Piloţii nu vor avea semnalizare în cockpit pentru steaguri şi sistemul DRS

de Daniel Popescu
Sambata, 16.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O problemă de telemetrie a FIA va împiedica piloţii să primească lumini de semnalizare în cockpit pentru steaguri şi sistemul DRS în timpul cursei de la Melbourne.

FIA a dezvăluit că sistemul de telemetrie de transmitere a informaţiilor de la centrul de control la fiecare monopost în parte nu va fi funcţional pe parcursul Marelui Premiu al Australiei.

Din acest motiv, sistemul de telemetrie a fost dezactivat, iar piloţii nu vor mai avea posibilitatea să primească pe volan semnale luminoase din partea centrului de control al curselor.

Prin aceste semnale luminoase, piloţii primeau direct pe volan informaţii cu privire la apariţia steagurilor galbene, albastre sau roşii în timpul cursei, pentru a nu fi nevoiţi să se uite pe marginea circuitului.

Din cauza unor probleme de fiabilitate, legătura sistemului de telemetrie dintre centrul de control al cursei şi monoposturi va fi dezactivată cu efect imediat.

Centrul de curse al FIA
Comunicat transmis echipelor
Principala problemă va fi însă reprezentată de lipsa semnalizării pentru dezactivarea sistemului DRS în cazul apariţiei unor steaguri galbene sau în momentul în care Safety Car-ul intră pe pistă.
Într-o asemenea situaţie, sarcina de a informa piloţii cu privire la interzicerea temporară a sistemului DRS va reveni inginerilor de cursă, care vor primi la rândul lor informaţia din partea comisarilor de cursă.

Conform regulamentului sportiv, sistemul DRS poate fi utilizat în cursă începând cu turul trei, însă poate fi interzis temporar în cazul apariţiei unui steag galben, a intrării Safety Car-ului pe circuit sau din cauza vizibilităţii reduse.

"Din cauza unor probleme de fiabilitate, legătura sistemului de telemetrie dintre centrul de control al cursei şi monoposturi va fi dezactivată cu efect imediat. Vom face tot ce putem pentru a oferi cât mai multe informaţii din centrul de control", a precizat forul mondial într-un comunicat transmis fiecărei echipe.

Sistemul de telemetrie care face legătura între centrul de curse al FIA şi monoposturile piloţilor este furnizat de McLaren Electronic Systems (MES), o subsidiară a grupului care deţine şi echipa de Formula 1 McLaren.

Via ESPNF1

Comentarii (1)

  • Jugarugabi
    Dovada ca F1 continua sa fie pe o panta descendenta.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru