F1: Primele imagini cu Lewis Hamilton la volanul unui monopost Ferrari

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 22.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton începe, oficial, o nouă eră în cariera lui. Septuplul campion mondial de Formula 1 a urcat, pentru prima oară, la volanul unui monopost Ferrari, pe circuitul de la Fiorano.

Relația dintre Lewis Hamilton și Mercedes-AMG s-a rupt anul trecut, atunci când britanicul a anunțat că pleacă, din sezonul 2025, la Ferrari. Cu echipa germană, Hamilton a câștigat 6 titluri mondiale la piloți, ajungând la un total de 7 titluri, la egalitate cu Michael Schumacher.

Acum, Hamilton și-a intrat oficial în drepturi, ca pilot Ferrari. Britanicul a îmbrăcat pentru prima dată combinezonul roșu și a urcat în cockpit-ul unui monopost Ferrari, chiar pe circuitul Fiorano.

Britanicul are și o cască nouă, vopsită în galben, pentru a marca startul acestei noi ere.

Sezonul 2025 din Formula 1 debutează în 14-16 martie, prima etapă fiind găzduită de circuitul Albert Park din Melbourne, Australia. Înainte de startul oficial, echipele vor începe sesiunea de teste din pre-sezon în 26-28 februarie.

via Formula 1

Comentarii (25)

  • Ferrari pe noi culmi
    Etatea foarte înaintată face ravagii.
    A rulat cu pneuri de ploaie pe asfalt uscat.
    Bravissimo !
    0 4
  • @Ferrari
    E marketing
    2 0
  • @Dom' DAV
    Spune si dumneata cateva vorbe......
    E chiar nepoliticos sa nu enunti o parere intr-un moment istoric pentru Ferrari.
    Cea mai galonata echipa din F1 nu s-a mai intalnit niciodata cu astfel de situatie:
    sa aiba in fiecare monopost cate o catastrofa,
    Charme L'échec alaturi de amintirea unei amintiri.
    10 5
  • bravos
    ham are rolul de a-l instrui pe lecler ,poate, poate.
    2 0
  • @Costeluș
    Hamilton și Leclerc au multe în comun: sunt piloți foarte buni, arată bine, sunt pasionați de modă, iubesc animalele și cel mai important lucru : au maltratat vițelul. Ferrari în sfârșit arată bine și nu mai are ratați gen massa, vițelul, sainz. Sunt speranțe la titlu.
    3 6
  • Hamilton este un om decent și un pilot formidabil… a dovedit că știe să piardă și să gestioneze frustrări. Sper să facă treabă bună cu Ferrari. Nu-s neapărat fan, dar sper că Ferrari să câștige un titlu, își cam “doresc” acest lucru de ceva vreme.
    3 1
  • @bravos
    Hai sa-ti ofer detalii care sa faca lumina.
    Timpii obtinuti de dezintegratul septuplu ieri-dimineata pe Fiorano au generat fețe lungi tuturor acelora care-au fost prezenti, in frunte cu Elkann si Vasseur.
    Treaba-i groasa.
    Cu un astfel de "duet" intre volane si tetiere, pana si unul ca Elkann pricepe faptul ca Ferrari devine vulnerabil.
    Nu-i vorba de malitiozitate, pan' la urma brunetul suprem a avut la dispozitie 30 de tururi, deloc putin pentru aceia care-s cu adevarat inzestrati.
    Cu L' échec n-am de gand sa zabovesc, este evident ca se hraneste si azi, in al saptelea sezon la Ferrari, din palmaresul pe care i l-a construit Sebastian Vettel, germanul oferindu-i doua cadouri uriase, victorii la Spa si Monza.
    0 5
  • @Costeluș
    Să-ți zic câteva lucruri:
    Monopostul Ferrari din 2025 nu va avea nici o treabă cu cel din 2023 iar condițiile meteo de ieri au fost proaste.
    Hamilton a câștigat la fel de multe curse în 2024 ca Sainz deși Mercedes era o hrablă comparativ cu Ferrari. Hamilton a dovedit că încă poate.
    Leclerc este pilotul cu cele mai multe puncte obținute în a doua parte a sezonului trecut. Leclerc se hrănește din succesele de la Monaco și Monza 2024.
    Vettel este cel mai prost multiplu campion din istorie. Hamilton și Alonso încă concurează la un nivel înalt, Vettel care este mai tânăr are deja 2 ani oficiali de pensie, 7 neoficiali pentru că din 2018 a produs doar lastimă.
    De când Vettel este la pensie oficial nu mai ai curaj să postezi cu numele tău. Costeluș ai devenit laș și frustrat. Scrie cu numele tău că oricum știe lumea cine ești. Ești singurul "deștept" care îl critică pe Leclerc și pentru cum respiră. Se pare că 2019 și 2020 încă dor mult.
    2 0
  • WARNING!
    Timpii pe tur ai lui Hamilton la Fiorano au fost submediocrii, chiar dupa ce a rulat 89 de tururi cumulate in doua sesiuni, timpii sai s-au situat la valoarea de „1 minut pe tur”, deoarece fostul pilot Mercedes s-a confruntat cu ceva ceață slaba dar și „unele mici erori de pilotaj”.

    Este un timp cu aproximativ patru secunde mai slab față de timpul reper care îi aparține lui Schumacher, un 55.999 pe care l-a înregistrat într-un F2004.

    Cel mai rapid timp al lui Leclerc pe pista de la Fiorano este de 57,6 secunde.
    (Sursa: Autocar)
    4 1
  • Toto Wolff
    " Mutarea lui Hamilton la Ferrari a evitat momentul stanjenitor în care trebuia să îi spunem Lewis, adica celui mai emblematic șofer al sportului nostru, că vrem să ne oprim.
    Există un motiv pentru care am semnat doar un contract de un an plus un an cu Lewis. Suntem într-un sport în care claritatea cognitivă este extrem de importantă și cred că toată lumea are o perioadă de valabilitate.”

    ( extras din cartea Mercedes F1: Life in the Fast Lane)
    0 1
  • Helmut Marko
    "Niciunul dintre șoferii Ferrari nu iese în evidență pentru mine.
    Charles Leclerc este destul de bun în calificări, dar face multe greșeli în curse.
    Deci este inofensiv.
    Iar Lewis Hamilton nu mai are încă viteza de altadata, ma intreb daca poate el să se mențină in curse cu rezultate rezonabile timp de un sezon întreg? Am îndoielile mele în legătură cu asta.
    Chiar dacă Lewis are la dispozitie un Ferrari bun și noi construim un Red Bull mediocru pentru Max, mi-aș pune intotdeauna banii pe Max.
    Max nu este doar cel mai rapid, ci și cel mai bun din Formula 1 din pachetul general.
    El scoate din mașină cu 0,1 până la 0,2 secunde pe tur fata de ceilalti, ecart pe care niciun alt șofer nu-l găsește."
    (SportBild)
    0 1
  • Attenzione!
    Ferrari a mai reușit un transfer de marcă pentru sezonul 2025 al Formulei 1, Scuderia aducând-o la echipă pe Angela Cullen, antrenoarea personală a pilotului britanic.
    1 0
  • Liliacul
    In 2021 toti fanii Ferrari au tinut cu Max ca sa nu-l depaseasca pe Schumi la nr. de titluri, sunt curios cum o sa se imparta fanii daca e inceeasi situatie ca in ultima cursa din 2021.
    2 0
  • Martin Brundle
    "Cred că cea mai buna versiune din Lewis Hamilton este înaintea sa sau în spatele lui? Categoric cred că e în spatele lui.
    Cred că și-a pierdut un avantaj major odată cu vârsta, Lewis este acum pe la 92 -95% din ceea ce oferea la momentul cand lupta pentru titlurile mondiale.
    Lewis este in imposibilitatea sa-i mai dea o replica pe masura lui Verstappen."
    (SkySports)
    0 1
  • Cică-l clocește pe al optulea
    Problemele lui Hamilton cu pedalele monopostului Ferrari sunt departe sa fie incheiate.
    Hamilton considera ca pedala de frana e mult prea in dreapta pozitionata, aproape ca se suprapune cu pedala de acceleratie, dar si prea sus -in plan vertical- comparativ cu pedala de acceleratie.
    Hamilton se confrunta si cu alte probleme, volanul Ferrari are destule inadvertente comparativ cu cel Mercedes, Hamilton dorind ca Ferrari sa schimbe de indata pozitia multor butoane si comutatoare.
    Hamilton vrea un volan personalizat pentru a reusi sa treaca cu brio prin viraje.
    (Autoracer.it)
    1 0
  • Jeremy Clarkson
    "Dacă mai este atât de pasionat de al optulea titlu mondial, mi-as imagina că Lewis ar fi ajuns la fabrică în prima zi, dornic să afle secretele mașinii și cum poate extrage cel mai mult din vastul său arsenal de trucuri prin curse impreuna cu Projet 667.

    În schimb, ce a decis Lewis sa faca:
    A apărut într-un SUV în costum și cravată și s-a pozat necontenit înainte de a vorbi cu fanii, sub privirea atentă a unei drone care, din fericire, era acolo pentru a surprinde momentul.
    În continuare, a fost un tur al sediului echipei unde, cu încetinitorul, i-am văzut pe ingineri, oameni adulți care ofereau ropote de aplauze precum la festivitatile nord-coreene.
    Și apoi, în cele din urmă, a mers pe pistă, cu un Ferrari de F1 care are deja trei ani, iar dupa cele 30 de tururi parcurse rezultatele sale au fost ingrijoratoare.

    Mi s-a spus că noua casă a lui Lewis nu este nicăieri aproape de cartierul general al echipei, asa cum eram convins.
    Este tocmai în Milano și nici măcar nu face naveta într-o mașină Ferrari pe acei 200 km., Lewis alegând în schimb să folosească elicopterul Fiat.

    Anomalia asta m-a făcut să mă întreb:
    Ce este Lewis acum? Un șofer? Sau un superstar?

    Ceea ce știu este că va avea de lucru pentru a-l învinge pe colegul său de echipă Charles Leclerc, care vorbește italiană, cunoaște echipa, nu petrece atât de mult timp pozând pentru fotografii de pretutindeni și, datorită unui caracteristici deloc de trecut cu vederea, este mai rapid decta Lewis pe un singur tur.

    Poate că Lewis este conștient de asta.

    Și poate că a semnat pentru Ferrari dintr-un alt motiv – știe că a depășit apogeul acum și nu a vrut să se retragă, fără sa fii condus niciodată pentru bijuteria coroanei motorsportului.

    „Oricum, îi doresc bine.”
    (The Sun)
    0 1
  • Attenzione!
    Potrivit unor surse demne de incredere -colaboratori pentru ScuderiaFans-, prima zi de teste la Montmelo a fost dezastruoasa pentru Hamilton.
    Timpii inregistrati de englez s-au situat pe acelasi palier cu monoposturile de F2, asta dupa Hamilton a parcurs ma mult de 50 de tururi de circuit.
    Drept urmare, in cursul acestei dimineti, John Elkann a decis sa zboare la Barcelona pentru a superviza personal atat de anevoioasa aclimatizare a lui Hamilton la Ferrari.
    Potrvit unor apropiati ai lui Vigna, situatia este intr-o dinamica apreciabila la Maranello, variante precum Giovinazzi sau Alessandro Pier Guidi fiind din ce mai prezente pentru o eventuala inlocuire a lui Hamilton.
    0 1
  • Ultime Notizie
    Attenzione!
    Ferrari sta pe un butoi cu pulbere.

    Hamilton a pierdut controlul mașinii sale și a ajuns în parapet la Barcelona.
    Hamilton nu a fost grav rănit, dar mașina a fost masiv avariată . Componentele aerodinamice și suspensiile au fost afectate considerabil.
    O echipa medicala evalueaza si la aceasta ora starea de sanatate a lui Hamilton, acesta fiind incert pentru a lua parte maine la ultima zi a testelor.
    Programul Ferrari a fost complet dat peste cap la Montmelo, Leclerc aflandu-se in imposibilitatea de a-si realiza propria testare de azi din cauza monopostului distrus de Hamilton.
    0 1
  • Ancora Attenzione !!!
    Dupa dezastrul de ieri de pe Montmelo, cand Ferrari a fost nevoit sa sisteze orice test din cauza lui Hamilton, lucrurile s-au degradat si mai mult, atat Leclerc cat si Hamilton renuntand la a mai participa ultima zi de teste.

    Surse demne de incredere sustin ca au avut loc mai multe dispute verbale in boxa Ferrari, doar prezenta lui Elkann a fost elementul substantial ca conflictul sa nu escaladeze.
    Sunt deja doua tabere care lupta pentru intaietate.
    Ferrari a decis sa-i inlocuiasca pe pilotii principali cu Antonio Giovinazzi și cu pilotul de F2 Dino Beganovic in ultima zi de teste, incercand sa mai salveze ceva din colapsul care a pus stapanire pe Ferrari in primul test important din acest an.
    0 1
  • bobită
    Aşadar, Ham a distrus una bucată maşină . De acord, n-ar fi trebuit să se întâmple la experienţa lui, dar de ce Leclerc nu a fost lăsat să iasă pe circuit? Din cauza lui Hamilton sau pt că , poate, au fost şi motive tehnice? Şi de ce să se ia la bătaie la boxe?
    0 0
  • Stupidity are Infinite
    Fanii Ferrari continua sa se agate de himere....

    Conform informatiilor, Hamilton a avut un accident in testele pre-sezon cu toate echipele pentru care a concurat înainte de debutul său oficial in F1.

    -McLaren (2007) în Valencia
    - Mercedes (2013) în Jerez
    - Ferrari (2025) în Barcelona

    Iar in sezonul urmator a reusit sa obtina titlul mondial, in 2008 cu McLaren, in 2014 cu Mercedes, si, cat se poate de "firesc", o sa devina campion mondial cu Ferrari in 2026.
    0 0
  • Strategii de top nu dorm nicio
    „Aș spune ca exact acum, că aceasta ar putea fi cea mai bună șansă a lui Lewis de a-și asigura cel de-al optulea titlu mondial, deoarece sezonul 2025 poate să ne arate echipe multe dintre echipele importante care să nu aducă actualizări săptămâna după săptămână, asta deoarece sunt cu gandul la 2026, sacrificand astfel sezonul 2025.

    Cred că dintre cele patru echipe de top, Ferrari va fi cea mai dornică să profite la maximum de sezonul 2025, pentru că a trecut mult timp de când au câștigat ultima oară ceva și vor să demonstreze că Lewis este omul potrivit la locul potrivit.”

    David Croft -Sky UK declaratie facuta in cadrul Autosport Awards
    0 0
  • Liliacu
    Hamilton doing 87 (best time 1'15''930), Leclerc 86 (1'16''060) and Norris 159 (1'15''215)."
    2 0
  • Guenther Steiner
    „Hamilton va avea cum se numește, o perioadă de gratie, de timp în care nimeni nu îl va ataca, pana reuseste sa se adapteze la noul monopost.
    Nu vor fi doi ani, vor fi șase luni.
    Dupa acele sase luni incepe sa intre in colimatorul tuturor.”
    0 0
  • Attenzione!
    Zhou se întoarce la Ferrari ca pilot de rezervă alături de Giovinazzi.

    Primul pilot chinez care a concurat în Formula 1 a fost anterior membru al Ferrari Driver Academy. Zhou s-a alăturat echipei în 2015, la vârsta de 15 ani și a petrecut patru ani în program.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru