Mercedes refuza egalizarea motoarelor

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 30.09.2009
Mercedes a anuntat ca refuza sa egalizeze motoarele la nivelul rivalilor, considerand ca unitatile sale au performante similare cu cele inregistrate anul trecut.

FIA a anuntat recent ca este de acord cu o noua egalizare a motoarelor in Formula 1, insa numai in cazul in care performantele motoarelor mai puternice vor fi reduse la nivelul celorlalte unitati.

O astfel de decizie trebuie aprobata in unanimitate de toate echipele, iar Mercedes a lasat sa se inteleaga ca va refuza egalizarea motoarelor, considerand ca unitatile sale nu ofera performante superioare comparativ cu anul trecut.

"FIA nu are nimic de criticat in privinta motoarelor noastre. Fiecare pas pe care il facem este documentat si a primit unda verde de la FIA. Am avut de suferit de pe urma unui motor care uneori nu era suficient de fiabil si l-am schimbat intr-unul bun si fiabil, dar asta nu inseamna ca nu vom avea niciodata probleme. Acesta este numele jocului in Formula 1, nu-i asa? Asta este foarte important", a declarat Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al Mercedes.

Opinia celor de la Mercedes este sprijinita in mod direct de Ross Brawn, a carui echipa concureaza in Formula 1 prin prisma unui parteneriat cu constructorul german.

Englezul sustine ca motorul Mercedes nu a fost modificat in niciun fel de la inceputul acestui sezon, motiv pentru care nu vede un motiv ca acestea sa fie egalizate.

"Cred ca avem nevoie de fapte si cifre, iar singurii oameni care pot sa faca o apreciere rezonabila sunt in cadrul FIA. Cand s-a intamplat asta ultima oara, constructorii s-au unit si au oferit celor de la Renault si Honda abilitatea de a reomologa motoarele".

"Nu vad de ce lucrurile s-au schimbat dramatic de atunci. Stiu ca motorul Mercedes nu s-a schimbat dramatic de atunci si nimic nu s-a schimbat in privinta muncii depuse de angajati. Specificatia motorului nostru din prezent este identica cu cea de la inceputul sezonului, dar monopostul nostru functioneaza mai bine pe anumite circuite decat pe altele", a explicat britanicul.

O alta incertitudine legata de sezonul 2010 este eficienta motorului Cosworth. Acesta va fi construit pe baza mnotorului utilizat de companie pe monoposturile Williams din sezonul 2006, existand sanse ca unitatea sa fie mai putin eficienta in termeni de consum de combustibil si fiabilitate.

"In general suntem multumiti cu performanta motorului Cosworth, dar exista cateva griji in privinta consumului de combustibil si a eficientei, mai ales daca numarul de curse in care trebuie sa concuram cu un motor va creste", a explicat Mike Gascouyne, directorul tehnic al echipei Lotus F1 Team.

Via | Autosport

Comentarii (25)

  • lol
    normal ca o refuza doar nu or fi prosti...dar sa vedem ce zice fia despre asta
    0 0
  • progresul...
    ...nu se inregistreaza prin regresul motoarelor. Acum daca la Cosworth o sa fie probleme cu fiabilitatea o sa se ceara sa se mai crape intentioant motoarele celorlalti pentru egalizare? Mi se pare stupid. Deja sunt atat de multe bariere aerodinamice si tehince ca o sa ajunga formula regulamentelor de F1. Nu se mai incurajeaza si nu se mai promoveaza deloc inovatia ba din contra..
    0 0
  • Mercedes
    nu mi-e foarte clar ce-ar trebui sa faca Mercedes cu motoarele ca sa "egalizeze"..ar fi logic ca ceilalti sa fie lasati sa optimizeze..
    0 0
  • ctlnmihai
    Mercedes refuza egalizarea motoarelor
    Cei de la Mercedes au dreptate..Cand Ferrari domina F 1 in 2000 -2005 ,Mercedes a trecut printr-o perioada cand motoarele furnizate echipei Mclaren erau mai putin fiabile si Mercedes n-a cerut oprirea dezvoltarii motorului Ferrari..
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Regulament
    Cei de la Mercedes nu au dreptate. Regulamentul care s-a aplicat incepand cu 2008 la motoare, tocmai faptul acesta explica problema de mai sus. Dezvoltarile motoarelor au fost "inghetate" (zic ei) si motoarele sunt asemanatoare cu cele din 2008 (teoretic). Doar FIA stie mai bine cine ce modifica pe baza "planurilor albastre" trimise de fiecare producator la inceputul sezonului. Prostiie cu 2000-2005 sunt penibile, mai ales ca atunci "inghetarea" dezvoltarii nu exista si era mult mai permisiva, gandindu-ne la numarul turatiilor capacitatea cilindrica si mai ales numarul cilindrilor.

    Toata lumea vrea progres cu costuri zero, se pare ca idea asta nu prea tine in lumea noastra. S-a scazut litrajul, numarul cilindrilor si capacitatea cilindrica, de la v12 am trecut la v10 si v8 printre altele. Ce sa-i faci... banii vorbesc.
    0 0
  • @neogalaxy
    ma asteptam la declaratia asta :)
    0 0
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    sincer preferam ca regulamentul sa ramana la fel ca in perioada 2000 -2005..Dar ferrari s-a plans si fia bineinteles ca o sa spuna da..daca mercedes a dezvoltat motorul in ciuda restrictilor fia ,si aceasta organizatie a stiut de ce n-a luat o masura din proprie initiativa si s-a asteptat ca alte echipe sa se planga de lucrul acesta.. oricum jenanta situatie ptr. echipele care s-au plans de lucrul acesta.La anul tot Mercedes vor domina prin Brawn Gp sau McLaren sau eventual Redbull daca primes motoare de la Mercedes Ps. Multumesc ca ne luminezi tu prin inteligenta ta
    0 0
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku
    Si ma insel sau? Probabil este singura care are legatura cu subiectul de mai sus, zic eu.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku
    Plus ca sunt 3 constructori care au cerut acest lucru din 4 posibili. Daca nu ma insel Ferrari, Renault si Toyota au cerut acest lucru. Nu ti se pare ciudat?

    @ctlnmihai: Ce preferi tu este pur si simplu irelevant. Este parerea ta si personal o ignor complet.

    Totusi, Renault a cerut acelasi lucru anul trecut, acuma iarasi cer, asta intr-adevar pare ciudat. Plus ca pe aceasi arhitectura, cu aceleasi rotatii si aceasi capacitate cilindrica ies cam aceasi perfomante, din ce am citit, conteaza doar evacuarea care mai poate adauga 10-15 cai putere. Sunt cateva discutii pe tema asta cum ca anumite evacuari nu sunt chiar legale, referitor la desenul initial cerut de FIA.
    0 0
  • ctlnmihai
    Mercedes refuza egalizarea motoarelor
    Mie mi se pare ca Renault cere prea mult..dupa ce ca n-a primit nici macar o amenda simbolica pentru trucarea unei curse ,prea multe doleante are..Cat despre Toyota ,echipa nu a avut rezultate deosebite de la intrarea in F1 si cauza principala nu cred ca o constituie motorul ..Cat despre Ferrari as fi preferat sa se abtina.nu de alta dar din nou intr-un sezon cand monopostul nu e performant invoca din nou ca adversarul nu respecta regulamentul Fia.. Oricum e un semn de slabiciune al echipei Ferrari aceasta cerere si o recunoastere a faptului ca nu mai domina F 1 k in alti ani
    0 0
  • @neogalaxy
    asa...sa zicem ca ce vrei tu se va produce . Ce se va intampla ? iti zic eu : Ferrari vor avea (din nou) cel mai performant motor . Ce se va intampla atunci ? Mercedes , Renault , Toyota , Cosworth vor cere egalizarea motoarelor. Urmeaza Renault si tot asa ...
    0 0
  • @
    a sau stai... nu m-am gandit la Todt care va avea in scurt timp puterea la degetul mic . Cand Mercedes , etc. vor cere egalizarea motoarelor ce se va intampla ? nimic , pt. ca toti vor fi multumiti atunci cand Ferrari vor fi primii :)
    0 0
  • ctlnmihai
    sharky_raduku
    probabil ca ca atunci respectivul user o sa aiba opiniile pe care acum le ignora sau le considera irelevante
    0 0
  • ctlnmihai
    sharky raduku
    scuze ptr. cacofonie dar deja incep sa ma balbai cand e vorba de numele respectivului user
    0 0
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku
    Mah... de unde stim noi cine o sa aiba cel mai performant motor? Si regula asta tampita cu inghetarea... eu am inventat-o? Crezi ca aia de la FIA se gandeau la asa ceva? Uite si regula cu "duble diffuser" alt scandal si acolo. Eu nu am spus ce se va produce, am spus doar cum arata situatia reala. Plus ca nu inteleg ce mare smecherie este ca ai 10 cai putere mai putini. Eu cred ca problema sta in aerodinamica si asta este esenta problemei. Adica cele Ferrari si Renault nu mai dezvolta monopostul de anul acesta dar nu vad ca motorul sa fie problema.

    Iar Todt... uraste Ferrari si nu suporta ca nu l-au sustinut. Din cate am inteles eu Ferrari nu il vor sustine pe Todt. Initial ma gandeam ca este o idee bune ca vine el, deh ziceam ca are experienta si ca nu este ca Max care delireaza si viseara la expansiunea universala (nici eu nu stiu ce este exact, dar universul se extinde... cica ar putea ocupa un spatiu fix, care se poate delimita cu aproximatie. Asa zic fizicienii, nu eu dar ipotetic poate sa fie adevarata chestia asta).

    Greseala a fost ca in 2008 i-au lasat pe cei de la Renault sa dezvolte, repare, bla bla bla egalizare ce dracului au facut acolo. Se numeste precedent in vorbirea judiciara daca vrei.

    Ferrari isi arata slabiciunea wow, deh nu avem pilot perfect si "mesia" Formulei 1 in echipa. Scuze dar eu credeam ca nimeni nu poate domina la infinit dar deh... cine stie istorie in zilele astea.

    Parerea mea este simpla: "Knowledge is power".
    0 0
  • @neogalaxy
    stiu ca regula cu inghetarea e o prostie...dar macar fa-o pana la capat . Au gresit cu ceva Mercedes in asta ?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku
    Nu am spus ca au gresit. Am spus ca nu au dreptate. Oricum o sa fie o comedie si cu realimentarile de anul viitor. Plus ca cu chestiile astea se incearca deturnarea atentiei de la alegerile FIA. Toti asteapta ca lui Max sa i se termine mandatul ca sa vada daca va mai candida.

    P.S. Toti incerca sa schimbe regulile jocului, problema apare doar cand sunt prinsi asupra faptului.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku
    O sa te superi pe mine rau de tot, dar uite cum stau treburile in Formula 1. Articolul de aici descrie exact cum stau treburile in lumea asta. Iti recomand sa-l citesti atenti si sa vezi ce intelegi, citind mai ales printre randuri.

    "http://formula1.automarket.ro/stiri/articol/24885/fia-verdictul-in-cazul-crashgate-s-a-stabilit-inainte-de-consiliu.html"

    Eu personal iti pot spunea doar atat: este greseala oamenilor ca au dat banilor atata putere, a noastra a tuturor.
    0 0
  • @neogalaxy
    nu am de ce sa ma supar...comentariul "soferitei" de la acea stire spune tot .
    0 0
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku
    Tu chiar crezi ca Mercedes nu a incercat sa sporeasca puterea motoarelor lor, chiar daca lucrul acesta este interzis? Evident de curiozitate doar :)
    0 0
  • @neogalaxy
    Mercedes a facut cu motoarele ei ce a facut si Ferrari , Renault , Toyota. Tu te asteptai ca Mercedes sa zica "DA , suntem de acord cu egalizarea motoarelor" ?
    0 0
  • ceau
    nu vreau sa comentez problema motoarelor Mercedes,oricum nu ar avea rost.imi scriu si eu opinia,legata de relatia Todt-Ferrari.Todt ar fi cea mai neinspirata alegere,in fruntea FIA,de ce?s-ar creea acelasi,climat de suspiciune,asupra relatiei lui cu Ferrari.si sa nu-mi spuneti ca nu exista!cel mai evident lucru in aceasta idee,este Todt jr,care este managerul lui Massa,pilot unde,la Ferrari.daca relatiile Todt sr-Ferrari,nu ar fi fost inca puternica,atuci cu greu Ferrari s-ar fi despartit de Raikonnen,mai ales ca el este un pilot mult mai bun decat Massa,indiferent cata Finlandia,ar bea Raikonnen:)asadar Todt,in fruntea FIA,ar fi cea mai nepotrivita alegere.iar ar fi favorizati Ferrari si l-i s-ar face toate poftele.parca vad ca daca acesta ar fi ales,pe la jumatatea sezonului viitor,iar ar fi semnat un acord secret Concorde,intre Ferrari si FIA,despre care se va afla,iarasi,peste zeci de ani!!!
    0 0
  • .....
    Problema este clara.Nu exista si nu vor exista in formula1 motoare sau masini egale.Aceasta este insasi esenta formulei1.Regula aceasta este timpita si va fi incalcata in continuare. Renault a avut posibilitatea sa fenteze, dar nu a fost capabila-in acest domeniu.Cit despre motorul Mercedes este clar cel mai bun.Competitia va continua cu toate restrictiile impuse
    0 0
  • @hasu
    exact -- formula 1 este competitia pilotilor si a constructorilor.

    Pentru masini egale avam diferite campionate "sponsorizate" de reanault, BMW, etc. Acolo masinile sunt identice din aproape toate punctele de vedere - echipele aleg doar setari aerodinamice si pneuri ( din cate stiu eu ) .

    Problema cu puterea motoarelor este un pic mai complicata decat pare la prima vedere. Limitarea puterii, cresterea cerinelor de fiabilitate si de eficienta sunt rezultatul direct al evolutiei motoarelor . Daca in anii 90 s-a pus accentul pe cresterea puterii iar fiabilitatea si consumul erau "neglijate" , in anii de dupa 2000 a devenit clar tuturor ca puterea dezvoltata de motoare este "suficienta" - asta a dus la schimbarea "atitudinii FIA " fata de calea ce trebuie urmata in dezvoltarea motoarelor, asa a aparut dorinta lor de crestere a fiabilitatii si a eficientei .
    In ceea ce priveste limitarea puterii ... ar trebui sa ne aducem aminte de anii in care masinile de Formula 1 erau propulsate de motoare Turbo - i scurt timp puterea motoarelor a ajuns de la cateva sute de cai la peste o mie. Si atunci , a fost destul de clar tuturor ca se poate ajunge la situatii extreme in care puterea masinii sa fie un pic peste "limitele" umane, iar riscul de accident sa fie prea mare - toata lumea a fost de acord atunci la revenirea la motoarele aspirate ( poate nu au fost foarte veseli de acea decizie, dar s-au supus ).

    In acest moment cred ca ar trebui sa fie reviziut modul de acordare al punctelor catre constructor. Ar trebui sa existe bonusuri de puncte pentru cei ale caror motoare nu cedeaza, si penalizari pentru cei care nu reusesc sa fie fiabili . Constructorul ar trebui premiat in functie de numarul motoarelor care au atins limita impusa de curse - si ar trebui penalizati pentru fiecare cedare a motoarelor. In felul acesta ar aparea o nevoie destul de serioasa de a face un motor capabil sa functioneze 3-4 curse .
    0 0
  • @ Automarket
    de ce nu-i capabil softul acestui blog sa "inteleaga" PARAGRAFELE ... am scris si io frumos, organizat pe idei, pe teme... si a aparut un mare text la gramada ...

    poate faceti ceva in privinta asta baieti ;)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru