuvinte cel putin magulitoare... una peste alta parea a fi ceea ce a fost in sezonul trecut si chair in acesta Marc Marquez in MotoGP!... ce sa intamplat apoi insa a fost poate ghinion, poate prostia si lipsa de experienta a lui Hamilton, poate naivitatea echipei McLaren de a nu fi fost capabila sa gestioneze situatia... poate chiar in sensul de e-i explica ”naivului” debutant ca erau esti cand mergi pe sarma nu cand pici de pe ea...
    7. Incepand cu 2009 Hamilton nu a avut cu ce se bate la titlu... incepea perioada Brown GP continuata de Red Bull... daca avea masina poate nu castiga an de an titlul dar cu sigurantra lua cateva si se batea mereu pt primul loc aidoma sezonului actual... (valabil si pt Alonso & Co.)... una peste alta Hamilton nu a avut nici norocul, nici constanta sau intelepciunea poate, nici materialul de concurs al lui Marc Marquez de pana acum... insa talentul il reconada in acest sens... iar aici Mircea are perfecat dreptate...
    2 0
  • * 5. ... ce s-a intamplat apoi...
    * 6. ... in sensul de a-i explica ”naivului” debutant ca erou esti ...
    1 0
  • @dany

    Exact de aceasi parere sunt si eu (ceea ce tu ai si subliniat in comentariul anterior). Este cel mai talentat pilot de pe grila, Dumnezeu i-a dat pe partea asta, nu se poate plange, dar pe de alta parte cum ai zis tu nu are intelepciunea, constanta, sangele-rece, sa gestioneze cu cap si un sezon intreg. Cateodata ne incanta, sclipeste efectiv cum doar Senna o mai facea, iar apoi se ciocneste de careva sau face o tampenie si ruineaza tot. Plus ca nu vad constanta aia de metronom cum o vedeam la Schumacher la Alonso sau la Vettel. Hamilton ne incanta in zilele lui bune cum repet doar Senna o mai facea, dar cursa urmatoare o comite. Are talent cu carul, dar pur si simplu nu stiu, nu il duce capu sa concretizeze ceea ce chiar poate.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru