Fostul director tehnic al Ferrari explică motivele regresului Scuderiei

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aldo Costa, fostul director tehnic al celor de la Ferrari, consideră că modul în care sunt luate deciziile importante din cadrul echipei au afectat rezultatele înregistrate în ultimii ani.

In 2008, echipa de curse a considerat că este esenţial să avem un nou tunel de vânt pentru a rămâne competitivi. Ni s-a spus că nu este nevoie de aşa ceva.

Aldo Costa
Fost director tehnic Ferrari
Lipsa de performanţe a celor de la Ferrari din ultimii ani este explicată de fostul director tehnic Aldo Costa prin strategia prin care sunt luate cele mai importante decizii din viaţa echipei.

Italianul, care din 2011 este director de inginerie al rivalilor de la Mercedes, a oferit câteva exemple concludente care arată modul în care preşedintele Luca di Montezemolo ia decizii unilaterale fără să asculte neapărat sfaturile tehnicienilor.

"Nu deţin adevărul absolut, dar opinia mea este că au fost comise greşeli foarte serioase asupra viziunii strategice. Un singur exemplu: în 2008, echipa de curse a considerat că este esenţial să avem un nou tunel de vânt pentru a rămâne competitivi. Ni s-a spus că nu este nevoie de aşa ceva. La Ferrari, toate deciziile strategice erau luate de Montezemolo.

Să fie clar, el a luat deciziile şi când Ferrari a triumfat, şi când a încetat să mai triumfe", a declarat el.

Nu cred că pentru Mercedes problemele vor veni de la roşii. Suntem îngrijoraţi în privinţa celor de la Red Bull Racing.

Aldo Costa
Fost director tehnic Ferrari
Ferrari a avut numeroase probleme cu tunelul de vânt, întrucât datele furnizate de acestea nu erau corelate cu cele de pe circuit. În cele din urmă, Ferrari a decis să construiască un nou tunel de vânt şi a fost nevoită să utilizeze timp de un an facilitatea similară a celor de la Toyota.

În acest context, Costa anticipează că anul viitor principala provocare pentru Mercedes va veni din direcţia celor de la Red Bull Racing. "Nu cred că pentru Mercedes problemele vor veni de la roşii. Suntem îngrijoraţi în privinţa celor de la Red Bull Racing, care au demonstrat că au o putere de reacţie extraordinar de rapidă", a adăugat el.

Via GMM

Comentarii (8)

  • "Nu cred că pentru Mercedes problemele vor veni de la roşii"

    ahahahahahah
    10 7
  • Test Driver F1
    Problemele pentru Mercedes pe termen lung vor veni de la Ferrari. Ferrari a investit enorm in ultimul an in infrastructura si ingineri. Doar in ultimele luni au luat oameni de la Red Bull (pe parte de aerodinamica) si de la Mercedes (pe parte de motor).
    Aldo Costa a fost in cadrul Ferrari, stie ca Ferrari se regrupeaza si va ataca cu cel mai bun echipament si cei mai buni oameni, dar e ciudos si nu vrea sa o recunoasca public. James Allison are libertate de actiune acum, iar Mattiaci va face tot ce va ii va sta in putinta sa aduca Ferrari pe primul loc. Kimi va fi mult mai bun anul trecut, iar daca Nando ramane, vom fi imabatabili si indestructibili in urmatorii ani. Aldo va veni inapoi si ii va cere domnului Montezemolo un post in cadrul echipei, orice doar sa lucreze pentru Magic Ferrari.
    20 25
  • Mircea McLaren a fost mai rapid decat voi si in articolul precedent a pus asta http://www.jamesallenonf1.com/2014/08/mercedes-designer-aldo-costa-on-why-his-old-team-ferrari-is-struggling/
    Numai ca Aldo Costa vorbeste si despre cuplul Hamilton-Rosberg acolo...
    10 2
  • @testdrive
    vorbesti ca mclaren mircea numai ca despre alta echipa. Sa-ti amintesti asta cand il vei trimite dupa medicamente
    15 2
  • problema Ferrari se numeste Alonso ... pana cand nu vor scapa de ingamfutl asta , nu vor realiza nimic !
    4 16
  • Lui Montezemolo i-a fost usor sa ia decizii cu echipa de geniu pe care a avut-o ferrari in perioada 1997–2006: Ross Brawn, Rory Byrne Jean Todt si Michael Schumacher insa dupa plecarea acestora si schimbarile de regulamente au facut din ferrari doar o umbra la ceea ce a fost inainte.
    14 0
  • pai practic aia a fost decizia lui montezemollo atunci, sa mizeze pe scgumacher, pe ceilalti schumacher i-a adus (a cerut sa-i fie adusi oamenii cu care stia ca poate sa lucreze si care-l asculta). Acum decizia lui montezemollo este sa continue cu alonso si ce a adus el .... Exact, deciziile lui montezemollo ...
    3 8
  • regresul Scureriei are un nume- ALONSO !!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru