Formula 1 pregătește strategia de izolare pentru cursele europene: fără interacțiuni cu alte echipe și teste la fiecare 48 de ore

de Daniel Popescu, Foto: Red Bull Content Pool
Marti, 05.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Angajații echipelor din Formula 1 nu vor avea dreptul să interacționeze fizic cu alte echipe și vor fi testați la fiecare 48 de ore pentru a depista eventualele cazuri de COVID-19.

Formula 1 și-a stabilit ca obiectiv să înceapă noul sezon competițional în 5 iulie cu Marele Premiu al Austriei, însă organizatorii vor fi nevoiți să respecte o serie de măsuri de siguranță fără precedent.

Prima măsură este că echipele nu vor utiliza tradiționalele motorhome-uri, pentru a evita întâlnirile de socializare, în timp ce angajații nu vor avea dreptul să interacționeze direct al angajații altor echipe.

"Vom avea restricții legate de modul în care oamenii se vor putea mișca în paddock. Echipele vor sta în propriile grupuri și nu vor interacționa cu alte echipe. Vor sta la propriile hoteluri și nu vor exista motorhome-uri", a anunțat Ross Brawn, directorul de motorsport al Formulei 1.

În plus, fiecare angajat al echipelor va fi testat pentru COVD-19 la fiecare 48 de ore, cu scopul de a detecta imediat posibilele cazuri de infecție.

"Toată lumea va fi testată și va trebui să primească acordul medicilor pentru a intra în paddock. Ulterior, la fiecare două zile, vor fi testați în paddock.

Vom păstra acest sistem pentru toate cursele europene", a adăugat Brawn.

Pentru moment, cel mai plauzibil scenariu este ca Austria să găzduiască două curse în 5 și 8 iulieDe asemenea, în iulie ar urma să aibă loc două sau trei curse pe circuitul de la Silverstone, printre care și cea planificată anterior pentru 19 iulie. De asemenea, Spania și-a anunțat intenția de a găzdui o cursă în sezonul 2020, alături de circuitele de la Hockenheim (Germania), Hungaroring (Ungaria) și Zandvoort (Olanda).

Via Motorsport

Comentarii (49)

  • E bine asa cu testele - va iesi omul odata pozitiv, odata negativ etc.
    11 5
  • netam-nissan
    f1 jurassic park-ing in poza.
    dar na, si ceva dinozauri trebuie s-o duca bine-mersi din circoteca adorata de bobor
    10 0
  • GrosJan
    Las asta aici pentru cine mai crede ca F1 Codemasters e simulator.

    https://www.racefans.net/2020/04/11/norris-explains-why-real-world-drivers-prefer-iracing-to-f1-2019/
    3 2
  • Dar ce este?F1 Codemasters,Iracing așa le-au denumit creatorii simulatoare de curse.
    2 2
  • GrosJan
    Nu e vorba de o simpla denumire aici.

    Simulator chiar desemneaza un anumit tip de software. Ca sa intelegi trebuie sa intelegi cum sunt create de fapt simulatoarele. Intr-un simulator incerci sa modelezi lumea reala asa cum functioneaza de fapt lumea reala. Si noi oamenii stim cum functioneaza lumea reala. Stim fizica.

    Un simulator are ceea ce se numeste physics engine. Ring a bell now? physics = fizica. Cand vrei sa creezi o piesa de automobil o proiectezi pe calculator cu date precum coeficienti de frecare, forte la care va fi supusa, coeficienti de elasticitate samd. Cand piesele functioneaza actioneaza una asupra celeilalte prin forte. Samd.

    Ei bine, astfel de date le folosesti si intr-un simulator. Si pui ecuatiile fizicii la treaba. Le pui in cod. Rezulta un software simulator. Si atunci nu ar trebui sa te mire ca la final, pentru un input din partea pilotului in volan (si pedale) rezulta o reactie din partea masinii aproximativa cu reactia unei masini reale pentru acelasi input. Asta si vrei.

    Un joc ce nu este simulator nu (prea) se incurca cu fizica. Are o alta abordare. Nu simuleaza, doar se preface. Si atunci sa nu te mire cand pilotii reali spun ca masina aia din NEsimulator nu seamana deloc cu masina reala.

    "
    Norris compared F1 2019 with iRacing and other popular motorsport games. He said the official F1 licence and popular PlayStation series Gran Turismo are “too much like arcade games.

    “You don’t drive them anything like you do a real car,” Norris explained.

    “iRacing is more like a simulation programme so you have better feedback through the wheel, it feels more realistic, basically. It’s more like a simulator in terms of how it feels through the wheel, the set-up changes and stuff.

    “Whereas F1, Gran Turismo – especially Gran Turismo, Gran Turismo is terrible, it feels nothing like a car, you just slide everywhere. It’s rubbish because of that, that’s why no one does it.”
    "
    0 0
  • Neutru
    Trebuie să recunosc,sunt afon în simulatoare.Și totuși dacă ieși de pe pistă și dai în gard în simulator rămâi întreg.Într-o cursă reală sunt alte urmări.Probabil din această cauză cei care folosesc prea mult simulatorul devin„piloți sinucigași”.Apropo GrosJean a avut acest comportament de credeai că are ceva cu Ferrari.Sunt și alți piloți pătimași care se cred la simulator și ar fi bine să rămână acolo.
    3 1
  • GrosJan
    Da, e fix tipul de comentariu care vine de la un "afon in simulatoare". Si nu numai atat, "afon" si in curse reale. Ca, sa fim sinceri, cati sunt piloti reali dintre cei care nu cunosc simulatoarele? Ce e important aici, e ca, comentariul vine de la cineva care nu stie nici real nici simulare. Tot ce poate sa emita e ce poate gandi si mamaie. Recomand deci mai putin aplomb in a-si da cu parerea despre ce nu cunosc defel.

    Da, pilotul se face praf in gard. Sau poate nu. De obicei nu. E irelevant, pentru ca nu asta trebuie simulat. Ai ajuns in gard masina e praf, cursa e pierduta si pilotul asa cum trebuie sa fie si IRL, intreg adica.

    Stiu unde bate un astfel de comentariu - lipsa fricii. Dar si in realitate si in simulator nu faci lucrurile autoimpus ci automat. Odata ce ai pornit e rutina. Rutina sa reactionezi, rutina sa ramai pe circuit la viteza cat mai mare. E acelasi lucru. Daca esti pilot, nu ti-e frica nici IRL. E rutina. E automatism. Daca te plimbi pe autostrada atunci da, nu e vorba de un automatism de a pilota la limita, e o incursiune in a conduce la viteze mai mari decat de obicei (deci NU rutina) si in a astepta la voia sortii. Si atunci da, iti e frica.

    Cat despre Grosjean iarasi e irelevant. Max e zeu si in simulator si in realitate. La fel si altii. Vettel nu agreaza simulatorul si tot face piruete IRL.

    Daca nu ai circuite si masini reale, mai bine sa te antrenezi in simulator decat deloc. Daca nu ai acces la curse reale aproape deloc, mai bine sa ai acolo un simulator. Plimbatul cu masina personala nu e cursa reala. Nu ai cum sa pilotezi la limita nici daca ai stii sa faci asta, dar nu stii pentru ca aceasta cunoastere vinde dupa mult antrenament de a pilota la limita. Daca te plimbi nu te antrenezi pentru pilotaj, te antrenezi pentru plimbat. Deci iarasi, simulatorul e mai bun.
    0 1
  • GrosJan
    Pentru cei "afoni" e important sa stie macar asta: e gresit sa incerci sa mergi sub ritmul tau, din prudenta sa zicem. Ritmul tau e cel mai safe. Cand faci ceva autoimpus te bagi peste automatism, ori automatismul e cel care face toata treaba aia buna in pilotaj.

    Botom line: nu frica te tine sanatos pe circuitul real ci skill-ul. Si nici curajul nu te face mai bun in simulator. Daca ai noroc, in urma miilor de ore de practica te-ai ales cu un stil de pilotaj rapid. Iar asta se translateaza mai mult sau mai putin in realitate. Dobandesti baza totusi asa incat sa poti pilota IRL dupa mult mai putine ore de practica. Si reciproca e valabila, am vazut in aceste zile cum pilotii reali au facut o foarte usoara si rapida tranzitie a abilitatilor in simulator.
    0 0
  • Neutru
    Ce te face să crezi că tu știi mai multe decât„mamae”Prin ce treci tu acum alții au trecut,avantajul experienței sau„școala vieții”Pe sub mine au trecut mai multe mii de kilometri decât pe sub tine.Știu condusul instinctual la limită și dincolo de limită din realitate nu din simulator.Dar am văzut cum„artiștii”au schimbat rezultatele curselor și clasamente finale,au adus moartea pe circuite.Anthoine Hubert e ultimul exemplu.Aici vorbim de sport sau nu?Și ei se consideră sportivi chiar dacă se numesc,Montoia,Kubica,GrosJean,Kvyat sauVerstappen.
    0 0
  • Neutru
    Și ca să postez și eu de două ori.Instinct,reflexe,automatism da sunt de acord cu tine,nu ai timp să gândești.Cei menționați mai sus au apelat la tupeu,rea intenție din lipsă de caracter.
    1 0
  • GrosJan
    Nu tine. Cum te cheama? Esti vreun pilot cunoscut cumva? Daca nu, esti doar unul care s-a plimbat si el pe drum, asa cum fac multe milioane de oameni zilnic. Mii de kilometri "trecuti pe sub tine", nu conteaza. Nu e pilotaj.
    Nu ai cum sa dobandesti skill de pilotaj pe drmurile publice pentru ca, pentru a-ti forma un stil de pllotaj (deci pilotaj nu condus) ai nevoie de mii de ore de practica de mers la limita. Nu ai cum pe drumurile publice. Nu ai avea nici cand pentru ca ai termina practica dupa primul accident serios adica devreme.
    Deci pilotaj real nu stii, simulator nu stii. Doar vorbesti.
    0 0
  • GrosJan
    Eu fata de mamaie stiu cum e in simulator (si ceva karting). Mamaie nu stie nici acolo. Ideea e ca, oameni care nu stiu nici una nici alta, pretind ca au pareri pertinente. E ca si cum ai face o analiza pe date fara sa ai datele. De asta ajungi sa crezi ca un software e simulator doar pentru ca asa a fost el botezat de creatorii lui. Si apoi apari cu argumentul ca nu mori in gard. Avem alte lucruri mai importante de simulat, masina aia sa fie ok simulata si e foarte bine.
    0 0
  • Neutru
    Da acum e clar,mergem paralel,n-avem nimic comun.Spor în fața simulatorului!
    1 0
  • GrosJan
    Bine ca ti-ai dat seama. Eu in simulator si tu pe nicaieri. Ca masina cu care mergem la piata avem toti.
    0 1
  • Farfus
    Pe strada mergi cum ai merge in spatele safety carului. Mai franezi, mai incetinesti, mai accelerezi 100 de metri. Imaginati-va o cursa 100% in spatele safety carului. Nu mai e cursa. Sunt simraceri care au facut pasul la curse reale, sunt simraceri care au facut drive test cu masini de curse pe circuit. Toti s-au descurcat onorabil. De ce nu cheama nimeni pe Gica sofer pe autobuz cu mii de kilometrii experienta sa faca un drive test? Carnet au toti ciobanii. Si chiar daca ar chema un random dude sofer la un test drive, prima data il testeaza in simulator, pe masina aia pe care urmeaza sa faca testul si pe circuitul ala. E test eliminatoriu. Ei considera ca daca nu poti stapani simulatorul nu poti stapani nici masina reala. Pentru specialistii aia care iti pun masina la dispozitie simulatorul e mai relevant decat ca ai tu carnet de sofer.
    Concluzia: daca nu esti bun in simulator e o dovada ca nu ai fi bun nici IRL, deci nu-ti mai face iluzii.
    0 0
  • Simulatorul te ajuta intr-o oarecare masura , dar daca nu ai inceput de mic cu karting si competitiile suport , sansele sunt 0 sa ajungi in F1. Mai este calea " pay driver " , insa majoritatea pilotilor care si-au cumparat locul , fie nu au performat , fie s-au umplut de ridicol . Oricat de mult ai sta in simulator ( si eu fac asta de 7 ani de zile ) , performantele din realitate , vor fi sub cele ale unui pilot. Te poate ajuta sa inveti circuitele , sa inveti sa iti setezi monopostul sau masina . Depinde si ce mod folosesti ( cei de la Codemasters , sunt contestati in ultima perioada ). Ca un exemplu personal , am fost mai rapid cu un Lotus din 1985 pe Nurburgring ( 1.14....) , decat cu un Williams din 1996 ( 1.16... ) , deci rezultatele nu sunt asa de concludente. Eu il folosesc mai mult pentru distractie si pentru testarea limitelor mele virtuale. Insa nu am pretentia ca ma pot compara cu un pilot profesionist.
    2 0
  • Neutru
    Când ai ca idol pe Romain Grosjean pilotul cu cele mai multe retrageri din curse datorate accidentelor din 2010-2019(45)e normal să fii adeptul simulatoarelor.Simulatorul(=teorie) este necesar,dar cursa este practică.Farfus ești într-o mare confuzie.Șoferul(coducătorul auto)e una și pilotul de curse(licențiat)e alta.Aici vorbim de piloți de curse care încep în copilărie ca în gimnastică.Dacă au sponsori solizi ajung în faze avansate dacă nu rămân la kart.Cei cu simulatoarele rămân la ele(adică la teorie)Simulatoarele de care vorbiți voi(softurile performante)au apărut în ultimii ani.Nu-ți face iluzii.
    3 0
  • GrosJan
    Ce simulator folosesti?
    Stii ca exista un campion din Nascar ce a inceput cu cursele virtuale? Problema nu e ca nu-i bun simulatorul. Problema e ca nu ai bani sa intri intr-o competitie low end macar. E aceeasi problema pe care o au si pilotii reali. Ai bani, faci simracing SI curse reale. Daca esti bun, ajungi sus. Daca nu ai bani faci doar simracing.

    Huttu, Anze, Enzo au testat masini reale si au fost la 2, 3 sec sub timpul de referinta. E foarte bine. Kimi Raikonen a fost dupa prima zi de teste in F1 cu Sauber la 2 sec de timpul de referinta. Cu practica si setari scoti alea doua sec. Numai ca pentru simraceri, testul a fost cu scopuri comerciale, pentru reclama la simulatoare. Nu a existat un sponsor sa-i ajute sa intre in curse. Si nu numai atat, sunt alti simraceri mai slabi decat ei dar care au stiluri de pilotaj care se translateaza mai bine in realitate. Nu au vreo sansa pentru ca nu au bani. Asta e natura sportului. In ultimul timp simulatoarele sunt atat de bune incat dupa ce inveti pe ele bine sa te poti descurca si in realitate. Iar daca nu esti bun in simulator nu vei fi nici in realitate.

    Asta e problema unora cu simulatorul. Nu au reusit in simulator nimic si atunci il blameaza amagindu-se ca e vina simulatorului si ca de fapt ei stiu bine pe strada. Vezi doamne, ei au argumentul suprem, ei fac treaba pe bune, in realitate. Realitatea de pe strada, realitate de care are parte orice sofer din miliardele de soferi nu e totuna cu realitatea dintr-o masina de curse pe circuit si pilotaj nu soferie.
    0 0
  • GrosJan
    @Neutru
    Nickname-ul meu e asa la misto, pentru ca suna intr-un fel. Idolul meu nu e Grosjean si chiar daca ar fi ar fi irelevant.

    Simulatorul nu e teorie. Cum sa fie teorie? Stii ce e aia teorie? E practica in simulator = ceva ce aproximeaza realitatea. Si o aproximeaza mai bine decat sa te dai cu masina pe strada. Pana la urma, asta si vrei. Nu sunt multi care spera sau aspira sa ajunga piloti din simracing. Pentru ca bani. Dar prin simulator au parte de cea mai buna aproximare a curselor pe circuit cu tipul respectiv de masina.

    Da, simulatoarele suficient de bune au aparut in ultimii ani. In ultimii 22 de ani. Totul a inceput cu GPL in 1998. Au urmat o serie de simulatoare ISI, a revenit Papyrus cu iRacing. Chestia e ca daca vrei sa faci un simulator astazi, cea mai eficienta abordare e sa modifici unul din simulatoarele deja existente decat sa faci de la zero. E complicat ... Uite exemplu: Automobilista a modificat ISI F1 Challenge din 2003. Mai bine folosesti F1 2003 ISI decat un neSimulator cum ar fi F1 Codemasters. Nu e foarte mare diferenta intre simulatoarele de acum 20 de ani si cele din prezent. Diferenta e ca acum e mai multa lume implicata.
    0 0
  • GrosJan
    Deci mai nene Neutru (mai degraba partinitor si ignorant) iar vorbesti fara sa ai habar. Ne expui impresiile personale ale unui necunoscator obisnuit. Ce crede tata Leana de planeta Jupiter. Pai de unde sa stie ei maica, ca ii zice Jupiter daca nici nu au fost pana acolo. Asa i se pare ei, asa zice.
    0 0
  • GrosJan
    Nu am pretentia ca eu sau un alt simracer o sa se duca sa il bata pe Hamilton in F1 sau pe altcineva intr-o alta competitie reala. E vorba de specificitate, e vorba de practica pe exact tipul ala de material tehnic. (Totusi s-a intamplat si asta, in Nascar).

    Dar am pretentia ca eu sau alt simracer bun se poate descurca si cu o masina reala. Skill-ul dobandit in simulator se translateaza in lumea reala.

    Mai am pretentia ca plimbatul cu masina pe drumurile publice nu este si nu poate fi pilotaj si nu te poate forma pentru pilotaj nicicum. Pentru ca nu ai unde, cum, cand sa mergi la limita, nu ai ceva sa imite masina de curse.
    Implicit am pretentia ca un soferache de autostrada nu se va descurca intr-o masina de curse pe un circuit real daca nu se decurca in simulator. Nici macar nu detine un stil de pilotaj pentru ca niciodata nu a pilotat. Nu are ce sa translateze in lumea curselor reale. O sa se tarasca pe circuit la fel cum s-a tarat si pe strada. O sa piarda controlul la primul oversteer brutal. Nu ai parte de asa ceva cand mergi la piata cu Loganul. Dar ai parte de asa ceva din belsug in simulator. Si dobandesti skill sa rezolvi automat astfel de situatii.
    Am carnet, am masina si stiu ce inseamna sa sofezi. Cand am incercat prima oara karturile, ce am dobandit in simulator m-a ajutat. Sofatul e altceva. E mers mult sub limita.

    Fac simracing pentru ca imi ofera cea mai buna aproximare a realitatii din a pilota o masina de curse pe circuit. Daca as avea masini de toate tipurile, de asemenea si acces la toate circuitele lumii (sau macar un circuit al meu), atunci as fi pe pista reala nu in simulator.
    0 0
  • GrosJan
    Eu mi-am expus punctul de vedere (si am pierdut destul timp cu asta). Am scris destul, sa mai scrie si Daniel, doar e blogul lui. :)
    Puteti sa scrieti din imaginatie cat vreti. Am convingerea ca, ceea ce am scris deja, ar combate orice inchipuire noua a voastra. Cheers!
    0 0
  • @GrosJan
    Pe unele circuite ( Interlagos , Imola , vechiul Kyalami etc ) , am fost mai rapid decat timpii reali. Pe alte circuite cum ar fi Monaco sunt mult mai lent , sau marginal mai lent cum ar fi Baku , desi imi place circuitul. Am un mod care cuprinde toate sezoanele de F1 din 1950 pana in 2019 ( F1 Challenge VB ). Nu stiu sincer , cat de apropiat este de realitate , insa imi face placere sa testez monoposturi din perioade diferite . Nu am un volan foarte performant , intentionez sa il schimb dupa ce va trece perioada asta urata. F1 este pasiunea mea , unul din visele mele ar fi sa testez pe adevaratul Nurburgring , cel mai frumos si periculos circuit din lume , dar nu cred ca voi face asta vreodata in realitate. Datorita bugetului , ma limitez la simulatoare mai mult sau mai putin concludente. Nu stiu cat de bun as fi in realitate , insa ca sa reusesti sa te impui iti trebuie un talent dincolo de limitele normale , pasiune si o finantare serioasa. Eu am doar pasiune .
    0 0
  • Neutru
    Când o să poți mergi până la Adâncata la circuit indiferent de performanțele automobilului.Știu,o să fie probleme cu turația motorului,pneuri frâne și n-o să poți merge cât vrei,dar aceleași probleme le au și piloții de F1.O să vezi atunci diferența.Nascar e alceva decât Formula1.
    1 0
  • Am vazut in perioada asta cum pilotii reali s-au adaptat repede si bine la simulator. Concluzia e ca daca stii sa pilotezi nu ar trebui sa ai vreo problema pe simulator. Daca ai dificultati in simulator, poti sa uiti de pilotaj, ce faci tu e altceva nu e pilotaj.
    0 0
  • GrosJan
    @Neutru
    Lasa ca am fost pe circuit cu masini cat de cat de curse (kart) nu cu roaba din garaj. Bag seama ca pentru tine pilotajul inseamna sa stai cu ochii pe indicatorul nivelului de benzina din rezervor. Deci tu cu roaba din garaj esti ca la F1 dar Nascarul nu seamana cu F1. 0_O
    Ti se tot spune ca n-ai nicio treaba cu cursele daca nu poti trece de proba eliminatorie triviala simulatorul dar nu vrei sa pricepi. Aici nu exista scuze. Poti sa te duci la Adancata, pot sa te duci pe Nordschleife si acolo poti fi bun sau varza murata. Dar cum pe tine te bate simulatorul...

    INtentia mea a fost buna, aceea de a va informa ce software e mai potrivit daca vreti o experienta cat mai realista. Ceea ce eu si alti simraceri stim de mult e confirmat acum de Norris si Verstappen. Cine vrea sa profite de informatie bine. Incapatanatul ramane cu problema lui. Lumea se schimba, lumea avanseaza, e problema fiecaruia daca considera ca e mai confortabil sa ramana in urma.
    @Senna91 Tot nu mi-ai spus ce "simulator" este. Daca e F1 Codemasters sau chiar Cars nu e smulator defel sau nu e simulator bun. Gasiti pe youtube daca vreti sa vedeti cum se face un simulator si atunci o sa intelegeti de ce iRacing sau rFactor2 sunt simulatoare 100% iar NFS sau Codemasters nu. Jucati ce vreti dar daca va intereseaza realismul, optiunile sunt restranse.
    0 0
  • GrosJan
    @Neutru
    Sa zicem ca te duci sa testezi pentru o echipa de curse sau sa testezi o masina de curse pe circuit. Sunt simraceri care au facut deja asta. Pe tine nu au de ce sa te cheme sa faci asta, dar sa zicem prin absurd ca te cheama.
    O sa-ti spuna ce le-a spus si lor: prima data de verificam in simulator, pe urma iti dam masina setata cu performanta redusa, pe urma iti dam amasina te test si daimai intai cateva ture lejer si apoi daca iti dam voie fortezi mai mult.
    Fiecare din aceste probe sunt obligatorii si ELIMINATORII. Merita mentionat ca simracerii au trecut toate probele. Dar tu ce o sa faci? O sa dai din colt in colt spunand " pai sa vedeti ca eu am fost cu drujba mea la Adancata si am avut asa niste sentimente io cu mine si bla bla"?
    0 0
  • GrosJan
    UIte ca am scris mult dar nu am pus punctul pe i.
    Ce faci tu la Adancata cu masina personala nu seamana cu Porsche GT3 RSR pe Silversone National. Dar Posrche GT3 RSR pe Silverstone National dintr-un simulator bun, seamana cat de cat. Stii repere de franare, stii unde sunt punctele de coarda, stii unde sa te uiti stii si ce viteza ar trebui sa ai intr-un anumit viraj, si ai si raspuns in volan aproxmativ. Tu la Adancata nu dobandesti nimic din toate astea. Te vor surprinde si circuitul si masina. Iar faptul ca simraceri se descurca intr-o astfel de situatie e demonstrat. Simracerii au deja un base skill ce se translateaza in lumea reala. Tu ai doar carnet de conducere.
    0 0
  • Neutru
    Eu credeam că e vorba de F1 și curse auto aici.Și mai credeam că postează fanii formulei1.Dar se pare că s-a rătăcit un„taliban”al jocului.Simulatorul e perfect precum un DILDO. Nu se rupe nu se-n doaie și mai are și vibrații.Și cum spune Gina Bucătăreasa nu comentează cu alții că ești grasă și-ți miroase părul a prăjeală.În cursele de formula 1 actuale combustibilul,pneurile,temperaturile din motor,pneuri,frâne sunt probleme pe care pilotul trebuie să le controleze.În simulator nu.Acolo te antrenezi dacă ești pilot sau te joci dacă ești un puști fără preocupări creative.Dacă nu este prea târziu ar trebui să ai și alte preocupări jocul devine periculos pentru sănătate.
    1 0
  • GrosJan
    Breo omule, tu vorbesti mereu din postura omului care nu stie nici simulator nici curse reale. Da, esti doar un fan. Ai impresiile tale, atat.

    In simulator toate elementele enumerate de tine sunt prezente si inca multe altele. Iar ca pilot de simulator ai inca mai bine acces la aceste date. Inca nu am vazut ca o masina sa afiseze in timp real temperaturi pe toate cele trei sectiuni ale pneului dar in simulator am vazut. Iar pilotul nu le "controleaza" doar tine cont de ele. Si in realitate si in simulator. De controlat controleaza masina. Masina care in simulator, dupa spusele lui Norris, iti ofera cat de cat o experienta realistica daca e iRacing sau rFactor 2. Nu ai bani de curse reale macar ai acolo simulator. Si stai linistit ca in lumea simracingului sunt oameni de toate varstele, cu joburi diferite, familii, responsabilitati, masini personale, masini de curse, samd.

    Esti ignorant, neinformat si faci galagie.
    0 0
  • GrosJan
    Si amesteci lucrurile. Ba ca nu mori in gard nu e simulare, ba ca nu stiu ce mai are uleiul din motor. Adica impresiile tale legate de simulatoare vs infimele tale cunostinte despre ingineria auto. Si le amesteci si te incurci in ele.
    Da, simulatorul nu e perfect si nu va fi. Dar e bun si asta conteaza enorm. Important e feedbackul, asta iti da experienta de pilotaj.

    Dar ai din belsug si elemente despre care tu necunoscatorul presupui ca nu exista in simulator. Poti sa strici masina in n moduri fara sa o lovesti de nimic. Tu cunosti 1% elemente de inginerie din lumea reala dar simulatorul tine cont de 80% din ele. Pentru ca e facut de oameni destepti.

    Dar tu esti ala desteptu' iar simulatorul nu face bine. Nu e usor sa faci un simulator dar gandeste-te ca acum se simuleaza lucruri mult mai complicate si sunt simulate atat de bine incat fac parte din viata noastra de zi cu zi fara sa ne dam seama.
    0 0
  • @Neutru
    Si eu sunt fan F1 si cred ca discutia despre simulatoare isi gaseste locul in acest context. Daca nu ar fi asa, atunci industria asta ar fi fost falimentara de mult.
    0 0
  • GrosJan
    @@Neutru
    Pentru ca se straduieste sa duca in derizoriu discutia. Vezi doamne el e ala realistu', restul sunt mucosi care se joaca. El e nimeni. Trimit un cioban batut de soarta si de simulator si poate face fix ce face el la Adancata.
    0 0
  • E absurd sa zici ca vrei F1 dar tu mergi cu automobilul. Da, automobilul e real. Da, simulatorul nu e real. Dar cine vrea sa incerce o masina de F1 si nu are una se duce in simulator.
    0 0
  • Neutru
    Talibani.Care industrie?Cine te oprește?Ca să fii fan F1 trebuie să fii obligatoriu pilot sportiv?Da înaintași mei au fost ciobani eu din păcate respir aer poluat de București.Datorită ciobanilor avem ce mânca ce exporta.Sau pot fi simulate și astea?Gina Bucătăreasa e persoană reală și cu IQ foarte mare((se scrie cu trei cifre).Tot reali sunt și cei de la simulator dar sunt consumatori de timp și energie(resurse).Repet,statul prea mult pe simulator e dăunător pentru toți.Te rupe de realitate.
    3 0
  • GrosJan
    Am vazut ce ai scris mai @neutrule si pe topicul cu Alonso. Bai tu nu esti sanatos. Cred ca nici masina nu ai. Prea multe red flags in ideile tale. Doar aberezi si tu pe orice subiect, contesti orice nu-ti convine. Spui si tu cum iti imaginezi ca ar fi. Fii fan, nu te opreste nimeni.
    0 0
  • Bernie
    @Grosolan...Lasam la o parte simulatoarele...Am 2 intrebari ptr tine..Care piloți sunt mai buni??? Cei din generatiile care nu au prins deloc simulatoarele sau cei care au prins vremurile moderne cu simulatoarele.. A doua intrebare este următoarea.. Crezi ca simulatoarele sunt factorul determinant în performanțele unui pilot..Sau talentul său pur si personalitatea sa..Prin talentul pur a se înțelege un pilot care nu si a desăvârșit potențialul 100 la 100 prin antrenament..Astept raspunsurile tale eventual si niste procente referitor la simulatoarele, antrenamente si talentul înnăscut al fiecărui pilot..
    1 0
  • Bernie
    @Grosjan.. Scuze ptr ca ti am scris nick ul gresit..M am grăbit si nu am verificat comm ul
    1 0
  • GrosJan
    Tot tu esti tipule.
    Toti sunt buni. Cei din generatiile trecute erau buni atunci, acum sunt buni alti piloti. Nu ai cum sa-i compari direct dar in general sportul progreseaza ...

    Nu mai intereseza definitia ta de talent pur. Dovedesti sau daca nu faci ciocu mic.
    Cel mai important lucru este sa deprinzi in urma practicii pe care o faci un stil de pilotaj eficient (poti sa-i zici talent, eu ii zic noroc chior). Apoi e important sa fii tanar ca sa poti pune in valoare acel stil. E important sa te antrenezi ca sa ramai in forma. Fie si in simulator.

    Nu astepta procente. Data viitoare cand mai cauti info, scrii si ce nu vrei sa auzi in motorul de cautare. Deci nu doar "Alonso greatest ...."
    :)))

    Eu, care am fost si pe strada in masini de strada si pe circuit cu carturi si in simulator STIU care e diferenta. De asta stiu ca nu ai destula informatie din mersul cu Dacia pe strada ca sa o folosesti intr-o eventuala incercare a unei masini de curse pe circuit. Cum te-a surprins neplacut simulatorul te va surprinde si masina de curse si circuitul. Poti sa te imbeti cu apa chioara, e problema ta.

    Insa uite ca simulatorul iti ofera destula informatie ca sa poti stapani o masina de curse pe circuit cu timpi decenti.

    https://www.youtube.com/watch?v=vhnE0j-llZ0
    https://www.youtube.com/watch?v=yL1QFUoXjds
    https://www.youtube.com/watch?v=0p_sCrM1CcI (21:37)

    https://www.motorsport-total.com/nascar/news/william-byron-vom-sim-racer-zum-nascar-champion-19010901

    Incearca acuma tu sa faci ce au facut simracerii astia. Bai, iti zic iar, daca ai avut esec in simulator o sa ai si pe circuitul real. Nu te mai crede ce nu esti, admite ce e de admis.


    Eu am mai zis ca nu-mi fac iluzii ca un pilot din simulator merge acum si il bate pe Hamilton. Dar nici hamilton nu il bate pe Huttu. E vb de experienta multa care face aia mica diferenta.
    0 0
  • GrosJan
    Eu nu zic acum ca oricine "se da" in simulator e gata pilot de circuit real. Chestia e ca simracerii buni dobandesc skill (tapanesc tehnici de pilotaj din lumea reala. asta ii fac buni; nu setarea nu trei monitoare nu volanul).

    Dar daca ai dat-o in gard in simulator e clar. Esti varza. Peste tot, simulator, real, whatever.
    1 0
  • Neutru
    Ți-am dat o mânuță verde pentru aprecierea antrenamentului și startului timpuriu sport.Pentru restul m-am blocat citind ce-ai scris.Se pare că tu nu știi cei un simulator deși din denumire ar trebui să fie ușor.Verbul a simula îl înțelegi sau nu?Simulatorul este un ajutor imens pentru constructori și pentru piloți dar nu produce nici un șurub.Piloții îl folosesc la antrenament dar nu-l iau cu ei pe pistă și nici nu iau puncte că l-au folosit.Cred că-i prea târziu pentru tine,deja ești obsedat de simulatoare și probabil de alte jocuri în fața monitorului nu reale.Să fumezi,să consumi alcool,droguri sau să stai în fața monitorului și să visezi este foarte ușor.Și eu visez,și tu dar visurile noastre diferă.Așa cam cât o bibliotecă și aproximativ 55 ani.Eu sunt Neutru și am postat o singură dată Istorie-Geografie că despre asta scriam atunci.Diferă puțin scrisul nu?Caut să folosesc limba română cât mai mult că trăiesc în România.
    1 0
  • Bernie
    @grosjan.. Am vrut doar să stiu ce părere ai tu referitor la întrebările mele..Tu mi ai raspuns pe un ton arogant sa caut pe net informații.. Ce sa zic..Foarte inteligent raspunsul tau echivalent cu al unui copil de 5 ani..Nu stiu cine crezi sau iti imaginezi tu ca sunt.In schimb imi dau seama ca pasiunea asta a ta a devenit o obsesie si asta nu e bine ptr sănătatea ta..Si tine minte ce iti spun..Atat timp cat avem creier evoluat pe cale naturală și nu unul artificial sau implantat cu diverse microcipuri factorul uman ramane determinant în tot ceea ce facem in viata..Dacă mai adaugam si imprevizibilul în această ecuație este clar ca inca depinde fiecare de de vizibilă pe cartela luam..Stiu ca simulatoarele ajuta si sunt binevenite peste tot dar sa nu depășești masura nene ca iti vor face mai mult rau decat bine..53F1
    0 0
  • GrosJan
    Fugi de aici bre neutrule. Imi spui mie ca nu stiu ce e simulatorul dar imi dai o definitie din dex? Pentru unii se pare ca dexul si diacriticele reprezinta apogeul stiintei. Bai, ala e nivel de clasa a 8-a. Daca imi scrii cu diacritice si ai biblioteca acasa dar imi apari aci vorbind despre simulator fara sa cunosti ce e, eu ce pot sa cred despre tine? Hm?
    Stai linistit ca nu visez nimic. Am spus lucrurior pe nume. Ti-am dat linkuri spre youtube cu simraceri care au demonstrat ca skillul din simracing se valorifica in realitate. Nu e vb ca castigi imediat titluri ci ca stapanesti masina. Aia din linkuri sunt toti simraceri. Au luat simulatorul cu ei pe pista. DA. Au luat ce au dobandit in simulator.

    Esti in stare sa faci ce au facut baietii aia? Categoric nu daca nu poti mai intai in simulator. Daca ai avut tu esec in simulator nu inseamna ca nu e bun simulatorul, inseamna ca tu nu esti bun. Faptul ca ai o masina reala nu inseamna nimic. Si pana sa apara simulatoarele era cunoscut faptul ca un sofer de masina normala nu are nicio treaba cu pilotajul unei masini de curse.
    0 0
  • GrosJan
    @Bernie
    Acelasi destept care incearca sa ma ridiculizeze. Stai potol dude. Simulatorul e ce e si e apreciat de multi, nu are nevoie de tine. Nu te-am trimis pe net, ti-am dat linkuri sa vezi cu ochii tai simraceri pe pista REALA in masini REALE.
    Nu face pe desteptu cu mine ca eu iti platesc pensia. Eu sunt programator tu ce dracu stii sa faci si cat ai invatat la viata ta?
    0 0
  • GrosJan
    Ba da, simulatorul produce si "suruburi". Piese de masina. Echipele de F1 pana sa produca o piesa finala o proiecteaza pe calculator si o testeaza in simulator. Stiinta a ajuns departe, tu ai ramas in urma. Atat de in urma incat nici nu cunosti si nici nu poti face o apreciere obiectiva. E soarta celor mai multi oameni batrani. Nu e bine cum e, e bine cum stiau ei ca e ... odata demult.
    0 0
  • GrosJan
    https://www.youtube.com/watch?v=0qe8W1poqcQ&t=617s

    Un pneu e reconstruit virtual cu toate cele trei straturi ale sale, separat. Ca sa va faceti o idee despre cat de profund se lucreaza in domeniu. Dupa ce vor fi puse la munca viitoarele calculatoare cuantice sa vedeti atunci revolutie in stiinta. In sfarsit vor putea simula atomul. Astazi simulare inseamna cercetare. Voi asta care tot mai carcotiti, dati-va doua palme peste ochi sau fiti carcotasi pana la capat si aruncati si telefonul si internetul si televizorul si tot.
    0 0
  • Neutru
    Domnule „programator”poate îți programezi tastatura să scrii corect.Dacă nu știi apelează la alți că nu-i o rușine,așa se învață.
    1 0
  • GrosJan
    Bai random dude, pe mine ma doare in cot ce-i las lui Daniel pe blog. Tu esti ala care se simte destept ca scrie cu diacritice. Tu te laudai ca scrii corect. Programeaza-ti capul sa lasi spatiu dupa semnul de punctuatie. Ia o carte din biblioteca aia a ta si vezi cum sunt puse semnele de punctuatie. Va dati toti destepti cu dexul. Si matematica tot cat scrie in dex ati invatat. Eu pocnesc din degete si in secunda urmatoare scriu corect daca vreau. Tu nu faci 1% din ce pot sa fac eu nici intr-un an si nu spun asta ca sa ma laud ci ca sa intelegi ca ar fi cazul sa nu mai insisti in directia asta.
    0 0
  • bisturiu
    Ce comic e ala care cica gestioneaza franele motorul si pneurile ca in F1 dar cu automobilul personal. Nici nu incalzeste pneurile unui monopost de F1. Le aduce mai reci decat cand a plecat cu ele de la boxe.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru