Button, cel mai rapid în a doua zi de teste de la Jerez. Red Bull a abandonat sesiunea

de Daniel Popescu
Miercuri, 29.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jenson Button a fost cel mai rapid în a doua zi de teste de la Jerez, pe care Red Bull Racing a încheiat-o prematur în urma unor probleme la bateria sistemului electric furnizat de Renault.

Am avut o zi foarte bună, am pilotat şi iar am pilotat, am parcurs o mulţime de tururi şi de asta avem nevoie în acest moment.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Cea de-a doua zi de teste de la Jerez s-a desfăşurat în cea mai mare pe un circuit umed, ca urmare a deciziei celor de la Pirelli de a evalua pneurile intermediare şi de ploaie.

Acest lucru nu a afectat însă semnificativ programul echipelor, întrucât acestea s-au concentrat în continuare pe verificarea noilor monoposturi. Totuşi, circuitul s-a uscat în cursul după-amiezii, iar piloţii au fost capabili să utilizeze pneuri slick pe monoposturi.

Cel mai bun timp al zilei a fost stabilit de Jenson Button, care a fost cronometrat cu 1:24.165 la volanul monopostului McLaren în ciuda faptului că echipa nu a putut testa deloc în prima zi din cauza unei defecţiuni tehnice.

Britanicul a fost urmat de Kimi Raikkonen de la Ferrari la mai puţin de şapte zecimi de secundă, în timp ce Valtteri Bottas a fost al treilea pentru Williams. Nico Rosberg a obţinut locul patru pentru Mercedes în faţa lui Sergio Perez de la Force India, în timp ce Esteban Gutierrez (Sauber) şi Marcus Ericsson (Caterham) au fost la mare distanţă de rivali.

Ultima poziţie în clasament i-a revenit însă lui Sebastian Vettel, care a parcurs numai opt tururi înainte de a abandona sesiunea în urma unei defecţiuni la bateria sistemului ERS furnizat de Renault. Germanul a fost cronometrat cu 1:38.320 după ce în prima zi de teste a parcurs doar trei tururi de pregătire, fără să stabilească timpi cronometraţi.

Cvadruplul campion mondial şi-a anulat interviurile cu presa internaţională programate la finalul zilei şi a plecat deja spre casă, locul său în monopost urmând să fie luat joi de Daniel Ricciardo.

Teste Jerez - rezultate ziua a doua

 1. Jenson Button      McLaren               1m24.165s            43
 2. Kimi Raikkonen     Ferrari               1m24.812s   +0.647s  47
 3. Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m25.344s   +1.179s  35
 4. Nico Rosberg       Mercedes              1m25.588s   +1.423s  97
 5. Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m28.376s   +4.211s  37
 6. Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m33.270s   +9.105s  53
 7. Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m37.975s  +13.810s  11
 8. Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m38.320s  +14.155s   8

Primele indicii despre fiabilitatea motoarelor

Mă aşteptam să avem mai multe tururi până acum, dar fără să fiu la curent cu ce se întâmplă în garajele echipelor nu ştiu ce s-a întâmplat.

Rob White
Sef Renault Sport
Primele două zile de teste de la Jerez nu au fost reprezentative din punct de vedere al timpilor de pe circuit, însă au oferit indicii puternice despre fiabilitatea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

Mercedes s-a evidenţiat prin cel mai mare număr de tururi parcurse, întrucât cele patru echipe cu motoare germane au parcurs 248 de tururi.

Dintre acestea, nu mai puţin de 96 au fost parcurse de Rosberg în a doua zi, iar germanul a efectuat inclusiv un stint lung de 24 de tururi.

Ferrari s-a oprit la borna 138 de tururi, efectuate însă de numai două echipe, întrucât Marussia va începe testele abia joi din cauza unor defecţiuni tehnice la monopost.

În schimb, cele trei echipe motorizate de Renault care au făcut deplasarea la Jerez au efectuat numai 38 de tururi, dintre care doar 11 au fost parcurse de campioana mondială Red Bull Racing.

Testele de la Jerez continuă şi pe parcursul zilelor de joi şi vineri.

Comentarii (25)

  • Frustrarea championului e abia la inceput, il asteapta un drum lung in 2014....energizantele au termenul de garantie expirat.
    20 5
  • Viata de familist incepe sa-l copleseasca pe Sebica.
    Mai mult a venit ca sa se plimbe pana la Jerez sau sa piarda vremea.
    Dupa ce Red Bull a anuntat ca nu mai iese pe circuit, Sebi s-a urcat repede in avion si a plecat acasa. Pai cum, nu era el ala care statea in garaj si noaptea? Acum ce face? Nu era Sebica ala trup si suflet? Unde fuge? Nu spuneau unii pe aici ca munceste, ca trage tare, ca bla bla bla.
    Acum a fugit la nevasta si copil.

    In 2 zile sa ai 11 tururi... Ori Red Bull se cred invincibili, ori echipa nu mai functioneaza cum trebuie. Au pierdut si astia cativa ingineri.
    28 18
  • @ferr1:
    Ce ai fi vrut sa faca? Stai linistit, ca munca lu' Vettel se va vedea la finalul anului cand va cuceri al V-lea titlu consecutiv. E clar ca Red Bull n-au inceput antrenamentele in cel mai fericit mod, insa au capacitatea necesara de a rezolva problemele pana la Sakhir.
    16 22
  • @schumi19
    Stii parabola cu ulcioru si fantana? Da pe aia cu colacii-n coada? Da, tocmai spre al 5-lea titlu se indreapta, direct. Ai retinut tu ceva cu 5...da, e locul maxim pe care poate ajunge biber la final de sezon
    Daca are noroc..
    12 6
  • Astia de la Redfools n-au nevoie de teste ca-s tari pe simulare. Da fia nu doarme
    6 3
  • @91Schumi06 - te inseli amarnic , nu are nici o legatura munca lui Vettel si nici cu titlul mondial , care garantat anul asta nu va mai fii al lui !!! An nou , reguli noi , monoposturi noi , acum se va vedea ce si cum , Ferrari....OK , Mercedes ...OK , se pare ca probleme sunt la unitatiile Reanault , interesant de urmarit , ieri un coleg spunea de diferenta de 10 sec intre monoposturiile de anul trecut si cele de anul acesta , azi a scazut cu aprx 3 sec , cred ca pe la jumatatea sezonului o sa fie timpii cam la fel , in plus cred ca o sa pice top speed-ul de pe Monza anul asta .

    Bafta si un sezon plin !!!
    7 6
  • Suspensia spate Mclaren. Doar atat spun.
    1 0
  • rachiuion
    ba mie mi-e teama ca o sa semene tot anu cu cei trecuti. Doar a inceput la fel ... cu Ferrari si Mercedes campioni in teste
    8 3
  • ce imi place de ferraristi ca mereu se amagesc. Si ii vezi din septembrie cum se concentreaza pe monopostul de anu' viitor, altii fiind ocupati sa mai castige un campionat
    6 16
  • @rachiuion

    nu cred ca se va repeta 2013

    eu cred ca titlul se va decide intre MB si Ferrari ... atat la piloti cat si la constructori

    RBR poate a facut o masina buna ... dar s-ar putea ca va avea probleme de fiabilitate ...
    aici la momentul de fata MB si Ferrari sunt ink OK ... speram sa ramana asa

    Forza Rossa!
    11 5
  • e prematur sa stabileasca cineva vreo ierarhie. Redbull este echipa oficiala Renault. Monoposturile teoretic au fost pus pe roti abia ieri cu o tehnologie total noua pe ele. Renault a produs cele mai scumpe unitati, inseamna ca a si pus in ele multa munca. Sa asteptam primele curse si apoi sa dam cu pietre in unii sau altii.
    Cat despre Vettel, lucreaza din greu cand e o problema unde se poate implica, dar deocamdata se lucreaza la unitatea de propulsie si atat. Nu cred ca e treaba lui sa supravegheze schimbatul bujiilor si defectarea bateriei ERS ....
    5 0
  • dar pe McLaren Mircea l-a vazut cineva? Ca uite ce isprava produse minunata infrastructura McLaren
    5 0
  • GrosJan
    ce pot sa observ deocamdata, e ca masinile cu motoare Mercedes sumt cam toate clasate in fata. Prin vara se tot vorbea de puterea motorului Mercedes. Si Williams pare in regula. Bine, nu e nimic clarificat, dar m-as prapadi de ras sa il vad pe Massa cu Williams in fata lui Alonso anu asta
    8 5
  • McLaren a adus multe nume noi in echipa. Cea mai mare problema o vad la Lotus... in afara de Grosjean si de femeia de serviciu au cam plecat toti cei de anul trecut. Sa vedem ce vor face cu noua furca.....

    Oricum, inca nu am vazut nimic din functionarea aerodinamicii noilor designuri, care sa nu uitam ca are o pondere mai mare decat puterea motoarelor la valori apropiate. Abia atunci vom sti cine ce a realizat si ce e in stare. Si doar apoi vin si alte probleme ca si acel menaj a trois Ferrari-Alonso-Raikkonen, sau Ricciardo la echipa de top, etc.

    Si inca o idee, este momentul in care echipele mai mici pot produce surprize. Toti pornesc aproape de la zero cu noile designuri.
    3 0
  • viata de cuplu Alonso-Ferrari a incceput sa scartaie. Psihologul le-a recomandat sa aduca "idei noi" in formula. L-au adus pe Raikkonen. Cineva vorbea de menaj a trois. Ptiu, ptiu, dar ce se intampla la Ferrari maica?
    2 7
  • @jumbo1974ro In ultimii ani o echipa mica, Red Bull Racing, a produs o surpriza. Ce mai vrei? Sau poate tu consideri Red Bull o echipa mare... Eu zic ca mai trebuie sa treaca ceva vreme peste ei. La fel si Mercedes. Degeaba baga 200 de mil, daca nu isi scriu istoria cu bune si cu rele, cu decenii in competitie, cu campioni, cu glorie, cu emotie s.a.m.d.

    @91Schumi Pai nu isi motiva Vettel echipa? Nu statea in garaj si ii ajuta sa care cutiile? Acum ce face? Cara scutece? Lasa ca da Red Bull de dracu in 2014 si in 2015 fuge la o alta echipa. Sa fii sigur cand Red Bull nu mai castiga, asta imediat pleaca.
    3 4
  • @ferr, ii motiveaza de la Melbourne incolo.
    2 2
  • lk_2097
    daca sunteti curiosi de cum suna si cum arata in actiune masinile de 2014, astea-s 2 video de la ziua 1 si ziua 2 de la Jerez:
    http://www.youtube.com/watch?v=V_GwL2KFw9I
    http://www.youtube.com/watch?v=keLcrTw7FOI
    1 0
  • Iar mor unii de grija lui Vettel. De aia nu doarme el noapte ca RedBull este echipa mica si au avut probleme in teste. Poate mai sparge un record si castiga toate cursele in acest sezon ca sa scapam definitiv de fanii martoagei. In ultimele 9 curse de anul trecut va uitati pe Trinitas si Etno TV ca la F1 nu aveati motiv.
    10 7
  • @ferr1: Deci echipa cu cel unul din daca nu cel mai mare buget financiar alocat si care a batut tot in ultimii 4 ani este echipa mica? Brawn GP a fost o conjunctura cu un titlu. Efemer mai apareau asa ceva in istoria F1, dar succesele din 4 ani consecutivi parca depasesc acest statut.
    2 0
  • Anul asta Mercedes sau McLaren, clar nu ferarri,nu red bull,pun pariu pe orice.
    1 1
  • We are building an empire...
    Ii un adevarat "silver bullet" suspensia. In viraje adauga downforce, pe liniile drepte din punct de vedere atat aero cat si mecanic ofera o prestanta masinii de a "taia" mai bine aerul. Este rodul muncii acelor ingineri tineri recrutati ani de an de la Imperial College of London si nu a lui Willis, Costa, Bigois, sau Newey. Mai dau ei rateu mergand prea extrem, dar sunt foarte foarte creativi si inovativi. In 2010 au creat f-ductul, in 2011 acea evacuare fanstezist "octopus" prin placile laterale, in 2012 au fost prima masina care a utilizat efectul Coanda (Newey a fost prin in offside cu acest concept, iar in Australia era la +700 de miimi de secunda de Mclaren, Ferrari a l-a avut doar in Spania, iar Mercedes abia dupa pauza de vara). Asta inseamna cultura Mclaren, ceea ce Jonathan Neale a spus "" But we do have a good system of development of young engineers and diverse talent. There are in excess of 200 engineers, mathematicians and scientists here, 23 different nationalities. But I’m equally as excited about some of the graduates that we’re getting who have no experience in Formula 1, and just how challenging and demanding they’re going to be."
    1 1
  • Mirciulica, ai inviat? Te calmezi tu pana la Melbourne :))
    1 1
  • ciprian
    nu va mai certati baieti..la cum zice cineva mai sus sa inceapa campionatul si vom vedea si la fel ma repet cum zicea mai sus unu si altu .parca vad ca red bull iara scartaie in teste si da falsa senzatie ca au probleme ,parca asa era si in anii trecutii si dupaceeea vin si omoara spectacolul punand vreo secunda jumate intre iei si restu...bine acuma e cu doua taisurii depinde de cat de fiabil e motorul renault in comparatie cu cel mercedes pt ca este clar ca vor fi motoare care vor ceda dar e primul an de 1.6 turbo...
    0 0
  • ciprian
    nu va mai certati baieti..la cum zice cineva mai sus sa inceapa campionatul si vom vedea si la fel ma repet cum zicea mai sus unu si altu .parca vad ca red bull iara scartaie in teste si da falsa senzatie ca au probleme ,parca asa era si in anii trecutii si dupaceeea vin si omoara spectacolul punand vreo secunda jumate intre iei si restu...bine acuma e cu doua taisurii depinde de cat de fiabil e motorul renault in comparatie cu cel mercedes pt ca este clar ca vor fi motoare care vor ceda dar e primul an de 1.6 turbo...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru