McLaren va introduce un nou sistem de evacuare la Silverstone

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 23.06.2010
McLaren a confirmat că va introduce la Silverstone un sistem de evacuare în stilul celor utilizate de Red Bull Racing şi Ferrari.

Unul dintre punctele forte ale celor de la Red Bull Racing în prima parte a sezonului a fost configuraţia inedită a sistemului de evacuare, care a permis o mai bună circulaţie a aerului şi a generat mai multă forţă de apăsare aerodinamică.

Echipele de top au început deja să lucreze la propriile versiuni, iar McLaren a anunţat miercuri că va introduce noua configuraţie în Marele Premiu al Marii Britanii din 11 iulie, nu înainte însă de a efectua un test în linie dreaptă.

"(n.r - Noul sistem de evacuare) reprezintă un pas de performanţă semnificativă şi vrem să îl aducem la Marele Premiu al Marii Britanii şi să îl facem să lucreze de la început. Există câteva provocări tehnice, în special pentru ca integrarea directă a plăcilor laterale cu sistemul de evacuare poate genera temperaturi destul de ridicate. Există provocări cu un astfel de sistem când nu ai posbilitatea de a efectua teste în mod corespunzător. Vom evalua sistemul într-o zi de teste aerodinamice şi sperăm să concurăm cu el în antrenamente şi cursa", a declarat Paddy Lowe, şeful departamentului de inginer al McLaren.

Noul sistem de evacuare în stilul Red Bull a fost deja finalizat de Ferrari, echipa italiana sperând că utilizarea acestuia în Marele Premiu al Europei să dea rezultatele scontate.

Lowe a admis că este frustrat că rivalii tradiţionali ai celor de la McLaren s-au mişcat mai repede, însă nu exclude ca Ferrari să aibă probleme de natură tehnică cu noul sistem.

"Va trebui să vedem cum funcţionează. Este păcat că alţii au fost puţin mai rapizi decât noi, dar suntem unde suntem. Totul depinde de circuit şi de caractersiticile care se potrivesc unui monopost. De exemplu, Ferrari a avut probleme în Turcia. Nu pot anticipa unde vor ajunge ei, la fel cum nu pot anticipa nici unde vom ajunge noi", a mai precizat el.

Pe de altă parte, această săptămână a fost marcată de anunţul făcut de Ferrari, care l-a numit pe Pat Fry, fostul inginer şef al echipei McLaren, în funcţia de director tehnic adjunct. Lowe susţine însă că McLaren nu este îngrijorată de faptul că Fry cunoaşte o bună parte din secretele echipei şi afirmă că tânăra generaţie de ingineri este foarte motivată să îl înlocuiască.

"Fry nu se va supăra dacă voi spune că fiecare schimbare aduce o oportunitate de creştere în cadrul echipei, de care ai nevoie pentru dezvoltarea pe termen lung.

Este o oportunitate grozavă pentru următoarea generaţie. Ferrari este rivalul nostru tradiţional şi cred că Fry va face o treabă grozavă acolo. Nu-mi este teamă, nu pot să spun că Fry a luat toate cunoştinţele noastre acolo", a mai precizat Lowe.

Via | Autosport | Autosport

Comentarii (7)

  • Mclaren
    Chiar daca va pleca inginerul sef fry,Mclaren va ramane aceeasi echipa competitiva si performanta :).
    7 9
  • sunshine
    sistem de evacuare
    ..care copiaza din greu monopostul Red Bull! In afara de gaura aia in monopost n-au facut nimic inginerii de la mclaren!
    12 6
  • rayn380
    sistem evacuare
    Se pare ca cei de la Ferrari s-au miscat mai cu "talent" fata de cei de la McLaren, prin copierea sistemului de eveacuare, gen RBR. Avand in vedere ca McLaren va introduce acest sistem dupa Valencia, adica incepand cu Silverstone, eu cred la la viitoare cursa(Valencia) nu va fi asa critic pentru ei, intrucat asa cum se tot aude, acest nou circuit care va urma, este foarte asemenator cu cel de la Montreal, circuit unde McLaren a dominat, in primul rand in fata RBR care se bucura de acest sistem de evacuare si mai ales in fata Ferrari, care nu au avut acel sistem. De altfel, la acest tip de circuit, McLaren a avut avantajul F-Duct-ului, sistem care pe aceste circuite are o eficienta sporita, iar din acest punct de vedere, McLaren are un avantaj clar fata de ceilalti doi, chiar daca se chinuie de ceva vreme sa-l faca eficient. Mai putin si vom vedea cum vor decurge lucrurile. Asadar, multa bafta McLaren la Valencia...Hai cu hatrick-ul Lewis si inclusiv McLaren....
    6 12
  • rayn380
    inovatie
    Daca cei de la McLaren au adus o inovatie, F-Duct, sistem care creste viteza pe liniile drepte cu 10KM/h, si sistem care inca de la "depistarea" lui de catre celelalte echipe s-a dovedit a fi foarte bun si dorit de majoritatea, spre deosebire de RBR cu al lor sistem de evacuare care mareste apasarea aerodinamica, zic eu mult mai bun decat F-Duct-ul(daca privim in spate in acest sezon), Ferrari nu a venit cu nimic nou anul asta, inca de la inceput, au copiat intr-u totul monopostul RBR si inca continua...(mai mult sau mai putin). Nu contest faptul ca si McLaren, pe langa Ferrari si celelalte echipe au copiat mai mult sau mai putin monopostul RBR de anul trecut....Dar totusi, daca privim sezonul trecut, cand McLaren la debut era in spate rau de tot, iar de la mijloc, au transformat acea masina in una de top, la fel si anul asta, e adevarat n-au mai plecat cu acel handicap ca si anul trecut, dar pana acum au recuperat cel mai mult fata de RBR si au avut acel sistem inovator, F-Duct, functionabil inca de la startul sezonului. Cu toate acestea, desi la inceput, toti fanii Ferrari faceau monopostul McLaren, sita si mai stiu eu cum, ete ca toate echipele se zbat din rasputeri sa copieze acest sistem, sa-si "gaureasca" monoposturile, adica sa le faca "site" si ce este mai greu pentru ele, este ca nu le prea iasa, adica nu le prea da randament, desi este jumatea campionatului.

    Sistemul de evacuare RBR, care este un sistem foarte complex si mai ales foarte greu de integrat in actualele monoposturi, deja a fost copiat de Ferrari si incepand cu Silverstone si de catre McLaren.

    Urmatorii care vor copia acest sistem de evacuare, cu siguranta vor fi cei de la Mercedes, de ceilalti nefiind asa sigur ca vor fi capabili sa-l integreze pe monoposturile lor din acest an....Asa ca, hau sa fim fair-play si realisti in primul rand cand se fac astfel de afirmatii, gen cele facute anterior de catre sunshine
    6 5
  • @rayn380
    aprecierile mele pentru acuratetea cu care ai prezentat situatia in ambele articole, mai ales cand ai facut referire la F-duct si la sistemul de evacuare al Red Bull. Bravo
    5 6
  • NeoGalaxy
    Eternal Ferrari Fan
    De dragul fair play-ului nu o sa amintesc ca anul trecut McLaren avea cel putin triplul punctelor celor de la Ferrari, desi Ferrari au inceput sezonul cu cateva abandonuri consecutive iar Hamilton a fost descalificat pentru ca a mintit... publicul si FIA (discutam de primele 4 curse), iar la finalul sezonului aveau 1 pct in fata acestora din urma. Evident, in spiritul fair-play-ului, nu vor aminti ca sistemul F-duct are 2 parti, una inspirata de masinile BMW de anul trecut, cealalta inovata de McLaren. Pastrand acuratetea informatiilor, nu vor aminti nici cum anumiti fani isi exprimau extazul in fata "originalitatii" designului monopostului McLaren, amintind in acelasi timp ca monopostul Ferrari... este copiat dupa cel Brawn de anul trecut. Cat despre transformari in masini de top, cred ca vom vedem la finalul sezonului care este masina de top. Pentru ca daca este o masina de top... nu inseamna neaparat si masina castigatoare a titlului. Oricum este de apreciat "acuratetea" cu care anumiti fani prezinta realitatea, as spune realitatea lor si nu realitatea in care traim toti.
    5 5
  • Red Bull
    :)Daca vorbim de dezvoltare si evolutie atunci trebuie sa dau Cezarului ce-i al Cezarului. Nota maxima celor de la Red Bull. Acolo, de 2 ani se face inovatie si se naste performanta pura. Ceilalti se chinuie sa improvizeze. Mie nu mi se pare semnificativ acel F-duct, care secvential aduce ceva in plus, insa global Red Bull sunt departe, de neajuns daca nu aveau micile lor probleme. Probabil inca experienta le lipseste. Evident ca ma bucur ca le-au avut, daca nu erau campionatul era transat. McLaren si nici Ferrari nu pot fi entuziasti la capitolul inovatie si performanta tehnologica. Acolo lideri sunt, cum spuneam mai sus, Red Bull cu al lor Newey. Cel putin in prima jumatate a intrecerii.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru