Audi în Formula 1. Nemții cumpără acțiuni în Grupul Sauber

de Alexandru Monenciu
Luni, 30.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germanii de la Audi au cumpărat o participație minoritară de acțiuni în Grupul Sauber. În luna octombrie 2022, constructorul din Ingolstadt a anunțat oficial că va intra în Formula 1, din 2026, alături de Sauber.

Audi nu a reușit să intre în Formula 1 alături de Red Bull Racing, dar constructorul din Ingolstadt nu s-a dat bătut, cu una cu două. În luna octombrie, 2022, germanii au anunțat că vor concura în Marele Circ, din 2026, alături de grupul elvețian Sauber.

Acum, producătorul german a făcut următorul pas în cadrul acestui parteneriat și a cumpărat o participație minoritară de acțiuni în Grupul Sauber. Nu se cunosc detalii, dar elvețienii o descriu ca fiind "un pas important în drumul celor de la Audi către Formula 1".

Sistemul de propulsie al viitorului monopost va fi construit de Audi la centrul din Neuburg an der Donau (Germania). Dezvoltarea monopostului se va desfășura și la centrul Sauber din Hinwil, care integrează și un tunel aerodinamic.

Primele teste cu noul monopost Audi F1 vor avea loc în 2025. Până anul viitor, Sauber are un parteneriat cu Alfa Romeo. Nu este încă sigur, dar s-ar putea ca în sezoanele 2024 și 2025, echipa să se numească, simplu, Sauber.

via Motor1

Comentarii (4)

  • Neutru ^
    Red Bull Racing, Mercedes și Ferrari s-au opus venirii altor competitori(mai ales AUDI) de frica concurenței. Audi a copiat Mercedes și devine motoristul Sauber așa cum Mercedes a fost motoristul McLaren și apoi Braun GP înainte de a o transforma în „Mercedes” pe fosta „Honda”. Nu mar mira ca și „Andretti Global” sprijinită de Ford sau Cadillac să procedeze la fel cu Williams și să „le tragă preșul de sub picioare” celor care s-au opus intrări lor în F1. Eu preferam 12 echipe ca să aibă încă 4 piloți șansa de a fi în F1. Se spune că „ de ce ți-e frică nu scapi”, în cazul de față CONCURENȚA
    5 2
  • @Neutru argumentul lui Horner nu este ca se tem de concurenta (nu-i chiar asa usor sa ajungi pe cineva din urma), ci ca trebuie sa imparta banii in loc intre 10 echipe, cu 11, 12, etc.

    Un alt argument este ca in formatul actual, Formula 1 are un anumit grad de exclusivitate
    1 0
  • Neutru ^
    @Cyrus Da majoritatea echipelor au folosit acest argument, mai mult sau mai puțin adevărat. Se va face o nouă împărțire a banilor din 2026 care ar putea fi mai echitabilă pentru toți. Pentru noi, că noi plătim „drepturile de televiziune” care se împart, ar fi mai bine 12 echipe și 24 de piloți pe grilă. Au mai fost și au fost nume „grele” Toyota, Honda, BMW. Au avut „ghinion”, eu zic că piloți mediocri. Băieți cu nume și sponsori dar fără capacitatea de a fi campioni în F1. Așa că au renunțat și au rămas 10 echipe. Și nu uitați că unii amenință că părăsesc F1 când nu le convine ceva dar n-o fac. „ Exclusivitatea” invocată de mai mulți noi ar trebui s-o traducem în „lăcomie” și frica de concurență.
    1 1
  • Citesc pe G4media.ro că și o firmă românească, Crypto DATA a devenit sponsor la Grupul Sauber și asigură suportul de specialitate echipei de F1. Avem și Bitdefender la Ferrari, suntem tari în informatică. CryptoDATA o plăti cu „monede virtuale”? Câtă energie se consumă pe „crypto-monede” și oamenii se vaită de „criza energetică”, încălzirea globală, dar așa „se spală banii murdari” ai celor influenți.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru