Ferrari consideră că a adoptat o strategie corectă la Silverstone

de Daniel Popescu
Marti, 10.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stefano Domenicali susţine că strategia pneurilor adoptată de Fernando Alonso în cursa de la Silverstone a fost corectă, chiar dacă a pierdut victoria în favoarea lui Mark Webber.

Esential 48 este turul in care Fernando Alonso a pierdut pozitia de lider in fata lui Mark Webber
Fernando Alonso a pierdut victoria în Marele Premiu al Marii Britanii cu patru tururi înainte de final, după ce a fost depăşit de Mark Webber datorită unei strategii mai bune în alegerea pneurilor.

Pilotul Scuderiei Ferrari a fost singurul dintre primii şapte de pe grila de start care a ales să înceapă cursa cu pneuri hard şi să aibă un ultim stint scurt cu cauciucuri soft, în timp ce rivalul său de la Red Bull a adoptat o strategie complet opusă.

Presa internaţională a criticat strategia celor de la Ferrari, considerând că aceasta este unica explicaţie pentru ratarea victoriei, însă şeful Stefano Domenicali insistă că decizia a începe cursa cu pneuri hard a fost corectă.

"Sâmbătă dimineaţă am descoperit că Alonso avea unele probleme cu pneurile soft, şi asta cu mult mai puţin combustibil.

Aşa că având în vedere poziţia de pe grilă am vrut să ne asigurăm că primul stint nu va fi prea scurt, aşa ne-am gândit când am făcut alegerea. Cred că a fost o decizie corectă, pentru că a fost în formă foarte bună pe harduri. Această alegere ar fi putut deschide fereastra pentru două sau trei opriri, iar acesta a fost un alt motiv pentru care am ales această soluţie", a explicat italianul.

O altă eroare de strategie a fost că Alonso a intrat la boxe pentru a se echipa cu pneuri soft la numai patru tururi după ce Webber efectuase ultimul pitstop pentru pneuri hard. Presa a speculat că Alonso ar fi putut câştiga dacă mai rămânea câteva tururi pe circuit, însă Ferrari a preferat să adopte o strategie asemănătoare cu cea a rivalilor de la Red Bull.

"Am vrut să-l 'copiem' pe Webber pentru că niciodată nu poţi să ştii ce se va întâmpla şi am calculat că lungimea stintului cu softurile ar fi fost în regulă, având în vedere stintul lui Felipe Massa pe soft.

Aceasta a fost judecată din spatele deciziei", a adăugat el.

Totuşi, Webber a fost semnificativ mai rapid decât Alonso şi l-a depăşit cu numai patru tururi înainte de final, însă australianul a dezvăluit că o modificare la aripa faţă la prima intrare la boxe l-a ajutat să fie mai rapid.

"Echilibrarea monopostului la pitstop a fost importantă, băieţii au lucrat la aripa faţă. Am făcut o ajustare destul de mare la prima oprire şi apoi am fost mult mai mulţumit de maşină în al doilea şi al treilea stint", a precizat el.

Via Autosport Plus (înreg)

Comentarii (1)

  • De asta imi este frica. Sa gresesti si totusi sa anunti ca nu a avut loc nici o greseala. Imi pare rau d-le Domenicali, strategia a fost gresita, chiar daca admiteti sau nu...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru