Button susţine că negociază prelungirea contractului cu McLaren pentru 2016

de Daniel Popescu
Joi, 24.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jenson Button afirmă că este în discuţii cu McLaren pentru prelungirea contractului pentru sezonul 2016 şi a negat că a luat deja o decizie finală în privinţa viitorului său.

Eu şi echipa suntem în discuţii bune.

Jenson Button
Pilot McLaren
Presa britanică a relatat luni că Jenson Button îşi va anunţa retragerea din Formula 1 la sfârşitul acestui sezon cu ocazia Marelui Premiu al Japoniei, iar britanicul a afirmat o zi mai târziu că a luat deja o decizie finală cu privire la viitorul său.

Ajuns la Suzuka, britanicul a afirmat în cadrul unei conferinţe de presă că negociază prelungirea acordului cu McLaren şi, implicit, că nu a luat încă o hotărâre finală.

"Nu vă pot spune mai multe informaţii comparativ cu cursa precedentă. Va trebui să mai aşteptaţi un pic. Eu şi echipa suntem în discuţii bune. Asta este. Sunt multe posibilităţi cu privire la ce se poate întâmpla anul viitor. Atât de multe posibilităţi. Nu am nimic altceva pentru voi", a declarat el.

McLaren a anunţat că va evalua în antrenamentele din cadrul Marelui Premiu al Japoniei o soluţie pentru rezolvarea problemelor la cutiile de viteze din cauza cărora Button şi Fernando Alonso au abandonat în cursă din Singapore. 

Daniel Popescu spune că...

Există două variante: echipa ajunge la un acord cu Button pentru un salariu simbolic sau îl promovează pe Kevin Magnussen sau Stoffel Vandoorne pentru un salariu de numai 1-2 milioane de euro.

Daniel Popescu
Motorsport Editor
Contractul lui Button cu McLaren este unul complicat.
Britanicul a rămas la echipă în 2015 doar după ce a acceptat o scădere a salariului anual de la 16 milioane de euro la 11 milioane de euro, însă acordul actual prevede opţiune de prelungire pentru 2016 cu revenire la salariul anterior de 16 milioane de euro.

McLaren este reticentă să-i prelungească acordul exclusiv din considerente financiare: comparativ cu sezonul trecut, echipa va pierde circa 20 de milioane de euro doar din drepturile TV, ca urmare a rezultatelor modeste. În plus, se vehiculează că Johnnie Walker, care aduce 20 de milioane de euro pe sezon la echipă, va renunţa la contractul de sponsorizare din cauza prestaţiilor sub aşteptări. O decizie similară este aşteptată şi din partea celor de la Santander, care "varsă" aproape 7 milioane de euro anual în conturile britanicilor.

Ce înseamnă asta? O gaură în buget de 47 de milioane de euro de la un an la altul, un buget cu care Manor supravieţuieşte un sezon întreg. Prin urmare, salariul lui Button este unul prea mare pentru ca McLaren să-şi permită să-l păstreze, astfel că există două variante: echipa ajunge la un acord cu Button pentru un salariu simbolic sau îl promovează pe Kevin Magnussen sau Stoffel Vandoorne pentru un salariu de numai 1-2 milioane de euro.

Via Autosport, Autosport

Comentarii (14)

  • Sau il aduc pe Maldonado si acopera toata pierderea.....la ce an au avut puteam sa pilotez si eu cu 107kg tara.
    5 2
  • serban
    Dar din salariul "galacticului" nu se taie nimic ? Păi dacă ne luăm după performanțe, ar cam trebui, este foarte puțin peste Button și peste cei doi de la Marussia ! Și nici nu se întrevede vreo îmbunătățire !
    10 10
  • *galacticul* e inatangibil ... a ajuns in curtea unor tampiti care ii suporta ifosele de cocota reformata !!!
    9 10
  • @serban-desteptarea
    Pai ar sta Alonso acolo fara un salariu urias? E singura satisfactie la ce masina i-au oferit. Sau dupa priceperea ta ar trebui ca Alonso daca tot ia banii aia sa le si faca motorul.
    12 2
  • Unde a ajuns McLaren ... nu se poate asa ceva ...
    Ar tebui sa plece si Button si Alonso ... Honda a ruinat McLaren ...
    Ce le-o ars pe ei de motoare Honda ... Cu motor MB poate castigau si ei vreo 2-3 curse anul acesta ... dar Ron Denis ii destept, ia moroare Honda pe spe milioane, Alonso pe nspe milioane si iese un r#hat

    Honda si Ron Denis au irosit un an din viata a 2 campioni mondiali!!!
    Bravo!

    Dar stiti ce ...
    Forza Ferrari!
    #redseason is on!
    12 2
  • serban
    Mă faci să râd măi "@serban-desteptarea", păi atât de căzuți în cap au ajuns cei de la McLaren, încât să țină în vitrină un pilot cu 30 milioane/an, numai că poate, poate, va avea cândva succes ? Așa puteau să-l aducă pe Maldonado, pe bani infinit mai puțini. Sau l-au adus ca să contribuie cu experiența și talentul lui la dezvoltarea monopostului, că tipul ar trebui să știe ce să ceară și de la șasiu și de la motor ? Din păcate, Alonsita s-a complăcut în mocirluța asta călduță din care mai iese doar ca să arate tuturor cât de bine îi este lui acum, când se bate în coada clasamentului, decât atunci când se bătea pentru titlu ! Jalnic ...
    3 3
  • mobius
    Parteneriatul McLaren - Honda a functionat foarte bine in perioada lui Senna. Honda este in primul sau an cu noile motoare turbo si poate va mai amintiti cum a mers Ferrari in primul sau an cu aceste motoare. In alta ordine de idei daca se merge pe ideea ca pilotul face si masina si motorul atunci pentru ce mai exista echipele tehnice destul de stufoase la fiecare echipa (dupa buget coane Fanica). Daca Vettel a castigat patru titluri ca si-ar fi facut masina, se pune intrebarea de ce nu si-a facut-o si in al cincilea an in care a fost batut constant cu aceeasi masina de coechipierul sau. Pilotul este in cadrul unei echipe cel care aduce informatii din teren, dar aceste informatii sunt destul de subiective. Nu cumva acum Vettel merge cu o masina la care vrem sau nu sa recunoastem a avut si Alonso o contributie?
    7 1
  • @serban , salariul li alonso este suportat o mare parte , daca nu tot de santander, marele pilot hamilton ce a facut cu o masina de pluton , o secunda jumate fata de ferrari in calificari , revinoti putin si sper ca buton sa mai ramina macar un an
    5 1
  • serban
    @mobius Ce spun eu și ce înțelegi tu, eu spun că un pilot trebuie să CONTRIBUIE la dezvoltare cu talentul și experiența sa, pentru că el este cel care "citește" mașina pe pistă, mai bine decât orice autocad, sau tunel de vânt, nu să CONSTRUIASCĂ motoare și caroserii !
    @ss76 Asta este părerea mea, este mult, mult prea bine plătit pentru ceea ce reușește să facă. Iar Santander am înțeles că-și retrag sponsorizarea pentru McLaren, așa că mă îndoiesc foarte tare că-l vor mai plăti mult timp pe Alonsito.
    0 0
  • mobius
    Din moment ce suntem de acord ca pilotul nu construieste sasiuri si motoare, el numai aduce spre partea tehnica informatiile din teren, trebuie sa fim de acord ca in sase curse Alonso nici nu a iesit de la boxe si in alte trei sau patru a terminat inainte de jumatea cursei. Lucrurile au stat aproape la fel si cu Buton. Monopostul, din pacate (nu inteleg ce se petrece, motorul pe langa faptul ca este putin performant si fiabil, nu este deloc compatibil cu sasiul) , este clar ca nu este prea reusit, sasiul e una si motorul altceva. In aceasta situatie ce poate testa un pilot. Este bine platit pentru ca lumea tehnica ii recunoaste valoarea, ceeace poate face el pe pista depinde insa de valoarea materialului tehnic. Totusi cu o asemenea masina, intr-una din foarte putinele curse terminate a reusit un loc cinci.
    3 1
  • Honda plateste 1/2 din salariile pilotilor si ei l-au vrut pe Alonso, iar actionarii l-au vrut pe Button. Honda le da motoarele si aduce vreo 25 de milioane de lire la bugetul echipei.

    Cat despre masina Ferrari din acest sezon, Alonso n-a avut nici o treaba cu ea, de fapt Allison i-a ascuns totul despre aceasta masina pentru ca il asteptau sa plece de acolo. Cat despre dezvoltarea masinii, 99% dintre voi nici nu stiti ce inseamna asa ceva, nu ati lucrat nici macar in visele voastre intr-un departament de design, de fapt multi nici n-au trecut de liceu. Masinile sunt desenate, construite integral de ingineri care pleaca de la o idee de baza si prin teste ajung la monopostul pe care il vedem intr-o cursa. Fiecare departament isi aduce propria contributie, sunt 5-6 echipe diferite numai in dept de aerodinamica, una lucreaza la partea din fata a monopostului, una la partea din spate, si una dedesubt, dar desi pare ca fac lucruri diferite, seful dept arata directia de cercetare. Sa vizitati macar un tunel de vant desi n-aveti nici o idee despre ce face sau ce se mananca acest tunel de vant.

    Oricum cea mai mare umilita pentru Alonso este ca dupa ce l-au dat afara, baietii de la Ferrari s-au pus pe treaba si au lucrat serios la un monopost, cu care Vettel a adus 3 (trei) victorii intr-un sezon dominat copios de cei de la Mercedes. Asta in timp ce Ricciaro cel mai smecher dezvoltator de monoposturi (asa zic fanii lui) a reusit doar doua podiumuri... trist stiu.

    Formula 1 este numai despre tehnica, faptul ca exista un campionat al pilotilor este asa mai misto, ca sa se uite mancatorii de seminte semi-analfabeti care viseaza ca vor termina candva liceul. Formula 1 este 99% monopost si 1% pilot, si asta o sa fie tot timpul, pentru ca sunt masini, dezvoltate si construite de ingineri.

    P.S Imi inchipui ce trist este @Mobius, cand vede ca Alonso se zbate pe undeva la un tur de lideri sau mai mult iar Vettel in primele trei locuri. Sa facem o cheta pentru servetele.
    3 8
  • Cat despre Button, dar are curaj pur si simplu se retrage. Stie si el adevarul despre ce nu merge la masina McLaren, si stie foarte exact ca este vina lui Ron Dennis si nu a celor de la Honda. Cei de la Honda erau total nepregatiti sa intre in F1 in 2015, ei veneau cu un plan de 5 (cinci) ani de dezvoltare, iar Dennis avea nevoie sa castige titlul in acest sezon... sperante desarte. Nu numai ca a umilit departamentul tehnic Honda (saracii nu mai stiu ce scuze sa inventeze), dar si-a umilit si ambii piloti... si i-a tarat pana in fundul grilei.
    3 3
  • serban
    Mai apare câte un frustrat pe aici, gen "F1_Red_Fury", frustrat și supărat rău de tot că studiile lui nu au depășit nivelul unui liceu industrial făcut, probabil, la seral și în consecință face ce știe să facă mai bine orice frustrat care se respectă, vorbește ca un "expert" despre ce nu are habar și jignește în stânga și în dreapta ! Dar dacă-l iei la bani mărunți, dacă-l pui să-ți explice mai amănunțit, nu după cele citite pe Wikipedia, cu ce se mănâncă CFD, sau CAD, sau ce se măsoră de fapt în tunelul aerodinamic, îți va răspunde "superior" că, dacă nu înțelegi, el n-are timp să-ți deseneze ! Patetic ...
    4 1
  • ayrton4ever
    @serban_atotstiutorul_fals_intelectual... Alonso=marketing... fara piloti cu renume ar pierde toti sponsorii... cadrele din curse in care monopostul apare la TV se datoreaza in mare parte numelui Alonso (din nefericire pt McLaren)... multa cerneala curge doar fiindca face parte din echipa... in schimb, cu doi piloti anonimi, McLaren s ar fi scufundat si mai mult... n ai mai fi auzit de ei nici pe macar pe Automarket... si uite asa am mai irosit 3 minute din viata degeaba, asa cum faceti toti pe aici :))))
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru