Ferrari are cel mai mare buget din F1: 200 de milioane de euro

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 29.04.2011
Ferrari conduce în topul echipelor cu cel mai mare buget din Formula 1. Scuderia alocă în acest an 200 de milioane de euro, de două ori mai mult decât media generală.

Ferrari este echipa care beneficiază de cel mai mare buget în Formula 1 în sezonul 2011, potrivit unui raport apărut în Business Book GP.

Sursa citată susţine că Ferrari are un buget de 199 de milioane de euro, asigurat în proporţie de peste 50% din veniturile obţinute din contractele de sponsorizare. Bugetul fostei campioane mondiale este aproape dublu comparativ cu bugetul mediu al unei echipe, estimat la 113 milioane de euro.

Acordul semnat de echipe pentru reducerea costurilor a avut efectul scontat, întrucât bugetul mediu a fost de 209 milioane de euro cu numai doi ani în urmă. Totuşi, scăderea dramatică a bugetelor a fost cauzată şi de alte două evenimente majore diametral opuse: retragerea constructorilor Toyota şi BMW, în condiţiile în care numai japonezii aveau alocat un buget anual de 350 de milioane de euro, dar şi intrarea în competiţie a trei noi echipe, dintre care Hispania şi Virgin Racing au bugete de ordinul zecilor de milioane de euro.

În schimb, cei de la Lotus şi-au mărit cheltuielile comparativ cu anul trecut în încercarea de a pătrunde în plutonul de mijloc al Formulei 1.

O situaţie similară este înregistrată Sauber, care beneficiază de mai mulţi sponsori decât în 2010, dar şi la campioana mondială Red Bull Racing. De altfel, presa internaţională a relatat că Red Bull este una dintre echipele care se opune unor restricţii severe de costuri tocmai din acest motiv.

Via | GMM

Comentarii (2)

  • bugete
    Cat cheltuiau McLaren si Ferrari in anii "buni" de dinainte de criza? 400 mil de dolari? sau mai mult? parca de atat imi aduc aminte...:-? gresesc?
    Oricum, fara bani, cam greu sa faci performanta. chiar daca in prezent multe sunt limitate, iar echipe mari precum Ferrari, se pare ca nu se descurca in prezent nici cu 200 mil.
    Cred ca s-ar simti in largul lor doar cu dublu din cat cheltuie in prezent. Problema mare in ziua de azi, este lipsa testelor....

    BTW. Am reusit sa vad si eu intr-un final: Ayrton Senna: Beyond the Speed of Sound. Super documentar. Mi-am reamintit foarte multe lucruri din perioada in care am inceput sa ma uit la F1, anii 91-92, desi aveam doar 12 ani, il admiram enorm pe Senna, acesta fiind si motivul pentru care in prezent sunt un mare fan al echipei care l-a consacrat: McLaren
    5 2
  • Info
    Nu cred le-ar trebuii bani mai multi si acces liber la teste si la dezvoltarea motorului. ferrari pe asta s-a bazat ani multi...teste si motor de top. Daca testele ar fi libere sunt sigur ca ar fi in top. Sper sa isi revina baietii si in special sa castige(sper cu Felipe).intretimp ii urez de bine si lui Schumi!!!

    P.S: Mi-am dwl si eu documentarul si ma voi uita in weekend. Sper sa se ridice la inaltimea asteptarilor!
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru