Lewis Hamilton, penalizare de 5 poziții pe grilă în Marele Premiu al Braziliei

de Alexandru Monenciu
Sambata, 13.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Lewis Hamilton a primit o penalizare de 5 poziții pe grilă în cursa de duminică pentru schimbarea motorului termic. În clasamentul general, britanicul se află la 19 puncte în spatele lui Max Verstappen.

Cu doar patru etape rămase până la finalul sezonului, bătălia pentru primul loc în clasamentul general al piloților este mai aprinsă ca oricând. Mai ales că între primii doi candidați la titlul de campion mondial (Max Verstappen și Lewis Hamilton) este o diferență de 19 puncte.

Etapa din Brazilia nu va fi deloc ușoară pentru pilotul celor de la Mercedes-AMG Petronas F1. După ce a schimbat motorul termic, campionul mondial en-titre a primit o penalizare de 5 poziții pe grilă în cursa de duminică.

După prima sesiune de antrenamente, echipa a observat o scădere graduală a performanței motorului, astfel că s-a luat această decizie, a explicat șeful Mercedes-AMG F1 Petronas, Toto Wolff.

În ultima vreme, fiabilitatea motorului Mercedes a fost pusă la îndoială, după ce Valtteri Bottas a primit trei penalizări în patru etape pentru schimbarea unității de propulsie.

via Formula 1

Comentarii (36)

  • BLACK FLAG
    Pilotul Red Bull , Max Verstappen, va trebui să viziteze comisarii de la Marele Premiu al Braziliei sâmbătă dimineață, după o presupusă încălcare a Codului Sportiv Internațional FIA referitoare la condițiile parcului închis.

    Este cea mai recentă evoluție la Interlagos, Lewis Hamilton și echipa sa Mercedes au fost convocați anterior pentru o presupusă încălcare tehnică a DRS , care va continua în această dimineață.

    Verstappen atinge mașina lui Hamilton
    Verstappen a fost chemat în fața comisarilor pentru o potențială încălcare a articolului 2.5.1 din Codul Sportiv Internațional FIA, după ce au apărut imagini video ale fanilor privind și părând că atingă aripa din spate a lui Hamilton după calificare(a se vedea filmarea pe gpblog).

    Articolul 2.5.1 din Codul Sportiv prevede: „În interiorul parcului închis pot intra doar oficialii desemnați. Nicio operare, verificare, reglare sau reparare nu este permisă decât cu autorizarea acelorași oficiali sau prin reglementările aplicabile”.

    Ce se întâmplă mai departe?
    Verstappen și un reprezentant al echipei Red Bull trebuie să se prezinte sâmbătă la ora locală 9:30.

    Între timp, audierea pentru a decide dacă Hamilton va fi sau nu sancționat a fost amânată până sâmbătă dimineața . Comisarii așteaptă alte dovezi, FIA emițând o instrucțiune de confiscare a aripii din spate a lui Hamilton
    5 1
  • Daniel Popescu
    2021 Sao Paulo Grand Prix Sprint Qualifying starting grid

    1. Lewis Hamilton 1’07.934
    Mercedes
    2. Max Verstappen 1’08.372
    Red Bull
    3. Valtteri Bottas 1’08.469
    Mercedes
    4. Sergio Perez 1’08.483
    Red Bull
    5. Pierre Gasly 1’08.777
    AlphaTauri
    6. Carlos Sainz Jnr 1’08.826
    Ferrari
    7. Charles Leclerc 1’08.960
    Ferrari
    8. Lando Norris 1’08.980
    McLaren
    9. Daniel Ricciardo 1’09.039
    McLaren
    10. Fernando Alonso 1’09.113
    Alpine
    11. Esteban Ocon 1’09.189
    Alpine
    12. Sebastian Vettel 1’09.399
    Aston Martin
    13. Yuki Tsunoda 1’09.483
    AlphaTauri
    14. Kimi Raikkonen 1’09.503
    Alfa Romeo
    15. Antonio Giovinazzi 1’10.227
    Alfa Romeo
    16. Lance Stroll 1’09.663
    Aston Martin
    17. Nicholas Latifi 1’09.897
    Williams
    18. George Russell 1’09.953
    Williams
    19. Mick Schumacher 1’10.329
    Haas
    20. Nikita Mazepin 1’10.589
    Haas
    1 2
  • BLACK FLAG
    Cu o oră înainte de calificarea pentru MP al Braziliei , Adrian Newey (director tehnic) și Paul Monaghan (inginer șef) au intrat în biroul FIA pentru a furniza un teanc de dovezi. Este posibil să fi dus la acțiuni suplimentare.
    Reluăm: imediat după cursă, MV, după ce coboară din mașină, își aspectează mașina, chiar o atinge. LH, coboară și el din mașină și se duce să sărbătorească alături de echipă, iar MV se apropie de mașina lui și chiar atinge aripa spate a Mercedesului, apoi pleacă.
    Ce urmează?Mașina lui Lewis Hamilton a mers la comisari( Jo Bauer, delegat FIA) pentru investigație pentru o încălcare tehnică a DRS.
    FIA a lansat un document care să ateste că pozițiile ajustabile superioare ale aripii din spate au fost verificate pe masina numărul 44. Procedând astfel, trebuie să respecte articolul 3.6.3 din Reglementările tehnice ale Formula 1 . Distanța minimă a fost îndeplinită, dar nu și cerința maximă de 85 mm.
    Pilotul Mercedes trebuia sa apară la ora 22:15 pentru a demonstra ca echipa sa a actionat conform regulilor.
    5 1
  • BLACK FLAG
    Da, revin cu comentariile pe care le-am făcut la articolul anterior, ca să vedem cum se judecă de către FIA speța
    3 1
  • BLACK FLAG
    ...continuare...
    În jurul orei 22:15, echipa germană a avut ocazia să spună comitetului de cursă ce s-a întâmplat. Peste o oră mai târziu, au ieșit din nou și a fost să așteptăm și să vedem când va fi luată decizia finală cu privire la penalty-ul lui. Decizia pare însă să dureze mai mult, pentru că cel puțin până dimineață situația rămâne liniștită.
    După inspecție, FIA a emis un comunicat prin care a confiscat aripa pentru verificări.
    În tot acest timp, a venit contralovitura: o filmare din public, care arată că MV atinge mașinile imediat după cursă. Verstappen a fost chemat la rândul său de către comisari, invocând articolul 2.5.1 din Codul Sportiv Internațional. Aceasta precizează ceva de genul că „În interiorul Parcului Închis, pot intra doar oficialii desemnați. Nicio operare, verificare (e vb de verificare tehnică?), reglare sau reparare nu este permisă decât dacă este autorizată de aceiași funcționari sau de reglementările aplicabile”.
    Așadar avem Mare Circ
    4 1
  • BLAG FLAG
    MV a atins aripa din spate, atât a lui cât și a lui LH, mare lucru.
    Dar de fapt să spui că Golden Magic Touch a lui Max a modificat un sistem DRS complet construit din carbon și spumă, inclusiv mecanica????? Asta da interpretare de reguli din partea FIA.
    Oare fiind nevoiți să-i dea o penalizare sau descalificare lui LH, atunci vor căuta să se agațe de acea atingere a lui MV și să-i dea și lui o penalizare ?!!?
    5 1
  • F1 din 1990
    Discutăm despre reguli tehnice. În sprijinul acestei discuții vă postez o explicație a celor de la Aston Martin, dată pe Youtube despre DRS (Articolul 3.6.3):

    https://m.youtube.com/watch?t=392&v=7cT9ExNcKYw&feature=youtu.be
    1 0
  • Oare voi vorbiți de curse auto sau de un serial cu avocați??? Eu zic ca și uitatul urât sau posibila folosire a vrăjilor trebuie anchetate de 200 de inspectori!!!
    2 8
  • Driver 01
    Mai pe scurt, inca nu "s-a înțeles" FIA foarte bine cu Toto....probabil ca Mercedes, la disperare a umblat putin, cat sa fie un semi DRS, cand ar fi trebuit să fie inchis....normal ca s-au supărat cand a venit MV si a stricat treaba... Probabil ca MV și-a dat seama că dacă nu face nimic atunci, totul va fi trecut cu vederea...
    5 1
  • Bubi Mubi
    Mercedes când e un pic mai în spate trișează subtil. De când a revenit în F1.

    Să-l acuzi pe Verstappen că e modificat mașina cu degețelul, în 3 secunde e de manual. Manualul Mercedes.
    12 2
  • Marius
    O fi Verstapen Harry Potter sau David Coperfield? Oricum, subscriu la ce a scris Bubi Mubi, băieții ăștia de la Mercedes, nu știu sa piardă. Și din păcate FIA, este mult prea indulgenta cu ei.
    9 2
  • Bubi Mubi
    Verstappen a fost amendat. :))

    Așteptăm să vedem dacă are vreo relevanță că Mercedes trișează.
    5 3
  • Romain
    Max Verstappen reçoit une amende de 50000€ mais pas de sanction sportive.
    6 1
  • Bubi Mubi
    Hamilton e descalificat. :)

    Very good!
    11 2
  • Daniel Popescu
    * Update for 2021 Sao Paulo Grand Prix Sprint Qualifying starting grid

    1. Max Verstappen 1’08.372
    Red Bull
    2. Valtteri Bottas 1’08.469
    Mercedes
    3. Sergio Perez 1’08.483
    Red Bull
    4. Pierre Gasly 1’08.777
    AlphaTauri
    5. Carlos Sainz Jnr 1’08.826
    Ferrari
    6. Charles Leclerc 1’08.960
    Ferrari
    7. Lando Norris 1’08.980
    McLaren
    8. Daniel Ricciardo 1’09.039
    McLaren
    9. Fernando Alonso 1’09.113
    Alpine
    10. Esteban Ocon 1’09.189
    Alpine
    11. Sebastian Vettel 1’09.399
    Aston Martin
    12. Yuki Tsunoda 1’09.483
    AlphaTauri
    13. Kimi Raikkonen 1’09.503
    Alfa Romeo
    14. Antonio Giovinazzi 1’10.227
    Alfa Romeo
    15. Lance Stroll 1’09.663
    Aston Martin
    16. Nicholas Latifi 1’09.897
    Williams
    17. George Russell 1’09.953
    Williams
    18. Mick Schumacher 1’10.329
    Haas
    19. Nikita Mazepin 1’10.589
    Haas
    20. Lewis Hamilton DISQUALIFIED
    Mercedes
    2 2
  • Am crezut că doar noi avem un Costel. Nuuuuu, au și alții și au mai mulți, mult mai mulți ! Marota lor : Verstappen a dereglat aripa lui Hamilton în parcul închis ! Adică o chestie pe care poate sta liniștit un elefant, a fost dereglată de o simplă atingere ! De noaptea minții, nici măcar Costel al nostru nu l-ar fi învinovățit pe Leclerc de așa ceva ! Sau da ???
    3 6
  • BLACK FLAG
    La sfârșitul primei audieri de vineri, a apărut un videoclip de amatori cu șoferul Max Verstappen atingând mașina 44 din Parcul Fermé.
    Stewarzii și-au făcut timp să strângă toate înregistrările video disponibile ale acestui incident. Au revăzut în imaginile mașinii de la mașina 14, mașina 77, mașina 33 și mașina 44, precum și înregistrările de la camerele CCTV de boxe ale FIA, în plus față de filmarea amatorului. Stewarzii au organizat o audiere separată în legătură cu acest incident și încorporează textul respectivei decizii aici.
    Cu toate aceste dovezi, în rezumat, reprezentantul MB al mașinii 44 a fost de asemenea de acord că este puțin probabil ca acțiunile lui Verstappen să fi cauzat vina, totuși au considerat că este o întrebare deschisă. Comisarii, totuși, au fost pe deplin mulțumiți, după ce au analizat pe larg totalitatea dovezilor referitoare la acel incident, că acestea nu au nicio legătură cu cazul aripii în sine.
    „Videoclipul clar, de înaltă definiție, de la camera cu cerc de rulare orientată spre spate de pe mașina 44 arată că nu există absolut nicio mișcare a niciunuia dintre elementele aripii de pe mașina 44 atunci când Verstappen atinge partea din spate a aripii și Stewarzii sunt mulțumiți de vizionarea tuturor. videoclipurile, poziția corpului său și videoclipul aripii, că a existat o forță nesemnificativă când Verstappen a atins aripa."
    4 0
  • Ha, ha, ha...
    Cum se duce toată "gloria" de râpă când se încearcă o prosteală ieftină, din neputință, cu articole din regulament, pentru o atingere banală a unui monopost! Poate e mai important să pierzi frumos decât să câștigi penibil, rușinos....
    2 1
  • Driver 01
    Verstappen stia foarte bine ca risca atingand masina lui Hamilton si intrand in tarc la Mercedes, dar ceva l-a determinat foarte tare, sa faca acest lucru.
    4 3
  • mercedes mai mereu au fost prinsi de cei de la rb ca triseaza ciudat nu ?
    poate ca si au pe cineva in interior
    1 1
  • Charles Leclerc
    Costel are dreptate.Trebuie să recunosc că sunt în mare pierdere de viteză. Am fost depăşit de Sainz în calificările de ieri iar azi am fost ridiculizat de Norris.Sper ca echipa să nu precupeţească niciun "efort" şi să-l menţină pe Carlos în urma mea măcar în acest sezon. Binotto mi-a promis asta şi încă mai cred că Mattia este om de cuvînt.
    7 1
  • Aurel Craciun
    Hamilton pleacă de pe 10, dar la ce am văzut azi va ajunge repede sus. Pentru Red Bull va conta cât îl va ține Perez în spatele său.
    Anul ăsta e posibil să fie singura șansă ca "monstrul" Mercedes să fie doborât
    5 1
  • @Aurel Craciun, dacă greșesc scrie-mi! După calculele mele dacă Ham ar mai câștiga 3 curse, cealaltă terminandu-o pe 2 iar Verstappen ar mai câștiga doar una celelalte terminându-le pe 2 atunci Max e campion. Și după părerea mea unul adevărat ținând cont la câte curse a câștigat, câte a terminat în comparație cu britanicul și la cât "ajutor" a primit din partea coechipierului său Perez.
    5 1
  • Marius
    Auzi la Toto:"Fuck them all". Cică nu fac nici apel, "pt ca, cursele se câștigă pe pista". Oare nu sunt aceiași care se legau la începutul sezonului, de aripa fata a mașinii Red Bull? Ipocrizia la ea acasă la Mercedes.
    10 1
  • Daniel Popescu
    2021 Sao Paulo Grand Prix sprint qualifying result
    Position No. Driver Car
    1 77 Valtteri Bottas Mercedes
    2 33 Max Verstappen Red Bull-Honda
    3 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari
    4 11 Sergio Perez Red Bull-Honda
    5 44 Lewis Hamilton Mercedes
    6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes
    7 16 Charles Leclerc Ferrari
    8 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda
    9 31 Esteban Ocon Alpine-Renault
    10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes
    11 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes
    12 14 Fernando Alonso Alpine-Renault
    13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari
    14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes
    15 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda
    16 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes
    17 63 George Russell Williams-Mercedes
    18 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari
    19 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari
    20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari
    -------------------------------------------------------
    2021 Sao Paulo Grand Prix grid

    Row 1 1. Valtteri Bottas
    Mercedes
    2. Max Verstappen +1.17
    Red Bull
    Row 2 3. Carlos Sainz Jnr +18.723
    Ferrari
    4. Sergio Perez +19.787
    Red Bull
    Row 3 5. Lando Norris +20.872
    McLaren
    6. Charles Leclerc +22.558
    Ferrari
    Row 4 7. Pierre Gasly +25.056
    AlphaTauri
    8. Esteban Ocon +34.158
    Alpine
    Row 5 9. Sebastian Vettel +34.632
    Aston Martin
    10. Lewis Hamilton +34.867
    Mercedes
    Row 6 11. Daniel Ricciardo +35.869
    McLaren
    12. Fernando Alonso +36.578
    Alpine
    Row 7 13. Antonio Giovinazzi +41.88
    Alfa Romeo
    14. Lance Stroll +44.037
    Aston Martin
    Row 8 15. Yuki Tsunoda +46.15
    AlphaTauri
    16. Nicholas Latifi +46.76
    Williams
    Row 9 17. George Russell +47.739
    Williams
    18. Kimi Raikkonen +50.014
    Alfa Romeo
    Row 10 19. Mick Schumacher +61.68
    Haas
    20. Nikita Mazepin +67.474
    Haas
    1 2
  • Costel
    https://youtu.be/jIW1BfpdTR8
    0 0
  • Pai...asa procedeaza mereu Mercedes, i-a prins iar cu matza in sac si drept rasplata, fuck them all. Cum adica, a fost un dezavantaj daca ai avut Drs partial (50%)activ pe tot parcusul unui tur in calificari? Oricum update-ul la motor e impresionant, cred ca l-au ridicat la.peste 100%, da-l naibii, tine 3 curse in loc de 6, e bun in antrenamente.
    7 0
  • SpidiHamzales
    Daca inlantuitul va depasi in cursa ca in sprint, va castiga la 1 tur, doar ca la sprint, dupa ce a ajuns pe 9-10, au fost depasiri de antrenament,nimeni nu si-a mai aparat pozitia stiind de penalizare.
    1 0
  • Aurel Craciun
    @FanF1
    Cred că ai uitat ceva. Există jocul de popice acceptat în F1
    2 1
  • Aurel Craciun
    Apropo, a-ți văzut declarația lui Verstappen? A pus mâna pe mașina lui Hamilton pentru că a văzut că aripa spate a mașinii Mercedes flexeaza nu doar pe zonele DRS ci pe tot parcursul turului
    4 0
  • @Aurel Craciun, corect! Tocmai de aceea am menționat despre nr-ul de curse terminate de Verstappen vs nr-ul celor terminate de britanic. Anul ăsta Max a fost ca un vânat.
    0 0
  • bobita
    Motorul nou şi, mai ales, valoarea pilotului Mercedes pot face diferenţa. Nimeni nu poate anticipa câştigătorii din acest an. Eu sunt fan Hamilton (din 2006, MP al Turciei, GP 2), dar cred că orice este posibil.
    4 1
  • Nu sunt fan Hamilton, n-am fost niciodată, dar chiar dacă are o super mașină, mai mult sau mai puțin legală (Mercedes+FIA știu), trebuie să recunosc, tipul este foarte bun.
    5 3
  • bobita
    Motorul nou şi, mai ales, valoarea pilotului Mercedes pot face diferenţa. Nimeni nu poate anticipa câştigătorii din acest an. Eu sunt fan Hamilton (din 2006, MP al Turciei, GP 2), dar cred că orice este posibil.
    2 2
  • Da' Vasilica, pardon Vettelica, a facut iar puncte ? Il caut in fata lui Leclerc si nu-l gasesc ...
    3 0
  • Ce sa zic, ce pace a avut Lewis...ce motor i-au pus acolo, cred ca pe cel de anul viitor. Asta inseamna ca iar vor fi cu mult in fata celorlalti.
    Locul 3 al lui Bottas este nemeritat, a pierdut pozitiile pe meritul adversarilor si e si o mica samanta de coincidenta cu accidentele acelea in care au fost implicati piloti Mercedes de la echipe client.
    Oricum, s-au dat toti la o parte din fata lui Lewis. Daca isi aparau cat de cat sansele, nu ajungea langa Bottas atat de repede, iar cele 3 secunde pierdute la boxe...
    In fine, singurii care s-au opus au fost Perez si Max. Un mare bravo pentru Perez pentru acea revenire surprinzatoare, l-a costat pe Lewis acolo vreo 1.5 secunde.
    Ok, i-au montat motor nou probabil upgradat la 120-130% dar podiumul corect ar fi fost cu Perez pe 3.
    Si in cursa, acel Drs inca functiona pe tot parcursul turului, s-a vazut pe reluari.
    7 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru