Ferrari: "Noul regulament al motoarelor este patetic"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 03.01.2011
Luca di Montezemolo consideră că trecerea la motoare turbo în patru cilindri începând din 2013 este "patetică" şi irelevantă pentru industria auto.

Consiliul Mondial al FIA a decis la sfârşitul anului trecut să introducă motoare turbo de 1.6 litri în patru cilindri începând din sezonul 2013, scopul declarat fiind o apropiere semnificativă de noile cerinţe ale industriei auto.

Ferrari s-a opus însă vehement noului regulament pe care îl consideră patetic, afirmând prin vocea lui Luca di Montezemolo că nu va construi motoare în patru cilindri pentru modelele de stradă.

"Patru cilindru nu reprezintă Formula 1. Nu vom construi aşa ceva pentru maşinile noastre de stradă, iar pentru cea mai importantă competiţie de curse sună puţin patetic. De ce nu am putut avea motoare V6? Nu ar trebui să confundăm accesibil cu ieftin. Dacă există cea mai mică posibilitate să amânăm introducerea celor patru cilindri, vom lucra la asta. Există o şansă şi avem nevoie de unitate", a declarat preşedintele Scuderiei Ferrari în cadrul unui interviu acordat publicaţiei germane Auto Motor und Sport.

Ferrari nu este singura echipă nemulţumită de schimbarea regulamentului, având deja un potenţial aliat în Mercedes, care consideră că motoarele V8 sunt cele mai accesibile în acest moment. "Ar fi fost mai bine să extindem era motoarelor V8.

Acesta este un motor low-cost", a declarat Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al constructorului german.

Opinia celor de la Mercedes se bazează însă şi pe faptul că aceştia deţin în prezent cel mai performant motor de pe grila de start, acest avantaj tactic riscând să dispară odată cu introducerea noilor unităţi.

Via | ESPNF1

Comentarii (6)

  • 2.4 V8 vs. 1.6 TURBO
    Indicat ar fi ca din 2013 sa utilizeze tot motoarele 2.4 V8 insa inainte de startul sezonului sa li se permita optimizarea lor in ceea ce priveste consumul (de ex sa-l scada cu 5-10%) eventual o marire a fiabilitatii si puterii etc. Introducerea motorului de 1.6 s-a lasa cu costuri mult mai mari decat cele asteptate (practic designul monopostului trebuie regandit + costurile de cercetare si productie avand in vedere ca este un produs nou). Si pana la urma este F1 nu Dacia Logan Cup...asa ca vem nevoie de V8!
    11 9
  • motoare....
    in primul rand, LA MULTI ANI TUTUROR !
    sunt perfect de acord cu cele spuse de presedintele Ferrari si Norbert Haug... pentru mine este inimaginabil sa vad motoare de 1.6, fie ele si turbo, pe monoposturi.
    in F1 ar trebui sa intalnim apogeul dezvoltarii tehnicilor din toate domeniile unite pe un monopost...OK, o sa-mi spuneti ca acele 1.6 turbo nu vor fi de strada...perfect de acord dar atat timp cat dintr-un V8 normal aspirat se va putea scoate mai mult decat dintr-un 1.6 turbo....nu vad care e farmecul....da, cand vor veni inginerii si vor zice: "ok, am atins maxiumul in dezvoltarea V8-urilor", da, putem trece la 1.6 turbo....pana atunci costurilor vor creste.
    eu personal am fost impotriva V8 cand s-au introdus. adoram acele V10. din pct. meu de vedere e motorul ideal.
    deci, ca o concluzie, sper ca F1 sa nu mai involueze si mai mult introducand 1.6 turbo....
    7 5
  • F1
    Daca tot vor provocare, de ce nu trec la motoare electice sau motoare pe hidroen ... etc ?
    Oricum viitorul petrolului cam apune si o alternativa nu ar fi bani aruncati in vant ...
    6 3
  • regulamente si comitii....
    ... si ca sa continui ideea "provocarilor" cel mai bine lasau echipelor dreptul de a-si alege metoda de propulsie. Stiu ca asa ceva nu se va intampla, dar o astfel de reglementare ar inova. Dar in F1 nu inovatia se cauta ci doar castigul financiar...
    2 1
  • @ccmax
    Frumos, numai ca nu ar merge, ... cine incerca ceva nou si greseste si nu isi permite nimeni sa greseasca, deci nimeni nu va incerca. Pt. asta trebuie sa fie un regulament.
    2 0
  • @hebb
    Stiu ca asa ceva nu se va intampla. Se vedem ca va iesi acum cu noile reglementari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru