Ferrari ameninţă din nou cu retragerea din Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 15.04.2011
Luca di Montezemolo a avertizat că Ferrari se va retrage din Formula 1 în 2013 dacă regulamentul tehnic nu va fi modificat, principala nemulţumire fiind la nivelul motoarelor.

Scuderia Ferrari a lansat un nou atac la adresa direcţiei spre care se îndreaptă Formula 1 din cauza numeroaselor reguli de natură tehnică introduse în ultimii ani.

Prin vocea preşedintelui Luca di Montezemolo, echipa italiană a avertizat că se va retrage din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2012 în cazul în care regulamentul tehnic nu va avea nicio relevanţă pentru producţia de maşini de serie dezvoltate de Ferrari.

Ferrari mizează pe aceste ameninţări datorită faptului că actualul Acord Concorde expiră la sfârşitul sezonului 2012, iar din acel moment obligaţia Scuderiei şi a celorlalte echipe de a concura în Formula 1 este eliminată.

"Sportul a devenit prea artificial. Un volan este acum un computer acoperit cu butoane, iar fanii nu mai înţeleg. Contractele expiră la sfârşitul lui 2012 şi trebuie să discutăm cum vom proceda. Ferrari va continua să fie acolo atâta timp cât sportul ne oferă ceva pentru dezvoltarea tehnologiei maşinilor noastre de serie.

Altfel, nu", a declarat italianul în vârstă de 73 de ani pentru publicaţia germană AutoBild.

Principala nemulţumire a Scuderiei Ferrari este decizia FIA de a introduce motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri începând din sezonul 2013, întrucât italienii nu construiesc astfel de unităţi pentru maşinile de serie. Pe de altă parte, aerodinamica a căpătat o importanţă majoră în stabilirea performantei monoposturilor în urma interzicerii dezvoltării motoarelor şi a altor componente tehnice, iar Ferrari nu stăpâneşte acest capitol la fel de bine precum rivalii săi tradiţionali.

Via | GMM

Comentarii (26)

  • Asa enervant e Montezemolo asta. Cand nu are rezultate echipa, ameninta cu retragerea. Sa puna mana pe treaba si sa lase smiorcaielile. Au dat putin de greu si gata - el se retrage din F1! Bine ar face sa lase in pace Ferrari si sa mearga pe scena politica poate acolo va avea mai mult succes.
    16 11
  • Fortza Ferrari
    Foarte bine. Formula 1 se stinge incet incet. Niciodata Formula 1 nu va mai fi la fel ca cea din ani '70, '80, '90 si 2000, daca regulamentul nu se va modifica. In acei ani conta foarte mult pilotul, in ziua de astazi masina este mult prea sofisticata. Niki Lauda spunea ca monoposturile de F1 de astazi pot fi conduse si de o maimuta, iar pilotii de F1 sunt niste gameri.
    27 4
  • Ferrari
    Ii dau dreptate lui Montezemolo. Masina Ferrari este incompatibila cu un motor de 4 cilindri de 1.6. Deci F1 va deveni GP1.
    21 3
  • Are dreptate!
    Dacă Ferrari și Mercedes primesc mână liberă în dezvoltarea motoarelor, cei de la Red Bull sunt păpați. Eventual bagă energizant în combustibil.
    33 4
  • @balanradu
    Asa e si e trist. Dupa opinia mea situatia este politica. Noi fani nu prea intelegem. Eu sunt fan Ferrari si adept al competitiei tehnologice dar trebuie sa mai asteptam sa vedem. Sunt incantat de parerea ta. Din toate reconstituirile mele anii '70 au fost cei mai frumosi. Nu sunt nostalgic.
    Dar dorinta lui Max Mosley de a pune accent pe competitia dintre piloti mi se pare ok. FIA e de acord cu ce a inceput Mosley. Mosley s-a inspirat regulamentar din anii '70
    15 4
  • daca vor fi motare de 1.6 turbo say goodbye to formula 1

    si asa introducerea v8 de 2.4 l a diminuat senzatia de forta si viteza care o imprimau v10 de 3l

    de ce nu imping mai mult v8 urile in turatii si sa se foloseasca un 2.2 l turbo v8 de exemplu ca sa se pastreze senzatia de forta si viteza pe tronsoanele lente si rapide

    1.6 e chiar mic pt f1, sunt adeptul mot mici si eficiente in consum dar asta e prea mic pt f1
    12 0
  • F1
    treb sa spun de la inceput ca nu-s fanul niciuneia dintre echipe. Sunt doar fanul a ceea ce inseamna F1.
    Dar mizeriile astora de la ferrari chiar ma seaka! Îi îţeleg ca-si doresc anii 2000-2004 cand schumacher mergea cu spatele si castiga, si distrugea tot spectacolul din f1!
    10 5
  • ctlnmihai
    Ferrari ameninţă din nou cu retragerea din Formula 1
    Principala problemă e că regulamentul se modifică de la an la an..plus că ar trebui reintroduse testele în timpul sezonului..e cam greu să dezvolți un monopost doar în testele premergătoare începerii sezonului sau în antrenamentele libere de vineri și sâmbătă
    10 3
  • Este foarte importanta stabilitatea regulamentului...
    Noi, fanii, chiar si ApacheF1, pentru a ne implica motivational avem nevoie de repere fixe... Mie imi place si am incredere in mama lu' Madalina. Mamea mea stie sa faca doar fasole care ie traznet. Asta a fost o exprimare "bombasitca" confom impostorului @ALONSITO.... Traisca mahalaua INTERNET
    2 9
  • Ferrari
    Macar sa se retraga,sa nu ramana la stadiul de amenintare daca se introduc motoarele de 1.6.E o prostie din pt meu de vedere,F1 ar trebui lasata sa se dezvolte, nu facute regulamente din ce in ce mai restrictive care din cate vad nu imbunatatesc spectacolul.
    De ce sa se revina la motoarele turbo dupa atatia ani de cand au fost interzise?Eu cred ca se pot gasi si alte solutii pentru a facilita depasirile.Au increcat cu tot felul de restrictii,prima data de buget,acum de regulamente...unde o sa se ajunga?
    4 1
  • Iar,,, Ferrari
    ...chiar nu o sa-i mai cred cu nimic pe cei de la Ferrari. Din 2013 ,pot cumpara motoare Renault si vor fi FERRARI RENAULT... daca nu sa se retraga odata si gata.
    8 11
  • D-aia!
    Foemula UNU tre' sa fie aia prima in solutiile de accesare a celor mai bune oprotunitati tehnologice (Scuza-mi limbaju' BOMBASTIC dar ie FANTASTIC)...
    1 9
  • salut
    mao Bishuc,nu stiu ce tot te bagi in vorba cu mine!!!exprimati ideile si fara a face referire la mine!
    Ct despre domn Luca,nu trebuia sa intre in politica?Sau isi face campanie electorala pe spatele Formulei1?
    Ca ii place lui sau nu nea Monti,Bernie sau altii,e mai putin relevant!Oricum acesta e viitorul!Daca as fi in locul celor de la FIA,as fi si mai radical,as introduce motoarele electrice 100%.
    De ce?Urmariti materialul de mai jos
    http://www.youtube.com/watch?v=Rh1xMwOO54s&feature=related
    Daca niste ingineri de strada,pot sa faca asta,ganditi-va ce ar iesi din mainile inginerilor de Formula1!
    5 3
  • Are dreptate!
    Dar niciodata nu va retrage echipa din Formula 1. Declaratiile sunt doar pentru a pune presiune. Formula 1 inseamna Ferrari, iar fara echipa italiana ar scadea foarte mult audienta, vanzarile; ar fi un colaps economic pentru Formula 1.
    7 5
  • Cenzura
    Replica meal la elicopter a fost stearsa
    2 6
  • Cine are sa imi ofere un link pt cursele : Malaezia 2003, Belgia 2004, Belgia 2005, Suzuka 2005, Belgia 2007,China 2007 si rezumatF1 2007. Exista alte modalitati de asculta cursa adica fara TV. Multumesc anticipat
    0 1
  • @unu`
    nu ţi-a placut anii in care MSchumacher era la Ferrari si facea plictiseala.. hha! Dar uite mai atent acum în 2010- 2011 ce face RedBR..
    0 6
  • Alonsito
    @Bishuc. TU te comporti ca in mahala. Voluntar sau nu, nu conteaza.
    on topic: Ferrari nu are decat sa plece. Astfel va muri si mitul cum ca fara Ferrari nu se poate F1.
    11 1
  • @ motoare turbo
    In '85 in formula 1 erau motoare de 1.5 L turbo, V6. Specificatia de cursa pt acest motor era de 900CP. Specificatia de calificari era de 1200 CP, iar motorul nu rezista mai mult de 12 ture. Inginerii din acea vreme au vrut sa vada cat pot sa scoata maxim din acest motor, dar au esuat in tentativa lor, deoarece aparatele de masurat indicau maxim 1400 CP. Eu cred ca indiferent de ce capacitate cilindrica vor avea motoarele in viitor, nu vor duce lipsa de putere si viteza.
    6 1
  • Okey asa e...
    ok
    1 3
  • hakkinen
    @mirco
    De acord cu tine, dar vor pe langa reducerea capacitatii cilindrice la 1.6L si limitarea maxima a turatiei la 10000rpm.Motoarele in acest caz ar fi de maxim 650HP si fara sunetul asta ascutit care ne place la toti.
    4 1
  • capacitate cilindrica
    in '85 nu erau restrictii referitor la noxe si poluare, acum da, ce se intampla daca impingi la limite un motor asa mic de 1.6t? si turbo pe desupra, o sa rupa la noxe plus de asta nu il vad asa de rezistent ca unul de capacitate mai mare.
    0 1
  • specificatii si restrictii FIA motoare F1
    am gasit pe un site restrictiile FIA referitoare la propulsoarele actuale si le pun aici, ma gandesc ca-s interesante.

    ARTICLE 5 : ENGINES AND KINETIC ENERGY RECOVERY SYSTEMS
    5.1 Engine specification :
    5.1.1 Only 4-stroke engines with reciprocating pistons are permitted.
    5.1.2 Engine capacity must not exceed 2400cc.
    5.1.3 Crankshaft rotational speed must not exceed 18,000rpm.
    5.1.4 Supercharging is forbidden.
    5.1.5 All engines must have 8 cylinders arranged in a 90o “V” configuration and the normal section of each
    cylinder must be circular.
    5.1.6 Engines must have two inlet and two exhaust valves per cylinder.
    Only reciprocating poppet valves are permitted.
    The sealing interface between the moving valve component and the stationary engine component must be
    circular.
    5.2 Other means of propulsion :
    5.2.1 The use of any device, other than the 2.4 litre, four stroke engine described in 5.1 above and one KERS, to
    power the car, is not permitted.
    5.2.2 With the exception of one fully charged KERS, the total amount of recoverable energy stored on the car
    must not exceed 300kJ. Any which may be recovered at a rate greater than 2kW must not exceed 20kJ.
    5.2.3 The maximum power, in or out, of any KERS must not exceed 60kW.
    Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap.
    Measurements will be taken at the connection to the rear wheel drivetrain.
    5.2.4 The amount of stored energy in any KERS may not be increased whilst the car is stationary during a race
    pit stop.
    Release of power from any such system must remain under the complete control of the driver at all times
    the car is on the track.
    5.2.5 Cars must be fitted with homologated sensors which provide all necessary signals to the SDR in order to
    verify the requirements above are being respected.
    5.3 Engine dimensions :
    5.3.1 Cylinder bore diameter may not exceed 98mm.
    5.3.2 Cylinder spacing must be fixed at 106.5mm (+/- 0.2mm).
    5.3.3 The crankshaft centre line must not be less than 58mm above the reference plane.
    5.4 Weight and centre of gravity :
    5.4.1 The overall weight of the engine must be a minimum of 95kg.
    5.4.2 The centre of gravity of the engine may not lie less than 165mm above the reference plane.
    5.4.3 The longitudinal and lateral position of the centre of gravity of the engine must fall within a region that is the
    geometric centre of the engine, +/- 50mm. The geometric centre of the engine in a lateral sense will be
    considered to lie on the centre of the crankshaft and at the mid point between the centres of the forward
    and rear most cylinder bores longitudinally.
    5.4.4 When establishing conformity with Articles 5.4.1, 5.4.2, 5.4.3 and Appendix 4 of the F1 Sporting
    Regulations, the homologated engine will include the intake system up to and including the air filter, fuel
    rail and injectors, ignition coils, engine mounted sensors and wiring, alternator, coolant pumps and oil
    pumps.
    6 1
  • salutare
    2apache
    tare interesant videoclipul!
    Bine ca nu sunt singurul din Sibiu,caruia ii place F1!
    Nu te intreb al cui fan esti,ca sa nu stric atmosfera :)
    3 0
  • @mad79, off-topic
    Si eu sunt din Sibiu...
    1 0
  • Seb 300
    aveti dreptate...
    In formula unu sau schimbat multe in ultimii ani dar asta nu inseamna ca sau schimbat in bine,prea multe restrictii si alte lucruri care nu fac decat sa strice placerea sportului F1 in loc sa evolueze ei decad pai inainte F1 era altfel. Sunt de acord cu Luca di Montezemolo, inainte un volan era un volan , acum e plin de butoane care fac tot felul de chestii.
    In anii 70 F1 era mult mai distractiv cand pilotul cont mai mult decat masina i cand nu erau atatea sisteme complicate, acum e altfel. Pacat
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru