Mercedes dezvăluie greșeala care a condus la penalizarea lui Hamilton la Monza: "Nimeni nu a observat mesajul de avertizare pe monitoare"

de Daniel Popescu
Marti, 08.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
31 Octombrie - 1 Noiembrie
Vineri
Antr. lib. 1:
Antr. lib. 2:
Sambata
Antr. lib. 3: 11:00
Calificari: 15:00
Duminica
Cursa: 14:10
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Mercedes a dezvăluit că Lewis Hamilton a fost penalizat la Monza pentru că niciunul dintre inginerii echipei nu a observat pe monitoare mesajul prin care se anunța că intrarea la boxe era interzisă.

Pierre Gasly a câștigat duminică Marele Premiu al Italiei după o serie de evenimente neprevăzute petrecute pe circuitul de la Monza.

Mai întâi, Charles Leclerc a pierdut controlul volanului în virajul Parabolica și s-a izbit violent de bariera de pneuri de pe marginea circuitului, astfel că Safety Car-ul a fost trimis pe circuit.

În același timp, Kevin Magnussen s-a retras din cursă în apropierea liniei boxelor, iar comisarii au decis să împingă monopostul în pitlane. Prin urmare, comisarii de cursă au decis să interzică temporar intrarea la boxe a piloților.

Informația a fost transmisă în timp real tuturor echipelor, însă inginerii celor de la Mercedes erau preocupați cu pregătirea unei opriri la boxe pentru Lewis Hamilton. Mesajul de avertizare a fost observat într-un târziu, însă Hamilton era deja pe linia boxelor și a fost nevoit să continue procedura schimbului de pneuri.

Pete Bonnington, unul dintre inginerii de cursă ai celor de la Mercedes, a dezvăluit că o inovație tehnologică a condus practic la ignorarea avertismentului de pe monitoare.

"Multe dintre mesajele care apar în aplicația noastră software sunt detectate automat de software și redate în format audio pe canelele de comunicare.

Dacă există un Safety Car, există o voce care spune "Safety Car", pentru a nu rata informația în cazul în care nu ne uităm la monitor. Mesajul pentru închiderea boxelor este neobișnuit și nu l-am automatizat pentru redare audio. Între timp, noi toți ne uitam la pregătirea pitstop-ului", a explicat el.

Ulterior, întrucât a intrat la boxe când acest lucru era interzis, Hamilton a primit o penalizare de 10 secunde și a pierdut astfel prima poziție, ceea ce a deschis calea lui Gasly spre prima victorie din carieră.

Via Formula 1

Comentarii (11)

  • netam-nissan
    poate le-a bruiat dl Costel monitorul ca prea nu a mai comentat p-aici dar tot degeaba.
    nu inteleg insa de ce 10 secunde penalizare si nu 7, 5 sau 3.
    oricum sint mai pasionante manevrele de culise decit cursele f1 in ultima vreme.
    ♠ nu demult, doar de vreo 20 de ani asa ca mai astept interdictii gen sa se numeasca steaua in trei colturi mercedes doar fcsb.
    10 8
  • Mafia italiana
    Aici sunt multe probleme de regulament:
    1.Faptul ca 2 echipe din 9 au cazut in capcana arata ca Masi este incompetent pt. ca mesajul a ajuns greu la echipe.
    2.Nici un pilot nu si-a dat seama ca boxele sunt inchise pana sa le spuna echipa.Prin urmare vina nu prea este la piloti. Cat de cretina poate sa fie FIA sa pedepseasca pilotii cu 2 puncte de penalizare pentru greseala echipelor.
    Ceilalti piloti au avut mai multe secunde sa fie anuntati pt. ca erau mult in spate, Hamilton a intrat la 12 secunde dupa afisarea mesajului.Altfel si altii greseau.
    3.O pedeapsa de 5 secunde in trecut s-a transformat in peste 30. Cel care a gandit pedeapsa se pare ca nu gandeste.Asemenea sanctiune se da pentru delicte majore si aici nu prea-i cazul. Hamilton a fost fenomenal. Dupa o astfel de sanctiune altii nu intrau in puncte.Pedeapsa corecta era 10-20 secunde adaugate dupa cursa
    4.Cand s-au inchis boxele Masi si-a batut joc de competitie si i-a avantajat intr-un mod nesimtit pe Kimi si Leclerc.N-au ce cauta piloti codasi primii in cursa si liderii la coada ca asa vrea Masi.
    5.Sa presupunem ca face un pilot pana. Dupa capul lui Masi pilotul trebuie sa ramana pe traseu si sa-i puna in pericol pe ceilalti ca nu-l lasa Masi la boxe. O cursa cu boxele inchise nu trebuie sa fie permisa.


    Masi nu da 2 lei pe siguranta.Mi-e dor de Charlie.
    18 15
  • Pentru Mafia Italiana
    1.Faptul ca 2 echipe din 9 au cazut in capcana arata ca ca 80% din echipe au primit mesajul.
    2.Este vina pilotului ca n-a observat acele semnale luminoase, erau 3 sau 4 semafoare pe care le-a ignorat.
    3.Cand apare safety car si tu ignori total masurile de siguranta nu cred ca se impun doar 5 sec penalizare.
    4.Vrei sa spui ca Hamilton sau alti piloti nu au profitat niciodata de vreun safety car? E la noroc.
    5.Sub safety car slabe sanse sa faci pana.
    Dupa moarte lui J.Bianchi toti comisarii de cursa cam sufla si-n iaurt la cea mai mica accidentare.
    15 12
  • Mafia italiana
    @adig01:
    1.Ceilalti au avut peste 10 secunde la dispozitie sa primeasca mesajul. Ca dovada Mercedes nu l-a chemat pe Bottas.
    2.Mai multi piloti au declarat ca nu au observat acele semnale si daca nu le spunea echipa nu stiau.Vezi declaratia lui Sainz.
    3.Nu s-au ignorat masurile de siguranta cu intentie. 5 sec era prea putin dar mai mult de 20 sec nu se impunea.
    4.Ce s-a intamplat duminica a fost o situatie unica anti-sport. Toti au profitat de SC in trecut si au castigat max 2-3 pozitii.Duminica cei de la coada s-au trezit primii si cei din varf s-au prabusit in clasament si nu e corect. Nu-mi pare rau de Hamilton.Mi-a placut sa-l vad facand spectacol in trafic.Dar Norris, Ricciardo si Perez meritau sa termine mai sus si Masi si-a batut joc de ei. Aici nu-i vorba de noroc ci de prostie FIA.
    Unii cred ca Magnussen cu motor ferrari a oprit anumea acolo sa-l ajute pe Leclerc in cursa de casa ferrari si FIA a fost in cardasie.Personal nu prea cred asta.
    5.Sub SC si inainte de SC exista sanse sa faci pana si FIA este obligata sa tina cont de asta.
    Daca Magnussen se oprea acolo dupa un contact cu pilotul x si x dupa ce trece de zona boxelor isi da seama ca are pana lenta ce face saracul?
    Dupa moartea lui Bianchi am tot vazut tractorul pe pista si pe langa.La Spa treceau masinile pe langa tractor prin mizeria lasata de Giovinazzi pe circuit.S-a inventat Hallo si FIA crede ca a rezolvat problema.De cand a plecat Charlie Whiting pare ca a venit potopul.
    12 7
  • Hamilton numit de urmăritorii săi de pe net ca fiind "clovn", "ipocrit", asta după ce britanicul și-a postat o imagine cu noul lui bolid Mercedes electric. :))
    5 14
  • Mafia italiana
    Urmariti partea cu Hamilton si Sainz:
    https://m.youtube.com/watch?v=iAQNJ-Ah0_g

    McLaren nu au fost mai rapizi la trimis mesajul si nici Sainz mai atent.Cand mergi repede in cursa pierzi, cand esti incet prinzi podiumul.
    10 8
  • @mafie, sfatul meu e să nu te mai ambalezi așa mult că doar nu ți-a venit pe factura de la gaz/curent să plătești mai mult decât ai consumat și sunt convins că nici soțul/soția n-a venit prea târziu de la servici. Așa că ai face bine să te calmezi, altfel ne-ai aduce aminte de Costel cu Vettel-ul lui.
    9 9
  • Mafia italiana
    @mavrick: Nu ti-am cerut sfatul. Costel macar este fidel.Tu te schimbi dupa cum ploua. Ieri iti placea vettel, azi il urasti.
    Ti-ai ales bine poza de profil. Calutul cabrat a intrat in doliu si fanii lui in depresie.
    De ce nu mai postezi cu FanF1? Poate pt. ca te-ai facut de ras?
    10 5
  • :))) mafie comică ce ești, ai reușit să mă faci să verific știrile din ultima săptămână, dar n-am găsit nicăieri vre-un cuvânt, vre-o expresie care să dea dovadă că am ținut ieri/alarteri cu neamțul. :D
    Acum, eu ți-aș răspunde la prima întrebare răspunzându-mi tu la întrebarea "cu ce te nemulțumește id-ul nou: e un nume mai lung și ți-e lene să-l scrii?"
    Iar răspunsul la a 2-a întrebare ți-l dau tot pe baza unei întrebări. De ce să mă fac de râs, că-n ciuda nereușite echipei mele favorite nu făceam spume la gură asemeni unor personaje comice ce mă atacau dar nu mă nimereau unde visau? :))
    5 5
  • Mafia italiana
    @mavrick:Am folosit "ieri" metaforic cu referire la anii trecuti. Cand Vettel gresea tu ii cauta-i scuze. Mi se pare urat ca l-ai lasat la greu.
    Cat despre intrebari:
    1.Nu ma intereseaza id-ul tau. Mi se pare ciudat ca l-ai schimbat.
    2.Eu nu te-am atacat si nu am intrat in discutie cu tine. Totusi este bizar sa te plangi ca te ataca ceilalti cand tu ai scris cel mai nesimtit mesaj vazut pe automarket. Probabil esti mandru de mesajul despre Costel si coliva. Cand faci glume proaste te faci de ras cu toata scoala ta.
    Prefer sa pastrez distantarea sociala fata de tine si sa te ignor. Oricum nu avem nimic in comun. Eu prefer f1, tu preferi circul.
    8 5
  • "Mi se pare urat ca l-ai lasat la greu"- va să zică ești genul de persoană ce rămâne luată de mână cu cel ce-i greșește în repetate rânduri, ani de zile, ba mai mult: tu dându-i, ea luându-ți...
    "Prefer sa pastrez distantarea sociala fata de tine si sa te ignor"- o imagine face cât 1000 de cuvinte și cum nu te-ai putut abține să comentezi, ne dovedești clar dorința de a păstra distanța socială și ignoranța. :))
    Ferice de tine că nu ești Pinochio!
    5 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru