Echipa Alpine a anunțat oficial în această dimineață că Jack Doohan va fi înlocuit de către Franco Colapinto începând cu Marele Premiu din Emilia-Romagna, care se va desfășura pe circuitul Imola. Pilotul argentinian, care a debutat în Formula 1 cu Williams în 2024, îi va lua locul pilotului australian pentru cel puțin următoarele 5 curse.
Până acum, Colapinto a fost pilotul de rezervă al echipei franceze în acest sezon. Acesta va fi acum noul rol al lui Jack Doohan pentru următoarele 5 curse. În funcție de cum va performa Colapinto, este posibil ca Doohan să revină pe circuit după o perioadă.
„Ca parte a unei evaluări a liniei sale de piloți, echipa a decis să rotească unul din locurile sale pentru următoarele 5 runde a Campionatului Mondial de Formula 1 din 2025”, se arată comunicatul oficial al celor de la Alpine. „Echipa BWT Alpine anunță, astfel, că Franco Colapinto va fi alături de Pierre Gasly începând cu Marele Premiu din Emilia-Romagna, înainte de o evaluare nouă care va avea loc înainte de Marele Premiu al Marii Britanii în iulie.”
Anunțul schimbării lui Jack Doohan cu Franco Colapinto vine la doar câteva ore după ce Oliver Oakes, șeful echipei Alpine, și-a dat demisia.
Noul șef de echipă interimar este Flavio Briatore.via Formula 1
O decizie deplin emotionala de care Briatore nu-i deloc strain.
Mick Schumacher a avut la dispozitie 2 ani pentru a-si etala aptitudinile (+ 40 curse), lui Jack Doohan nu i s-a oferit nicimacar jumatate de sezon (12 curse).
Este complet injust ce-a incasat Doohan, mai ales ca se impune ca un rookie sa beneficieze de un element esential pentru o eventuala reusita, continuitatea.
Pentru mine, abordarea Alpine este suprapusa peste amatorism.
Desigur ca in toxicitatea echipei Alpine banul a dictat.
Si cum spune si Ryce, Colapinto are sponsori puternici in spate. Coroborat cu rezultatele lui Doohan, cred ca presiunea a fost foarte mare pe umerii lui Oliver Oakes, care pana la urma si-a dat demisia. Unde apare Flavio Briatore se impute totul!
PS: raman la parerea ca oricum Doohan nu este de nivelul F1, nici nu ar fi trebuit sa prinda loc pe grila de start
Decizia cat se poate de emotionala a celor de la Alpine in a-l (re)inregimenta pe Briatore n-a adus, din punctul meu de vedere, acel real progres in exprimarea pe pista, Alpine ramane ancorat de atatia ani intr-o stanjenitoare submediocritate.
Clanul Schumacher vs Clanul Doohan emite, dpdv al palmaresului/impactului, un verdict clar cu privire la sferele de influenta in Marele Circ:
Schumacher cu 7 titluri in F1
Doohan cu doar 5 titluri in MotoGP.
P.S. Jack Doohan nu reprezinta sub nicio forma piatra de moara a Alpine in F1.