Pirelli: "Ne retragem dacă nu există teste pentru pneuri, iar piloţii nu mai au voie să ne critice"

de Daniel Popescu
Sambata, 05.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli susţine că se va retrage din Formula 1 dacă anul viitor nu vor exista teste speciale pentru pneuri şi a anunţat că piloţii nu mai au dreptul să critice cauciucurile în public.

Esential 6 este numarul sesiunilor de teste pentru pneuri care ar putea avea loc in sezonul 2016
3 zile ar urma sa fie durata fiecarei zile de teste
2 este numarul maxim de echipe care ar urma sa participe la o sesiune de teste pentru pneuri
Controversele apărute la Marele Premiu al Belgiei după exploziile de pneuri suferite de Nico Rosberg şi Sebastian Vettel au generat o reacţie agresivă din partea Pirelli.

Unicul furnizor de pneuri din Formula 1 a anunţat că exploziile au fost provocate de o combinaţie între diverse materiale prezente pe circuit şi uzura excesivă şi este decisă să ia măsuri clare pentru a evita repetarea unui astfel de scenariu.

Producătorul italian susţine că nu va mai furniza pneuri în Formula 1 începând din sezonul 2017 în cazul în care anul viitor nu vor exista teste speciale pentru cauciucuri, în condiţiile în care Marele Circ se pregăteşte pentru o schimbare radicală a regulamentului.

"Trebuie să existe pneuri pentru 2017, pentru că sunt multe probleme practice, întrucât monoposturile vor fi dramatic diferite.

Nu poţi doar să pui pneuri mai late pe actualele monoposturi. Pentru noi, da (n.r - acest aspect este decisiv pentru rămânerea în F1). Nu putem continua astfel când nu ne putem face treaba", a declarat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.

Principala propunere este existenţa a cel puţin şase sesiuni de teste de câte trei zile în care să fie implicate una sau două echipe.

Pirelli: "Piloţii nu au voie să ne critice în public"

Piloţii ar trebui să-şi exprime opiniile în manieră potrivită.

Paul Hembery
Director motorsport Pirelli
În plus, Pirelli a anunţat că piloţii nu vor mai avea dreptul de a critica pneurile în public, aşa cum au procedat Vettel şi Rosberg după exploziile de la Spa-Francorchamps, întrucât acest lucru afectează imaginea producătorului.

"Piloţilor li s-a cerut să facă critici într-un mediu corespunzător, şi anume în cadrul echipelor şi cu noi. Da, piloţii ar trebui să-şi exprime opiniile într-o manieră potrivită", a adăugat Hembery.

Pirelli şi Michelin sunt singurii producători de pneuri care luptă pentru a furniza cauciucuri în Formula 1 în perioada 2017-2019.

Chiar dacă FIA nu a anunţat încă învingătorul, Bernie Ecclestone a dezvăluit deja că Pirelli va rămâne în Formula 1. "Nu-i vom lăsa să plece, fac o treabă bună. Le-am spus de mult timp că nu vrem pneuri care să reziste o cursă întreagă", a precizat britanicul.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (9)

  • Ce dragut! Daca mai faceti gat, plecam. Ah, am uitat, Bernie ne vrea aici! Deci, ciocu' mic, Bernie e cu noi.
    Concurenta, aceasta ar trebui sa fie cheia intr-o F1 tinuta in frau de mult prea multe reguli. Insa exista niste interese care o strica. Peste toate astea, probabil ca Pirelli castiga din greu, daca sunt intr-un sport in care imaginea lor are grav de suferit, dar continua sa fie prezenti.
    Cu permisiunea autorilor, din articolul original citez o fraza absolut relevanta: "If you're Sebastian, you have a bit of a rough time, you get in a car, you're for sure going to be third, you can't lose, and something goes wrong, you're not going to jump out of the car and say, 'Thank God that happened.' You would do the same and I would do the same."
    Mai exista acea asociatie a pilotilor? Asociatie care ar trebui sa o puna de un mic boicot, ca mai sunt cateva curse pana la finalul sezonului. Cam cum a fost in anii 2005 la MP USA Indianapolis, cand Michelin nu au garantat integritatea anevelopelor si pilotii ale caror monoposturi erau echipate cu acest tip de pneuri nu au concurat.
    11 1
  • altii care vor sa plece ?? aia de la Red Bull au uitat sa mai plece... Chiar cred ca se sperie cineva ca pleaca Pirelli :)))) sa vina Michelin Bridgestone Goodyear sa fie competie intre producartorii de cauciucuri... nu lubenitele de la Pirelli ... :))) ce ratati
    11 3
  • Pirelli fac actualele pneuri dupa cum li se cere. Fara alimentare singura variabila in cursa ramane pneul. Ei pot face foarte bine niste pneuri care sa tina toata cursa, dar atunci intreb fanii, unei anumite echipe vesnic nemultumita, ar mai fi castigat 2 curse in sezonul aflat in curs?
    5 4
  • jul1974
    pai asta arb fii solutia cel putin 2 furnizori ca sa fie competitie altfel unucul furnizor si daca livreaza opinci tot nu are cine ce sa ii faca ca e singurul furnizor autorizat, daca ar fii 2 ar fii ceva competitie intre ei gen cum a fost michelin cu bridgestone dar vremurile acelea au apus demult si cat sta bernie pe aici nici nu le mai vedem ala vede doar profit din orice miscare
    5 1
  • ce facea tehnicianul de la Pirelli in timpul cursei de la Spa ?? spargea seminte cu echipa Ferrari?? nu si-a dat nimeni seama ca Vettel se apropie de limita de km parcursi recomandata de Pirelli cu un set de cauciucuri ?? doar ca la Spa turul de pista are peste 7 km ? si acum vin si spun ca nu e vina lor ?
    7 2
  • serban
    Ei na, sunt și ăștia ca și justiția "independentă" de la noi, te trimit la brutărie nevinovat, dar n-ai voie să crâcnești, la fel și Pirelli, dau cu tine în toate gardurile, dar dacă-i critici, le strici reputația ! Doamne, ce vremuri ...
    5 1
  • Mie nu mi se pare ca face treaba prea buna Pirelli . Face doar ce le spune Bernie - si asta mi se pare nasol . Preferam Michelin cu 18" RIMS sau poate Bridgestone . GPDA nu a mai discutat de un boicot de acum 2 ani de la Silverstone - tot dupa exploziile mai multor anvelope Pirelli . Acum situatia intamplandu-se doar lui Nico si Sebastian , restul au stat relaxati .
    3 2
  • Andras
    Nu cred ca e buna ideea cu doi furnizori in f1. Sigur unul va avea un avantaj care implicit se va transmite echipelor care il vor folosi. Si atunci cat de suverana e castigarea titlului? Daca Ferrari va folosi Bridgestone iar Mercedes castiga cu Michelin? Ce vor mai spune unii fani?
    3 3
  • Eu cred ca ar trebui sa fie vreo 5 producatori, ordine aleatoare: Bridgestone, Michelin, Pirelli, Hankook si Yokohama. Sa mearga pilotii la limita in fiecare tur, iar in calificari sa ii vedem pe pista pe intreaga durata a calificarilor. Si in free practice.
    Cam asa ar trebui sa arate F1(competitia) adevarata.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru