Noul sistem de frânare electronic cauzează probleme pentru Sauber

de Daniel Popescu
Joi, 20.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adrian Sutil a dezvăluit că Sauber întâmpină dificultăţi majore cu noul sistem de frânare electronic, care poate fi utilizat opţional în Formula 1 începând din acest sezon.

Nu mai poţi apăsa la fel de mult ca înainte din cazua absenţei forţei de apăsare aerodinamică, aşa că trebuie să apeşi frânele cu grijă.

Adrian Sutil
Pilot Sauber
Introducerea noului sistem de recuperare a energiei din căldura degajată de frâne ca parte a noului sistem de recuperare a energiei a determinat FIA să introducă permisiunea de a utiliza sistem de frânare electronic.

Acesta are rolul de a compensa pierderea generată de sistemul de recuperare a energiei, însă noua tehnologie are nevoie de setări precise pentru a funcţiona în mod corespunzător. Sauber este una dintre echipele care utilizează sistemul de frânare electronic pe puntea spate a monopostului, însă Adrian Sutil a admis că tehnologia dă bătăi de cap.

"Trebuie să apeşi şi uneori merge bine, alteori merge prost. Trebuie să învăţăm, aşa că ne concentrăm pe sistemul de frânare electronic şi pe motor. Când vom putea spune că am rezolvat asta ne vom putea gândi şi la performanţă", a declarat germanul.

În plus, Sutil a admis că utilizarea un unui sistem de frânare electronic necesită o schimbare în stilul de pilotaj, iar opţiunile inginerilor în privinţa setărilor sistemului devin cruciale.

"Trebuie să-mi schimb un pic stilul de pilotaj.

Nu mai poţi apăsa la fel de mult ca înainte din cazua absenţei forţei de apăsare aerodinamică, aşa că trebuie să apeşi frânele cu grijă. Trebuie să te bazezi pe ingineri să facă setările corecte. Este important să ai setările corecte pentru virajul potrivit. Simt lipsa modului manual de pilotaj, dar după ce se rezolva partea de ingierie vom putea controla sistemul", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • C Long
    Deci totul e controlat de la boxe. O sa ajunga sa puna manechine in loc de piloti in scurt timp...
    12 2
  • Big Bong
    nu e controlat de la boxe desteptule, e diferit de ce stia Sutil pana acum. Dar sunt de acorcd ca frane care se comporta diferit in functie de viraj e o porcarie
    4 1
  • fiat'sredstift
    The new 1.6-litre turbo engines are delivering plenty of torque and making the cars difficult to control under acceleration

    e clar, o sa-l vedem pe Alonso din gard in gard anu asta
    4 12
  • redcow
    Alonso e ultimu pe care sa-l vezi in gard, dimpotriva, il vom vedea pe vitzel in garduri ca ala a avut masina pusa pe sine de newey, ei anu asta......se duse baba si colacii. Remember momentele cand masina nu era pusa bine la punct, ce mai iesea vitzelul prin decor si garduri, deh , memorii scurte
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru