Pilotii ar putea fi impartiti in doua grupe in calificarile de la Monaco

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 06.05.2010
Pilotii echipelor de top ar putea renunta la participarea in prima parte a calificarilor de la Monaco pentru a evita problemele de trafic.

Mai multi piloti sunt ingrijorati de perspectiva celor 24 de monoposturi care vor lua startul in prima sesiune de calificari din cadrul Marelui Premiu al statului Monaco, care va avea loc la finalul saptamnii viitoare.

Din cauza pistei inguste si a sanselor inexistente de depasire de pe circuitul stradal de la Monte Carlo, pilotii de top ar putea intampina probleme serioase de trafic, din cauza diferentelor de pana la 10 secunde pe tur dintre ei si pilotii noilor echipe.

Din acest motiv, mai multi piloti au dezvaluit ca vor propune forului mondial ca pilotii echipelor de top sa fie promovati automat in a doua parte a calificarilor, pentru a minimaliza pericolul unor accidente.

Informatiile au fost dezvaluite chiar de doi dintre pilotii noilor echipe, Bruno Senna si Jarno Trulli.

“Ideea de a imparti plutonul nu este rea. Daca luam 6 sau 8 monoposturi din grupul celor mai rapide monoposturi, iar ceilalati baieti participa intr-o sesiune diferita de calificari, probabil va fi o idee buna pentru ambele parti.

Nu vrem ca cineva mai rapid decat noi sa ne depaseasca, iar ei nu vor sa ajunga din urma un pilot lent”, a explicat Senna.

Ideea este sprijinita si de Jarno Trulli , care spera ca echipele vor fi de acord cu aceasta propunere inedita.

“Cred ca FIA ar trebui sa ne desparta, pentru ca va fi foarte dificil cu 24 de monoposturi pe circuit. Nu depinde de mine, dar daca echipele cad de acord, e bine. Altfel vom incepe sa ne plangem”, a explicat italianul.

In cazul in care o astfel de propunere va fi acceptata de toate echipele, este foarte posibil ca pilotii echipelor Ferrari, McLaren, Red Bull si Mercedes GP sa fie promovati automat in a doua parte a calificarilor de la Monaco, ceea ce inseamna ca numai 16 piloti vor fi pe pista in Q1, dintre care 7 vor fi eliminati.

Alegerea finala se va face, cel mai probabil, in functie de clasamentul general al constructorilor de dupa cursa din Spania si ar urma sa fie valabila doar pentru Marele Premiu al statului Monaco.

Via | Autosport

Comentarii (8)

  • despartirea plutonului
    Excelenta idee !
    2 4
  • mda...
    Mi se pare cam incorect. Sa ajungi in Q2 doar pentru ca pe masina ta scrie Ferrari/Mercedes/McLaren/RedBullRacing .
    Cred ca mai bine ar lungi putin Q1 cu conditia ca pe circuit sa fie maxim X monoposturi (preferabil de performate asemanatoare).
    PS: stiu ca este tot un fel de separare , insa mi se pare mai fair-play pentru toata lumea. Spre exmplu , Force India a mers bine (pana acum) si ar trebui sa se bata in Q1 cu monoposturi mai slabe, in timp ce McLaren ajunge automat in Q2.
    13 1
  • atentie
    echipa williams nu poate fi selectata pt nici un eveniment
    8 2
  • Antrenamente
    Nu stie nimeni unde as putea urmari live antrenamentele libere (post tv sau stream pe net)? Mersi.
    4 0
  • TV Live
    Aici gasesti atat antrenamentele live cat si cursa. Eu aici am vazut cursa din China si daca nu te deranjeaza un comentariu in engleza profesional mult peste ce o sa auzi la noi, e cea mai buna alegere. ;)
    http://atdhe.net/index.html
    5 0
  • selectie echipe
    se pare ca nici Hispania Racing nu merge selectata
    2 0
  • nici M.Schumacher
    Stati linistiti nici M.Schumacher nu merge selectat ;) si se pare ca la altii merge :)
    0 0
  • Frică...
    Şi dacă plouă? Sau chiar există ceva mici incidente? Îi punem pe "cei buni" în faţă ca să nu cumva să fie prinşi la coadă şi să nu poată progresa prea mult în clasament? "Pe vremuri", când erau mai multe maşini decât acum, nu s-a pus problema asta. Mai bine fac o singură sesiune de calificări, de o oră... intră cine şi când vrea, iar aşa echipele mici vor putea şti din start cum stau faţă de ceilalţi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru