Hamilton a câştigat Marele Premiu al Statelor Unite, Vettel şi Alonso pe podium!

de Daniel Popescu
Duminica, 18.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câştigat cursa de la Austin după ce l-a depăşit pe liderul Sebastian Vettel cu 14 tururi înainte de final. Înaintea ultimei curse, germanul are un avans de 13 puncte în faţa lui Fernando Alonso, care a terminat cursa pe locul trei. Red Bull este campioană la constructori.

Esential 13 puncte este diferenta dintre Vettel si Alonso inaintea ultimei curse a sezonului
73 de puncte este avansul celor de la Red Bull in fata Scuderiei Ferrari in clasamentul constructorilor, cu numai 43 disponibile pentru ultima cursa
4 victorii a obtinut Hamilton in 2012, cu una mai mult decat Alonso, dar cu una mai putin decat Vettel
Contrar tuturor aşteptărilor, ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Statelor Unite de la Austin a adus tensiune şi suspans în lupta pentru victorie, dar şi în privinţa duelului pentru titlul mondial.

Sebastian Vettel a avut un start excelent din pole position, şi-a păstrat prima poziţie şi părea să aibă o cursă uşoară după ce coechipierul Mark Webber a reuşit să-l depăşească pe Lewis Hamilton în primul viraj. Pilotul echipei McLaren a revenit însă pe locul doi în turul 4, iar în turul 18 s-a apropiat ameninţător de Vettel, fără însă să fie capabil să lanseze un atac decisiv.

După intrarea la boxe care a decurs fără emoţii pentru cei doi piloţi, Hamilton l-a ajuns din nou pe german în turul 34 şi, la capătul a numeroase tentative eşuate, a reuşit să-l depăşească cu ajutorul sistemului DRS la capătul liniei drepte în turul 42.

Chiar dacă a rămas în imediata sa apropiere, Vettel nu l-a putut împiedica pe Hamilton să-şi adjudece victoria, însă a reuşit să mai câştige trei puncte în clasamentul general în fata rivalului sau la titlul mondial, Fernando Alonso.

TITLUL PILOŢILOR SE AMÂNĂ, DAR RED BULL ESTE CAMPIOANĂ

Plecat de pe locul şapte ca urmare a strategiei adoptate de Ferrari prin retrogradarea lui Felipe Massa pe grilă, spaniolul a avut un start exemplar şi a câştigat nu mai puţin de trei poziţii. Ulterior, spaniolul a avut în mare parte o cursă lipsită de griji, însă a urcat pe ultima poziţie a podiumului după ce Webber a abandonat în turul 18 în urma unei noi defecţiuni la alternatorul monopostului Red Bull.

Diferenţa dintre Vettel şi Alonso a crescut astfel la 13 puncte, iar titlul mondial se va decide în ultima cursa a sezonului de la Interlagos.

Webber a suferit aceeaşi defecţiune care l-a privat pe Vettel de victorie la Valencia şi a consemnat primul abandon tehnic după 59 de curse, record absolut în istorie.

În ciuda abandonului pilotului australian, Red Bull şi-a asigurat matematic al treilea titlu mondial consecutiv al constructorilor şi a devenit doar a patra echipă din istoria Formulei 1 care reuşeşte o asemenea performanţă, după Ferrari, McLaren şi Williams.

"BEST OF THE REST"

Sacrificat de Ferrari, Felipe Massa a avut parte de una dintre cele mai bune curse din acest sezon.

Un start bun a fost completat cu o serie de depăşiri asupra unor piloţi precum Paul di Resta, Nico Hulkenberg sau Kimi Raikkonen, ceea ce l-a propulsat pe brazilian până pe locul patru al clasamentului general.

Al doilea pilot al Scuderiei s-a poziţionat în faţa lui Jenson Button, care a avut de asemenea parte de o cursă prolifică, în care a câştigat şapte poziţii faţă de start, în primul rând datorită strategiei de a efectua primul stint cu pneuri hard înainte de a trece pe final pe pneuri medium.

Lotus şi-a adjudecat locurile şase şi şapte prin Raikkonen şi Grosjean, însă echipa britanică nu a mai reuşit să impresioneze în maniera în care a făcut-o la Abu Dhabi. Hulkenberg a terminat pe locul opt la volanul monopostului Force India, în timp ce Williams şi-a adjudecat ultimele trei puncte puse în joc prin Pastor Maldonado şi Bruno Senna.

Urmareste Automarket
În schimb, Mercedes a avut o nouă cursă de coşmar. Dacă Nico Rosberg nu avea speranţe prea mari după locul 17 din calificări şi a ocupat locul 13, Michael Schumacher a dezamăgit după ce a terminat doar al 16-lea o cursă în care a luat startul de pe locul cinci. Germanul nu a fost capabil să menţină ritmul cu piloţii de top şi a fost depăşit succesiv de rivali pe tot parcursul cursei.

Mercedes rămâne însă pe locul cinci în clasamentul constructorilor, întrucât nici rivalii de la Sauber nu au reuşit să puncteze.

Pe lângă Webber, un alt abandon a fost consemnat pentru Jean-Eric Vergne, care a parcat monopostul Toro Rosso pe marginea circuitului după o defecţiune la suspensii. Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:39.347 în ultimul tur al cursei.

SUA - Rezultate cursă:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h35:55.269
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     0.600
 3.  Alonso        Ferrari                    +    39.200
 4. 
Massa Ferrari + 46.000 5. Button McLaren-Mercedes + 56.400 6. Raikkonen Lotus-Renault + 1:04.400 7. Grosjean Lotus-Renault + 1:10.300 8. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1:13.700 9. Maldonado Williams-Renault + 1:14.500 10. Senna Williams-Renault + 1:15.100 11. Perez Sauber-Ferrari + 1:24.300 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:24.800 13. Rosberg Mercedes + 1:25.500 14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap 15. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 16. Schumacher Mercedes + 1 lap 17. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 19. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps 22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Vettel, 1:39.347 Not classified/retirements: Driver Team On lap Webber Red Bull-Renault 17 Vergne Toro Rosso-Ferrari 15 World Championship standings, round 19: Drivers: Constructors: 1. Vettel 273 1. Red Bull-Renault 440 2. Alonso 260 2. Ferrari 367 3. Raikkonen 206 3. McLaren-Mercedes 353 4. Hamilton 190 4. Lotus-Renault 302 5. Webber 167 5. Mercedes 136 6. Button 163 6. Sauber-Ferrari 124 7. Massa 107 7. Force India-Mercedes 99 8. Grosjean 96 8. Williams-Renault 76 9. Rosberg 93 9. Toro Rosso-Ferrari 22 10. Perez 66 11. Kobayashi 58 12. Hulkenberg 53 13. Di Resta 46 14. Maldonado 45 15. Schumacher 43 16. Senna 31 17. Vergne 12 18. Ricciardo 10

Comentarii (50)

  • Frumoasa cursa! Bv Hamilton!
    39 5
  • GrosJan
    mei Ham cand te-ai mai trezit si tu ... asa sa-l incurci pe fetel. Bravo pentru ca ai jucat sportiv. Ar pare ca Webber face jocul lui Alonso. Tot abandoneaza cand e in fata lui.
    Ferrari best lap prin Massa si totusi la peste 30 sec in spate. Clar duc lipsa de piloti. Daca nu avea Massa acel mic incident cu cutia il vedeam iar cum il asteapta pe melcul de Alonso.
    29 28
  • hakkinen
    Hamilton the best of the best !!!
    El trebuia sa se bata la titlu ! Pacat de lipsa de fiabilitate.
    Astazi pilotajul a invins masina !
    40 11
  • Housyy
    Ati primit ce ati vrut, lupta pentru titlu pana in ultima cursa.
    Oricum Renault < Mercedes + trafic. kthx

    Si au trecut ani lumina pana sa vina si Ferrari. Dragut.
    Sa vedem cursa urmatoarea ce manarii mai fac cei de la Ferrari.
    15 12
  • Mi-a placut circuitul la nebunie... Bravol Hamilton, Bravo Vettel, Alonso, esti un simplu papagal situat la 30 de secunde in spatele celor 2 :) Pacat mare de Kimi, dar Button a avut si el azi nitel bulan. Pacat ca a avut problema la DRS, ca-i zbura si pe figurantul asta de la Ferrari.

    Papagal ii zic pentru ca Ferrari a facut TOT ce era posibil ca sa fie in fata lui Massa si asta a stat la 30 de secunde in spatele lui Vettel pe cand astazi Massa chiar merita un loc pe podium. Eu in locul lui Massa imi bagam picioarele si faceam sota scandalul...
    14 12
  • Omul cursei - Hamilton! Datorita lui inca mai are sansa, o foarte mica sansa la titlu Alonso. Cand spun mica insa, ma refer de unu la mie! :)
    Eu cred ca Hamilton regreta anul viitor plecarea de la McLaren...nu ii vad pe cei de la Mercedes sa ii ofere o masina cu care sa se bata la titlu.
    Sunt fan Ferrari de vreo 15 ani insa recunosc ca Alonso e cam lipsit de fair-play....dupa cursa nici nu a vorbit cu Vettel. Anyway...probabil ca e f dureros pentru orice pilot sa aiba acum cateva curse vreo 50 de puncte avans si acum titlul sa fie ca si pierdut.
    26 11
  • @GrosJan
    Bai copile, degeaba ai timpi buni dupa ce pun aia din fata 30 secunde. Eu cred ca doar un abandon il face campion pe Alonso
    27 6
  • andrey_1293
    @Housyy - probabil urmatoarea cursa, n-or sa se mai limiteze Ferrari la masina lui Massa. Se vor strecura noaptea in garajul Red Bull si vor rupe sigiliul la cutia lui Vettel :)). O cursa mai interesanta decat ma asteptam, imi pare rau de Vettel ca n-a reusit sa ramana pe unu dar asta e. Tot are 3 pct in plus in lupta cu Alonso. Oricum dupa episodul de azi cu Ferrari, Alonso nu mai are ce cauta pe locul doi la piloti. A fost un gest urat fata de Massa, si sunt mai mult ca sigur ca Alonso a fost primul implicat in el. Massa chiar daca a terminat in spatele lui Fernando, tot a fost mai bun ca el azi. Sper sa-l bata la cur in Brazilia si sa arate din nou de ce este in stare, de data asta in fata propriilor fani. Numai bine si asteptam Brazilia :X. GOOO VETTEL!!!!
    12 8
  • @BlueEnergy
    Total de acord cu tine,dar si McLaren fara Hamilton va fi pe duca.
    Poate sansa lor ar fi fost Kimi,nu Perez.
    22 5
  • BRAVO Hamilton! (o spune un ferrarist convins)
    17 5
  • mda..atat a putut ferrari.. ma bucur pt hamilton, mai bine decat vettel.. trebuia vettel sa abandoneze, nu weber..o sa i vina randu in brazilia.
    19 15
  • A cam dat de pamant cei de la digi cu partea de sunet. Il vad de acum pe Vettel campion, pacat de Alonso, nu poti castiga un tilu fara sprijinul echipei. Iar despre Hamilton o sa regrete cred eu plecarea la Mercedes.
    15 8
  • Super cursa...bravo Hamilton!!! M-a surprins (placut) timpul exceptional la schimbul de pneuri: 2,4 secunde...INCREDIBIL!!!
    Total dezamagit insa de Mercedes GP!!! Sper ca Hamilton sa aduca acea schimbare de care are nevoie Brawn.
    Mult succes lui Vettel in Brazilia.
    16 10
  • ciprian
    cand pleaca asta din pole nu intra saftey car nu se intampla nimic;sunt fan ferari dar totusi gestul de al retrograda pe masa urat
    11 2
  • @GrosJan
    bei copile, best lap inseamna ceva .... inseamna ca masina e, dar degeaba daca nu-i pilot si pun aia 30 sec. Accidental a aratat massa ce poate masina, dar degeaba daca nu e tur de tur. Priceput?!
    8 13
  • Fara Karthikeyan, Hamilton nu ar fi castigat azi...
    10 23
  • BAI GROS TU NU CHIAR NU AI TREABA CU FORMULA 1
    11 4
  • alonso
    @BlueEnergy De ce ar fi vorbit Alonso cu Vettel? Daca Vettel avea prea mult fair-play de ce n-a vorbit el cu Alonso? Dar nu l-am vazut sa faca asta. Iar daca ar fi facut-o, Alonso cu siguranta nu-i intorcea spatele, chiar daca nu-i facea placere... Asa ca se complac amandoi in aceasta situatie.

    Bravo, Hamilton! Asta e Hamilton pe care as vrea sa-l vad tot timpul - bataios. Nu a cedat, a continuat sa forteze si apoi a stiut sa gestioneze avansul de peste o secunda.

    La Alonso era de asteptat un podium. Alonso nu a pierdut titlul, ci i-a fost "luat" de Grosjean si Kimi in acele doua acrosaje. Altfel Ferrari n-a avut probleme cu fiabilitatea.

    Bravo, Button! O cursa foarte buna. Bravo, Massa!

    Schumacher mai bine renunta la cursa de la Interlagos. E rusinos chiar si atunci cand nu mai nimic de demonstrat, sa pleci de pe 5 si sa nu termini nici macar in primii 10. RUSINE SCHUMACHER! RUSINE MERCEDES!
    15 17
  • Hamilton a facut azi ceea ce stie cel mai bine... sa forteze la limita si ca conduca extrem de rapid. A fost bine ca masina a rezistat dar cumva cred ca anul viitor ii va fi dor de momentele astea. De asemenea a avut un pic de ajutor si de la Karthikeyan in depasirea lui Vettel, dar a fost meritata depasirea.
    Felicitari pentru RBR... sunt din nou campioni mondiali si asta nu este putin lucru.
    Vettel se apropie cu pasi siguri spre titlul nr.3. Daca nu va fi ploie in Brazilia, are toate sansele.
    Alonso a facut ce a putut. Mi s-a parut totusi ca in acest weekend nu prea s-a inteles cu masina. Poate ca incercarea disperata de a face masina mai rapida, ii face sa greseasca. Totusi macar au spus adevarul despre masina lui Massa care a fost destul de rapid in ultimele 2 curse.
    11 1
  • sunt ferrarist, dar ma bucur ca castigat hamilton, decat vettel..ham o sa regrete plecarea la mercedes..forzza ferrai.. kiar daca nu iese anu asta campion alonso, la anu sigur vor fi pe primul loc.. era redpull se va inkeia, cum a zis si ross brown..mclaren nici la anu nu au sanse, au scazut mai mult dupa plecarea lui ham..
    9 12
  • Hamilton a facut azi ceea ce stie cel mai bine... sa forteze la limita si ca conduca extrem de rapid. A fost bine ca masina a rezistat dar cumva cred ca anul viitor ii va fi dor de momentele astea. De asemenea a avut un pic de ajutor si de la Karthikeyan in depasirea lui Vettel, dar a fost meritata depasirea.
    Felicitari pentru RBR... sunt din nou campioni mondiali si asta nu este putin lucru.
    Vettel se apropie cu pasi siguri spre titlul nr.3. Daca nu va fi ploie in Brazilia, are toate sansele.
    Alonso a facut ce a putut. Mi s-a parut totusi ca in acest weekend nu prea s-a inteles cu masina. Poate ca incercarea disperata de a face masina mai rapida, ii face sa greseasca. Totusi macar au spus adevarul despre masina lui Massa care a fost destul de rapid in ultimele 2 curse.
    4 3
  • @SUA 2012, o cursa cu un final la care nu ma asteptam, dar felicitarile mele merg catre Hamilton si Alonso pentru ca primul a fost foarte bun, iar al doilea si-a facut treaba perfect cu o masina... excrabila. Din pacate cursa aceasta m-a ajutat sa-mi dau seama ca de fapt numai masina conteaza, pilotii sunt exact la acelasi nivel, dar Vettel este obisnuit sa primeasca o masina mult mai buna comparativ cu concurenta si asta de fapt este si singurul lui atuu. La fiecare inceput de cursa, Vettel castiga secunde bune, la fel cum face la fiecare sesiune de calificari, singura problema este ca singurul numitor este masina. Sunt multi piloti pe grila care cred ca sunt mai talentati decat par la prima vedere, poate chiar unii la care nu ne asteptam dar masinile pe care le conduc sunt execrabile. Singura diferenta este ca Ferrari sunt o echipa de top si ma asteptam sa revina pe finalul campionatului, ma asteptam sa pregateasca masina mai buna decat restul, ma asteptam sa lupte altfel. Din pacate, si pentru acest sezon masina este un alt esec, iar sansele echipei si ale fanilor sunt din pacate foarte mici la un nou titlul. Initial credeam ca masina conteaza doar 50%, momentan cred ca conteaza 95%, iar restul sunt dati de pilot care poate face diferenta dintre o victorie sau un loc 2, 3, 4 si asa mai departe. Dar Ferrari au avut cateva idei, care desi par discutabile, totusi i-au tinut in lupta pentru titlul din acest sezon, dar sincer, nu cred ca-l vor castiga fara miste modificari masive ale masinii pentru cursa din Brazilia, unde pot produce o surpriza masiva.

    Hamilton in schimb a condus foarte bine, si-a dorit victoria si ma bucur ca a castigat-o pentru ca din pacate cred ca Vettel conduce masina pe un PS3 si nu in cursa.

    Oricum a fost un sezol bestial, cu multe curse bune si interesante. Mai mult nu cred ca ne putem dori, ca fani asteptarile ne-au fost depasite de acest sezon. In rest, sa vedem Brazilia acuma.

    P.S. Webber si masina lui... cred ca sunt cel mai eficient ordin de echipa, nu-mi dau seama cum numai lui i se strica masina exact cand trebuie sa se strice.

    Oricum felicitari celor de la Red Bull, masina lor este net superioara concurentei si din pacate se vede. Alte echipe aveau si masini bune si piloti buni, eu constant mizeaza pe masina. Bravo lor sunt campioni mondiali la constructori pentru al treilea sezon consecutiv iar asta este ceva!
    14 10
  • calin.tudor
    cea mai frumoasa cursa din sezon,bravo lewis hamilton
    11 6
  • Walker
    Este doar a 4-a echipa Dupa Ferrari , McLaren si Williams care devine campioana la constructori de 3x consecutiv. Bravo lor.
    10 1
  • redpull inseamna adrian newey si acam atat... cel care i-a facut mari pe williams, apoi mclaren.. acum redpull.. dar in dominatia ferrari 99-04, nu prea s-a vazut..cum nu s-a vazut nici cand a castogat ross brown cu button...vedem la anu'..nu cred ca o sa mai aibe avantajul acesta
    8 10
  • bbrunes
    hamilton a aratat ce poate,astepta aceasta victorie si a meritat-o..ma tem insa ca va fi si ultima...caci echipa la care merge nu promite multe..vettel frustrat la maxim,poate fiindca nu a mai fost in centrul atentiei si a fost depasit..alonso a avut un start pe masura asteptarilor,decalajul de la final nu a fost insa vina lui si cred ca se stie acest lucru..
    8 4
  • Aviz celor antipatici lui Alonso....Spuneti voi ca a avut noroc pana acum de inca mai e in lupta pentru titlu dar nu uitati ca el are cele mai bune starturi, recupereaza cele mai multe pozitii si formula 1 de asta are nevoie, de un Alonso, de un Hamilton, de un Raikkonen(care depaseste prin niste circumstante uluitoare zic eu). Nu neaga nimeni ca Vettel nu e printe cei mai buni caci altfel nici nu era in formula 1, dar formula 1 nu inseamna numai o masina care zburda pe circuit de la antrenamente pana in cursa. E adevarat ca in Abu-Dhabi a facut o cursa excelenta dar in restul curselor din a doua jumate a sezonului a existat numai el. Cand nu are o masina care ii vine manusa...se cam chinuie si asta s-a vazut in prima parte a sezonului, unde Webber avea mai multe puncte. Ca o concluzie...Vettel omoara spectacolul cand pleaca din prima linie....si de aceea nu toata lumea il agreeaza. Astazi am mai avut noroc cu Hamilton care se pare ca atunci cand isi doreste cu ardoare victoria o obtine (bine ca la tinut masina) altfel aveam iarasi o cursa dominata de Vettel.
    24 8
  • altfel
    Hamilton a avut cel mai bun sezon din cariera anul acesta. Pacat ca masina la lasat in a doua jumatate a sezonului. Ar fi trebuit sa se lupte pentru titlu. Dar asta este F1.
    Alonso a fost la inaltime (desi a contat "ajutorul" echipei)
    Vettel mai trebuie sa se maturizeze, parerea mea. Un pilot bun cu siguranta, dar mai face greseli cand este sub presiune.
    Cei care blamati acum Ferrari, nu uitati ca asa au facut si RBR doar ca mai pe ascuns. Ce s-ar intalmpla daca in Brazilia Alonso ar fi pe primul loc, Webber pe 4 iar Vettel pe 5?? Stiti cu totii raspunsul.
    RBR si Ferrari sunt in aceasi oala.
    Va doresc la toti noapte buna si suspans si in Brazilia
    14 2
  • Ohoooo ce cursa plictisitoare !
    Cum era inainte de start ? Nu se poate depasi pe acest circuit. Serios ?
    Sint curios maine sa vad statistica referitor la numarul de depasiri.
    Lewis omul cursei. A pus presiune tot timpul pe Vettel, a gestionat excelent situatiile create si a gasit pana la urma locul unde poate sa-l depaseasca. De ce nu a contraatacat Vettel ? Pai si unde era sa-l depaseasca ? Pe linia dreapta ? Tocmai pe linia dreapta RBR avea cu cca 20km/h mai putin decit McLaren. Si atunci cum sa-l depaseasca ? Nicicum. Doar l-a urmat, poate,poate greseste ceva si Lewis. Insa nu a fost asa si titlul la piloti inca se joaca.
    Al doilea om al cursei Felipe Massa. O cursa foarte buna facuta si de el, interesant cum spre final cei doi piloti de la Ferrari isi disputau cel mai rapid tur (care pana la urma i-a revenit lui Vettel in ultimul tur). Alonso si-a facut treaba, a avut din nou un start foarte bun dar dupa aia nu a avut nici o sansa sa tina ritmul cu cei doi din fata. Are o misiune imposibila in Sao Paolo dar ... e sport cu motor si orice se poate intimpla.
    Alt om al cursei: Jenson Button. Pe strategie diferita de ceilalti piloti (doar Rosberg a mai pornit pe hard) a facut si el o cursa foarte buna.
    Scumi si Mercedes oaia neagra a cursei: cum sa ajungi de la start de pe locul 5 pe locul 16 la un tur de primii din cursa. Absolut jenant.
    Si mare pacat pentru Schumi.
    Pana la urma o cursa incitanta, intersanta, cu multe depasiri, intr-un cuvant a meritat vazuta (si merita chiar si in reluare).
    Ne intilnim la Sao Paolo sa vedem cine ia titlul la piloti ?
    10 8
  • sper sa castige alonso.. merita, desi nu are cea mai buna masina.. tiltlul i-a fost luat de kimi si grosjean,altfel nu intra in discutie vettel..ptr mine alonso e campion. mereu in frunte, constant, curse de recuperari, nici un abandon tehnic precum redbull sau mclaren.
    16 9
  • Adrian
    Ioane ai spus tot era de spus...bv
    7 4
  • O cursa destul de animata, cu un Alonso care a pornit magnific la start. Dar din pacate, cu atat a ramas. Vettel si Hamilton care s-au batut pana in ultimul tur pentru victorie. La fel de animat a fost si duelul dintre Kimi si Button, se vede stofa de pilot adevarat la Kimi, dar din pacate, nu-i permite materialul. Anyway, fata de anul trecut cand vechea masina Renault era pe spate, poate si din pricina pilotilor, au avansat mai mult decat s-ar fi gandit. Titlul se disputa in ultima etapa, si desii sunt fan Alonso, sansele sunt infime, dar s-au mai vazut astfel de rasturnari de situatie. Cum a fost Kimi si Hamilton in 2007. Cursa Braziliana mereu a fost imprevizibila, si eu, sincer, astept cu sufletul la gura deznodamantul. Sa aveti o saptamana activa si numai bine >:D
    12 0
  • fangio
    Am asistat la o mare minune! Cand pilotul virtual, hamilton nu se mai afla sub presiune, nu mai sparge motoarele si nici nu mai face greseli de gaga; ba chiar castiga curse! Ce tare...sau nu?!
    4 10
  • @AndreiF1
    cu masina aia "execrabila" l-a prns massa pe Alonso din urma. Daca nu-l fenta echipa cu cutia de viteze ii dadea lu' Alonso secunde bune in cursa. Cu masina aia "execrabila" ....
    Nu ai nicio treaba cu F1!
    2 5
  • nici tu nu ai nicio treaba cu F1. Abandonul tehnic e pus mult mai mult pe seama masinii nu a pilotului.
    3 2
  • GrosJan
    vad multi habarnisti pe aici. Spartul motoareor tine de cat de mult a fost impins de echipa ca performanta. Si mai tine de mici defecte ascunse. Daca ati auzit si in comunicatia radio cum li se indica pilotilor sa aleaga una din cele 3 (de obicei) trepte de performana ale motorului. O treapta mai inalta (nu de treapta de viteza vb aici!) inseamna mai multa performanta dar riscuri mai mari. Pilotul impreuna cu echipa aleg cat de mult sa biciuiasca motorul ALEGAND o treapta din aceea. E vorba de un sport de sprint. Toti pilotii incearca sa fie cat de rapizi se poate. NU ridica piciorul de pe acceleratie ca sa protejeze motorul din doua motive foarte bune: se piarde mult timp asa si oricum nu aduce cine stie ce protectie. Costuri mari beneficii infime. Apoi fiecare pilot are un ritm al lui. E absurd sa incerci sa mergi nici prea incet dar nici prea repede. Plus ca daca iese din ritm risca acidente, pierde din atentie.
    Un pilot insa poate proteja pneurile, alegand trase putin mai ample si aici mai tine mult si de stil. Motorul nu are cum sa fie protejat de stilul de pilotaj. Se accelereaza imediat ce se atinge apexul, atat cat sa nu supravireze. Apoi blana pana la urmatoarea franare. Asa fac TOTI. Nu ai cum sa protejezi motorul cu adevarat si sa nu pierzi secunde bune pe tur. E F1 nu anduranta.
    4 3
  • ce dracu o cauta webber la redbul si massa la ferari de atata timp nu pot sa imi dau seama.intotdeauna apare cate un prost care sa vina si sa i vaite bietul massa si webber.pai ba fratilor ei de ce nu ajung in postura lui vettel si alonso ca doar au aceeasi masina.vettel e pe cale sa castige al 3 lea titlu ,webber nimic cu aceeasi masina si tot el e suparat.massa are 10 ani la ferrari si nimic .10 ani ,da l dracu de pilot cate scuze ii mai gasiti. a ti ajuns sa va bucurati ca merita un podium o data la 3 ani.prostul ala de webber il facea pe kimi betiv acum vreo 3 4 ani,iar kimi vine dupa o pauza de 2 ani in formula 1 ,avand o masina lotus care nu e mai buna ca redbul si ferrari si termina pe locul3 in clasamentul general.cum dracu bai frate sa fii fan webber sau ,massa de departe cei mai slabi piloti ,webber ala mai are si 105 ani.ziceti mi si mie daca gresesc si daca da cu ce?cu ce mint eu referitor la astia 2 piloti care sunt de atata timp la echipe de top fara sa castige un titlu.massa a avut sansa in 2008 ,dar intre el si hamilton nu exista termeni de comparatie
    5 2
  • Ctlnmihai
    Citind din pacate, posturile tale imi dau seama ca singur habarnist esti tu, "amice" GrosJan. Este totusi distractiv ca discuti despre lucruri pe care inca nu le-ai inteles, dar te dai mare si rotund facandu-i pe altii habarnisti cand tu nici macar nu intelegi lucrurile despre care iti dai cu parerea. Draguta atitudine dar din pacate nu te ajuta la nimic. Puna si tu mama pe niste carti, site-uri ca sunt la indemana si petrece macar cateva ore pe ele, pentru a intelege si tu cam cum sta treaba cu motorul si maparea lui. Si vezi ca sunt ceva mai multe trepte de performanta nu sunt doar 3. Daca nu te descurci in a gasi explicat volanul si butoanele, ma sacrific eu si ti le desenez pe-un servetel ceva. Da-mi un mesaj cand ai nevoie de ajutor...
    4 4
  • Ctlnmihai
    @puna mana nu mama lol.
    2 1
  • GrosJan
    nu esti in stare sa citesti cu atentie un text scurt. Am spus DE OBICEI 3 trepte la mapare NU DOAR 3. Nu pierde timp citind ca-l pierzi degeaba!
    Si da, sunt multi habarnisti, mai ales ala de posteaza sub mai multe nick-uri si vorbeste doar ce stie el, mituri despre F1.
    Repet. Pilotul nu poate proteja motorul si sa mai scoata si timpi care sa-l mentina in joc in cursa. Ati vazut cand cade o treapta cateva secunde cum trec ceilalti pe langa cel patit? Imaginati-va ca pilotul ia piciorul usor de pe acceleratie, pe o zona de acceleratie, pentru a "proteja motorul". Pierderea de timp se resimte imediat, zecimi bune, iar protejarea motorului e neglijabila. Incarcati si pe un sim, se intampla acelasi lucru cu timpul pierdut. Merita o astfel de abordare?
    Astea sunt idei de presa, invechite. Erau bune pe vremea lui Fangio si doar dupa ce lua minute bune avans. Trezirea! ... sau somn usor, dupa preferinta.
    4 0
  • Massa a fost mai bun decat Alonso in cursa asta. L-a retrogradat echipa desigiland cutia de viteze. Chiar si asa tot l-a prins pe Alonso.
    Webber da, e departe de Vettel si nici macar nu a cedat puncte precum Massa.
    1 3
  • in regula ,cursa asta asa e ,dar pana acum?de ce nu se lupta el cu vettel pt titlu?
    4 0
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: "Amice" sunt doar 3 furnizori de motoare, s-o luam pe motoare daca nu intelegi altfel. Apropo i-am scos pe aia de la Cosworth ca sunt pe duca si mama ce prastie de motoare au oricum.

    Deci la Renault sunt 5 trepte de mapare, la Ferrari si Mercedes sunt 6. Cate sunt folosite treaba lor frate, dar conteaza ca sunt minim 5 bai vaca ce esti. Si da bine zis, nu te stresa frate cu cititul ca esti prost de bubui bai baiete. Iti zic eu ca-s 5 si era greu rau sa cauti pe net sa vezi daca nu cumva n-am dreptate!!! Bai baiete, esti prost de bubui bai, si cand iti zice cineva varianta corect tu ca vaca tot spui.
    2 6
  • Ctlnmihai
    @@fgfg Da ma Massa este cel mai tare pilot din lume, nu-i grav ca in unele curse doarme la volan si uita ce trebuie sa fac, nu-i grav nici ca in unele curse o ia pe aratura, dar in cursa de ieri a fost mai bun ca Alonso si pe aia de la Ferrari ii doare in cur de asta. L-au pastrat pentru ca isi ajuta echipa, iar astia de la Ferrari au grija de el tata, comparativ cu alte echipe care n-au ce sa-i ofere astia ii dau bani, masina si apreciere tata. Iar Massa vezi tu trebuie sa faca ce vrea echipa, daca nu shit happens... angajam pe altcineva. Adica exact ce face orice alta echipa cand vede ca pilotul nu face nimic.
    2 3
  • Florin sm
    Anul 2013 vine cu noi reguli care va da peste cap multe echipe mari. Eu zic sa nu ne facem multe griji pt marele Ham ca totusi pleaca la o echipa cu un nume mare in motorsport, mare si cu multi bani. Toate echipele mari au lipsit ani multi de la performante. Parerea mea este ca Ham a facut cel mai bun pas. Va salut pe toti!
    1 0
  • o cursa frumoasa , tensionata ,cu multe depasiri si din cauza latimii cu putine abandonuri cauzate de parapeti- ca sa vezi ce inseamna stilul american.
    tare ar fi ca saptamana viitoare sa abandoneze vet si alo sa fie la mana lui ham, sa-i cedeze vreo pozitie ca sa iasa campion :)) ar fi de ras, dar nu cred ca ham ar ceda, mai ales lui alonso...
    3 1
  • gogu, Lewis e prieten bun cu Fernando asa ca nu ar fi de ras scenariul. In plus Lewis a declarat de mai multe ori ca din punctul lui de vedere Alonso merita sa fie campion anul acesta.
    Extrem de greu, dar inca nu imposibil. Matematic inca e posibil. La fel cum in orice curse cu motor se poate intimpla orice, inca este posibil.
    1 2
  • @@ ion
    am prezentat motive ptr meritul de a fi campion, normal ca nu e treaba pilotului ca l-a lasat masina.. nu e vina lui hamilton ca a cedat cutia de viteze, sau a lui weber ca l a lasat alternatorul..
    1 1
  • Doamne aici s-a rasturnat caru cu prosti.Cum puteti sa ginditi asa ceva ???
    1 0
  • sincer alo nu prea merita sa castige titlul anu asta. a castigat prea putine curse. e drept s-a zbatut si a obtinut mult mai mult decat oricine din masina, dar asta nu e suficient. cu vet e cam plictisitor ca le castiga numa pe suprematie tehnologica. ham era mai fair, dar si-a facut-o si el cu mana lui. din pacate va iesi vetel campion :(
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru