Formula 1: Ce recorduri a bătut Max Verstappen în sezonul 2023

de Tiberiu Safta, Foto: Red Bull Content Pool
Marti, 28.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sezonul 2023 de Formula 1 va rămâne pentru totdeauna un punct de referință al competiției. Sezonul care tocmai s-a sfârșit a fost dominat aproape în totalitate de Max Verstappen și de Red Bull Racing. A venit timpul să vedem ce recorduri a stabilit triplul campion mondial în acest sezon.

Weekend-ul trecut s-a desfășurat Marele Premiu de Formula 1 de la Abu Dhabi, ultima etapă a sezonului 2023. Într-un sezon dominat aproape în totalitate de Red Bull Racing și de Max Verstappen, ultima cursă din acest an s-a încheiat, în mod nesurprinzător, cu o nouă victorie pentru actuala combinație de vis din Formula 1.

Desigur, dacă aruncăm un ochi pe statistica oficială, sezonul 2023 nu este unul care să rămână în amintire ca fiind unul spectaculos. Din cele 22 de curse din calendar, Red Bull a câștigat 21 de curse. Dominația totală a echipei austriece a fost evitată de Ferrari în etapa din Singapore.

Și totuși, 2023 este sezonul în care atât Max Verstappen, cât și Red Bull au stabilit noi recorduri și chiar premiere în istoria Formulei 1. Fără a lungi mai mult discuția, a venit timpul să vedem ce recorduri au fost bătute și egalate în acest sezon de combinația Red Bull-Verstappen.

CELE MAI MULTE VICTORII ÎNTR-UN SEZON – 19

Așa cum am precizat mai devreme, calendarul Formulei 1 din acest sezon a fost compus din 22 de etape. Inițial, trebuiau să fie 24 de curse, însă etapele din China și din regiunea Emilia-Romagna au fost anulate.

Din aceste 22 de curse, 19 au fost câștigate de Verstappen. De notat că întrecerile sprint nu sunt luate în considerare. Astfel, olandezul și-a bătut propriul său record stabilit în sezonul 2022, atunci când a câștigat 15 curse într-un sezon.

CELE MAI MULTE VICTORII CONSECUTIVE – 10

Un alt record bătut de Max Verstappen în 2023 este acela pentru cele mai multe victorii consecutive. Acest șir de victorii pentru triplul campion mondial a început la Miami și s-a terminat în Italia.

Astfel, Verstappen a reușit să bată recordul anterior, stabilit de Sebastian Vettel în 2013, atunci când germanul a obținut 9 victorii consecutive.

CEL MAI MARE PROCENTAJ DE VICTORII ÎNTR-UN SEZON – 86.36%

În 1952, Alberto Ascari a stabilit un record pentru cel mai mare procentaj de victorii într-un singur sezon, de 75%. Acest record a rămas în picioare timp de 71 de ani, până când Max Verstappen a stabilit un nou astfel de record. Procentajul de victorii pentru Verstappen în sezonul 2023 a fost de 86.36%.

CELE MAI MULTE CLASĂRI PE PODIUM ÎNTR-UN SEZON – 21

Din cele 22 de curse din acest sezon, Max Verstappen a urcat pe podium în 21 de etape. Singura dată când olandezul a ratat podiumul a fost în Singapore. De altfel, aceasta este și singura cursă în care echipa Red Bull nu a fost în top 3.

Astfel, Verstappen își bate încă odată propriul său record, stabilit în 2021, atunci când a avut 18 clasări pe podium din 22 de curse.

CELE MAI MULTE PUNCTE CONSECUTIVE – 1004

Max Verstappen a stabilit și un nou record în ceea ce privește numărul de puncte adunate în mod consecutiv.

Ultima dată când Verstappen a terminat o cursă de Formula 1 în afara punctelor a fost în Australia 2022.

Șirul actual de puncte consecutive a început în etapa următoare, cea de la Emilia-Romagna din 2022. De atunci și până la finalul lui 2023, Verstappen nu a terminat niciodată în afara punctelor, atât în Grand Prix-uri, cât și în cursele de sprint. De această dată, sunt luate în considerare și punctele primite din aceste curse separate.

Și încă un lucru de notat aici: Max Verstappen este primul pilot din istoria Formulei 1 care obține peste 1000 de puncte în mod consecutiv. Mai exact, 1004 puncte. Și pentru că tot am menționat acest număr, trecem la următorul record.

CELE MAI MULTE TURURI CONDUSE ÎNTR-UN SEZON – 1003

În premieră în Formula 1, Max Verstappen este primul pilot care atinge borna de 1000 de tururi petrecute în frunte într-un singur sezon. Mai precis, din cele 1325 de tururi în total, Verstappen a fost lider în 1003 dintre ele. Borna remarcabilă a fost atinsă chiar în ultima cursă din acest sezon, la Abu Dhabi.

CEL MAI MARE AVERAJ DE PUNCTE PER CURSĂ – 13.98%

Până în acest moment, Max Verstappen are la activ 185 de Grand Prix-uri. În timpul acesta, el a adunat 2586.5 puncte, ceea ce înseamnă un averaj de puncte per cursă de 13.98%, cel mai mare din istoria Formulei 1.

Olandezul bate la mustață recordul anterior, stabilit de Lewis Hamilton. Averajul de puncte per cursă pentru fostul campion mondial este acum de 13.97%.

CELE MAI MULTE PUNCTE ADUNATE ÎNTR-UN SEZON – 575

Max Verstappen a încheiat sezonul 2023 cu un total de 575 de puncte. În același timp, el a obținut și un procentaj de maximum de puncte posibile de 92.74%, cel mai mare din istoria Formulei 1.

Bineînțeles, și acest record a înlocuit unul stabilit tot de Verstappen. Mai exact, în sezonul 2022, olandezul a terminat anul cu un total de 454 de puncte.

CEL MAI MARE PROCENTAJ DE TURURI CONDUSE ÎNTR-UN SEZON – 75.70%

Pe lângă faptul că Max Verstappen a petrecut peste 1000 de tururi în frunte în acest sezon, el a stabilit și un nou record pentru cel mai mare procentaj de tururi conduse într-un singur sezon: 75.70%.

Recordul anterior a fost stabilit de Jim Clark în 1963, cu un procentaj de 71.47%. Recordul legendarului campion britanic a stat în picioare timp de 60 de ani.

CELE MAI MULTE VICTORII DIN POLE POSITION ÎNTR-UN SEZON – 12

În 2023, Max Verstappen a obținut pole position de 12 ori. Pe toate le-a transformat în victorii.

Recordul anterior fusese deținut de Sebastian Vettel în 2011, respectiv de Nigel Mansell în 1992. În cazul ambilor piloți, aceștia au câștigat de câte 9 ori din pole position.

CELE MAI MULTE CURSE RĂMASE ÎN MOMENTUL CÂȘTIGĂRII TITLULUI – 6

Pentru prima dată în istoria Formulei 1, titlul de campion mondial a fost decis într-o cursă de sprint.

Verstappen a cucerit al treilea său titlu cu o zi înaintea cursei principale din Qatar, ceea ce înseamnă că el a câștigat titlul cu 6 curse rămase în sezon.

El egalează astfel recordul stabilit de Michael Schumacher în 2002, atunci când germanul a câștigat al cincilea său titlu, tot cu 6 curse rămase.

CELE MAI MULTE CURSE CONSECUTIVE CA LIDER AL CAMPIONATULUI – 39

În 2023, Max Verstappen a fost singurul pilot care a fost în fruntea clasamentului piloților. De altfel, ultima dată când olandezul nu a fost lider în clasament a fost înaintea Marelui Premiu al Spaniei din 2022. De atunci și până la Abu Dhabi 2023, Verstappen nu a coborât mai jos de prima poziție în clasamentul general. Iar tot de atunci au avut loc 39 de curse.

CEA MAI MARE DIFERENȚĂ ÎNTRE CAMPION ȘI VICE-CAMPION – 290 DE PUNCTE

Așa cum spuneam mai devreme, Max Verstappen a obținut 575 de puncte în 2023. Vice-campion în acest an este Sergio Perez, care a obținut 285 de puncte. Asta înseamnă o diferență de 290 de puncte între primul clasat și al doilea clasat, cea mai mare din istoria Formulei 1.

CEA MAI MARE DIFERENȚĂ PROCENTUALĂ DE PUNCTE ÎNTRE CAMPION ȘI VICE-CAMPION – 50.43%

În calcule procentuale, diferența de 290 de puncte dintre Max Verstappen și Sergio Perez a fost de 50.43% în 2023, cea mai mare diferență din istoria competiției.

CEL MAI LUNG ȘIR DE TRANSFORMARE A POLE-URILOR ÎN VICTORII – 16

Începând cu Marele Premiu al Țărilor de Jos din 2022 și până la Abu Dhabi 2023, Max Verstappen a obținut 16 pole-uri. Pe toate le-a transformat în victorii, astfel încât el stabilește un record pentru cel mai lung șir de transformare a pole-urilor în victorii.

CELE MAI MULTE OPRIRI LA BOXE DE PILOTUL CÂȘTIGĂTOR ÎNTR-O CURSĂ – 6

Ediția din 2023 a Marelui Premiu al Țărilor de Jos a fost o cursă care s-a desfășurat și pe uscat, dar și în condiții de ploaie torențială. Din cauza vremii capricioase, Max Verstappen, cel care a câștigat cursa, a efectuat nu mai puțin de 6 opriri la boxe, un record.

El egalează recordul stabilit de Jenson Button în Canada 2011, cea mai lungă cursă din istoria Formulei 1. Și în acel caz am avut vreme schimbătoare și cu ploaie torențială.

Comentarii (23)

  • Toto Wolff
    "Hamilton este încă cel mai bun pilot din lume.

    Acum, dintr-o perspectivă micro, există un tip care a câștigat 19 curse in acest an, așa că, desigur, Lewis nu este suficient de bun."

    gpblog.com/en/news/251446/toto-wolff-resolute-hamilton-is-still-the-best-driver-in-the-world.html
    4 8
  • Trilulilu
    "Cel mai mare averaj" - hai că ne-am dat naibii cu romgleza asta
    11 0
  • oricine
    Recordurile sunt incontestabile și vor rămâne în istoria Formulei 1, dar nu se behăie nimic despre mașina cu care le-a făcut și care după părerea mea are o contribuție de 41% în obținerea lor. Iar 50% din contribuție este faptul că Formula 1 este o mare afacere bine dirijată de cine trebuie. Mai rămâne în final câteva procente și pentru pilot. Că altfel cum se explică de exemplu că de la un an la altul dispar ca performanțe mașini care au fost nemaipomenite (de ex. Mercedes) și anul următor sunt la mijlocul plutonului ? Este o regie totală pentru ca publicul să nu își piardă interesul. Sper ca oculta să propună la anul pe Ferrari.
    7 9
  • @ oricine Procentajele se întrepătrund. Există acolo un GENIU care se numește Adrian căruia i se datorează 80% din succesele echipei în toți anii victorioși. Strategia unei femei excepționale a adus 50% procentaj la victoriile lui Max. Cea mai rămas din echipă încă 75%. Toleranța FIA+ F1 a mai adăugat20%. Pilotul cât vrea fiecare că merită. Tot ce-am scris este real chiar dacă pare o aberație matematică, dar asta-i F1, „Marele circ”. Aberație(în opinia mea) este afirmația lui Toto Wolff. Hamilton n-a fost nicio dată cel mai bun, a beneficiat de „discriminarea pozitivă”. Sau mai întâmplat astfel de aberații „politicii corecte” în istorie. Vezi cazul „Picasso cel mai mare pictor” el fiind de fapt un activist politic. Dacă nu mă credeți, intrați pe net și vedeți-i picturile. Mai este și un sculptor care n-a terminat majoritatea „operelor” sale dar nu-l numesc să nu fiu înjurat, la fel„cel mai mare”.
    11 3
  • Toto Wolff
    „Este clar că atunci când ai o mașină de F1 ca noi acum, nu te simți niciodată în largul tau, ai un weekend bun și multe weekend-uri proaste.

    Dacă reușim să-i oferim lui Lewis o mașină competitiva la anul, el va lupta sigur pentru un al optulea campionat mondial, nu am nicio îndoială.
    De fiecare dată când am văzut că Lewis are pe cineva în țintă în fața lui și este vorba despre câștigarea cursei, atunci adevăratul Lewis prinde viață. Și cred că trebuie doar să-i dăm o mașină pe masura sa.”

    racefans.net/2023/11/27/wolff-has-no-doubt-hamilton-can-be-champion-again-despite-second-win-less-season/
    3 4
  • Daniel Popescu
    2023 Abu Dhabi post-season test times

    Pos. Car number Driver Team Model Best time Gap Laps
    1 31 Esteban Ocon Alpine A523 1’24.393 110
    2 29 Pato O’Ward McLaren MCL60 1’24.662 0.269 103
    3 42 Frederik Vesti Mercedes W14 1’24.679 0.286 106
    4 11 Sergio Perez Red Bull RB19 1’24.715 0.322 117
    5 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari SF-23 1’24.799 0.406 69
    6 14 Fernando Alonso Aston Martin AMR23 1’24.827 0.434 37
    7 61 Jack Doohan Alpine A523 1’25.038 0.645 108
    8 39 Robert Shwartzman Ferrari SF-23 1’25.050 0.657 123
    9 2 Logan Sargeant Williams FW45 1’25.263 0.870 56
    10 16 Charles Leclerc Ferrari SF-23 1’25.371 0.978 66
    11 98 Theo Pourchaire Alfa Romeo C43 1’25.424 1.031 96
    12 34 Felipe Drugovich Aston Martin AMR23 1’25.554 1.161 123
    13 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri AT04 1’25.570 1.177 59
    14 36 Jake Dennis Red Bull RB19 1’25.666 1.273 124
    15 41 Ayumu Iwasa AlphaTauri AT04 1’25.753 1.360 96
    16 50 Oliver Bearman Haas VF-23 1’25.779 1.386 110
    17 45 Zak O’Sullivan Williams FW45 1’25.842 1.449 50
    18 81 Oscar Piastri McLaren MCL60 1’25.930 1.537 123
    19 51 Pietro Fittipaldi Haas VF-23 1’25.940 1.547 130
    20 63 George Russell Mercedes W14 1’26.283 1.890 58
    21 18 Lance Stroll Aston Martin AMR23 1’26.681 2.288 50
    22 46 Franco Collapinto Williams FW45 1’26.832 2.439 65
    23 3 Daniel Ricciardo AlphaTauri AT04 1’26.965 2.572 55
    24 24 Guanyu Zhou Alfa Romeo C43 1’27.387 2.994 106
    25 23 Alexander Albon Williams FW45 1’27.824 3.431 51
    5 0
  • Lewis Larbalestier Hamilton
    Dear Toto,
    "Când ai sezoane dificile ca acesta, vor fi întotdeauna momente în care vei spune: Sunt eu, sau este mașina? Mai ai? Au dispărut?
    Pentru că îți lipsește asta, știi... când se întâmplă magia, când totul se adună, mașina și tu, și scânteia aceea, este extraordinar.
    Și asta cauți.
    Sunt doar om. Dacă cineva din lume îți spune că nu are aceste trairi, este în negare. Suntem cu toții ființe umane.
    Îmi amintesc că am simțit exact la fel atunci cand inginerii Mercedes au ales să rămână cu designul lor unic al mașinii împotriva dorințelor mele, însă pariul a ajuns să fie unul greșit și ne-a dat înapoi in destule curse in 2023.

    Și cu siguranță nu a fost un sentiment grozav. Chiar aveam mari speranțe.
    În februarie, când facem testarea la pista a modului in care ruleaza mașina, chiar eram puțin mai îngrijorat, pentru că anul precedent [2022] era de genul: Mașina este uimitoare, este unică, nimeni nu va avea așa ceva. Și apoi ajungem la primul test...

    „Așadar, am fost puțin mai precaut când ascultam și am spus: Vom vedea. Și apoi mașina a avut toate aceste probleme. Știam doar că va fi un an lung."

    racingnews365.com/hamilton-makes-admission-over-battling-self-doubt-during-difficult-mercedes-year
    4 0
  • De dragul spectacolului aș vrea un campionat mai echilibrat… între timp Red Bull is the best!!! și Max unul dintre marii piloți ai omenirii. Mai sunt și alți, dar acum e este show-ul lui… așa că bravo lui!!!
    4 0
  • It's Hammer Year !
    1 4
  • @2024 Vise, vise, cu tristeți cu bucurii... Eu cred că va termina în a doua jumătate a clasamentului.
    10 1
  • Daniel Popescu
    F1 teams prize money in 2023

    1st: $140m - Red Bull
    2nd: $131m - Mercedes
    3rd: $122m - Ferrari
    4th: $113m - McLaren
    5th: $104m - Aston Martin
    6th: $95m - Alpine
    7th: $87m - Williams
    8th: $78m - To AlphaTauri
    9th: $69m - Alfa Romeo
    10th: $60m - Haas
    5 0
  • Susie+Toto="etică"
    Sezonul de F1 s-a încheiat, dar Toto Wolff este încă în mijlocul unei lupte intense cu celelalte echipe.
    Proprietarii de echipe ale competiției îl suspectează pe austriac că a scurs informații confidențiale către Formula One Management (FOM) și Liberty Media - proprietarul Formulei1.
    La rândul său, se spune că Toto Wolff primește informații pe care de fapt nu ar trebui să le aibă, tocmai de la FOM și Liberty Media. Așa afirmă autoritatea Business F1 Magazine.

    În calitate de șef de echipă/proprietar al echipei Mercedes F1, Toto Wolff este prezent la toate întâlnirile pe care echipele le au între ele. Drept urmare, posedă o mulțime de cunoștințe confidențiale, chestiuni care nu trebuie întotdeauna împărtășite direct cu FOM și Liberty Media. Austriacul este căsătorit cu Susie Wolff , care este directorul general al Academiei F1 încă din sezonul trecut. Această clasă de curse pentru femei este, de asemenea, deținută de FOM. În funcția ei, Susie Wolff primește din nou o mulțime de informații confidențiale despre F1 Academy, FOM și, de asemenea, Formula 1.

    FIA este conștientă de preocupări.
    Echipele din F1 suspectează că cuplul Wolff a făcut schimb de informații confidențiale între ei.

    Se spune că unii șefi de echipe nenumiți au indicat deja FIA că sunt tulburați de conflictul de interese. Potrivit Business F1 , președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, este conștient de preocupările tot mai mari. Dar se pare că nu și-a dat seama încă dacă acesta este sarcasmul obișnuit între echipe sau dacă se întâmplă cu adevărat ceva. Se pare că arabul este supus unei presiuni intense pentru a acționa împotriva familiei Wolff.
    Revista a vorbit cu mai mulți șefi de echipă – sub protecția anonimatului. Ei se referă, de exemplu, la o consfatuire la care a fost prezent și Wolff, cel care a povestit brusc ceva ce ar fi putut fi știut doar datorită auzirii de la o sursă din cadrul FOM. Un șef de echipă - despre care se știe că a avut o serie de conflicte cu Wolff - a spus: „Ei spun: „Hei, putem să mergem și să avem o întâlnire internă”, iar următorul lucru, este peste tot a lui Greg Maffei (șeful Liberty). Media) pentru că Toto i-a spus soției sale, care la rândul ei i-a spus lui Stefano [Domenicali], care i-a spus lui Greg Maffei”.

    Conflictul de interese „nu trebuie tolerat”
    Șeful echipei a încheiat cu: „Stefano va ști ce am spus în 30 de secunde”. Un alt șef de echipă a răspuns și el: „Eu cred că este ilegal. Sincer, cred că este ilegal. Cu siguranță, există un conflict de interese masiv la nivel de companie publică. În afară de asta, cred că este extrem de lipsit de etică”.

    Potrivit Business F1 , se știe că Wolff a scurs informații confidențiale înainte. De exemplu, revista afirmă că Wolff a fost cel care a divulgat presei în Singapore '22 că Red Bull Racing a depăşit plafonul bugetar, lucru pe care echipa austriacă nu-l ştia la acel moment. „ Este o bombă cu ceas, care așteaptă să devină și mai grava decât ceea ce s-a întâmplat în Singapore anul trecut ”, a spus un șef anonim al echipei.

    gpblog.com/en/news/251842/toto-wolff-at-centre-of-riot-heavy-accusations-from-competition.html
    5 1
  • Polpozișă
    Pseudonimul e legat de realizările efemere ale lui Leclerc în sezonul din 2022, cel mai rapid tur vs echipa de vise, adunătura de persoane cu dizabilități Ferrari. Leclerc a confirmat și în 2023, Ferrari, asemenea.

    Verstappen va șterge pe jos cu toate recordurile conjuncturale ale lui Hamilton, pilot pe care l-a bătut cu un monopost mai lent cu 1 s pe tur în... averaj. :)))))))))
    2 7
  • Susie Wolff
    „Sunt profund insultată, dar, din păcate, nu sunt surprinsă de acuzațiile publice care au fost făcute la adresa mea.
    Este descurajant faptul că integritatea mea este pusă sub semnul întrebării în acest fel, mai ales când pare să aibă rădăcini în comportamentul intimidator și misogin și se concentrează mai degrabă pe starea mea civilă decât pe abilitățile mele.

    De-a lungul carierei mele în sportul cu motor, am întâmpinat și depășit numeroase obstacole și refuz să las aceste acuzații fără temei să-mi umbrească dedicarea și pasiunea pentru Academia F1.
    Ca femeie în acest sport, m-am confruntat cu o parte echitabilă de provocări, dar angajamentul meu de a înlătura barierele și de a deschide calea pentru succesul generațiilor viitoare rămâne neclintit.
    În cei mai puternici termeni posibili, resping ferm aceste acuzații.”

    Referirea lui Susie Wolff la comportamentul misogin vine pe fundalul președintelui FIA, Mohammed Ben Sulayem, care a fost analizat de mai multe ori în ultimele luni pentru remarcile sexiste pe care le-a făcut pe un blog cu mulți ani în urmă.
    Pe o versiune arhivată a vechiului său site, Ben Sulayem a scris că: „nu ca femeile care se cred mai deștepte decât bărbații, pentru că nu sunt în adevăr”.

    autosport.com/f1/news/susie-wolff-insulting-allegations-rooted-in-intimidatory-and-misogynistic-behaviour/10555428/
    0 2
  • Mohammed Ben Sulayem
    „Ce am spus, dacă am spus-o?
    Să presupunem că am fost [eu].
    Vă spun exact ce spunea: Urăsc când femeile se cred mai inteligente decât noi. Dar urăsc atunci când bărbații cred că sunt mai deștepți decât ei.
    Am spus că suntem mai deștepți? Nu.
    Am spus că sunt mai puțin deștepți? Nu. Pentru numele lui Dumnezeu, dacă acesta este singurul lucru pe care îl au împotriva mea, te rog să fii oaspetele meu, poți face mai rău decât atât.”

    autosport.com/f1/news/susie-wolff-insulting-allegations-rooted-in-intimidatory-and-misogynistic-behaviour/10555428/
    0 0
  • @porcine
    Verstappen a câștigat curse în fața lui Hamilton cu o mașină mai lentă cu 2s pe tur. A devenit campion cu o mașină mai lentă cu 1s pe tur.

    Hamilton, cu o mașină mai lentă decât Red Bull a derapat în fața lui Tsunoda în lupta pentru locul 8 pe care l-a pierdut. :))))))))))
    4 4
  • Lewis Larbalestier Hamilton
    "Câștigarea celui de-al optulea titlu într-un monopost Red Bull nu ar insemna nimic pentru mine.

    M-am gândit la un nou angajament fata de MercedesF1 și mi-am arătat cat se poate de clar atasamentul față de aceasta echipă.
    Fiecare pilot de pe grila se uită la mașina Red Bull și i-ar plăcea să conducă acea mașină și nu spun că nu mi-ar plăcea să conduc acea mașină și să simt cât de bine este, fiecare pilot ar simți asta.
    Am avut doi ani grei și dacă ne străduim să fim precum monopostul Red Bull, atunci va fi un sentiment mult mai bun pentru mine decât să pășesc în cea mai bună mașină.

    Asta nu m-ar ajuta prea mult, în sensul de a păși în mașina[RB19] care este cea mai dominantă din toate timpurile.

    Lucrând cu echipa mea pentru a construi ceva maret și a-i putea învinge pe cei de la RBR, ar fi cel mai bine pentru moștenirea pe care mi-am propus sa o las.”

    racingnews365.com/hamilton-winning-title-in-a-red-bull-does-nothing-for-me
    1 3
  • Adi Vasilescu-consigliere
    Net worth of F1 Team bosses in 2023

    Toto Wolff $1.6-Billion
    Zak Brown $120-Million
    Christian Horner $50-Million
    Alessandro Alunni Bravi $5-Million
    Guenther Steiner $5-Million
    Franz Tost $5-Million
    James Vowles $5-Million
    Fred Vasseur $3-Million
    Andrea Stella $1.5-Million
    3 0
  • Toto Wolff
    Dear Lewis,
    a fost excelent că Aston Martin a fost atât de competitiv la începutul sezonului recent incheiat pentru că, cel puțin pentru noi, ne-a evidentiat faptul că nu partea din spate este problema la W14[A & B].
    Nu cutia de viteze este problema. Nu motorul este neajunsul. Suspensia spate nu este nici ea vreun inconvenient.
    Trebuie doar să căutăm în altă parte.
    Cu W15 avem planuri mari in 2024, o sa-i deblocam potentialul urias, numai astfel putem sa facem acei pasi fermi si decisivi inainte.
    Asa cum Aston a fost revelatia in 2023, asa o sa devenim noi acel reper al performantelor in 2024, tocmai de aceea nu ma sfiesc sa rostesc public:
    vizez un castig de 2.5 secunde/tur pentru W15.

    grandprix247.com/2023/12/04/wolff-mercedes-to-make-a-2-5-second-step-in-2024-f1-season/
    0 1
  • Ha Ha Ha Hamilton cu atitudine de Primadonă. Uită că și Mercedes i-a oferit un contract doar pentru că i-a șantajat pe decidenți. Cine și-l mai dorește în echipă? Vorbește și de moștenirea pe care o lasă. Activismul LGBT, „discriminarea pozitivă”, trădarea și șantajul, asta-i moștenirea pe care o lași „SIR”!
    6 2
  • Lewis Larbalestier Hamilton
    „A fost o săptămână cu adevărat dezamăgitoare să văd că organul de conducere al sportului nostru a căutat să pună la îndoială integritatea uneia dintre cele mai incredibile femei lider pe care le-am avut vreodată în sportul nostru, Susie Wolff, fără ca FIA să pună întrebări, fără nicio dovadă, și apoi FIA sa spuna doar „îmi pare rău”, la sfârșit.

    Și asta este pur și simplu inacceptabil. Avem o mulțime de oameni grozavi în cadrul sportului care fac o muncă uimitoare. Există o luptă constantă pentru a îmbunătăți cu adevărat diversitatea și incluziunea în aceasta industrie.

    Dar se pare că există anumite persoane în conducerea FIA care de fiecare dată când încercăm să facem un pas înainte, încearcă să ne tragă înapoi.
    Și asta trebuie să se schimbe.

    Vreau sa subliniez, de asemenea, că sportul cu motor în ansamblu trebuie să abordeze problemele diversității.
    Cred că acesta este un sport global.
    Și avem o oportunitate atât de incredibilă și o responsabilitate naturală de a fi lideri ai schimbării.
    Și pe măsură ce călătorim în toate acele țări din lume, avem responsabilitatea de a ne asigura că mergem în direcția cea bună.

    Așa că vreau să recunosc că există o mulțime de oameni care fac o treabă grozavă. Dar trebuie să facem câteva schimbări pentru a ne asigura că toți împingem în direcția corectă.

    Nu-l pot uita pe Toto, un lider uimitor.
    Îl cunosc de multă vreme. Ne-am alăturat echipei în același timp.
    A fost o călătorie interesantă pentru amândoi să creștem cu echipa, să-i vedem viziunea, dezvoltandu-se și progresând în structura echipei. Nu și-a pierdut nici măcar un gram din competitivitate, este extrem de tenace si performant.

    Daruirea lui extrem de vizibila atat la televizor dar și atunci când stă la micul lui birou în garaj, incercând să găsească acel echilibru între viața profesională și viața de familie, cred că Toto a făcut o treabă grozavă acolo.

    Dar cred că am continuat să-i împing pe toți – ieri am vorbit din nou cu echipa împreună dar si cu Toto.
    Este un lider foarte, foarte accesibil și cred că oamenii pot relaționa facil cu el, cu emoțiile lui și nu doar cu compasiunea sau impulsul lui.”

    motorsport.com/f1/news/hamilton-fia-behaviour-on-toto-and-susie-wolff-is-unacceptable/10556375/
    1 0
  • Gala premiilor FIA 023 - Baku a fost mai sobră decât alte ediții. Hamilton a venit și el după doi ani lipsă. A fost diferit de ceilalți participanți pentru a promova „diversitatea”. Purta un pardesiu și pantofi(bocanci) cu talpă ortopedică. Probabil n-a avut bani pentru frac sau a vrut să arate mai înalt. A fost „din alt film”
    4 1
  • If you see...... Call 0800Tot
    Un fan prezent la ceremonia de decernare a premiilor FIA din Azerbaidjan susține că a intrat în posesia trofeului oferit locului trei la general, Lewis Hamilton.

    O postare de pe profil X(fost Twitter), completată cu imagini, a rezumat noaptea Galei FIA, spunând:
    „ Bună. Am fost ieri la gală. Lewis Hamilton mi-a dat premiul sau și a plecat. Am premiul lui la mine acasă acum.
    Intâlnirea cu familia regală, discutia cu Max și primirea premiului aferent locului trei tocmai de la insusi Sir Lewis Hamilton..
    What A Night !!! MAI SĂLBATICĂ DECÂT VISELE MELE CELE MAI SALBATICE!”

    In contrapartida, Mercedes sustine ca Hamilton nu a oferit trofeul nimanui.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru