Fostul designer Ferrari: "Actualele performanţe se datorează echipei mele de ingineri"

de Daniel Popescu
Marti, 01.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nikolas Tombazis, fostul designer şef Ferrari, susţine că performanţele înregistrate în acest an de Scuderia se datorează echipei sale de ingineri şi utilizării noului tunel de vânt.

Esential 2 este numarul victoriilor obtinute de Ferrari in sezonul 2015
0 este numarul victoriilor obtinute de Ferrari in sezonul 2014
6 podiumuri a inregistrat Ferrari in primele 11 curse ale sezonului 2015
2 este numarul podiumurilor obtinute de Ferrari pe tot parcursului sezonului 2014
Ferrari a trecut la sfârşitul anului trecut printr-un amplu proces de restructuri a departamentului tehnic, iar designerul şef Nikolas Tombazis s-a numărat printre numeroşii ingineri care au fost concediaţi.

În cadrul unui interviu acordat publicaţiei italiene Corriere della Sera, grecul susţine că actualele performanţe înregistrate de Ferrari se datorează în special muncii depuse de echipa sa de ingineri şi utilizării noului tunel de vânt.

"Nu mă aşteptam să fiu concediat.

Monopostul din 2015 a fost primul după 2008 la care am putut lucru mult timp cu mâinile mele. De asemenea, a fost primul monopost care a explotat un tunel de vânt actualizat. Nu am fi egalat Mercedes în acest sezon, dar am fi îmbunătăţit rezultatele. Dar opinia mea nu a fost împărtăşită şi de cei care au venit la Maranello. Ferrari m-ar fi putut concedia de mult ori, dar să o facă atunci a fost ilogic. Toată lumea a făcut greşeli, dar renaşterea din 2015 a fost începută de foştii angajaţi", a declarat el.

În plus, Tombazis susţine că una dintre explicaţiile eşecurilor din ultimii ani este presiunea majoră sub care lucrează inginerii Ferrari comparativ cu rivalii de la Red Bull Racing.

"Începând din 2010, Red Bull a fost întotdeauna în faţă, dar Fernando Alonso a fost aproape să-i învingă. Ne-ar fi ajutat un titlu? Psihologic, da. Totuşi, începând din 2009 nu am avut niciodată cel mai bun monopost de pe grila de start. Adrian Newey este un geniu, dar Red Bull nu a avut aceeaşi presiune ca Ferrari.

Mediul din cadrul echipei a fost prost. A fost ca şi cum ai avea un pistol la spate, iar problemele noastre au început cu tunelul de vânt în 2009", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (5)

  • serban
    După război ... cu o aerodinamică modificată din temelii de Byrne la începutul lui 2015, pentru că mașina lui Tombazis pentru 2015 era preconizat mai lentă decât cea din 2014, urmând a fi dezvoltată pe parcurs, cu ce mai rămâne să ne lăudăm ? Cu motorul, pentru că aici nu mai puteau schimba nimic cei noi. Și atunci se naște întrebarea cine a contribuit mai mult la revenirea Ferrari, aerodinamica, motorul, sau combinația ambelor ? Numai că Tombazis nu mai este acolo, ca să poată da un verdict corect.
    9 3
  • Milano
    Dar unde sint de fapt Ferrari? Vorbim de parca ar domina lumea F1 iar ei se bat pentru un amarat de loc 3 pe podium. In anii precedenti se facea o adevarata isterie ca termina sezonul pe 2. Anul 2014 a inceput prost e adevarat, dar si 2009 a fost la fel. Fata de 2014 acum au o masina mult mai buna dar tot departe de primul loc.
    4 2
  • eu nu cred ...
    a avut 6 sezoane la dispozitie

    si acuma zice ca fix la ultimul a tras lozul castigator si l-au demis ...
    suna a "Romanism"
    7 1
  • vezi ca sefu' a zis ca a modificat monopostul ala la care lucrai tu (pentru alonso) ca sa-l faca mai potrivit pentru actualii piloti ferrari
    7 2
  • Milano
    lasa vere gargara, Ferrari a avut si locuri mai proaste in era alonso decat ce scoate cu Vetel acum... cand a plecat alonso era grav ...

    Si daca iti mai amintesti ce spuneai ... ca Webber e defavorizat ... altfel nu prindea Alonso vreun loc 2. Dar in realitate alonso a luptat pentru titlu cand a avut o masina CEL PUTIN egala cu a lui Vetel. Vetel a fost mai rapid decat Aloso cu ferrari 2012 la Fiorano ...

    Acum Vettel trebuie sa se lupte cu niste piloti mai buni decat erau Alonso si Webber ... de asta ia abia locul 3
    5 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru