Directorul tehnic James Allison, care a preluat acest post la jumătatea anului 2013, este creditat pentru acest progres, iar britanicul a dezvăluit modul în care Ferrari a reuşit să treacă peste perioadă mai puţin fastă din anii anteriori. El a adoptat o strategie care a vizat în primul rând viziunea echipei pe termen lung şi eliminarea presiunii care apasă pe umerii inginerilor.
"Nu am făcut designul niciunei părţi a monopostului, pentru că avem mulţi oameni talentaţi care fac asta. Încerc doar să spun care sunt lucrurile în care merită să depunem mai multe eforturi.
Sunt aici pentru a mă asigura că nu mai există presiune pe oameni să furnizeze rezultate săptămâna viitoare, ci să lucrăm pe termen lung, ceea ce îţi permite să faci o treabă bună. Este greu să faci ceva în două-trei luni. Trebuie să construieşti un program pe parcursul anilor, nu pe parcursul săptămânilor", a explicat el.În plus, Ferrari a traversat o amplă perioadă de restructurări ale departamentului tehnic pe parcursul pauzei dintre sezoane, însă Allison afirmă că efectele acestor schimbări nu sunt încă vizibile.
"Astfel de schimbări nu sunt uşor de făcut, dar sunt realizate pe termen lung pentru a ne asigura că avem o echipă de oameni care poate construi pentru viitor şi care să ne facă mai puternici luna de luna. Vom începe să culegem beneficiile în lunile şi anii care vor urma, întrucât diferenţele nu se vor vedea peste noapte", a adăugat el.
Via Autosport
Ferrari a spart gheata din mai multe puncte de vedere, dar sunt si ei constienti ca Mercedes este inca in avantaj.
Problema o vad la Mercedes care a declarat si a sustinut multe chestii anul trecut si anul acesta, pe care le va incalca. De exemplu a impus obligativitatea strategiilor identice pentru cei doi piloti, ceea ce a si fost incalcat deja.
Comparația lui Allison cu Newey nu-și are rostul. La 30 și ceva de ani, Newey desena câteva monoposturi care câștigau titlul în Formula 1. Vreo 5 numai cu Williams. Deci despre ce vorbim?
RBR a scăzut de când Newey s-a retras și nu s-a mai implicat la fel de mult, dar se spune că el va desena monopostul pt 2016 și va colabora și cu cei de la Renault pt a rezolva problema motorului. Prin urmare, mă aștept ca la anul RBR să revină în lupta pentru victorii. Și ce pilot au acolo, în persoana lui Ricciardo...