Formula 1: Ferrari confirmă data lansării monopostului din 2026

de Tiberiu Safta
Sambata, 20.12.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a confirmat oficial data lansării noului său monopost de Formula 1 pentru sezonul 2026. Noua mașină de concurs va fi pilotată de Charles Leclerc și Lewis Hamilton.

Echipa italiană tocmai a dezvăluit data oficială a prezentării noului său monopost de Formula 1 pentru sezonul 2026. Acesta va fi prezentat cu doar 3 zile înainte de începutul testelor din pre-sezon, care se vor desfășura în prima fază pe circuitul Barcelona-Catalonia din Spania.

Ferrari nu a confirmat numele noului său monopost, însă lansarea acestuia va avea loc în 23 ianuarie 2026. La fel ca în sezonul 2025, Scuderia îi va avea ca piloți pe Charles Leclerc și Lewis Hamilton.

Echipa italiană a îndurat un sezon dificil în 2025, după ce a încheiat anul fără victorie într-o cursă de Grand Prix. Singurul rezultat notabil a fost victoria din cursa de sprint din China, bifată de Lewis Hamilton. Că tot veni vorba de Hamilton, 2025 a pentru dată în cariera septuplului campion mondial când acesta nu a avut niciun podium într-un Grand Prix.

via Formula 1

Comentarii (6)

  • Bixente
    Vasseur, un colapsat ca team-principal
    Leclerc, un descompus reconfirmat
    Hamilton, un dezmembrat validat

    E stringentă nevoie de alții in posturile cheie, de indivizi cu adevarat competenți, persistența în submediocritate nu poate genera niciun fel de progres, primenirea masivă fiind unica cale spre succesul Ferrari.
    8 6
  • Scuderia Fans
    Ferrari ia în calcul orice variantă în ceea ce-l privește pe Lewis Hamilton, transmite Fred Vasseur, șeful echipei de Formula 1. Concret, francezul admite că echipa de la Maranello se gândește să-l înlocuiască pe Riccardo Adami din postul de inginer de cursă al lui Lewis.

    Sezonul de debut al lui Hamilton la Ferrari a fost cel mai slab din întreaga carieră a britanicului. Nu doar fără vreo victorie, dar fără vreo prezență pe podium.

    Vasseur admite că multe trebuie să se schimbe la Ferrari, iar Hamilton ar putea avea din sezonul 2026 un alt inginer de cursă.

    Un lucru e clar: pentru prima dată, Ferrari a recunoscut că ia în considerare o schimbare importantă în ceea ce-l privește pe Lewis.

    Relația dintre Adami și septuplul campion mondial din Formula 1 nu a fost una prea bună în 2025. Multe surse din paddock vorbesc despre o colaborare tensionată în care au existat multe neînțelegeri între cei doi.

    Când a fost întrebat dacă Adami va rămâne inginerul de cursă al lui Hamilton, francezul a răspuns: „Evaluăm toate opțiunile”.

    Este semnalul destul de evident că Lewis va avea un alt inginer de cursă pentru 2026. Eventual, unul pe care să-l propună chiar el.

    De asemenea, Fred Vasseur (57 de ani) a recunoscut că Ferrari și Hamilton trebuie să facă un pas important spre o înțelegere cât mai bună.

    „Trebuie să abordăm fiecare aspect și, sincer, este și o chestiune de mentalitate, o chestiune de înțelegere reciprocă… Mă refer la o parte a garajului, în acest caz, pentru că cu Charles ne cunoaștem”, a explicat Vasseur.
    2 1
  • Ce treaba are noul monopost cu problema lui Hamilton ?!
    1 0
  • Breaking news !
    Oscar Piastri negociază cu altă echipă!!!

    Pilotul australian al McLaren, Oscar Piastri, și managerul său, Mark Webber, negociază deja cu o altă echipă de Formula 1, iar speculațiile conform cărora Oscar nu are un viitor la McLaren devin tot mai serioase.

    Oscar este de părere că la „Monza”, unde trebuia să-l lase să treacă pe Lando, cel care a rămas în urmă din cauza unui pit stop lent, nu a primit un tratament corect din partea echipei.

    Mark Webber nu este mulțumit de evoluția lui Oscar la McLaren. Mark nu este foarte mulțumit de McLaren.
    Dar întrebarea este dacă Oscar este foarte nefericit la McLaren?

    (RacingNews365)
    1 1
  • ACHTUNG!
    Ferrari, Audi si Honda se revoltă !

    Unii producători de motoare au trimis o solicitare de clarificare către FIA ​​cu privire la raportul de compresie, unul dintre parametrii modificați în regulamentul din 2026. Aceasta reprezintă o reducere față de valoarea de 18,0:1 stabilită de regulamentul anterior, acum redusă la 16,0:1 pentru sezonul următor.

    Se spune că Mercedes si Red Bull Powertrains, au găsit o modalitate de a eluda ceea ce este stipulat în regulamentul tehnic, conform căruia raportul de compresie trebuie să respecte valoarea specificată în timpul verificărilor efectuate la temperatura ambiantă.

    Suspiciunile că ar putea fi posibilă modificarea raportului de compresie în funcție de variațiile temperaturilor au determinat Ferrari , Audi și Honda să solicite implicarea FIA.

    Atenția s-a concentrat pe utilizarea materialelor care s-ar putea dilata odată cu creșterea temperaturilor de funcționare, contribuind la creșterea raportului de compresie. Aceasta ar reprezenta o încălcare a regulamentului tehnic, care reiterează faptul că mașinile trebuie să respecte reglementările în permanență pe parcursul unui weekend de cursă.

    FIA a declarat: „Subiectul a fost și continuă să fie discutat în forumurile tehnice cu producătorii de unități de putere (PUM) [power unit manufacturers], deoarece noua limită ridică în mod natural întrebări cu privire la interpretare și conformitate. FIA revizuiește continuu astfel de aspecte pentru a asigura corectitudinea și claritatea și, dacă este necesar, poate lua în considerare modificări ale regulamentelor sau procedurilor de măsurare în viitor.”

    Este curios de observat cum suspiciunile legate de Mercedes și Red Bull au prins contur chiar înainte ca motoarele să fi parcurs un singur kilometru pe pistă. Așa cum s-a întâmplat anterior în F1, o simplă schimbare de angajator de către un membru al personalului poate fi suficientă pentru a dezvălui activitățile unei echipe sau ale unui producător de motoare rivalilor direcți.
    Mingea este acum în terenul FIA. „Regulamentul definește clar raportul maxim de compresie, precum și metoda de măsurare a acestuia, bazat pe condiții statice la temperatura ambiantă”, a declarat organismul de conducere.

    „Această procedură a rămas neschimbată în ciuda reducerii raportului permis pentru sezonul 2026. Este adevărat că dilatarea termică poate influența dimensiunile, dar normele actuale nu prevăd efectuarea măsurătorilor la temperaturi ridicate.”

    (Motorsport Magazine.de)
    1 0
  • @ACHTUNG, da am citit și eu despre asta și se spune că astfel motoarele celor de la Red Bull și Mercedes ar avea cu 15CP mai mult decât motoarele celorlalți.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru