Ferrari: "Ne-am săturat de restricţiile regulamentului"

de Daniel Popescu
Luni, 03.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, avertizează că Scuderia şi-a pierdut răbdarea din cauza limitărilor impuse de regulament în privinţa dezvoltării motoarelor sau a sesiunilor de teste.

Ferrari a tras la sfârşitul săptămânii trecute un nou semnal de alarmă cu privire la implicarea pe care o are în Formula 1. Preşedintele Luca di Montezemolo a declarat încă o dată că actualul regulament nu este potrivit pentru un constructor auto precum Ferrari, întrucât dezvoltarea componentelor mecanice este puternic restricţionata în favoarea aerodinamicii.

În plus, italianul considera că interzicerea testelor din timpul sezonului are un efect negativ asupra dezvoltării tinerelor talente.

"Nu putem avea în continuare o situaţie în care transferul de tehnologie de pe circuit pe stradă este redus la minimum, motoarele şi cutiile de viteze sunt mereu aceleaşi, iar aerodinamica nu mai are nicio legătură cu cercetarea pnetru maşinile de stradă. Mai mult, nu este posibil ca în acest sport să nu poţi să testezi."

Urmareste Automarket
"Răbdarea noastră a ajuns la sfârşit şi cineva trebuie să se gândească dacă vrea ca Formula 1 să aibă în continuare companii care să investească şi să considere competiţia drept cel mai avansat centru de dezvoltare pentru maşini.
Suntem constructori, nu sponsori. Nu mai sunt mulţumit că nu mai testăm pe asfalt şi că nu putem acorda nicio şansă tinerilor piloţi"
, a declarat el.

Atacul lui Montezemolo îl vizează în primul rând pe Bernie Ecclestone, despre care italianul afirmă că este prea bătrân pentru a se afla la conducerea Formulei 1,

"Tatăl meu m-a învăţat să-i respect pe cei în vârstă, în special atunci când ajung în punctul în care nu-şi mai controlează cuvintele. Aşa că mă voi opri aici. Cu siguranţă, vârsta înaintată este deseori incompatibilă cu anumite roluri şi responsabilităţi", a adăugat el.

Via SkySports

Comentarii (8)

  • akimbo
    mare dreptate are..
    45 4
  • GrosJan
    foarte corect !!!!!!!!!!!!!!
    24 5
  • revolutionarul
    Ferrari daca vrea, impreuna cu McLaren, pot realiza o revolutie in F1. Nici Mercedes nu s-ar da la o parte...
    Prin revolutie insemnand inlaturarea lui Bernie care are alte preocupari in afara de ceea ce inseamna sportul. Bernie vede afacerile. Iar cand F1 devine o afacere, atunci isi pierde farmecul, traditia, suspansul etc. si devine un mare zero.
    22 2
  • In sfarsit! Iata ca nu numai fanii F1 sunt iubitori ai acestui sport! Progres, modernizare, dezvoltare...sunt cateva din elementele ce-ar trebui sa defineasca F1, nu afacerea si politica. Cum spunea si @revolutionarul Ferrari, McLaren si Mercedes (eu as pune baza si pe Renault) ar putea realiza o revolutie, fiind echipe renumite, furnizoare de motoare(cu exceptia la McLaren dar renumita) de care F1 nu s-ar putea desprinde.
    15 3
  • Asa e, F1 trebuie sa fie un progres continuu al tehnologiei, iar nu inghetarea ei, e ca si cum Juve, Milan, Barca, Real, ar cumpara jucatori de 2-300 000 de euro din liga lui mitica. Unde mai e performanta??? Masinile arata din ce in ce mai urat.... Jos Eclestone, afara !!!
    22 2
  • Ferrari
    Echipele dispar una cate una si Ferrari bate campii. E si asta o strategie daca raman singuri in campionat e greu sa mai iasa pe locul 2. Desi Alonsoe capabil sa iasa in spatele lui Masa fara ordine de echipa.
    14 20
  • GrosJan
    V-ati saturat de pomana. Tot un Colin Champman sau un Newey au intaietate si in lipsa restrictiilor. Mai ales in lipsa restrictiilor ...

    Eu unul as fi pentru restrictii mai putine, pentru mai putine pideici in calea dezvoltarii F1. Masinile au ajuns asa cum sunt astazi pentru ca odata nu erau prea multe restrictii. Imaginati-va ca in 1969 ar fi fost interzisa forta de apasare si sa o tina asa tot intr-o restrictie pana astazi. Nu vreau sa fiu inteles gresit. Imi plac foarte mult masinile din acea era. Dar nu vreau sa existe doar acel gen de masini.
    Totusi sunt si implicatii negative. Vor fi diferente prea mari intre echipe intr-un anumit sezon. Valoarea pilotului ar conta mult prea putin. Bine, exista spionaj, dar cred ca va fi mult mai greu de integrat pe masina o idee revolutionara a altora care ar cere practic modificarea intregiimasini.
    6 2
  • GrosJan
    Impotriva testarii sunt. Motivul ... am un interes mare aici. Lipsa testarii au obligat echipele sa dezvolte simulatoare. Impulsioneaza dezvoltarea simulatoarelor. Dar e adevarat si ca simulatoarele s-ar dezvolta destul de bine si fara sa se implice F1 in asta. Pentru ca pur si simplu, creatorii de simulatoare castiga mult mai mult dezvoltand simulatoare pentru publicul larg, gaming decat sa faca unul pentru o echipa de F1. De exemplu, F1 au cerut ajutorul din lumea gaming-ului. ISI crea simulatoare pentru anvelope. Pana cand a realizat ca ar castiga mult mai mult din gaming. Pe engine de ISI sunt cateva simuri celebre: F1 Challenge, rFactor, GTR2, GTR Evolution, rFactor2 si urmeaza GTR3.
    Unde vreau sa ajung: Williams a angajat ISI sa-i creeze un simulator.
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru