Domenicali susţine că nu este responsabil pentru contra-performanţele Ferrari

de Daniel Popescu
Marti, 15.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stefano Domenicali nu se consideră vinovat pentru lipsa de titluri din vitrina Ferrari din ultimii ani şi da vina pe imposibilitatea de a îmbunătăţi monopostul şi pe pneurile Pirelli.

Esential 2007 este ultimul an in care Ferrari a castigat titlul la piloti (Kimi Raikkonen)
2 este pozitia ocupata de Ferrari in clasamentul constructorilor
Ultimul titlu la piloţi al Scuderiei Ferrari datează din sezonul 2007, în condiţiile în care italienii nu au fost capabili să reacţioneze la numeroasele schimbări de regulament din 2009, care au propulsat Red Bull Racing în postura de campioană.

Deşi este considerat de presă unul dintre principalii vinovaţi pentru parcursul relativ modest din ultimii ani, Stefano Domenicali nu se consideră responsabil pentru aceste rezultate, chiar dacă este şeful echipei.

"Nu ai câştiga mâine dacă l-ai schimba pe Domenicali. În Italia există o vorbă: când părăseşti drumul pe care îl cunoşti, celălalt ar putea fi mai rău. Problema nu este Domenicali, pentru că Domenicali este primul care vine dimineaţa la muncă şi ultimul care pleacă.

Dacă am fi câştigat titlul în 2012, Domenicali ar fi un fenomen, şi-ar fi făcut treaba bine", a declarat italianul pentru publicaţia AS.

Problema nu este Domenicali, pentru că Domenicali este primul care vine dimineaţa la muncă şi ultimul care pleacă.

Stefano Domenicali
Sef Ferrari
În schimb, Domenicali a evidenţiat două motive pentru care Fernando Alonso nu a reuşit încă să câştige titlul mondial: slabă capacitate de a îmbunătăţi monopostul pe parcursul sezonului şi pneurile Pirelli.

"La începutul sezonului am avut un monopost competitiv în calificări şi un ritm de cursă foarte bun. Problema este că nu am putut îmbunătăţi monopostul, întrucât în unele cazuri am introdus update-uri care au înrăutăţit lucrurile. În plus, nu comentez dacă a fost sau nu corect, dar prin schimbarea pneurilor nu am fost capabili să exploatăm principalul avantaj, ritmul competitiv de cursa", a adăugat el.

Via Motosport

Comentarii (25)

  • Acuma nici nu-si asuma responsabilitatea! Daca construiau o masina care se putea bate de la egal la egal cu "boii rosii" iesea primul in fata si se lauda....n-are nicio treaba cu F1 omul asta......lipsa caracter,incompetenta.....
    27 6
  • Si atunci?!
    Ala nu,altul nu...atunci cine?Vina lor ca au acceptat schimbarile in timpul campionatului,parca totul pare orchestrat...la urma urmei F1 e o afacere,se "latra" dar nu convingator!
    16 1
  • sa precizam ceva

    Dc in 2012 Ferrari ar fi castigat titlul, Domenicali sub nicio forma nu ar fi fost declarat fenomen, ci nu ar mai fi iesit in evidenta, asa de clar, incompetenta lui ... fenomen ar fi fost doar ...Alonso
    19 1
  • inca ceva ...
    ar fi frumos si de perspectiva, daca la sfarsitul sezonului 2013 sa se anunte noul sef al Scuderiei Ferrari si anume Eric Boullier
    19 1
  • Sepang(sau SEBANG)???.
    3 4
  • Florin
    Care este fisa postului a acestui individ? Sef la logistica? Va fi liber Brawn, poate vine la Ferrari.
    19 0
  • Lucian
    Imi place declaratia astuia! :)
    Exclamatia de mai sus e cu titlu ironic.
    Se vede ca este latin si, ca un roman veritabil, nu el e vinovat. Daca era neamt, pana acum era demult pe faras si isi recunostea fair incompetenta.
    Cum poti sa spui ca nu ai nicio culpa, cand esti seful unei echipe care nu are rezultatele scontate?!
    Superb! Si se mai mira unii ca Ferrari a ajuns mai jos decat ii este stindardul!
    PS - sunt fan Vettel, dar ma doare cand vad ca F1 nu are parte de o competitie reala intre monoposturi. Se pierde esenta competitiei.
    16 4
  • :)) amuzant rau domenicali....cum zicea si cineva mai sus, nu are treaba cu formula 1. " prin schimbarea pneurilor nu am fost capabili să exploatăm principalul avantaj, ritmul competitiv de cursa", pai atunci dc mai ocupa postul ala daca nu e capabil sa vina cu solutii....plus ca nu vine cu solutii de vreo 3-4, nu doar anul asta.
    Daca Ferrari vrea titluri, ar fi bin sa aduca o persoana competenta care sa stie ce face, altfel, montezemolo va imbatrani mai repede si fara titluri.
    11 1
  • Bishuc
    si uite ca se adevereste ce spuneam. Dupa 2, 3, ... , n va fi razboi in paradis. Nu o sa mai vrea nimeni sa-si asume vina
    2 2
  • Nu cred ca este un inginer care se ocupa de design-ul masinii. Se pare ca oamenii de acolo nu au idei.
    3 1
  • Da,posibil sa fie lipsiti de idei dar atunci daca au observat ca de cativa ani in coace "taurii" fac legea in materie de performanta si aerodinamica atunci aduci dracului pe cineva competent care e exat doar pe asa ceva.Asteapta de ani buni ca lucrurile sa se schimbe de la sine.Consider ca Scuderia nu s-a zbatut suficient,poate nu au investit suficient desi imi vine greu sa scred asta.Cine stie ce-i acolo??
    In orice caz cred ca lipsesc 2-3 piese importante din puzzle.Poate Alison va reusit sa scoate putin mustatza la suprafata.Vom vedea,fiindca daca F1 va continua in aceeasi maniera si in viitor,fanii se vor plictisi.I'm one of them!!

    Numai bine,
    12 0
  • Nu va asteptati la minuni,la urma urmei Ferrari a stat fara titluri si 20 de ani,pana la primul titlu al lui Michael cu ei atat trecuse...!!! P.S. sunt fan Ferrari din clasa a6a sau a7a :) ! Si urmaresc cel putin constant fenomenul F1,(de prin 94 cred),cand PROTV a inceput sa transmita cursele.Una peste alta...cred ca au irosit 3 ani,nu zic 4,din varful de forma al lui Alonso...pacat !Vina nu stiu daca trebuie atribuita cuiva anume,nu au reusit ceva exceptional si atat.Sau altii au gasit cumva ceea ce au avut si ei in perioada Schumacher-Todt? ?!
    11 1
  • laurentiu
    In afara de sezoanele 2002 si 2004 Ferrari nu au avut o masina net superioara cum au RBR acum. A trebuit sa puna osul la munca Schumacher
    9 2
  • Pacat ca Alonso si-a irosit cei mai buni la echipa asta. Sper ca salariul a compensat faptul ca a trebuit sa traga atatia ani de caruta aia rosie. Ferrari n-a stiut sa rasplateasca un pilot care in ultimii 4 ani i-a carat in spate.
    7 2
  • o scalda...fie lasa sa se inteleaga ca echipamentul tehnic e bun echipa tehnica numai are ce sa inbunatateasca,fie ca echipa tehnica ar avea ce sa inbunatateasca dar nu e in stare,multe premize fara focalizare pe o cocluzie in afara de aceea ca nu-i el "responsabil"
    5 0
  • Situatia de la Ferrari seamana tot mai mulot cu era pre Todt. Si atunci faceau ce facea si ieseau pe locul doi. Ba era motorul altora mai tare, ba era sasiul altora mai bun dar la ei in curte totul era OK cu toate ca pozau in fuguranti de lux. Nu este suficient sa fii toata ziua la munca! Nimeni nu-l acuza de reeavointa, atata poate atata da. Ca si un afon el vrea sa cante dar daca nu poate degeaba se pregateste. Acolo trebuie un inginer care sa aiba o imagine de ansamblu asupra sistemului F 1 , care sa se lupte cu cei din interior si cei din exterior pentru a iesi in frunte. Daca faceau scandal la schimbarea gumelor si dupa testul Mercedes, si o cursa nu concurau in semn de protest, ce credeti ca ar fi facut FIA si Bernie ?
    7 1
  • Critica isi are locul ei dar sa nu exageram, Ferrari a fost "lovita" foarte tare de noul regulament care interzice testele din perioada sezonului, lucru care era la ordinea zilei in perioada Schumacher. Testele avea menirea de a inlocui si corecta micile erori din tunelul de vant. Chiar si asa Schumacher 4 ani(adica exact cat a facut si Alonso pana acum) n-a luat titlul cu Ferrari. S-a intamplat abia in al 5-lea an. Greseala scuderiei este ca n-au restructurat-adaptat compartimentul tehnic si logistic la timp. A fost o clara eroare de strategie si viziune pe termen mediu si lung, iar aici este responsabil Domenicali. Degeaba angajezi ingineri buni daca nu au intrumentele necesare. Ferrari este in urma Mclaren si Redbull in privinta acuratetii simulatoarelor si a tunelului de vant. Pana si Lotus au imbunatatit acest sector. Vedem la anul unde va fi nivelul.
    8 0
  • bobitza
    @popicul, f. interesanta(!?) parere! Pai de ce sa mai imbunatatim, daca printr-un protest putem opri orice evolutie!? Sa nu mai spunem ca Mercedes are curse de rahat in ultima vreme, cu tot testul lor. Concluzia este ca unii pot dezvolta monopostul (Red Bull, Lotus, partial Sauber), iar altii se lamenteaza...
    3 1
  • Bishuc
    Evident ca nu este un singur vinovat! Nu poate fi un singur vinovat. Exista un cumul de circumstante si responsabilitati. Numai la revolutie in 89 au gasit un singur vinovat, restul erau toti ingerasi revolutionari ....
    Au iesit la iveala multi din asa zisii ingerasi de atunci (care pe vremea lu nea Nicu au sprijinit puterea cu toata priceperea si convingerea lor). Acum sunt tot prin functii cheie, fac ce au invatat de la Secu, si le datoram "bunul mers" al lucrurilor in tara.
    6 0
  • @Bishuc

    evident ca nu unul este singur vinovat, dar una din conditiile esentiale sa fii un manager bun (nu numai de echipa F1) este ca sa sti sa identifici problemele si sa sti sa aduci solutii, sau le aduci tu personal sau aduci omul care sa stie sa le rezolve (speram ca in cazul de fata va fi Alison)

    dar din 2009(sau cam de cand este el sef echipa) incoace nici cu identificarea problemelor nu se descurca, apoi sa le resolve ...

    acesta este durea la care dau voce suporterii scuderiei
    4 0
  • de ce tot presupui ca daca erau teste Ferrari s-ar fi descurcat mai bine? Hmm? Nu crezi ca e gratuit?
    Pot fi ei, pot fi altii mai buni cu teste sau fara. S-a mai intamplat sa fie si altii mai buni ca Ferrari cand erau teste cu toptanu

    Lasa vremea lui Schumacher, ca nu neaparat din cauza testelor a dominat F1. A fost si un pilot de exceptie. Nu a avut mereu sansa de a castiga, dar cand a avut nu a iertat. Asa a ajuns la 7 titluri. Nu 2, nu 3. Sapte
    2 2
  • Schumacher a dominat grozav F1 mai ales din 2010 pana cand....a venit Hamiton si i-a luat jucaria.
    0 2
  • @Popicul Pai de ce sa protesteze Ferrari? Crezi ca Montezemolo nu mai doarme noaptea pentru ca Alonso pierde campionatul la o diferenta de 3 puncte? Il doare in basca. A doua zi uita totul. Importanti sunt banii din clasamentul constructorilor. Oricum Ferrari ia o gramada de bani si cu Alonso campion si cu Alonso pe 2. Pacat ca nu se afiseaza niste statistici. Dar sunt sigur ca Ferrari are profit. Plus sa nu mai vorbim ca le-au crescut vanzarile la masini din 2010 si pana in prezent... Se pare ca le prieste situatia asta dpdv financiar. Iar Alonso e o lovitura de imagine. Sper sa-si mareasca salariul. Daca titluri nu ia, macar bani sa-i dea italienii.

    Nu cred ca Domenicali e cel mai vinovat de la Ferrari. Cred ca Montezemolo ar trebui sa lase lucrurile astea pe seama altora. Si-a pierdut pasiunea pentru competitie. In ultimii ani a facut multe greseli. L-a lasat pe Schumacher sa se retraga in 2006, de fapt i-a facut vant. L-a gonit pe Kimi in 2009 si l-a tinut pe Massa. L-a tinut pe Domenicali atatia ani fara rezultate. Il readuce pe Kimi. L-a tinut pe Massa atatia ani. De 5 ani Ferrari n-a avut nicio sansa la titlul constructorilor(cel mai important din competitie)
    1 1
  • GrosJan
    daca nu e responsabil inseamna ca e iresponsabil?
    1 0
  • rozica
    Nu va bateti joc doar de fani va bateti joc de tot .Puneti mana la munca sghimbati ce e de schimbat sa nu suparati fanii.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru