Relația dintre Lewis Hamilton și Mercedes-AMG s-a rupt anul trecut, atunci când britanicul a anunțat că pleacă, din sezonul 2025, la Ferrari. Cu echipa germană, Hamilton a câștigat 6 titluri mondiale la piloți, ajungând la un total de 7 titluri, la egalitate cu Michael Schumacher.
Acum, Hamilton și-a intrat oficial în drepturi, ca pilot Ferrari. Britanicul a îmbrăcat pentru prima dată combinezonul roșu și a urcat în cockpit-ul unui monopost Ferrari, chiar pe circuitul Fiorano.
Britanicul are și o cască nouă, vopsită în galben, pentru a marca startul acestei noi ere.
Sezonul 2025 din Formula 1 debutează în 14-16 martie, prima etapă fiind găzduită de circuitul Albert Park din Melbourne, Australia. Înainte de startul oficial, echipele vor începe sesiunea de teste din pre-sezon în 26-28 februarie.
via Formula 1
A rulat cu pneuri de ploaie pe asfalt uscat.
Bravissimo !
E chiar nepoliticos sa nu enunti o parere intr-un moment istoric pentru Ferrari.
Cea mai galonata echipa din F1 nu s-a mai intalnit niciodata cu astfel de situatie:
sa aiba in fiecare monopost cate o catastrofa,
Charme L'échec alaturi de amintirea unei amintiri.
Timpii obtinuti de dezintegratul septuplu ieri-dimineata pe Fiorano au generat fețe lungi tuturor acelora care-au fost prezenti, in frunte cu Elkann si Vasseur.
Treaba-i groasa.
Cu un astfel de "duet" intre volane si tetiere, pana si unul ca Elkann pricepe faptul ca Ferrari devine vulnerabil.
Nu-i vorba de malitiozitate, pan' la urma brunetul suprem a avut la dispozitie 30 de tururi, deloc putin pentru aceia care-s cu adevarat inzestrati.
Cu L' échec n-am de gand sa zabovesc, este evident ca se hraneste si azi, in al saptelea sezon la Ferrari, din palmaresul pe care i l-a construit Sebastian Vettel, germanul oferindu-i doua cadouri uriase, victorii la Spa si Monza.
Monopostul Ferrari din 2025 nu va avea nici o treabă cu cel din 2023 iar condițiile meteo de ieri au fost proaste.
Hamilton a câștigat la fel de multe curse în 2024 ca Sainz deși Mercedes era o hrablă comparativ cu Ferrari. Hamilton a dovedit că încă poate.
Leclerc este pilotul cu cele mai multe puncte obținute în a doua parte a sezonului trecut. Leclerc se hrănește din succesele de la Monaco și Monza 2024.
Vettel este cel mai prost multiplu campion din istorie. Hamilton și Alonso încă concurează la un nivel înalt, Vettel care este mai tânăr are deja 2 ani oficiali de pensie, 7 neoficiali pentru că din 2018 a produs doar lastimă.
De când Vettel este la pensie oficial nu mai ai curaj să postezi cu numele tău. Costeluș ai devenit laș și frustrat. Scrie cu numele tău că oricum știe lumea cine ești. Ești singurul "deștept" care îl critică pe Leclerc și pentru cum respiră. Se pare că 2019 și 2020 încă dor mult.
Este un timp cu aproximativ patru secunde mai slab față de timpul reper care îi aparține lui Schumacher, un 55.999 pe care l-a înregistrat într-un F2004.
Cel mai rapid timp al lui Leclerc pe pista de la Fiorano este de 57,6 secunde.
(Sursa: Autocar)
Există un motiv pentru care am semnat doar un contract de un an plus un an cu Lewis. Suntem într-un sport în care claritatea cognitivă este extrem de importantă și cred că toată lumea are o perioadă de valabilitate.”
( extras din cartea Mercedes F1: Life in the Fast Lane)
Charles Leclerc este destul de bun în calificări, dar face multe greșeli în curse.
Deci este inofensiv.
Iar Lewis Hamilton nu mai are încă viteza de altadata, ma intreb daca poate el să se mențină in curse cu rezultate rezonabile timp de un sezon întreg? Am îndoielile mele în legătură cu asta.
Chiar dacă Lewis are la dispozitie un Ferrari bun și noi construim un Red Bull mediocru pentru Max, mi-aș pune intotdeauna banii pe Max.
Max nu este doar cel mai rapid, ci și cel mai bun din Formula 1 din pachetul general.
El scoate din mașină cu 0,1 până la 0,2 secunde pe tur fata de ceilalti, ecart pe care niciun alt șofer nu-l găsește."
(SportBild)
Cred că și-a pierdut un avantaj major odată cu vârsta, Lewis este acum pe la 92 -95% din ceea ce oferea la momentul cand lupta pentru titlurile mondiale.
Lewis este in imposibilitatea sa-i mai dea o replica pe masura lui Verstappen."
(SkySports)
Hamilton considera ca pedala de frana e mult prea in dreapta pozitionata, aproape ca se suprapune cu pedala de acceleratie, dar si prea sus -in plan vertical- comparativ cu pedala de acceleratie.
Hamilton se confrunta si cu alte probleme, volanul Ferrari are destule inadvertente comparativ cu cel Mercedes, Hamilton dorind ca Ferrari sa schimbe de indata pozitia multor butoane si comutatoare.
Hamilton vrea un volan personalizat pentru a reusi sa treaca cu brio prin viraje.
(Autoracer.it)
În schimb, ce a decis Lewis sa faca:
A apărut într-un SUV în costum și cravată și s-a pozat necontenit înainte de a vorbi cu fanii, sub privirea atentă a unei drone care, din fericire, era acolo pentru a surprinde momentul.
În continuare, a fost un tur al sediului echipei unde, cu încetinitorul, i-am văzut pe ingineri, oameni adulți care ofereau ropote de aplauze precum la festivitatile nord-coreene.
Și apoi, în cele din urmă, a mers pe pistă, cu un Ferrari de F1 care are deja trei ani, iar dupa cele 30 de tururi parcurse rezultatele sale au fost ingrijoratoare.
Mi s-a spus că noua casă a lui Lewis nu este nicăieri aproape de cartierul general al echipei, asa cum eram convins.
Este tocmai în Milano și nici măcar nu face naveta într-o mașină Ferrari pe acei 200 km., Lewis alegând în schimb să folosească elicopterul Fiat.
Anomalia asta m-a făcut să mă întreb:
Ce este Lewis acum? Un șofer? Sau un superstar?
Ceea ce știu este că va avea de lucru pentru a-l învinge pe colegul său de echipă Charles Leclerc, care vorbește italiană, cunoaște echipa, nu petrece atât de mult timp pozând pentru fotografii de pretutindeni și, datorită unui caracteristici deloc de trecut cu vederea, este mai rapid decta Lewis pe un singur tur.
Poate că Lewis este conștient de asta.
Și poate că a semnat pentru Ferrari dintr-un alt motiv – știe că a depășit apogeul acum și nu a vrut să se retragă, fără sa fii condus niciodată pentru bijuteria coroanei motorsportului.
„Oricum, îi doresc bine.”
(The Sun)
Timpii inregistrati de englez s-au situat pe acelasi palier cu monoposturile de F2, asta dupa Hamilton a parcurs ma mult de 50 de tururi de circuit.
Drept urmare, in cursul acestei dimineti, John Elkann a decis sa zboare la Barcelona pentru a superviza personal atat de anevoioasa aclimatizare a lui Hamilton la Ferrari.
Potrvit unor apropiati ai lui Vigna, situatia este intr-o dinamica apreciabila la Maranello, variante precum Giovinazzi sau Alessandro Pier Guidi fiind din ce mai prezente pentru o eventuala inlocuire a lui Hamilton.
Ferrari sta pe un butoi cu pulbere.
Hamilton a pierdut controlul mașinii sale și a ajuns în parapet la Barcelona.
Hamilton nu a fost grav rănit, dar mașina a fost masiv avariată . Componentele aerodinamice și suspensiile au fost afectate considerabil.
O echipa medicala evalueaza si la aceasta ora starea de sanatate a lui Hamilton, acesta fiind incert pentru a lua parte maine la ultima zi a testelor.
Programul Ferrari a fost complet dat peste cap la Montmelo, Leclerc aflandu-se in imposibilitatea de a-si realiza propria testare de azi din cauza monopostului distrus de Hamilton.
Surse demne de incredere sustin ca au avut loc mai multe dispute verbale in boxa Ferrari, doar prezenta lui Elkann a fost elementul substantial ca conflictul sa nu escaladeze.
Sunt deja doua tabere care lupta pentru intaietate.
Ferrari a decis sa-i inlocuiasca pe pilotii principali cu Antonio Giovinazzi și cu pilotul de F2 Dino Beganovic in ultima zi de teste, incercand sa mai salveze ceva din colapsul care a pus stapanire pe Ferrari in primul test important din acest an.
Conform informatiilor, Hamilton a avut un accident in testele pre-sezon cu toate echipele pentru care a concurat înainte de debutul său oficial in F1.
-McLaren (2007) în Valencia
- Mercedes (2013) în Jerez
- Ferrari (2025) în Barcelona
Iar in sezonul urmator a reusit sa obtina titlul mondial, in 2008 cu McLaren, in 2014 cu Mercedes, si, cat se poate de "firesc", o sa devina campion mondial cu Ferrari in 2026.
Cred că dintre cele patru echipe de top, Ferrari va fi cea mai dornică să profite la maximum de sezonul 2025, pentru că a trecut mult timp de când au câștigat ultima oară ceva și vor să demonstreze că Lewis este omul potrivit la locul potrivit.”
David Croft -Sky UK declaratie facuta in cadrul Autosport Awards
Nu vor fi doi ani, vor fi șase luni.
Dupa acele sase luni incepe sa intre in colimatorul tuturor.”
Primul pilot chinez care a concurat în Formula 1 a fost anterior membru al Ferrari Driver Academy. Zhou s-a alăturat echipei în 2015, la vârsta de 15 ani și a petrecut patru ani în program.