Formula 1 a poposit pentru prima dată în Europa în sezonul 2025 pentru Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna din Italia. În săptămâna în care Formula 1 a sărbătorit 75 de ani de la prima sa cursă, Max Verstappen a obținut o nouă victorie și a reușit să reducă din deficitul pe care îl are în campionat față de piloții McLaren. În cursă, Lando Norris a terminat pe locul 2, în fața lui Oscar Piastri.
DEPĂȘIRE SENZAȚIONALĂ A LUI VERSTAPPEN
Înaintea startului cursei, toți piloții din primele 10 locuri la start au ales să plece cu anvelopele de compoziție medie. Lewis Hamilton, calificat pe locul 12, a plecat în cursă cu anvelopele hard. Aceeași abordare a avut-o și Kimi Antonelli, aflat imediat în spatele septuplului campion mondial.
La start, Max Vertappen a avut un start relativ lent față de Piastri, plecat din pole. Cea mai bună lansare a fost cea a lui George Russell de pe locul 3, însă el nu a putut să treacă de cei doi piloți din față. Se prefigura un duel foarte strâns în primul viraj, deoarece Verstappen a revenit imediat lângă Piastri după startul său cu emoții.
Odată ajunși la Tamburello, primul viraj al circuitului, campionul mondial de la Red Bull l-a depășit într-un mod senzațional pe Oscar Piastri. Verstappen a frânat foarte târziu și a efectuat depășirea pe exteriorul australianului de la McLaren, fără niciun contact și fără ca vreuna dintre mașini să iasă de pe circuit.
Din acel moment, Verstappen a început să-și consolideze poziția de lider. Între timp, Russell era acum amenințat de Lando Norris, plecat de pe locul 4. Și mai în spate, Charles Leclerc, plecat de pe locul 11, a urcat o poziție în clasament după o depășire asupra lui Isack Hadjar. Monegascul de la Ferrari a mai câștigat încă o poziție după un duel cu Pierre Gasly. Francezul de la Alpine a ieșit larg în zona de pietriș în timpul duelului cu pilotul de la Ferrari.
DUEL ÎNTRE HAMILTON ȘI ANTONELLI
Un duel care avea să dureze peste 30 de tururi avea să fie cel dintre Kimi Antonelli și Lewis Hamilton. Ambii piloți aveau încălțate anvelopele hard. Deși se afla constant în raza DRS a italianului de la Mercedes, Hamilton nu a reușit să găsească o cale de depășire înaintea primelor opriri la boxe.
Între timp, duelul dintre Norris și Russell a durat 11 tururi, timp în care Fernando Alonso a fost și el pentru scurtă vreme în lupta celor doi. Britanicul de la McLaren a trecut de Russell cu o depășire pe exterior în prima șicană.
Charles Leclerc a fost primul care a oprit la boxe pentru un set de anvelope hard după 12 tururi.
Monegascul a fost urmat la boxe de Russell, urmat la scurtă vreme de Fernando Alonso. Oscar Piastri a intrat și el la boxe mai devreme decât era anticipat, pentru un nou set de anvelope hard. Astfel, Verstappen era în continuare lider, dar acum cu un ecart de 10 secunde în fața lui Norris.Oprirea la boxe a lui Leclerc a fost inspirată, deoarece monegascul a ieșit pe circuit în fața lui Russell, Sainz și Alonso și doar în spatele lui Piastri.
PIASTRI URCĂ ÎN CLASAMENT
Imediat după oprirea lui la boxe, Oscar Piastri a început să recupereze din pozițiile pierdute. Primul pilot pe care l-a depășit a fost Yuki Tsunoda pentru locul 10. Japonezul de la Red Bull a fost depășit la scurt timp și de Leclerc.
În față, între timp, Verstappen era în continuare lider, cu un avans de 9.5 secunde în fața lui Norris. Alex Albon era pe locul 3 pentru Williams, urmat de Hadjar, Antonelli și Hamilton. Piastri a mai urcat încă o poziție după ce l-a depășit pe Nico Hulkenberg. Australianul de la McLaren avea să treacă și de Hamilton pentru a urca pe locul 6.
Abia în cel de-al 29-lea tur, Norris a decis să intre la boxe pentru un nou set de anvelope hard. Un tur mai târziu, însă, cursa avea să fie dată peste cap.
ABANDONUL LUI OCON ADUCE PRIMA NEUTRALIZARE
La doar un tur după oprirea la boxe a lui Norris, Esteban Ocon a fost forțat să abandoneze din cauza unei probleme tehnice. Cursa a fost imediat neutralizată cu Safety Car Virtual, o decizie care a fost ca o mană cerească pentru Verstappen. Olandezul și-a efectuat prima oprire în regim de neutralizare și, astfel, a reușit să-și păstreze prima poziție și după oprire.
Hamilton și Antonelli au oprit și ei la boxe în perioada neutralizării, alături de alți piloți care deja opriseră înainte. Printre ei au fost Leclerc și Piastri.
La finalul Safety Car-ului Virtual, Max Verstappen avea un ecart de 19 secunde în fața lui Norris. Albon era pe locul 3, în timp ce Piastri a urcat pe locul 4, în fața lui Hadjar, Antonelli, Hamilton, Leclerc și Alonso. Australianul de la McLaren avea să treacă în curând de Albon pentru a urca pe locul 3.
Leclerc a reușit să treacă de Hadjar și începea să se apropie de Hamilton. Fix în momentul în care părea că Leclerc va reuși să-l prindă rapid din urmă pe Hamilton, cursa avea să fie dată peste cap din nou.
SAFETY CAR CAUZAT DE ABANDONUL LUI ANTONELLI
În turul 46, Kimi Antonelli a fost forțat să abandoneze în fața propriilor suporteri cu o problemă tehnică.
De această dată, cursa a fost neutralizată cu Safety Car, astfel că tot avantajul pe care îl avea Verstappen era acum șters. Olandezul s-a folosit din nou de neutralizare pentru a opri la boxe, alături de Norris, Albon și Hamilton.Safety Car-ul a intrat înapoi la boxe în turul 53. Verstappen și-a păstrat avantajul în fața lui Oscar Piastri, care nu oprise pentru un nou set de anvelope. Australianul era prins din urmă de coechipierul său, care avea anvelope proaspete. În aceeași situație era și Charles Leclerc, cu anvelope uzate, pus sub presiune de Albon. Thailandezul de la Williams a încercat să treacă de monegasc, însă a ieșit larg pe pietriș. Asta i-a permis lui Hamilton să treacă de Albon și să se apropie de Leclerc.
Hamilton l-a depășit pe Leclerc, iar monegascul a fost depășit într-un final și de Albon. Între timp, Lando Norris a trecut și el în fața lui Piastri pentru a urca pe locul 2.
O NOUĂ VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN
După 63 de tururi, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire și a câștigat Marele Premiu din Emilia-Romagna cu un avans de 6.1 secunde în fața lui Norris. Oscar Piastri a încheiat pe locul 3. În afara podiumului, Lewis Hamilton a terminat pe locul 4, urmat de Albon pe 5, Leclerc pe 6, Russell pe 7, Sainz pe 8, Hadjar pe 9 și Yuki Tsunoda pe locul 10.
În afara punctelor, clasamentul arată astfel: Fernando Alonso (11), Nico Hulkenberg (12), Pierre Gasly (13), Liam Lawson (14), Lance Stroll (15), Franco Colapinto (16), Oliver Bearman (17) și Gabriel Bortoleto (18).
În campionatul piloților, Oscar Piastri rămâne lider, cu 146 de puncte în total. Lando Norris este pe locul 2, cu 133 de puncte, în timp ce Max Verstappen rămâne pe locul 3, cu 124 de puncte. George Russell se află pe locul 4, cu 99 de puncte, iar la distanță mare pe locul 5 este Leclerc, cu 61 de puncte.
La constructori, McLaren își mărește avansul în frunte la 279 de puncte. Mercedes rămâne pe locul 2, cu 147 de puncte, iar Red Bull este pe locul 3, cu 131 de puncte. Ferrari se află pe locul 4, cu 114 puncte adunate.
Urmează Marele Premiu din Monaco. Această etapă se va desfășura în weekend-ul 23 – 25 mai.
via Formula 1
du du du du!
Leclerc, un potlogar dovedit.
Dupa ce ca nu ofera spatiu pe exterior in Tamburello pentru Albon, colac peste pupaza, Leclerc mai are si neobrazarea sa contraatace feroce si sa pozeze in victima, mai ales ca Ferrari a avut de beneficiat enorm in urma acestei mizere "strategii", Hamilton acontand un nesperat loc 4.
Rusine, Leclerc !
Clementa nu-si mai are rostul, Leclerc a recertificat ca este un escroc patologic.
In mod normal, Leclerc trebuia sa incaseze o penalizare de minim 5 sec., fapt care-l arunca acolo unde-i este locul, pozitia a 8-a, poate chiar a 9-a la Imola.
Urmeaza Monaco, acolo unde FIA a fost nevoita sa intervina in regulamente dupa "mostra de pilotaj" oferita tuturor de acelasi "inegalabil" Leclerc in 2024.
Estimez ca Leclerc o sa mai recidiveze cu o victorie in Principat numai atunci cand ceilalti 19 adeversari vor fi obligati sa faca cele doua schimburi de pneuri obligatorii tocmai la Nisa, iar Leclerc, autenticul "predestinat" al Scuderia, o sa beneficieze de o noua dispensa, in a i se permite sa-si schimbe pneurile in localitatea sa natala.