Massa: "A fost imposibil să fiu fericit la Ferrari după sosirea lui Alonso"

de Daniel Popescu
Marti, 15.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Felipe Massa susţine că şi-a pierdut toată influenţa şi nu a mai putut să fie fericit la Ferrari după sosirea la echipă a lui Fernando Alonso în sezonul 2010.

Lucrurile s-au schimbat când a venit Alonso. M-am uitat în jur şi am văzut că dintr-o dată nu am mai avut nicio putere asupra lucrurilor şi detaliilor.

Felipe Massa
Pilot Williams
Felipe Massa a fost concediat de Ferrari la sfârşitul sezonului 2013, la cinci ani de la Marele Premiu al Braziliei în care a fost la un singur punct să devină campion mondial.

După accidentul suferit în calificările de la Hungaroring, brazilianul a avut parte de câteva sezoane dezamăgitoare, însă acesta susţine că adevărata explicaţie este sosirea la echipă a lui Fernando Alonso în 2010. În opinia sa, spaniolul a preluat controlul echipei, moment în care Massa a simţit că nu mai are nicio influenţă în cadrul Scuderiei.

"Lucrurile s-au schimbat când a venit Alonso. M-am uitat în jur şi am văzut că dintr-o dată nu am mai avut nicio putere asupra lucrurilor şi detaliilor. Iar sportul nostru este făcut din detalii pe care le poţi schimba doar dacă ai putere.

Totul este despre putere, iar eu am pierdut-o. Cel mai important simptom a fost că nu mă mai simţeam important. A fost suficient să văd asta în urma contactelor cu ochii oamenilor din jurul meu. A fost imposibil să fiu fericit", a declarat el.

Esential 4 sezoane au fost coechipieri Felipe Massa si Fernando Alonso la Ferrari (2010-2013)
Massa admite că s-a gândit la posibilitatea de a-şi schimba atitudinea în cadrul echipei pentru a câştiga din nou puterea pierdută, însă în cele din urmă a preferat să-şi păstreze caracterul în relaţia cu echipa.

"M-am gândit de multe ori să fiu mai puţin drăguţ. Să fiu mai dur şi egoist. Mi s-au întâmplat multe lucruri. Am fost prieten cu o legendă precum Michael Schumacher şi un băiat de aur precum Jules Bianchi. Am trecut prin două-trei ere ale sportului, am văzut nedreptatea când am fost forţat să-mi las coechipierul să treacă în faţă, dar am şi câştigat şi m-am bucurat.

Am căzut de multe ori, dar de fiecare dată m-am ridicat. Nu aş schimba nimic", a adăugat el.

Via GMM

Comentarii (12)

  • Saracul Massa ...cata nedreptate din partea echipei
    13 12
  • Dupa retragerea lui Schumi ziceai intr-un interviu, ca Alonso e un ,,mai bun coechipier iar ca pilot Alonso e mai inteligent decat neamtul''. Acuma vii si intorci totul pe dos, asa e cand caracterul e unul mai slabut, eu chiar iti tineam pumnii dupa plecarea lui Schumi, si acuma esti printre putinii piloti pe care i-as vedea cu placere pe podium, dar nah daca nu ai stofa de campion trebuie sa accepti idea in loc sa fabulezi.
    30 9
  • Dupa parerea mea televiziunile dupa retragerea anumitor persoane tind sa fac legende din ei desi nu au fost foarte straluciti. Printre pilotii care sunt considerati niste "zei" ai sportului, si parerea mea este ca nu sunt nicidecum se enumara: Couldhard, Webber, Barrichello, Massa, Button. Ei au fost prezenti o groaza de ani si au ca si numar de curse n+1 dar nu au facut nimic extraordinar niciodata. Au fost piloti la care acum se poate spune ca a fost neglijati de echipe, ca au fost nr.2 in echipa, ca nu au avur noroc, ca soarele era mai putin galben atunci cand trebuiau sa castige....Povesti.
    16 5
  • Cand au fost coechipieri cu Schumi, Alonso, Hakkinen, Vettel etc. trebuiau sa-l bata si deveneau nr.1. Atat. Nu s-a putut pentru ca nu au fost suficienti de buni. Sunt buni ca doar sunt in acei 20 din F1 dar nu sunt si nu vor fi niciodata extraordinari!
    Asta-i opinia mea desigur.
    24 3
  • Total de acord cu Massa... dureros a fost pt el ca a patit asta dupa ce devenise liderul echipei (in dauna lui Raikkonen). Pt un pilot incepator sau nou venit in cadrul unei echipe este usor sa accepte rolul secund si sa invete de la maestru. Numai ca Massa era deja primadona in echipa si a fost marginalizat pt ca toata echipa se concentra pe Alonso. Nu stiu ce a fost in bucataria Ferrari in acei ani insa am senzatia ca acelasi lucru a patit si Raikkonen incepand cu sezonul 2008 cand echipa s-a concentrat tocmai pe Massa in detrimentul lui (dureros in ambele cazuri)... cred ca e cumplit de dureros pt un campion mondial sau pt un pilot care a fost lider in acea echipa sa ceara ceva de la monopost si sa i se spuna ca nu se poate pt ca vrea altceva coechipierul...

    PS stiu ca o sa primesc multe voturi negative de la fanii Alonso in special, dar este cam la fel ca situatia de la Yamaha unde Lorenzo decide directia de dezvoltare a motocicletei (fiind ultimul campion al echipei, fiind mai tanar, considerat de viitor etc.) iar Rossi este nevoit sa accepte situatia si avand doar posibilitatea sa seteze dupa gusturile lui o motocicleta creata pt Lorenzo... poate si de asta as vrea sa fie campion Rossi pt ca Yamaha sa fie prinsa intre principiul de a lasa campionul sa traseze directia de dezvoltare si interesul pe termen lung de a favoriza pilotul mai tanar si de viitor... Lin Jarvis este vazut mereu langa Lorenzo si aproape ignorandu-l pe Rossi (orice s-ar decide unul din cei doi s-ar simti ca Massa)
    14 3
  • In aceeasi ordine de idei, in sezonul 2011 din WRC Citroen a fost pusa in postura de a decide daca sa favorizeze solutia morala de a-l sustine pe campionul Loeb sau de a se gandi la viitor si a-i da frau liber lui Ogier. Loeb s-ar fi simtiot tradat in aceasta situatrie (cam ca Massa). Echipa l-a ales pe Loeb (lucru cu care am fost de acord) iar Ogier a plecat la VW. Numai ca prin asta echipa si-a sabotat practic performanta din viitor... daca Ogier ramanea la ei acum era triplu campion (sau poate chiar cvadruplu si de ce nu cvintuplu) cu Citroen si nu triplu campion cu Vw...
    10 1
  • kplacebo
    @MKS: Button a fost campion mondial, deci nu e chiar pilot de mana a-2-a.Daca ai cu ce, se poate !
    16 1
  • am venit de la MONZA...oameni buni ...motorul HONDA este o bascalie....masina in sine este o eroare....pina sa intre in prima curba de la start dadea rateuri...tragea pirturi...3-4 ....era singura din pista care facea asa...o bascalie de masina....per ansamblu intreaga competitie este jalnica-daca nu revin la vechiul motor-macar la ultimul V8...nu zic V10....se mai duce pulea la F1...lumea mai vine inca dar se vor satura rapid de bascaliiile astea de monoposturi cu turbo!!!
    18 1
  • Eu cred ca au trecut la motoare V6 ca sa invete sa foloseasca cat mai eficient un motor prin sistemele MGU-K si MGU-H. Acum cu incalzirea asta globala producatorii incep sa construiasca masini hibride si sistemele astea din F1 sunt bine venite si in gospodaria omului
    7 1
  • @Am fost si eu la Hungaroring si GP 2 ul se aude mai tare decat F1 iar ochiometric par la la fel de rapide ca si codasele clasamentului. Halal F1. Iar Honda? Vandoorne cred piloteaza un monopost mai rapid in GP 2 decat ar pilota pt Honda daca l-ar recruta echipa.
    4 0
  • @Am fost si eu la Hungaroring si GP 2 ul se aude mai tare decat F1 iar ochiometric par la la fel de rapide ca si codasele clasamentului. Halal F1. Iar Honda? Vandoorne cred piloteaza un monopost mai rapid in GP 2 decat ar pilota pt Honda daca l-ar recruta echipa.
    0 0
  • ce v-am spus eu ca adevaratul fel in care gandeste massa despre alonso o sa-l aflam cand massa nu va mai fi sub contract cu ferrari ... Voila!

    blablabla ca alonso e mai bun ca neamtul ... bleah, fac astia de la ferrari tot ce vor cu mintea tifosilor
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru