Ferrari blochează regulamentul pentru evacuările monoposturilor

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 12.11.2011
Ferrari s-a opus unei propuneri venite din partea echipelor rivale pentru ca eliminarea gazelor de eşapament când pilotul nu accelerează să fie permisă şi în 2012.

Regulamentul tehnic în privinţa modului în care gazele de eşapament pot fi eliminate începând din sezonul 2012 a fost clarificat în acest weekend la Abu Dhabi.

FIA a decis recent să interzică eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, însă regulamentul a inclus o "portiţă de scăpare" prin care acestea puteau fi eliminate în continuare şi în momentul în care piloţii nu apasă pedala de acceleraţia.

Acest lucru generează un consum mai mare de carburant şi, implicit, rezervoare de combustibil mai voluminoase, iar echipele de top au propus ca această tehnică să fie exprimată clar în regulament.

Pentru a rămâne valabilă şi anul viitor, soluţia eliminării gazelor de eşapament chiar şi atunci când pilotul nu accelerează avea nevoie de acordul tuturor echipelor, însă Ferrari, Sauber şi Hispania au votat împotriva, motiv pentru care această tehnică va fi interzisă din 2012.

Niciuna dintre cele trei echipe nu a oferit explicaţii oficiale pentru decizia de a vota împotriva, însă este cunoscut faptul că Ferrari a fost deficitară la acest capitol în comparaţie cu rivalii de la Red Bull şi McLaren.

În plus, Sauber utilizează motoare Ferrari, motiv pentru care este la rândul său dezavantajată.

În schimb, echipe precum Renault şi Mercedes GP se simt nedreptăţite, întrucât au început deja lucrul la monopostul din 2012 pe considerentul că eliminarea gazelor când pilotul nu accelerează va fi permisă. Regulamentul va fi realizat ulterior în perspectiva sezonului 2013.

Via | Autosport

Comentarii (5)

  • salutare
    M-am cam saturat de nazurile pe care le fac cei de la Ferrari!!!
    Mai intai cu al 3-lea monopost(o tampenie si spun imediat si de ce),iar acum cu evacuarile!
    Sa-si faca ei un campionat in Italia si sa ne llase cu mofturile lor,de copii razgaiati!
    De ce al 3-lea monopost este o prostie?Simplu,daca nu esti 100% sigur ca vei avea oun monopost mult superior,peste cel al concurentei,astfel incat sa monopolizezi primele 3 locuri pe grila,atunci risti ca daca esti a 3-a forta in F1,asa cum este acum Ferrari,ei sa se afle cu cea mai buna masina,pe locul 7 pe grila de start!
    Nu e mai bine atunci sa fie masina cu nr 5,poate 4 pe grila,decat 7 sau6?
    8 10
  • Schimbarile de regulament sunt singurele care vor mai arata valoarea pilotului,si nu a masinei in principal.Poate nu il va mai avantaja pe Vettel,insa piloti precum Webber de exemplu sigur vor iesi inainte..
    Asa cum s-a observat si la Silverstone,Alonso a avut secunde bune in fata lui Vettel,tocmai datorita acelui..experiment,daca il putem numi asa,al schimbarii de regulament..
    9 4
  • @mad-cuiva o sa-i si pese ca tu te-ai saturat
    La Silverstone Whitmarsh era innebunit sa sustina cauza interzicerii evacuarii, acum se dau de ceasu mortii ca-l vor in continuare!.Macar Ferrari sunt consecventi.S-a discutat o data despre asta si-a fost luata o hotarare.Dar unii vor un regulament cat mai ciuruit.Sa ne mai lase cu trucurile de 2 bani si daca sunt buni sa accepte un regulament ferm si curat!
    6 10
  • @mad79
    Eu stiu ca nu esti fan Ferrari si pentru asta ma intreb de ce te mai framanti daca din ingeniozitatea ta similara cu a lui Dan Diaconescu rezulta ca introducerea celui de-al 3-lea monopost ar fi in defavoarea lor! Cumva ti-e teama ca cineva de acolo de care-ti e drag nu va avea bani pentru asa ceva? Asta e, F1 nu e pentru niste cersatori (si aici ma refer la toti cei ce folosesc motoarele altor echipe) ci pentru niste oameni cu buzunarele pline si multe piese facute de ei in garajul lor.Asa cum tu ne asiguri ca solicitarea facuta de Ferrari e o prostie la fel te asigur si eu ca solicitarea facuta de Mercedes şi Renault de eliminare a restrictiilor privind numarul maxim de echipe pentru care pot furniza motoare în Formula 1 e o prostie, pentru ca asa putem considera ca dus d...u de campionat al constructorilor. Pentru asta le-am spus si altora ca anul acesta nu Red Bull a castigat campionatul ci Renault ;) Acum revin putin la tema "al 3-lea monopost" si te rog sa nu lasi neluat in seama unul dintre motivele pentru care ei cer acest lucru: permiterea altor piloti tineri de a-si arata talentul la volanul unui monopost F1. Doresti in continuare de a le faramita sansa acelor piloti?Si daca raspunsul e "da!" atunci spune-mi de ce?
    8 6
  • Kierra
    ZgQNgbyXaxMvxgPE
    Super informtiave writing; keep it up.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru