Charles Leclerc, pole position în Marele Premiu de Formula 1 al Franței

de Alexandru Monenciu
Duminica, 24.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Charles Leclerc a stabilit cel mai bun rezultatul în Q3, astfel că va pleca în Marele Premiu de Formula 1 al Franței de pe prima poziție. Max Verstappen va pleca de pe 2, iar Sergio Perez de pe 3.

Formula 1 se află în Franța, pe circuitul Paul Ricard, acolo unde Charles Leclerc a început cum nu se poate mai bine weekend-ul, cu o clasare pe prima poziție în prima sesiune de antrenamente libere.

Ziua de sâmbătă a adus, însă, calificările. Monegascul de la Ferrari a fost cel mai rapid în Q1, însă a doua sesiune (Q2) i-a aparținut lui Carlos Sainz. Spaniolul va porni în cursă cu o penalizare de 10 locuri pe grilă.

În Q3, cei doi piloți Ferrari au lucrat în echipă și, cu un mic ajutor din partea coechipierului, Charles Leclerc a stabilit cel mai rapid timp al zilei.

Cu un rezultat de 1 minut și 30.872 secunde, Leclerc i-a adus Scuderiei primul pole position pe acest circuit din 1990.

Este, de asemenea, al 16-lea pole pentru pilotul monegasc. Plecarea în cursă nu va fi ușoară, având în vedere că în spatele lui Leclerc, pe pozițiile 2 și 3 s-au clasat Max Verstappen și Sergio Perez.

Cu un ultim tur foarte bun, Lewis Hamilton a stabilit al patrulea rezultat din Q3.

Lando Norris va pleca în cursă de pe 5, iar George Russell de pe 6.

Fernando Alonso a fost al 7-lea, iar Yuki Tsunoda al 8-lea. Sainz a terminat pe 9, dar, așa cum spuneam, va porni în cursă din coada grilei, alături de Kevin Magnussen. Pilotul Haas a ajuns în Q3, dar nu a ieșit pe circuit.

via Formula 1

Comentarii (26)

  • Neutru
    De la „britanici”, 4-5-6 cred că vom avea surprize. Acum Ferrari au toate condițiile de partea lor să-și arate capacitățile strategice, piloții fiind la extremitățile grilei. Nu mai trebuie să „sacrifice” pe unul pentru celălalt. Să-i vedem de ce sunt capabili.
    8 7
  • Zic si eu
    Sa intelegem ca Sainz a fost iertat de penalizările care il duceau in coada, langa Magnusen, si are doar 10 pozitii?! :))) Greu sa intri pe site-ul oficial F1 sa verifici...
    Daca nu era trimis in coada, cred ca Sainz avea polul, timpul din Q2 (1.31,08) fiind mai bun decat al lui max din Q2 si Q3 si leclerc din Q2, fara tow. Strategia Ferrari a fost corecta in Q3, fara tow de la Sainz, Leclerc nu lua pol. Cred insa ca strategia de cursa pt sainz este gresita, omul este cu 2 -3s mai rapid/tur decat cei din fata, eu l-as fi pus pe gume rosii sau galbene la recuperare, nu harduri. O sa ne lamurim azi.
    Hamilton, desi pe 4, este la 0,6 s de max ( 1s de leclerc) si aproape 0.8 de sainz ( turul rapid din Q2)in calificari, asa ca doar norocul il poate duce pe podium. Nu ar fi prima oara....
    2 6
  • Mercedes nu mai prezintă aceleași rezultate bune ca-n anii precedenți? Păi atunci hai, chiar și acum la mijlocul campionatului, să schimbăm regulamentul în favoarea nemților! Dacă cele 6 echipe ce se împotrivesc acestui act mafiotic ar amenința cu neparticiparea la următoarele curse, nu numai că regulamentul ar rămâne bătut în cuie ci și FIA alături de Mercedes și-ar păta imaginea lăsând impresia a milioane de fani că aceștia au colaborat în unanimitate pentru obținerea acelor performanțe "uluitoare" din ultimii ani.
    9 6
  • Mercedes
    "E mult de analizat. Cred că ritmul nostru cu rezervorul plin a fost probabil mai bun decât cel cu rezervorul golit, deci trebuie să ne asigurăm că ne optimizăm mâine, pentru a fi siguri că nu există mașini de mijloc între noi și primii patru, iar apoi vom vedea ce vom face duminică.
    Dar cred că Ferrari s-a chinuit puțin mai mult decât noi, Max a părut foarte rapid ca de obicei, deci e muncă de făcut", a declarat Russell, citat de site-ul oficial Formula 1
    Păi parcă vorbeați de progrese, de apropiere față de Red Bull și Ferrari. V-ați făcut operații oculare și ați urmat ședințe psihoterapeutice de-ați devenit mai reali, capabili să vedeți de ce sunteți capabili în realitate?
    4 7
  • Polpozișă
    Plan B? :)))
    Strategii l-au lăsat fără pneuri.
    Șarl, do you really need tyres? :)))
    9 7
  • Superior
    Costeluș avea dreptate se pare.
    7 11
  • Marius
    Mai, mai se apropie Mercedes de Ferrari :))))
    3 5
  • Polpozișă
    Penalizare de unsafe release pt Sainz din cauza lui Leclerc. :))
    Dreame Team!

    Pe Leclerc îl văd plecat de la Ferrari 100%.
    6 6
  • @Polpozișă
    În calitate de fan Ferrari de zeci de ani, îți dau dreptate. Poate că a fost și vina lui Leclerc, dacă e să ținem cont de comparația dintre nr.-ul de ture pe mediu făcut de monegasc și cel al colegului său de echipă spaniol (Sainz) pe care îl numesc pilotul zilei, dar și managerii monegascului pe care eu îl cunosc, trebuiau să ia măsuri și să-l sfătuiască să nu forțeze. Cel puțin în M.p.al Franței observ că într-o cursă, celor de la Ferrari le trebuie o catastrofă pentru a fi mai concentrați pe pilotul rămas pe circuit. Dacă au 2 piloți pe pistă obișnuiesc ca pe unul din ei să-l "mânuiască" pe pilot automat lipsit de concentrare.
    Și spre încheiere, cu toate că nu suport Mercedesul, nu vreau să fiu măgar și felicit astfel dubla clasare pe podium!
    4 10
  • *rectific
    "ei îl cunosc"
    2 4
  • Polpozișă
    Sainz nu se va lupta niciodată pentru titlu. N-a fost nimic, a nimerit pe pistă cu pneuri mai proaspete pentru că a pornit pe Hard din fundul curții.
    E și normal să faci depășiri cu avantaj pe tip de pneu. Omul zilei a ajuns în spatele lui Russell, unde i s-a terminat ziua.

    Pe Leclerc l-au ținut strategii pe pistă deși nu mai avea gume. A pierdut spatele din lipsă de aderență. A forțat? Probabil pt că era pe primul loc cu Verstappen deja cu 1-2 tururi după schimb? Strategii l-au făcut. IAR!
    11 6
  • Neutru
    „Succesul” Mercedes se vedea. „Ratarea” Ferrari era de așteptat. Strategie, luați de aici că n-avem deloc. Pentru ei și pentru noi ar trebui să se știe că pilotul la viteza aceea nu are timp să facă strategii. De aceea stau acolo atâția inși cu monitoarele în față, să facă strategie în timp real, să calculeze și să ofere pilotului datele. Pe primul trebuia să-l cheme la boxe imediat ce Max a intrat, Iar pe Sainz imediat ce au văzut că se chinuie să-l depășească pe Perez. Asta am spus în primul comentariu. Speram că n-am dreptate dar ...
    5 5
  • dupa cate vad Mertzul isi revine incet si cred ca dupa pauza de-o luna ,va fi altceva pentru ca i-am auzit spunand de treaba cu acea podea ca toti vor avea aceeasi si ca vor venii cu combustibil nou care le va da ceva cai in plus
    2 4
  • Ferrari au greșit strategia ? Cu ce ? Că nu l-au băgat pe Leclerc la schimb imediat după Verstappen ? De ce să-l bage ? Pe medii uzate era mai rapid decât Max pe harduri noi, avea 28 sec avans față de el și mai putea sta liniștit încă 4-5 ture, că tot primul ieșea ! Realitatea este că vina îi aparține în totalitate lui Leclerc. Spre deosebire de Barcelona și Baku, de data aceasta vina este exclusiv a lui și-a mâncat singur o victorie sigură ! A forțat exact când nu avea niciun motiv să o facă, Verstappen era mult în spate, Hamilton al doilea la 11 sec, deci care a fost vina strategiei ?
    De greșit au greșit cu Sainz ! Să-i dai drumul exact în coasta unei mașini ce tranzita linia boxelor, ca să-l procopsești cu o penalizare, după ce omul muncise din greu să ajungă mai în față, asta da prostie.
    5 6
  • Distanta dintre cei 2 era deja sub 27 sec. De aia forța Leclerc. Îți spun io.De pe livetiming. Numai zic și io....
    9 4
  • Ave Cezar
    Cei care tinem cu Red Bull sau Ferrari, pe mine ma ingrijoreaza mai mult anul viitor decat acum....e clar ca cele doua vor termina pe primele 2 locuri.
    Daca FIA va schimba regulamentul privind siguranta, se spune ca Mercedes a gasit cu 40% mai mult downforce si asta e fff mult.
    Cat despre azi a castigat unul din cei doi favoriti, dar nu credeam ca cei de la Mercedes sa aiba un ritm de cursa asa bun.
    Pur si simplu nu as vrea ca Hamilton sa castige 8 titluri.....
    pentru ca in multe pe care le-a castigat nu a condus la limita cum
    o face Ver si Leclerc, si pe deasupra se plangea foarte tare ba de masina ba de cauciucuri
    la vrajeala stiind ca are o masina cu 1,5s mai rapida.
    12 4
  • @Marius
    Mai, mai se apropie Mercedes de Ferrari numai cu ajutorul SafetyCar-ului că altfel nici pe d...u nu face! :)))) A fost cursă în care maimuța se chinuia la curul prințului Schumacher să-l depășească în ciuda experienței și a monopostului :))))
    5 7
  • Leclerc era mai rapid pe blocknotes-ul tău.
    În timp real pierdea marja de 27 secunde față de Verstappen, adică ieșea sigur în spatele Red Bull.
    Din fericire nu a mai avut aderență și Ferrari a acumulat 11 puncte, cu un punct sub Alpine. :))))))))))))
    6 4
  • Polpozișă
    La Ferrari se vede structura becaliană a echipei, toți sunt servitorii ăluia de mai sus.

    Dacă întreabă Binotto ceva, inginerul de cursă bagă la cap și dă nuca mai departe. Nu-i de mirare că se chinuia Sainz să treacă de Perez în timp ce inginerul în chema la boxe sau în cazul unei decizii pentru 1-2 tururi sunt lăsați piloții să decidă.

    Hamilton, Alonso, Albon pot trage de cauciucuri peste medie, au opinii personale, propun schimbarea strategiei de la adăpostul unor locuri irelevante pe grilă. Nu poți să-i pretinzi lui Leclerc să meargă ca nebunul și să-ți menajeze anvelopele până la finalul cursei. :))))))))))) De fapt, asta i-au cerut lui Sainz prin turul 43.

    Sindromul Down face ravagii la Ferrari.
    6 5
  • Neutru
    După accidentele Hamilton- Russel când și-au distrus podelele și se plângea Mercedes că n-au decât una de schimb, minune mare, au reușit să facă două mai reușite(performante) chiar la cursa respectivă, mai ales la Hamilton. Atunci și acum zic, sper să fie regulamentare. Mercedes chiar au strategi de cursă, să fie clar, Ferrari, nu. Și asta din 2007, nu de ieri. Iar pentru cel care zice că „doar cu ajutorul Safety car”,îi recomand să se uite la podium și să tragă concluzii după. Realitatea e asta, speranțele, dorințele pot fi altele. Pentru@!!! Ai auzit pe radio după accidentul lui Leclerc, ritmul respirației și deduce tu ritmul cardiac (dacă poți). La vitezele acelea chiar crezi că se poate face calcule și strategii de cursă, intrări la boxe, ce fel de cauciucuri? De asta sunt strategi cu monitoare în față! Sunt convins că știi dar pasiunea-i pasiune. Pace și scuze pentru logica mea. Pilotul e tactician, strategii sunt în fața monitoarelor.
    4 4
  • @@Marius
    Mari frustrări, mari de tot, rasist pe deasupra, din câte vad nici viata personala nu ai. Nasol, nasol de tot pt tine mai băiatule, ești de compătimit. Mai au doar câteva puncte de recuperat"mark my words"
    4 3
  • Polpozișă
    D'aia:

    Max Verstappen's career stats:
    16 poles and 27 wins
    Charles Leclerc's career stats:
    16 poles and 5 wins
    3 4
  • Neutru
    @Polpozișă trebuie să ții cont de condiții. De când este în F1 Max a fost tratat ca pilot2? Categoric nu! Leclerc a venit mai târziu în F1 și până anul trecut a fost pilot 2. Dacă nu mă crezi întreabă-l pe Vettel(și înaintea lui Vettel la fel).Max are o echipă alături. Leclerc? Sunt născuți în aceiași lună deci aceiași zodie, sunt piloți foarte buni.
    3 4
  • Polpozișă
    Nu prea.
    Leclerc a obținut mai multe puncte decât Vettel și nu a simțit că ar fi al doilea pilot al echipei. Nu a fost de ajuns să fie mai rapid decât Vettel pentru că amândoi au beneficiat de iscusința strategilor Ferrari.

    Gugăl translei' din spaniolă (la monegascul sărac, nici Ferrari nu trage):

    Bahrain 2019: La start, Sebastian Vettel l-a depășit și s-a instalat pe locul secund după ce l-a învins pe Valtteri Bottas. A preluat comanda cursei până la 10 ture până la final, din cauza unei defecțiuni la motor, nu a suportat presiunea lui Lewis Hamilton. Bottas l-a învins și la final, așa că a ajuns pe locul al treilea.

    Austria 2019: Din nou a fost pilotul care a avut cele mai multe ture înaintea celorlalți, dar a rămas cu sânge în ochi. Ritmul său pentru 68 din cele 71 de ture a fost aproape perfect. Până când Max Verstappen a trecut de el cu o atingere inclusă că nu a fost sancționat. Locul doi a avut puțin gust.

    Singapore 2019: După ce a condus timp de 19 ture, strategia Ferrari a făcut-o dificilă, iar cel care a ajuns să câștige a fost coechipierul său Vettel. Monegascul a plecat foarte frustrat de subcotarea eșuată care a luat victoria. În sfârșit a fost al doilea.

    Rusia 2019: Deși a ieșit ca lider, nu a fost niciodată în frunte la Soci. Vettel a condus prima jumătate a cursei, în timp ce Hamilton ar face acest lucru în secțiunea finală. Leclerc avea să termine pe locul al treilea în spatele celuilalt Mercedes.

    Mexic 2019: Un început foarte bun pentru Leclerc, care și-a păstrat primul loc până când a ajuns în turul 16. Când toată lumea a făcut opriri, a reluat acea poziție, dar a doua oprire la boxe a fost haotică: a blocat o roată și va fi depășit de Hamilton. Poziția sa finală a fost a patra, fără premiu pe podium.

    Monaco 2021: După ce a stabilit cel mai rapid tur în calificări, Leclerc a lovit zidurile din țara sa. Prejudiciul a fost mare, așa că nu a început duminică. Verstappen avea să domine scena.

    Azerbaidjan 2021: Pe linia lungă de la Baku, Ferrari nu a fost la fel de rapid, așa că Charles nu putea face nimic înainte de a coborî pe locul al patrulea. Monegascul urma să se instaleze pe locul 11, dar și-a revenit la închidere după accidentele lui Verstappen și Hamilton. Leclerc a fost al patrulea în victoria lui Sergio Pérez.

    Miami 2022: În debutul categoriei în Florida, Leclerc nu a reușit să-l țină pe Max Verstappen, care l-a amărât încă o dată. Olandezul a luat victoria și a terminat pe locul doi.

    Spania 2022: Recordurile au arătat că cine a plecat de la pole are șanse mari să câștige, deși monegascul a eșuat. Și fără nicio vină a lui: mașina și-a pierdut puterea și a fost forțat să se retragă. Această frustrare a luat primul loc la Cupa Mondială.

    Monaco 2022: Încă o dată, Leclerc nu a reușit să câștige la Monaco pornind de la pole position. Și-a făcut treaba bine la volan, dar o eroare de strategie din partea lui Ferrari atunci când a venit vorba de pitting l-a retrogradat pe locul patru.

    Azerbaidjan 2022: Leclerc a fost depășit de Sergio Pérez la start, dar și-a recăpătat conducerea și era pe cale de victorie, când o defecțiune mecanică la Ferrari-ul său l-a determinat să se retragă în turul 21.

    Franța 2022: La Paul Ricard, Charles a început bine și a rezistat atacurilor lui Max Verstappen până când a ajuns să greșească în turul 17 și s-a izbit de cauciucurile de protecție.
    4 3
  • Cine este primul
    @pol_pozisul
    La cum îi ții evidenta lui Leclerc, cam dai de bănuit ca ești un vetteluș, pardon... Un Cos'eluș. Dacă-ți dă cineva un "pol", renunți la "pozișă"?
    0 2
  • @05:56
    Trebuia sa-ti stearga si comentariu cu maimuta.
    Tu cu societatea civilizata esti paralel. Asa ca nu mai da lectii de morala.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru