Grupul Volkswagen pregătește intrarea în Formula 1 alături de McLaren și RedBull

de Alexandru Monenciu
Luni, 04.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor surse apropiate gigantului german, Grupul Volkswagen ar urma, chiar săptămână viitoare, să anunțe intarea în Formula 1 alături de echipele McLaren și RedBull.

Se tot vorbește, de câteva luni bune, despre intrarea Grupului Volkswagen în Formula 1. Acum, însă, potrivit unor surse apropiate gigantului german, mai marii companiei ar urma să ia o decizie, pozitivă spun ele, chiar săptămâna viitoare.

"Sperăm să putem comunica atunci intenția noastră de a intra în Formula 1," le-ar fi spus sursele menționate mai sus celor de la Reuters.

Grupul Volkswagen ar urma să fie reprezentat în Marele Circ de Audi și Porsche. Acum ceva timp, McLaren chiar a confirmat unele discuții avute cu reprezentanții producătorului din Ingolstadt, iar, recent, s-a spus că Audi ar fi pregătit să investească circa 500 de milioane de euro în echipa condusă de Zak Brown.

Porsche, de cealaltă parte, țintește un parteneriat cu RedBull. Constructorul din Stuttgart ar intenționa să intre în Formula 1 după 2026, adică în era noilor reglementări în ceea ce privește motoarele (care vor funcționa cu combustibili sintetici).

Germanii au investit deja masiv în combustibilii sintetici, pe care i-a folosit în diversele ramuri ale motorsportului unde sunt prezenți.

via Reuters

Comentarii (18)

  • paine si.. Marele circ
    6 1
  • Testarossa
    Redbull isi va pierde interesul meu ca fan cand va fi motorizata de Porsche. N-am nimic cu Porsche, doar ca nu-s fanul lor.
    Audi vine in F1 cu TDI ? :))))))))))))))
    Apropo de tehnica Porsche vs Honda, de la minutul 30 pana la 1 ora:

    https://www.youtube.com/watch?v=wDE2XzqGV6s

    Makes you wonder, huh? Istorie si fapte nu teorii :))

    Japan and Italy forever !!!! :)
    5 15
  • Oliver Blume
    Porsche in Formula One with McLaren
    1984-1986
    Races Wins Poles F/Laps
    48--------- 22----------- 7----------16
    Constructors' Championships 2 (1984, 1985)
    Drivers' Championships 3 (1984 Niki Lauda,
    1985, 1986 Alain Prost)
    8 2
  • Mircea Badea
    Sa vina pe persoană fizică, nu combinații.

    McLaren GTI...:/

    Combustibilii sintetici sunt o prostie.
    3 2
  • bobita
    Toto Wolf
    Toto Wolff (50 ani) consideră că nu există un singur punct slab la monopostul Mercedes din 2022, dar speră ca situația să fie remediată cât de curând posiibl.

    După ce a câștigat 8 titluri consecutive la constructori, Mercedes trece printr-o perioada foarte complicată acum. Constructorul german a strâns doar 38 de puncte la capătul primelor două curse din 2022 și este pe locul 2 în clasament, însă și pentru că Red Bull nu a punctat în Bahrain.

    Până la Ferrari însă, diferența este de 40 de puncte. Dar problema cea mai mare este că monopostul W13 nu s-a luptat pentru victorie în primele etape ale sezonului, ba chiar a fost la o distanță considerabilă de concurență.

    Toto Wolff, despre problema monopostului W13 și începutul slab de sezon
    „Cred că este important să nu aruncăm vina asupra unei singure probleme. Lucrăm împreună, suntem o echipă, nu doar motorul este de vină. Cred că monopostul are probleme mai mari decât deficitul de putere.

    Suntem într-adevar în urma concurenței, dar să nu uităm: același motor ne-a adus 8 titluri consecutive. Vom da tot ce avem mai bun pentru că trebuie să ieșim repede din mizeria asta”, a declarat Toto Wolff pentru Motorsport.com
    10 1
  • bobita
    Dacă tot avem pauză, poate merită să privim un pic la salariile piloţilor în acest an si să ne dăm cu părerea cât de proşti sunt managerii echipelor, oferind astfel de sume unor matusalemici din Marele Circ... (în euro)
    Tsunoda - 200.000
    Schumacher, Magnussen, Albon - 500.000
    Stroll, Zhou, Latifi distrugătorul - 1.000.000
    Bottas, Gasly - 3.000.000
    Russel, Ocon - 4.000.000
    Perez, Sainz, Norris - 5.000.000
    Alonso, Vettel - 8.000.000
    Leclerc - 9.000.000
    Riccardo - 10.000.000
    Verstapen - 30.000.000. Din 2024 va primi 40.000.000 euro anual
    Hamilton 45.000.000. Cred că germanii s-au tâmpit de tot. Mă rog, aşa ar zice Mavrick, omul care mă confundă cu FanF1...
    11 5
  • bobita
    Un mic băţ în gard pt "admiratori" :
    https://ziare.com/lewis-hamilton/lewis-hamilton-salt-parasuta-dubai-formula-1-1733953
    1 4
  • Sebastian Vettel
    „După ce am fost testat pozitiv la SarScOV2 și am ratat primele două curse, mi se pare un pic ca și când am ajuns târziu la școală, așa că sunt foarte dornic să reîncep!

    Începerea sezonului meu în Australia este ceva ce am mai făcut, desigur, și este, de asemenea, grozav faptul că Formula 1 se întoarce după câțiva ani grei in Albert Park.

    Pentru mine, după aproape o lună departe de monopost, va fi important să reacumulez pe parcursul sesiunilor de antrenament și sper că Aston Martin poate face câțiva pași înainte în ceea ce este de obicei o cursă interesantă și imprevizibilă la Melbourne.”
    2 0
  • „Rici” este acasă și consider că-i datoria lui să arate. Nu de alta dar are salariul de vedetă(trei din punct de vedere valoric).Este negociator bun (sponsori buni) dar ca pilot a rămas dator. Va fi (exagerat de) vesel iar?
    3 1
  • Daniel Ricciardo
    „La Bahrain, prima cursă a anului, m-am luptat, cu siguranță.
    A fost o pistă tehnică destul de întortocheată, apoi am mers în Arabia Saudită, un circuit mult mai fluid. Cred că la Melbourne, care va fi în acest weekend si pe un nou traseu care arata foarte bine, o sa devenim cu un pas mai competitivi.

    Am fost puțin implicat în discuțiile despre renovarea circuitului în urmă cu câțiva ani, când au avut prima idee pentru a încerca să îmbunătățească semnificativ cursa din Australia.

    A fost întotdeauna o pistă distractivă, dar in zilele de duminica a fost puțin dificil pentru depășiri, doar din cauza aspectului și a naturii acestuia. Deci, într-adevăr, ideea a fost să încercăm să deschidem pista și să facem ziua de duminica un pic mai interesantă, să avem mai multe depășiri.
    Deci da, este un mare pas inainte, mai ales ca rapiditatea noului traseu va fi benefică și pentru McLaren, care intampina probleme mai ales în viraje de viteză mică."
    0 0
  • bobita
    Mattia Binotto (52 ani), conducătorul Scuderiei Ferrari, consideră că echipa are șanse mult mai mari în lupta pentru titlurile mondiale decât a avut în 2018.

    După un sezon 2020 dezastruos, Ferrari a încheiat pe podium în 2021, iar acum, după două curse, are mai multe puncte (78) decât au următoarele două clasate la un loc: Mercedes și Red Bull (75 împreună, cu mențiunea că Red Bull nu a adunat niciun punct în Bahrain).


    Charles Leclerc, MP al Arabiei Saudite 2022
    Monopostul Scuderiei din 2022 este în mod evident cea mai bună mașină a constructorului de la Maranello din 2018 încoace. Atunci, SF71H i-a oferit șansa lui Sebastian Vettel să se lupte pentru titlul mondial, adjudecat însă de Lewis Hamilton, grație mai multor factori care au înclinat balanța în favoarea sa.

    În 2018, Vettel a câștigat cinci curse în prima jumătate a sezonului, dar, după pauza de vară, Mercedes a câștigat duelul upgrade-urilor și i-a permis lui Hamilton să se impună în duelul cu Vettel.

    Un scenariu similar a avut loc și în 2017. Germanul Scuderiei a început foarte bine sezonul, însă a doua parte a anului a fost dominată de britanicul de la Mercedes.

    Mattia Binotto: „Ferrari este mult mai pregătită acum decât în 2018”
    „Cred că upgrade-urile aduse pe parcursul unui sezon reprezintă întotdeauna o provocare, nu numai pentru noi, ci pentru toate echipele.

    E adevărat că rivalii noștri sunt foarte puternici la acest capitol, au demonstrat asta de-a lungul anilor. Noi am pierdut teren în 2017 și 2018 din cauza upgrade-urile care nu au funcționat.

    Însă, cred că situația stă altfel acum. Suntem mult mai bine pregătiți în comparație cu sezoanele precedente. Putem face o treabă mult mai bună la dezvoltarea monopostul pe parcursul anului.

    Față de acea perioadă din trecut, astăzi avem și un buget limitat, care va influența rata de dezvoltare și cred că acesta este un element cheie.

    Trebuie să ne asigurăm că nu vom cheltui prea mult în primele curse, motiv pentru care nu ne așteptăm la evoluții semnificative pentru următoarea cursă de la Melbourne, dar de îndată ce putem aduce ceva nou, o vom face”, a explicat Binotto.
    2 1
  • bobita
    Red Bull este convinsă că Mercedes poate reveni repede în lupta pentru titlu, chiar dacă începutul sezonului 2022 a fost unul dificil.

    Primele două curse din acest sezon au fost câștigate de Charles Leclerc, respectiv de Max Verstappen, în timp ce piloții constructorului german nu au putut emite pretenții la cea mai înaltă treaptă a podiumului.

    Totuși, Dr. Helmut Marko, consultantul special al celor de la Red Bull, este sigur că Mercedes are forța necesară pentru a reveni în forță și a se lupta la titluri și în acest an.
    Red Bull consideră că Mercedes rămâne în continuare o amenințare
    Marko nu crede că echipa din Brackley va avea parte de un sezon dezastruos, ba chiar o consideră o amenințare.

    „E o diferență între situația de la Red Bull din 2014 și cea de la Mercedes din 2022. Ce a urmat după 2013 a fost determinat de noul regulament al motoarelor, iar Mercedes a avut o dominație incredibilă la acel capitol.

    Acum însă, diferențele nu sunt atât de mari în ceea ce privește șasiul sau motorul. Mercedes nu mai este capabilă să domine, dar echipa are personal de top în zona șasiului.

    Sunt pe deplin convins că vor reveni. În plus, Lewis Hamilton este la o diferență de doar nouă puncte în spatele lui Max Verstappen, așa că nu au motiv de îngrijorare din acest punct de vedere”, a declarat Dr. Helmut Marko pentru Formel1.de
    2 0
  • Neutru
    @bobiță Mattia și Marko au dreptate dar n-au spus tot. Ferrariști mai „vechi” cred că-și mai aduc aminte de episodul cu bujiile înlocuite înaintea cursei. Nici acum nu s-a descoperit cine le-a schimbat, deci „Cârtița” este acolo și lucrează. Spionează și sabotează pentru cine î-l plătește și poate sunt mai mulți care beneficiază de aceste servicii. Să avem răbdare și vom vedea cine are acces la secretele Ferrari. Personal cred că și Marko pe lângă Toto au avut informații secrete de la Ferrari.
    1 0
  • bobita
    @Neutru, acum este suficient un băiat de la Anonymus...
    0 1
  • Daniel Popescu
    2022 Australian Grand Prix first practice result

    Position Number Driver Team Model Time Laps
    1 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari F1-75 1’19.806 23
    2 16 Charles Leclerc Ferrari F1-75 1’20.377 20
    3 11 Sergio Perez Red Bull RB18 1’20.399 20
    4 1 Max Verstappen Red Bull RB18 1’20.626 22
    5 4 Lando Norris McLaren-Mercedes MCL36 1’20.878 22
    6 31 Esteban Ocon Alpine-Renault A522 1’21.004 27
    7 44 Lewis Hamilton Mercedes W13 1’21.027 25
    8 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes MCL36 1’21.155 23
    9 14 Fernando Alonso Alpine-Renault A522 1’21.229 21
    10 77 Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari C42 1’21.247 23
    11 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Red Bull AT03 1’21.289 26
    12 63 George Russell Mercedes W13 1’21.457 26
    13 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes AMR22 1’21.661 18
    14 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Red Bull AT03 1’21.701 26
    15 24 Zhou Guanyu Alfa Romeo-Ferrari C42 1’21.821 21
    16 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes AMR22 1’21.869 24
    17 23 Alexander Albon Williams-Mercedes FW44 1’22.754 24
    18 20 Kevin Magnussen Haas-Ferrari VF-22 1’23.186 17
    19 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes FW44 1’23.924 24
    20 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari VF-22 1’24.349 15
    0 1
  • Charles Leclerc
    Schimbările pistei din Albert Park vor juca în favoarea Red Bull.

    Probabil, pentru mașina noastră aș fi preferat să rămâna aspectul vechi al circuitului, dar asta este doar din punct de vedere al performanței.
    Dar cred că pentru efectuarea depășirilor va fi cu siguranță mai bine. Cât de mult mai bine este încă de văzut.
    Dar traseul pare interesant. Virajele șase si șapte vor fi destul de dificile pentru noi acum.
    In virajele noua si zece vom ajunge cu viteză mult mai mare.
    Red Bull pare să fie foarte puternic pe liniile drepte și există destule paliere de mare viteză acum la Melbourne. Așa că s-ar putea să ne luptăm puțin mai mult.

    Dar aceasta este situatia.
    1 1
  • The GOAT ... Lulu ... plânge în colțul lui că nu mai are mașina perfectă ! Dar nu el, Lulu, ar trebui să facă diferența și să piloteze deasupra problemelor ? Că doar este The GOAT, nu ? Că nu mașina l-a făcut mare, el a făcut-o pe ea ! Păi nu are el abilitatea de a merge mai repede cu o sec decât toți ceilalți ? Nu spunea el cu gurița lui că anul acesta vom vedea cel mai puternic Lulu din toate timpurile și că toți ceilalți ar trebui să se teamă ? Acum stă și plânge după jucăria care l-a făcut "The GOAT" ?
    2 4
  • Aston, wake-up!
    https://youtu.be/2HhcVSVPXQg
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru