F1: Max Verstappen, victorie în SUA. Red Bull Racing ia titlul și la constructori

de Alexandru Monenciu
Luni, 24.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Statelor Unite, găzduit de circuitul din Austin, Texas. Red Bull Racing și-a trecut în cont și titlul de campion la constructori.

După o sesiune de calificări dominată de Ferrari, grila de start pentru cursa de duminică a suferit câteva modificări. Carlos Sainz a plecat din pole position, dar Charles Leclerc a fost împins pe locul 12 după o penalizare pentru schimbarea unor componente ale sistemului de propulsie.

La rândul lui, Sergio Perez s-a calificat pe locul 4, dar a pornit în cursă de pe 9, din aceleași motive. Și Alonso, Zhou și Tsunoda s-au ales cu o penalizare de 5 locuri pe grilă, iar Ocon a pornit de pe linia boxelor.

ABANDON PENTRU SAINZ

Max Verstappen nu a pierdut timpul. La stingerea semaforului, campionul mondial en-titre a avut un start mai bun și a trecut în fața lui Carlos Sainz.

Tot după start, George Russell a blocat roțile monopostului Mercedes-AMG Petronas și s-a oprit în monopostul Ferrari, pilotat de Sainz. Spaniolul a fost nevoit să abandoneze, iar britanicul a primit o penalizare de 5 secunde.

Verstappen conducea cursa, Hamilton era pe locul 2, iar Lance Stroll ocupa poziția a treia. Canadianul nu s-a bucurat prea mult de această poziție, fiind întrecut de Russell în turul cu numărul 6 și mai apoi de Perez, un tur mai târziu.

În primele 10 tururi, Charles Leclerc a ajuns de pe 12 pe 7. Ulterior l-a întrecut și pe Sebastian Vettel, ajungând pe poziția a 6-a, în spatele lui Stroll.

În turul cu numărul 13, Lewis Hamilton a fost chemat la boxe pentru schimbul de pneuri (de pe medii pe soft).

Verstappen și Russell au făcut aceeași mișcare un tur mai târziu.

Olandezul de la Red Bull a revenit rapid la conducerea cursei. Coechipierul său a intrat la boxe în turul 15, revenind pe circuit chiar între monoposturile Mercedes.

Leclerc a rămas pe circuit, iar în acest moment ocupa locul 2. În turul 18, Valtteri Bottas a ieșit în afara circuitului, în virajul 19, iar cursa a fost întreruptă de apariția Safety Car-ului. Mai mulți piloți, în special Leclerc, au profitat de asta și au intrat la boxe.

Cursa a fost reluată 3 tururi mai târziu. Verstappen ocupa prima poziție, Hamilton era al doilea, Perez al treilea, iar Leclerc al patrulea.

AL DOILEA SAFETY CAR AL CURSEI

Nu a durat, însă, foarte mult. Fernando Alonso a încercat să treacă de Lance Stroll, dar canadianul s-a apărat mult prea dur. Alonso a intrat în spatele monopostului Aston Martin, iar Stroll a fost nevoit să abandoneze. Mașina de siguranță a revenit pe circuit.

În turul 26, piloții au primit din nou steag verde, iar Verstappen a continuat să conducă plutonul. Poziția lui Perez nu era la fel de sigură: în turul 29, Leclerc a încercat să treacă de mexican, în virajul 12, dar manevra a avut succes un tur mai târziu.

Hamilton a intrat pentru a doua oară la boxe, în turul 35, și a revenit pe circuit cu pneuri hard.

Verstappen s-a oprit un tur mai târziu, dar mecanicii de la boxe au întârziat eliberarea monopostului, spre nemulțumirea campionului mondial.

Din această cauză, Verstappen a revenit pe circuit în spatele lui Leclerc, oprit și el în același timp cu olandezul. Verstappen a încercat să treacă de monegasc chiar în primul viraj, dar acesta din urmă a rezistat atacului. A cedat, însă, câteva viraje mai târziu.

Mulțumită unor tururi rapide, Verstappen a "topit" diferența până la Hamilton. Cu ajutorul sistemului DRS, olandezul a trecut într-un final de Hamilton și a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Statelor Unite.

Britanicul a încheiat cursa pe locul 2, ultima treaptă a podiumului fiind ocupată de Charles Leclerc. Sergio Perez și George Russell au încheiat pe 4, respectiv pe 5.

Cu 3 etape rămase până la finalul sezonului, Red Bull Racing și-a trecut în cont titlul de campioni la constructori.

Comentarii (37)

  • Cristi
    Un fleac! I-a ciuruit !! Red bull iti da aripi!!!Noapte buna Mercedes! Somn usor Ferrari!!
    50 57
  • Zic si eu
    Cateva ganduri:
    Cat pe ce ca mecanicii sa strice cursele lui verst si vett, dar greselile la pit au sfarsit prin a face cursa mai palpitanta;
    In ciuda revoltei celor 2 comentatori Digi, care-l vroiau exclus pe Stroll din F1, Alonso a recunoscut ca a fost un race incident. Daca nu era in cauza fiul viitorului patron, oare Alonso ar fi fost la fel de ingaduitor?:)) Oricum stroll a scapat doar cu 3 pozitii pe grila in Mexic. Alonso a luat 30" ( din cauza oglinzii parca)si a ajuns pe 15!
    Hamilton a fost sarcastic cand a laudat strategia? Daca mai statea 2-3 tururi pe hard si punea si el medii la schimbul 2, avand in vedere ca uzeaza cel mai putin pneurile, oare nu reusea sa ramana pe primul loc?
    48 19
  • @zic si eu
    Pai ce medii sa mai puna, ca nu mai avea decat harduri ! Au pastrat hardurile pentru ca se descurca, dintotdeauna, cel mai bine cu ele, decat cu medii sau soft. Dar asta in fata Ferrari, nu si in fata Red Bull.
    21 42
  • Ferrari
    Frumoasă manevra lui Russel! Au Mercedes cred că cei mai murdari piloți de pe grilă. Să-i văd luptând spectaculos, roată la roată și curat precum Verstappen și Leclerc.
    Rușiniicăăăă!!!
    8 64
  • Accidentul Alonso-Stroll asemănător cu accidentul Russell-Botas de anul trecut. Vinovați au fost Botas și Stroll și au făcut cu intenție.„Niște ratați” de la „Niște țărani” pentru cei care au mai citit.
    4 56
  • Polpozișă
    Sainz era într-o manevră de bmw-ist care trece din banda 1 pe banda 3. Russell n-a făcut decât să-i bată ultimul cui în coșciug.
    Uită-te pe reluări, în curbă stânga, vine din dreapta lui verstappen pentru a încerca o manevră pe partea stângă. Nu l-a interesat ce are în stânga, out.
    48 80
  • @polpozisa
    E clar ca nu intelegi regulile.
    73 50
  • Și care sunt regulile în cazul de față? Pe acest circuit în majoritatea antecedentelor starturi pilotul de pe locul 2 a depășit în virajul 1. Strategii echipei trebuiau să-l pregătească pentru asta. Știu, care strategi, ăia de la Ferrari? Nici startul lui nu a fost unul bun și cred că cel mai bine era să se plaseze în spatele lui Max să-l forțeze să greșească dar cu actuala mașină RedBull slabe speranțe. Deci, care reguli?
    45 77
  • @polpozisa
    regula in care virajul e al pilotului din fata. Russel a intrat drept in viraj si a subvirat. Regulile dupa care se ghideaza si stewarzii de cursa care hotarasc penalizarile
    72 51
  • Polpozișă
    De fapt, Sainz nu pricepe sportul pe care-l practică. Degeaba știe regulile, dacă n-a încheiat nici prima curbă din circuit într-o cursă în care era cotat cu șanse la podium. A ieșit cu dreptatea de partea lui.
    Eu am spus că a tăiat curba, cu Russell în unghi mort. Acum știi chiar și tu că a abandonat, deci ești lemn ca piatra.
    42 78
  • Polpozișă
    Da, Russell a primit 5 secunde penalizare, Sainz e out. Tare-i piatra, nu-i ca nuca.
    44 74
  • Alonso a încercat o manevră extrem de riscantă. Cred că și Vettel l-a scos în 2019 pe Verstappen într-un mod asemănător.
    Reflexele cvasi-anticipative se regăsesc la mulți piloți, un pic de Verstappen, ceva mai mult de Magnussen. Stroll a ghicit manevra lui Alonso, n-a apreciat distanța și viteza.
    Bottas era depășit de o lună jumătate, l-a condus pe Russell pe iarbă, iar de acolo și-au luat zborul.
    44 71
  • @polpozisa
    Cunoscatorii stiu ca stewarzii sunt instruiti sa penalizeze in functie de fapte, nu de urmari. Restul au impresia ca ceilalti sunt "lemn ca piatra" (? - ori e lemn, ori e piatra)
    71 44
  • Polpozișă
    Eu n-am spus deloc ce-ai înțeles tu.
    Eu, cacampion mondial, nu mă apuc să fac manevre care mă pot scoate din cursă, dar Sainz a condus exact ca o gherlă disperată. Și-a asumat riscul și a pierdut tot.
    42 74
  • @polpozisa
    glumesti, un campion mondial trebuie sa fie suficient de agresiv, altfel i-o iau ceilalti in fata. Exact ce a patit Sainz de multe ori. I-au luat-o altii in fata. In US n-a fost vina lui, Russel a intrat in viraj drept, ca un berbec.
    74 47
  • Polpozișă
    Atunci ai obținut dovada că Sainz deja deține calitatea unui campion mondial agresiv, iar eu doar constat că Sainz n-are nicio șansă în traficul de zi cu zi, adică e un șofer extrem de prost.
    Russel avea alte treburi în virajul ăla, cu Hamilton. Întâmplarea a făcut că Sainz era mai lent decât Latifi în fața lui.
    42 76
  • @polpozisa
    discutia nu mai are sens, tii cu tot dinadinsul sa demonstrezi ca ai dreptate venind cu argumente ciudate. Daca nu vrei sa inveti, treaba ta, tine-o tot pe a ta. Nimeni nu le stie pe toate. Eu inchei aici
    70 48
  • Polpozișă
    Ce să învăț eu, debilule?
    Uită-te pe reluări și pe rezultatele finale!
    Sainz e lent în viraj și trage de volan stânga ca tanti Veta... out.
    42 75
  • @șobolanul polpozișă
    tu, @Ferrari si @^ sunteti evadati de la Balaceanca...
    Cica Sainz vinovat ... hahaha ce prostanac
    72 45
  • @gunoiul pașpa
    Russell se ținea de mașină, cel care avea opțiuni era Sainz, a tras de volan stânga și a ieșit ca prostul, în curba 1, spre stupefacția unui idiot din România.
    43 76
  • @ everybody
    Oameni buni, inainte sa va jigniti e mai usor sa cautati: cine cui a cerut scuze ca i-a stricat cursa, cine a fost penalizat, reluari din toate unghiurile, parerile profesionistilor. Restul sunt pasiuni pentru un pilot sau altul (pilot, nu sofer)
    78 68
  • @diliu
    Sainz conduce a doua mașină din F1 și va termina pe locul 6 la piloți. Să te uiți la final să vezi ce declară. :))))))))))))))
    42 74
  • Trăind într-o lume în care "omul e iubit până devine competitiv", oare de ce Ferrari (mă refer și la piloți) e mereu atacată chiar și când e victimă a unor acțiuni improprii: oare să fie o echipă de 2 bani, sau "mama" Formulei1 ?
    72 46
  • Ferrari
    @@ everybody, frumos spus, cu raționament! Felicitări!
    10 57
  • @gunoiul pașpa
    Ce bine le zici, Costele!!! Și te gratulezi singur! Schizofrenic? hahaha
    37 74
  • @gunoiul de mai sus
    Russel a blocat ambele roti pe stanga si a provocat accidentul. Intr-o cursa trebuie sa fii atent la tot ce e in jurul tau si mai ales la cei din fata ta, nu doar la cel de langa tine. Nu exista scuza ca Russel era in competitie cu Hamilton si prin urmare nu-l interesa ce se intampla in rest, iar ceilalti ar trebui sa se dea din fata lui. Frustrarea e mare cand urmaresti curse fara sa intelegi nimic, distractie placuta in continuare. Tara e plina de asa oameni.
    73 41
  • @gunoiul pașpa
    Russell a terminat cursa, Sainz, nu, pentru că a virat ca ultimul prost, crezând că e singur pe uliță.
    Sainz are toate motivele să fie frustrat, va termine pe locul 6 la piloți cu a doua mașină din circuit.
    M-am uitat la cursă cu deosebită plăcere, în special după primul viraj. :)))))))))))))))
    39 73
  • Polpozișă
    Niciun expert în Hamilton n-a observat ce a făcut Verstappen.

    I-a dat septuplului norocos 5,023 secunde să fie bine ca să nu fie rău.

    La fel de tonifiante au fost și tururile în care șoricelul Hamilton conducea... autoritar :))))))
    37 74
  • @Automarket
    Observi ce stil de discuție (vocabular, raționament, corectitudine vs aroganță ș.a.m.d.) găsești de un an, doi, pe acest site? Parcă-s cei de pe Craica (Baia Mare)
    71 35
  • Chevyrolet
    RedBull a jucat bine și frumos anul acesta, de la mașină, la boxe, la piloți.
    31 57
  • FanF1 Atacurile de mai sus sunt de la cei care ar fi vrut ambii piloți Ferrari pe podium. Strategii echipei trebuiau să-i spună - Dacă te ia somnu și nu iei startul la timp te depășește Max.Mergi pe urmele lui, intră pe stânga din timp și în primul mviraj scoate-l afară dacă poți. Nu sta ca prostu pe exterior că n-ai nicio șansă. Problema-i că și strategii Ferrari sunt proști de-ngheață apele. De aceea Ferrari este atacată pentru că este iubită. Problema-i componența echipei.
    26 73
  • @^ pupa-te-ar tata pe tine de băiețel cuminte, frumos și deștept, câtă dreptate are el! Lua-i-ar ce vrea puiul tati pe Ferrari-ști (de la echipă, piloți și până la fani și susținători) că tare cum vrea "^" sunt Ferrari-știi ăștia. Nu-i așa, puiuțul tati? Mânca-l-aș eu pe el, ce drag ne e de el și cât îl iubim! Să-ți dea Dumnezeu tot ce e mai bun pe lume!
    68 29
  • Polpozișă are dreptate. Sainz nu a semnalizat, nu s-a asigurat în oglinda retrovizoare şi nu a aşteptat să treacă tot plutonul până să ia de volan la stânga. Pe de altă parte Russell era pe pistă doar cu Hamilton, ce vină să aibă el ?
    69 27
  • @^, observ câte voturi contra spuselor mele despre tine am primit... Așadar, dacă nu ești leneș, ia un creion și o hârtie și scrie contrariul a ceea ce am scris, ca să afli de fapt adevărata părere a oamenilor despre tine! :))
    70 25
  • @gunoiul pașpa
    Degeaba semnaliza Sainz. Putea să-i comunice în cască lui Russel că trece pe partea stângă, Russell a umplut spațiul, era inerția care l-a dus pe acea trasă.
    Cap de gumă a ales să riște pe unghi mort și a fost scos. Putea să adune puncte, dar s-a ales cu zero, definiția a ceea ce este în F1.
    23 70
  • Ferrari
    Red Bull a fost sancționată pt.depășirea cu mai puțin 5% a cheltuielilor maxime permise. Pedeapsa li se pare multora prea mică: câteva milioane de euro amendă (7, din câte îmi aduc aminte) și promiterea testelor de aerodinamică cu câteva procente mai puțin din timpul maxim permis.
    Unii fani ai F1 consideră acest sport ajuns la lupă lui Horner.
    4 30
  • @gunoiul pașpa
    Spre surprinderea ta, Hamilton n-a obținut titlul pe 2021. Ai fost luat prin suprindere în Octombrie 2022. :)
    22 65

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru