FIA: "Noul sistem F-duct dezvoltat de Mercedes este legal"

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 15.03.2012
FIA consideră că sistemul F-duct dezvoltat de Mercedes pentru aripa spate, care funcţionează simultan cu sistemul DRS, este complet legal.

Mercedes AMG ar putea beneficia de un avantaj în termeni de performanţă în primele curse ale sezonului datorită unei inovaţii pentru aripa spate.

Echipa condusă de Ross Brawn a dezvoltat un sistem F-duct care ajută la circulaţia aerului prin plăcile laterale ale aripii spate şi prin principala componentă a aripii spate în momentul în care pilotul activează sistemul Drag Reduction System (DRS). Prin acest nou sistem, aripa spate a monopostului este mai stabilă, iar viteza monopostului pe liniile drepte este mai mare, adăugându-se astfel la beneficiile aproximativ similare ale tehnologiei DRS.

Mai multe echipe au considerat că sistemul este ilegal din cauza faptului că pilotul trebuie să activeze în prealabil sistemul DRS, în condiţiile în care regulamentul tehnic interzice obţinerea unui avantaj aerodinamic prin acţiunea directă a pilotului.

Cu toate acestea, sistemul inovat de Mercedes AMG a fost declarat legal de FIA prin intermediul directorului de curse Charlie Whiting, care consideră că modul în care este activat nu are nicio legătură directă cu acţiunea pilotului.

"Unele echipe au îndoieli pe baza faptului că au crezut că sistemele F-duct au fost interzise.

Ei bine, F-duct nu a fost interzis. La finalul lui 2010, toată lumea utiliza sisteme F-duct operate de piloţi, iar regulamentul a fost modificat pentru a interzice utilizarea mişcării pilotului pentru a influenţa performanţa aerodinamică a monopostului. Acest lucru a dus la renunţarea la acea generaţie de F-duct. [...] Unele echipe au rămas cu impresia că F-duct a fost interzis în mod general, indiferent ce înseamnă F-duct. Dar nu a fost interzis", a explicat britanicul pentru publicaţia Autosport.

Whiting a refuzat să intre în detalii specifice cu privire la modul în care funcţionează inovaţia celor de la Mercedes, însă insistă că pilotul nu interacţionează în mod direct pentru activarea tehnologiei.

"Atunci când sistemul DRS este activat, (sistemul F-duct) permite aerului să treacă într-o zonă şi să facă alte lucruri. Asta este tot ce pot să spun [...] Dar este un sistem complet pasiv. Nu există părţi în mişcare, nu interacţionează cu suspensia, cu direcţia, cu nimic.

Prin urmare, nu văd nicio regulă care să-l interzică", a mai precizat el.

Precedenta generaţie de sisteme F-duct a fost introdusă în Formula 1 în sezonul 2010 de McLaren, însă a fost interzisă un an mai târziu din cauza faptului că pilotul trebuia să acopere o gaură cu mâna pentru a-l activa, ceea ce putea avea efecte negative asupra pilotajului.

Via | Autosport

Comentarii (4)

  • 2011
    Bine c-ati pus poza cu masina de anu' trecut...
    10 6
  • He He He!
    Inca un motiv in plus pentru acel feeling ca Mercedes, deci inclusiv Schumi, au mari sanse sa fie pe podium anul asta.
    10 3
  • Mercedes AMG ?
    unde va este profesionalismul? stire de ultima oara- poza de anul trecut :) sper sa fiti mai atenti pt alte stiri noi ;)
    5 2
  • Update
    S-a facut update, acum e masina corecta. Nu va mai agitati sa dati vot negativ la posturile care semnalau problema ;)
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru