F1: Verstappen câștigă în Franța. Leclerc, "out" din cursă în urma unui accident

de Alexandru Monenciu
Luni, 25.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Franței, găzduit de circuitul Paul Ricard. Charles Leclerc a plecat din pole position, dar a pierdut spatele monopostului în turul 18 și a ajuns în parapet.

Charles Leclerc a avut un parcurs foarte bun în sesiunile de antrenamente libere și, mai ales, în calificări. Plecat din pole position, toată lumea se aștepta ca pilotul monegasc să câștige în Franța, dar soarta a fost din nou crudă și a avut alte planuri pentru el.

START BUN PENTRU HAMILTON, ALONSO ȘI MAGNUSSEN

La start, majoritatea piloților au optat pentru pneuri medii, cu excepția lui Valtteri Bottas, Pierre Gasly și Carlos Sainz, care au plecat pe hard-uri. Spaniolul de la Ferrari a pornit din spatele grilei, după o penalizare de 10 locuri.

După stingerea semaforului, Charles Leclerc și-a menținut poziția din fruntea grilei. Plecat de pe 4, Lewis Hamilton a avut un start bun și a câștigat rapid o poziție, în detrimentul lui Sergio Perez.

La rândul lui, Fernando Alonso a țâșnit de pe 7 pe 5. Magnussen a avut de departe cel mai bun start, unul care l-a propulsat de pe locul 20 pe 13.

Imediat după start, Esteban Ocon și Yuki Tsunoda au avut un contact în virajul 9. Un incident pentru care Ocon a primit o penalizare de 5 secunde.

În fruntea plutonului, Leclerc și Verstappen erau foarte apropiați. Cu ajutorul sistemului DRS, campionul mondial a încercat de câteva ori să treacă în fața monopostului Ferrari, pilotat de Leclerc, dar fără succes.

CURSĂ DE RECUPERARE PENTRU SAINZ

Din spatele grilei, Sainz a început cursa de recuperare. În turul 5, spaniolul trecuse de cele două monoposturi Alfa Romeo, de Pierre Gasly și de Mick Schumacher, astfel că era deja pe locul 14.

Kevin Magnussen a oprit la boxe în turul 9, iar Schumacher și Zhou Guanyu l-au urmat un tur mai târziu.

În turul 13, Carlos Sainz a intrat în top 10, după ce l-a depășit pe Lance Stroll.

Max Verstappen a intrat pentru schimbul de pneuri în turul 17 și a revenit pe circuit pe locul 6, în spatele lui Lando Norris. Nu a stat mult aici, trecând de pilotul britanic în virajul 11.

DEZAMĂGIRE PENTRU LECLERC

Toți ochii erau acum pe liderul cursei, Charles Leclerc. Din păcate, monegascul va dori să uite cât mai rapid weekend-ul francez. În turul cu numărul 18, Leclerc a pierdut spatele monopostului Ferrari în virajul 11 și s-a oprit în parapet.

Safety Car-ul a fost trimis imediat pe circuit, o mișcare de care a profitat inițial Hamilton, Russell și Perez. Încet, toți piloții au intrat la boxe, cu excepția lui Zhou Guanyu.

Sainz a fost unul dintre piloții care au optat pentru pneuri medii, dar echipa nu a fost atentă și i-a dat drumul din boxă chiar când se apropia Alexander Albon. Pilotul thailandez a evitat în ultima clipă monopostul Ferrari, Sainz primind ulterior o penalizare de 5 secunde pentru "unsafe release".

În tot acest timp, Max Verstappen a preluat conducerea cursei. În turul 22, mașina de siguranță a revenit la boxe, iar Verstappen a pus imediat distanță între el și Hamilton.

Ajutat de pneurile medii, Sainz a început, din nou, să își croiască drum prin pluton. În turul 30, spaniolul a ajuns pe 4 după ce a trecut de George Russell. Nouă tururi mai târziu, Sainz a trecut de Perez în urma unei depășiri spectaculoase.

La rândul său, George Russell avea lupta lui cu Sergio Perez.

Britanicul a încercat o depășire în turul 42, dar mexicanul nu a cedat ușor. Ba chiar au avut un contact care a scos, pentru câteva secunde, monopostul Red Bull în afara circuitului.

În turul 43, Sainz a fost chemat la boxe unde și-a "plătit" penalizarea, iar monopostul Ferrari a fost încălțat cu pneuri medii noi.

VIRTUAL SAFETY CAR PE FINAL

Cu câteva tururi rămase până la final, chinezul Zhou a parcat monopostul Alfa Romeo în afara circuitului, iar cursa a fost din nou întreruptă, de această dată de un Virtual Safety Car. A fost reluată în turul 51.

Lupta dintre Russell și Perez, pentru ultima treaptă a podiumului, a continuat, iar învingător a fost britanicul de la Mercedes.

Între timp, Max Verstappen era la peste 10 secunde în fața lui Lewis Hamilton. Campionul mondial en-titre și-a trecut o nouă victorie în palmares, fiind urmat pe podium de Lewis Hamilton și George Russell.

Sergio Perez a terminat al patrulea, iar Carlos Sainz pe locul 5. Nu a fost cursa pe care și-a dorit-o, dar chiar și așa, a fost desemnat Pilotul Zilei. Și pe bună dreptate.

Restul topului 10 a arătat cam așa: Fernando Alonso pe 6, Lando Norris pe 7, Esteban Ocon pe 8, Daniel Ricciardo pe 9 și Lance Stroll pe 10.

Comentarii (7)

  • Campionul de anul acesta se cunoaște și la piloți și la echipe. Rămâne spectacolul!
    13 4
  • Verstappen
    Avantajul lui Max este că stă cuminte. Dezavantajul celor de la Ferrari este că merg la extremis atât în rândul echipei cât și a piloților și astfel își ajută adversarii pe baza eroilor. Așadar sunt de acord cu @x.
    9 4
  • Limba noastra'i o ....cămară
    Verstapăne,
    Ai dreptate bă Prutene, pe max il ajuta eroii de la Fierarii care merg in extremis!:)))
    Dintr-un extremis in altu', noroc ca mai sunt si "accidente", altfel cadeau in extremis(m) baietii astia!
    Săndale tata, eu zic sa aplici pentru Radio Erevan: nu accidentul l-a scos pe Leclerc, ci Leclerc l-a scos ( l-a facut) pe accident. :)))) Accident=un eveniment fortuit, adica fara vina (lui Leclerc). Ce-i drept, el săracul nu are nicio vina, ci cei care l-au angajat:)))
    4 21
  • Un fleac, iar ne-am ciuruit singuri. RBD nici nu trebuie sa lupte ptr titlu, il iau gratis de la Ferrari, ei oricum nu vor titlul. Cel putin asa a declarat Binotto.....
    10 4
  • Eu,tot eu...ei,tot ei...
    Pentru Ferrari se potriveşte "zicerea" aia cu tuşul de la libraria "Găurica", în care se foloseşte mult perfectul simplu: "cȃnd fuTică, nu fuTache, cand fuTică şi cu Tache, nu fu(tuş) la Găurica".
    Au reuşit să bifeze tot ce se putea în materie de abandonuri şi curse/puncte grămadă pierdute, cum nu prea s-au pierdut în doar jumătate de sezon: cu fiabilitatea, cu strategiile, cu greşelile personale, (aici înca le lipseşte acroşajul reciproc), deci cam tot ce se putea face praf, s-a făcut! Mai “trebuie” doar să le aterizeze OZN-uri pe monoposturi în curse! :))
    Lăsȃnd deoparte "frustrarea" şi nemulţumirile mele, şi încercȃnd să adun cȃt mai multe informaţii despre ce s-a întamplat cu Leclerc, pare/este posibil ca acceleraţia sa-i fi jucat iar feste. Nu mai dezvolt aceasta ipoteză si locul unde a pierdut controlul, (Rosberg a spus că în acea zonă a virajului nu poţi pierde contolul, doar dacă ai probleme cu monopostul), doar reiau ce a comunicat (urlat) prin radio după impact, că nu poate opri acceleraţia pentru a cupla "reverse". Posibil ca el sa folosească o setare "mai altfel" a acceleraţiei, pentru stilul lui cu "gazul" cuplat mereu cȃteva procente, (cam aşa modula şi Senna acceleraţia în anumite viraje, nu oprea de tot gazul), şi acest sistem înca sa nu fie pus la punct hardware şi/sau software? Ştiu că şi-a asumat vina în interviul de după cursă, dar e vorba de Ferrari, şi acolo echipa contează, pilotul e pe “planul secund”…
    "Oftica" mea a fost cu atȃt mai mare cȃnd am văzut cȃt de ok au funcţionat pneurile la celălalt monopost Ferrari, şi cred că Leclerc putea avea o cursă cel puţin solidă. Iar am văzut o lipsa de încredere a echipei si chiar a piloţilor în propriul monopost, de data asta în legatură cu pneurile si strategiile de urmat!!! Din păcate nu "doar" motoarele sunt problema la Ferrari, ci lipsa de încredere, parcă la fiecare cursă citesc şi iau în serios tot ce scrie în presa ce nu le este favorabilă!?
    De acum nu prea mai au altă cale: ori la bal, ori la spital…
    Posibil ca de la anul, sau chiar după pauza de vară, cu 2-3 directive FIA de "securitate", Ferrari să se “trezească” (iar) sub Mercedes ca şi performanţă....iar Mercedes e aproape. Dacă erau doar abandonurile legate de partea de propulsie, tot nu era aşa rău.
    “Atȃt s-a putut”….! :(
    6 3
  • Neutru
    @ Limba noastră-i o...cămară Fără voința e mai corect nu fără vină. Ești vinovat când greșești și pentru un accident de cele mai multe ori e nevoie de cel puțin două greșeli. Problema-i că doar pilotul este acuzat, cei din fața monitoarelor (strategii) nu. Ascultă pe comunicarea radio primele secunde după accident și e posibil să pricepi. Dacă nu întrebă-l pe Vettel, Mika Hakinen, campioni care au făcut la fel din fruntea cursei. Chiar și Schumacher!
    9 4
  • @Limba noastra'i o ....cămară
    Atunci dacă în astfel de cazuri numai vina pilotului este cauza, de ce polițiștii, în cazul unui accident rutier, mai verifică și permisul de conducere: nu pentru a verifica dacă are instructajul necesar? Și cine dă instructajul? R: un șofer profesor. Așa și cu managerii echipei Ferrari: ei cunosc mai multe date despre monopost (pe baza senzorilor) decât pilotul în timpul cursei.
    1 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru