Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 de la Nurburgring: recorduri pentru Hamilton și Raikkonen, debut pentru Mick Schumacher

de Daniel Popescu
Joi, 08.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
31 Octombrie - 1 Noiembrie
Vineri
Antr. lib. 1:
Antr. lib. 2:
Sambata
Antr. lib. 3: 11:00
Calificari: 15:00
Duminica
Cursa: 14:10
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Marele Premiu de la Nurburgring este sub semnul recordurilor: Lewis Hamilton poate egala recordul de victorii deținut de Michael Schumacher, iar Kimi Raikkonen va deveni pilotul cu cele mai multe curse în weekendul în care își va prelungi contractul cu Alfa Romeo. În plus, Mick Schumacher va debuta în F1.

Formula 1 revine la sfârșitul acestei săptămâni pe circuitul de la Nurburgring pentru prima oară după 7 ani, într-unul dintre cele mai atipice sezoane din întreaga sa istorie.

Botezat oficial Marele Premiu de la Eifel, cu referire la numele unui munte situat în apropiere de Nurburg, etapa are o importanță majoră în calendarul competițional, însă nu neapărat datorită luptei pentru titlul mondial.

Cel mai probabil, Lewis Hamilton își va continua traseul pentru al șaptelea titlu mondial, iar o victorie la Nurburgring îi va permite pilotului echipei Mercedes să egaleze recordul de 91 de victorii deținut de Michael Schumacher.

"Pur și simplu nu pare real.

Este privilegiul suprem să fiu într-o astfel de poziție și să am un monopost și o echipă atât de grozave pentru a obține rezultate weekend de weekend. Cu siguranță nu m-am gândit că voi ajunge într-o astfel de ipostază", a declarat recent Hamilton cu privire la doborârea acestui record.

Interesant este că, cu două zile înainte de cursă, fiul lui Schumacher va debuta oficial în Formula 1, întrucât Mick Schumacher va urca la volanul monopostului Alfa Romeo în prima sesiune de antrenamente libere de vineri.

La Alfa Romeo concurează în prezent și Kimi Raikkonen, care va depăși recordul de 322 de starturi în Formula 1 Rubens Barrichello. În stilul său caracteristic, finlandezul a minimalizat importanța noului record pe care îl va stabili.

"Dacă cineva m-ar întreba câte curse am făcut, n-aș avea nicio idee.

Nu m-a interesat niciodată câte curse am, pentru mine nu este nicio diferență. Probabil că în viitor toate recordurile vor fi doborâte. Nu sunt aici pentru a face atâtea curse. Atât timp cât îmi place, mă bucur să concurez", a declarat el.

Raikkonen are opțiune de prelungire a contractului cu Alfa Romeo pentru sezonul 2021, iar contractul său prevede că putea activa unilateral opțiunea până la sfârșitul lunii septembrie.

Presa din Italia susține că Raikkonen și-a informat echipa în Marele Premiu al Rusiei din urmă cu două săptămâni că vrea să rămână în Formula 1. Prin urmare, este foarte posibil ca Alfa Romeo să anunțe prelungirea contractului lui Raikkonen chiar pe parcursul acestui weekend.

După acest anunț, Alfa Romeo va trebui să decidă numele coechipierul său, iar principalele opțiuni sunt să-l păstreze pe Antonio Giovinazzi sau să semneze cu Mick Schumacher.

Ambii piloți fac parte din Academia Ferrari, iar Scuderia va avea cel mai probabil un cuvânt greu de spus în decizia finală.

Revenind la Marele Premiu de la Eifel, piloții se vor confrunta cu cel mai rece weekend al anului: vineri vor fi 10-12 grade în timpul antrenamentelor, calificările de sâmbătă vor avea loc la 9 grade, în timp ce duminică vor fi doar 8 grade la ora cursei. Șanse de ploaie există pentru a treia sesiune de antrenamente și pentru ultima parte a cursei. 

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 9 octombrie 12:00 Digi Sport, Look F1 TV Pro
Antrenamente 2 vineri, 9 octombrie 16:00 Digi Sport, Look F1 TV Pro
Antrenamente 3 sâmbătă, 10 octombrie
13:00 Digi Sport, Look F1 TV Pro
Calificări sâmbătă, 10 octombrie 16:00 Digi Sport, TelekomLook F1 TV Pro
Cursă duminică, 11 octombrie 15:10 Digi Sport, TelekomLook F1 TV Pro

Comentarii (10)

  • Cel mai fericit pilot din F1 trebuie sa fie Raikkonen. Sa fii in F1 19 ani (cu pauza, adevarat) e nu doar un record dar o mare realizare personala. Cu toti pustii care viseaza la un loc si iata ca tot el este ales (sa speram). El se distreaza iar altii incearca sa faca politica. Imaginati-va F1 cu inca 19 indivizi ca Raikkonen sau cu 19 ca Hamilton? Care varianta ar fi mai interesanta? :) Leave me alone sau black lives matter? Sanatate!
    20 20
  • Varianta cu 19 ca Hamilton este mai interesanta. Pilotul Hamilton este mult peste pilotul Raikkonen. In multe curse Kimi nu-si da interesul si pare ca doarme pe circuit. Voi preferati un betiv si urati unul care apara drepturile persoanelor de culoare.
    19 23
  • Neutru
    Tocmai asta este o problemă a lui.Politica.Numai ipocriții fac politică.Explică-ne și nouă(mie)cum apără drepturile afroamericanilor ca să mă alătur și eu mișcării BLM. Eu văd că BLM apără drepturile infractorilor,incendiază și tâlhăresc magazine,restaurante,propietăți,demolează statui,combat istoria și cultura SUA.Poliția este dură dar cu infractorii.Cine îi pune să-ncalce legea.Acolo,unde mai toți au arme nici nu poți altfel.
    20 17
  • Poate are RedBull sanse la victorie
    10 8
  • Daca tot s-a anulat FP1, macar sa revedem:
    https://www.youtube.com/watch?v=wd38H_YJw5M
    3 3
  • @Radu, nu cumva sub numele ăsta se ascunde acel român din '95 pe pielea căruia s-a făcut prima operație de schimb de sex iar azi nu mai știe dacă e Sorin sau Sorina Rațiu, dar trecând peste asta el/ea își dorește din suflet să fie cerut(ă) în căsătorie de Vettel? Mai schimbă și tu subiectul măi omule! Asta fiindcă dacă Vettel nici măcar nu se regăsea în acel videoclip sigur nu-l postai, dar pt.locul 2 obținut ni-l scoți în față și sari în sus de bucurie precum câinele ăsta odată ce s-a dat gol:
    https://www.facebook.com/groups/464380344163247/permalink/689Bărbaților 173381683941/
    0 6
  • @mavrik
    Am asteptat cu nerabdare FP1, care din cauza vremii n-a avut loc si am propus ceva actiune onboard pe ploaie - asta e tot. N-am nicio treaba cu Vettel - nu stiu de unde s-a tras concluzia asta.
    2 1
  • Pe mine nu ma interseaza ce fac pilotii in afara curselor. Vreau doar sa fie oameni si nu "politically correct". Raikkonnen e un tip cu care te poti vedea la o bere si care i se falfaie de politica, iar Hamilton vrea sa para un salvator, un tip cu mesaj. Nu ma intereseaza. Punct. Care e mai aproape de realitate? https://www.youtube.com/watch?v=sphKGUW3eM4. Nu ma intelegeti gresit, si eu sunt impotriva abuzurilor de orice fel si sunt multe lucruri de facut in privinta asta. Doar spuneam ca il prefer pe Raikkonen ca persoana, atata tot.
    12 1
  • Îmi cer iertare Radu! Îmi lăsase impresia că obiectivul tău e mai mult să scoată în evidență reușita lui Vettel, cum fostul Costel mereu ne vorbea despre el și îl ridica în slăvi ca de la pământ la cer. Făcând confuzia dintre voi și fiind sătul de el am reacționat așa.
    Încă odată, îmi cer iertare!
    1 3
  • Bernie
    @Nico..Kimi este unic in istoria moderna a F1..Ma refer la un interval de perioada 1980 pana in prezent..Toti stim ca idolul sau a fost James Hunt..Dar putini stiu ca provine dintr o familie extrem de modesta si in copilarie a alternat hocheiul cu kartingul. A ales kartingul ptr ca trebuia sa mearga dupa amiaza la antrenamente..Familia nu si permitea cheltuieli prea mari cu Kartingul avand alte planuri cu bugetul familiar.Sa si faca o baiein casa...Dar bunica lui i a convins sa l sustina in continuare la karting..Kimi este singurul pilot modern de scoala veche care a sarit etape intermediare in cariera si a ajubs campion mondial in F1..Este un talent nativ si o mare personalitate cu mai multi admiratori in intreaga lume decat multi alti campioni din F1 la un loc..In final trebuie sa mentionez ca nu a fost nu este si nu va fi nociodata mai betiv mai indolent si mairatat decat multi comentatori invidiosi care il denigreaza pe diverse site uri macinati de ura si invidie..Ce nu intelwg acesti frustrati si suparati pe viata este faptul ca Raikkonen a fost primul pilit modern care a inteles politica echipelor..Cand a fost sprijinit de echipa a performat..Cand au fost sprijiniti coechipierii i a lasat pe toti sa vada ce pot..REZULTATUL. NICI UN COECHIPIER DE AL LUI KIMI NU A IESIT CAMPION MONDIAL.EL IN SCHIMB A FOST CAMPION MONDIAL..
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru