Presă: Alonso a blocat prin contract venirea lui Vettel la Ferrari

de Daniel Popescu
Vineri, 01.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a adăugat o clauză în contractul cu Ferrari prin care blochează venirea lui Sebastian Vettel atât timp cât el concurează pentru echipa italiană, potrivit presei britanice.

Esential 2016 este anul in care expira actualul contract al lui Alonso cu Ferrari
Presa internaţională a speculat la jumătatea anului trecut că Sebastian Vettel a semnat un precontract cu Ferrari care va intra în vigoare în sezonul 2014.

Informaţiile au fost negate insistent de triplul campion mondial, dar şi de Red Bull Racing, în timp ce Ferrari s-a limitat să nu excludă un posibil parteneriat de viitor. Cu toate acestea, publicaţia britanică F1 Racing a dezvăluit în numărul din luna martie că Fernando Alonso s-a arătat îngrijorat de perspectiva de a-l avea drept coechipier pe Vettel, motiv pentru care a decis să ia măsuri.

Astfel, la finalul sezonului precedent, Alonso i-a convins pe şefii Ferrari să-i includă o clauză în contract potrivit căreia echipa nu îl va aduce pe Vettel la echipa atât timp cât spaniolul concurează pentru Scuderia. În plus, F1 Racing susţine că Alonso a iniţiat discuţiile pentru prelungirea actualului contract scadent în 2016.

Spaniolul a afirmat în mai multe rânduri că Ferrari va fi ultima echipa pentru care va concura în Formula 1 şi este determinat să-şi prelungească cariera şi după 2016, atunci când va avea 35 de ani.

Via F1 Racing

Comentarii (38)

  • Despre caractere !!!!No coment.
    22 13
  • calaret sau inhamat
    cineva a inhamat bine calutul. Eu inteleg toate dar asta nu pot. Inchipuitiva un TAUR cu cap de melc... mai putea fi de temut, mai putea fi numit taur??? ...eu cred ca se putea numi, numai ca altfel... Ferrari! Urgent tre de schimbat conducerea Ferrrari!
    11 13
  • Eeee, cati dintre noi nu stim ca "se azvarl' cu pietre doar intr-un pom roditor"? Se mira cu ce sa-i mai pateze imaginea! Posibil ca Alonso sa-si fi expus punctul de vedere legat de renuntarea la Massa,din cauza rezultatelor modeste de anul trecut, iar el i-a incurajat pe cei de la Ferrari sa fie rabdatori si increzatori ca Massa va reveni la acea forma in care s-a batut pentru titlu. Astfel, presa fana energizantelor, interpreteaza acest fapt (de a isi incuraja ecipa sa-l pastrezepe Massa) de asa natura incat sa-l critice pe Alonso intr-un mod indirect.
    19 18
  • Tinand cont de nivelul echipei din ultimii 4 ani, mai scazut ca al rivalilor, automat celor de la Ferrari le trebuie piloti muncitori nu "I can go much faster than him so do something!"
    10 11
  • bbrunes
    Nu inteleg sincer ce ar fi rau in acest lucru, daca el este adevarat.Din moment ce echipa la acceptat, sunt absolut sigur ca au gandit foarte bine, din moment ce episodul in care Hamilton si Alonso au fost la aceeasi echipa, gata amandoi sa se bata pentru prima pozitie, nu este unul pe care Ferrari si-ar dori sa il repete la propria lor echipa. Este realitatea, niciodata nu vor putea exista doi posibili campioni mondiali la aceeasi echipa, caci mereu cineva va fi nevoit sa renunte in favoarea celuilalt si astfel nu cred ca unul dintre ei ar fi dispus sa o faca
    Alonso isi apara pozitia de lider in echipa (ceea ce ar fi facut-o oricine, chiar si Vettel daca al sau coechipier ar fi fost o amenintare ori daca echipa ar fi dat semne ca si-ar dori sa aduca un Alonso la echipa ), iar Ferrari isi sustine pilotul, din moment ce nu vad cum sunt gata sa il primeasca pe Vettel printre ei..stim cu totii ca daca acesta nu ar fi avut monopostul RBR, situatia ar fi stat complet diferit..o stim noi si o stiu si ei. Nu vad deci nimic in neregula.
    Massa sunt sigur ca isi va reveni in acest sezon cum a facut-ola finalul celui trecut, insa exista o colaborare foarte buna intre el si Alonso, s-a vazut de atatea ori pe circuit si chiar in afara lui, fara ordine de echipa ori cu ele, in timp ce Webber de ex. nu a dat doi bani pe ordinile primite si respectul intreel si Vettel, chiar si in curse, lasa uneori de dorit..
    9 11
  • Pana nu vad contractul eu nu cred asa ceva!Speculatiile astea deja mi se par extrem de perverse pentru ca pateaza imaginea si reputatia unei persoane pornind de la jumatati de adevar sau chiar minciuni.De ce nu publica nimeni citatul exact in care,chipurile,s-ar stipula asa ceva?Eu inteleg ca detaliile contractuale nu se fac publice,dar atunci de unde stie F1 Racing ce se afla in contractul lui Alonso?
    Nu sunt si nu am fost niciodata fan Alonso,dar nu mi se pare corect sa-i aducem acuze nefondate.Chestia asta tine de cei sapte ani de acasa.
    12 8
  • mirel_f1
    Era si normal se cam simte in pericol Alonso la Ferrari, sa nu pateasca ca si in 2007cand a pilotat pentru Mc.laren alaturi de Hamilton luptanduse intre ei.Normal Alonso vrea sa fie pilot prim la Ferrari ii convine de Massa care termina mereu pe locul doi.Alonso nu are caracter.
    11 14
  • boghyb
    Puteti sa mancati ce vreti si ca vreti, sa-l faceti in toate felurile.Va tot legati de Germania 2010 si de ordinele de echipa care au fost de bun simt dupa parerea mea.Massa dormise tot sezonul si nu facsue nimic iar in cursa aia s-a trezit l-a incurcat pe Alonso care avea sanse mari la titlu.Normal.Si eu as fi cerut acelasi lucru echipei.Legat de caracterul lui eu nu imi amintesc sa fi facut nimic urat pe circuit raportat la ceilalti piloti, ceea ce nu se poate spune despre Shumacher.Si-a creat singur sanse mari la titlu in fiecare an cu masini care nu aveau ce sa caute pe primele pozitii... a demonstrate in fiecare cursa ceea ce incercati voi astia suparati pe atitudinea lui in fiecare post.Alonso o sa ramana ca o imagin frumoasa in istoria Formulei 1 dar comentariile voastre nejustificate pe principiu "Alonso e prost ca nu imi place mie" nu o sa ramana nicaieri.
    12 9
  • boghyb
    si l-a incurcat pe Alonso*
    a demonstrat in fiecare cursa ceea ce incercati voi astia suparati pe atitudinea lui sa negate in fiecare post*
    imagine*
    princiupiul*
    Scuzati-mi greselile :)
    5 4
  • bbrunes
    Nu cred ca Alonso i-a cerut lui Massa ori echipei sa il ajute, nu a cerut aceste ordine de echipa si faptul ca au existat, in conditiile in care Massa nu mai avea nicio sansa latitlu, mi s-au parut absolut normale. Sunt legale si sunt facute in vazul tuturor, cu toate ca par urate,. ceea ce nu se intampla la RBR, acolo unde cred ca Webber a fost permanent dezavantajat, din moment ce sanse la titlu avea, insa echipa a facut in asa fel incat toto Vettel sa fie cel sprijinit. Este ceva deja stiut de toata lumea, asa ca inainte sa criticati ordinele ferraristilor, ar trebui sa aruncati o privire si asupra situatiei celorlalte echipe..
    7 10
  • Fricosule
    fricosul ...
    a fost odata, (nu la noi, pe o planeta imaginara) un sport numit F1, cu competitori numiti piloti. Piloti care doreau lupta cu orice pret ca sa-si arate adevarata valoare

    Este acum (da, chiar pe planeta noastra) un sport numit F1, cu competitori numiti piloti. Si unii dintre ei evita lupta cu orice pret pentru a nu-si arata adevarata "valoare".
    13 7
  • Alonso stie foarte bine ca in acest sport nu ai garantii ca esti cel mai bun, oricand poate dovedi altul ca e mai bun. E foarte patit. Chiar mai patit ca el nu e nimeni ...
    Alonso e genul de om care nu vrea sa fie cel mai bun ci doar sa castige.
    10 6
  • GrosJan
    "Spaniolul a afirmat în mai multe rânduri că Ferrari va fi ultima echipa pentru care va concura în Formula 1 şi este determinat să-şi prelungească cariera şi după 2016, atunci când va avea 35 de ani"

    Ohohohooo ... da ci'n te rabda pe tine atat ??
    18 11
  • Alta speculatie de presa ? Asta o fi la fel de adevarata ca si cea cu venirea iminenta din 2014 la Ferrari a lui Vettel ? Ce rost au asemenea speculatii ? Pe cine ajuta si la ce anume ?
    Pana una alta in F1 avem o grupa de piloti de top : Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Button, Kimi care pot fi pretendenti la titlul la piloti. Oricare dintre ei daca are la indemana un monopost competitiv pot castiga campionate.Mai e o grupa intermediara: Massa, Grosjean, Rosberg, Perez, Hulkenberg sau Maldonado care sint piloti buni dar inconstanti. Daca prind un an de exceptie pot castiga curse dar nu pot emite pretentii la titlul suprem. Restul pilotilor din F1 ori nu au un monopost cu care sa poata emite pretentii ori nu au valoarea necesara.
    De ce ar vrea cineva sa aiba doi piloti de top in echipa ? Mai degraba orice team ar avea nevoie de un plus de performanta la monoposturi fata de competitori si nu de doi piloti de exceptie.
    Nu cred ca ceea ce se afirma aici e adevarat !
    8 6
  • GrosJan
    Alonso s-a tot vaitat ca nu are material de concurs, ca e cel mai bun deci mai bun ca Vettel, bla, bla, bla. Evident, nu credea ce spune. Pentru ca daca ar fi crezut, ar fi fost de acord cu venirea lui Vettel la Ferrari intrucat isi aducea rivalul pe un material de concurs mai slab decat a avut la RBR deci o sansa in plus sa il invinga.
    12 9
  • @pablo
    de ce ar vrea o echipa doi piloti buni? Pai nu e vb aici de ce vrea echipa ci de ce vrea Alonso. El a impus echipei sa nu vina Vettel si nu invers. Si echipa mai rabda o perioada ca plateste bine Santander. Dar nu va mai rabda mult si Alonso ori va iesi pe usa din spate ori va trebui sa faca fata unui coechipier valoros.
    6 3
  • @GrosJan - Ai fi avut dreptate daca stirea asta ar fi fost adevarata,dar nu e!Detaliile contractuale nu se divulga(sau cel putin eu nu stiu sa se faca asa ceva),asa ca eu ma intreb de unde stiu britanicii de la F1 Racing ce clauze sunt stipulate in contractul lui Alonso.Propun sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului si sa presupunem,pana la proba contrarie,ca Alonso nu e fricosul pe care ni-l prezinta presa.
    5 3
  • singurul care poate nega stirea e Alonso,bineinteles daca are contra-argumente si numai in cazul in care are cunostinta despre desvaluirea respectiva;asteptam cu interes...
    2 3
  • isi va aduce intotdeauna aminte de episodul hamilton la mclaren
    3 4
  • Uitati vettelistilor, un om integru si realist: adycd11; chiar de e fan McLaren nu admite astfel de pareri pana nu are dovezi clare venite nu din mintea unor "pacatosi" ci din acte juridice civile. Nici 5 minute n-ati petrecut alaturi de Alonso si-i cunoasteti toate gandurile, toate planurile, de parca ati fi niste vrajitore/ghicitoare-n carti si cafele. Anul trecut atat prin declaratii la presa cat si-n sedinte in cadrul echipei Ferrari, Alonso i-a incurajat in a-i mai da o sansa lui Massa. Din ura si invidia voastra numiti asta frica in loc de compasiune.
    6 6
  • solstheim
    Lasa-ne cu adycd11,zi mai bine de tine,@mavrik,daca ai putea apara un punct de vedere anti-McLaren ca ferarist convins
    1 3
  • Da-mi un exemplu!
    2 2
  • solstheim
    ce exemplu vrei,adyc11 e"integru"si "realist"cat timp opiniile lui nu sunt in contradictie cu dogma ferrarismului
    1 2
  • arogantul asta de alonso il cred in masura sa fi facut asta.ce coechipier puternic a avut el?in afara de hamilton niciunul, si atunci cand a fost coechipier cu hamilton nimeni nu l stia ,era un debutant ,surprinzand pe toata lumea.al 2 lea an a si plecat ,mi ar fi placut sa apuc ziua cand va fi coechipier cu kimi sa se vada cu adevarat care e mai talentat.kimi l a avut pe coulthard , e drept spre sfarsit de cariera ,l a avut pe montoya cand era pe val ,schumacher s a retras si pt ca el venea la ferrari ,asa ca cu toate ca ca un contract e drept nu se spune presei ,dar strict ca om il vad pe alonso in stare de asa ceva
    7 3
  • anditza
    tu mergi pe presupunerea ce poate fi de multe ori gresita cum ca ce scrie in contractul oricui nu ajunge niciodata in presa.
    5 0
  • Azi vorbesti de una maine de alta... spuneai ca nu-s in stare sa apar un pct de vedere anti-McLaren si te-am rugat sa-mi dai exemplu de astfel de pct insa tu o ti cu Alonso si Ferrari....Hotaraste-te despre ce vrei sa discuti!
    4 4
  • o mizerie umana!
    Un pilot de nivel mediocru!
    Un ~produs~ marca Briaottore!
    Un protejat de rahat al unei banci de rahat!
    Pacat de F1!
    6 2
  • solstheim
    @mavrick,nu esti tu acela care ai demonstrat ca copacul face fructe ,daca zici tu?Si ca orice enunt pro Ferrari e corect,si orice afirmatie anti Ferrari e gresita,deci,ai avut vreodata nevoie de exemple?
    3 3
  • @anditza - "tu mergi pe presupunerea ce poate fi de multe ori gresita cum ca ce scrie in contractul oricui nu ajunge niciodata in presa."
    Ai dreptate!Dar,de obicei in presa ajung detaliile legate de durata contractului,conditii de reziliere a contractului si,bineinteles,salariile si bonusurile pe care angajatorul se obliga prin intermediul contractului sa le plateasca angajatului cu anumite conditii.Or mai fi si chestiuni legate de comportamentul profesional al angajatului,ce anume are voie sa faca si ce nu in viata privata(sunt si din-astea!)si eventual participarea la anumite evenimente de marketing.Si din ce-am mai vazut prin presa sportiva,nu numai referitor la F1 ci si la alte sporturi,detaliile astea sunt de obicei confirmate ba de sportiv,ba de impresar,ba de o sursa oficiala din cadrul conducerii companiei/clubului sportiv,asta in cazurile in care aceste informatii nu sunt divulgate direct de catre acestia inainte de a aparea speculatii prin presa.
    Detalii referitoare la mofturile sportivilor nu prea apar prin presa si chiar si atunci cand apar,la fel ca acum,apar din gura unor surse neoficiale si rareori sunt confirmate ulterior de catre o persoana care chiar are habar despre ce e scris in contract.
    "Dupa cum se stie zvonurile negative prind mai bine decat vestile bune." - citat din sectiunea de comentarii a articolului "Când presa taie amenzi" postat pe Automarket de catre Mircea Mester(Asta ca sa nu-mi atribui niste cuvinte care nu imi apartin).Indraznesc sa spun ca e vorba despre exact acelasi lucru:un jurnalist semi-profesionist(in cel mai bun caz) care are nevoie sa scrie un articol in presa de dragul...practicarii meseriei(presupun!),este luat mult prea in serios de catre cei care nu-l inghit pe Alonso pentru ca li s-a dat apa la moara.
    Nu exclud ca zvonul sa fie adevarat(imi place sa cred ca am o minte deschisa!),dar pana nu am ceva credibil in fata pur si simplu nu mi se pare inteligent sa cred o astfel de afirmatie.
    1 2
  • aditza
    iar idei preconcepute. Tocmai mofturile pilotilor sunt mai picante pentru presa. Puteai spune cel mult ca poate fi o gogoasa aruncata in presa dar de la asta pana la a spune ca e imposibil sa scape asa ceva in presa e cale lunga.
    5 2
  • da, ady a trecut de la a spune ca nimic din contractele pilotilor nu scapa in presa la a selecta ce poate scapa si ce nu ...
    7 3
  • @aditza - Ai dreptate!Am gresit cand am spus ca e imposibil ca astfel de detalii sa scape in presa.Dar ce am incercat sa spun in ultimul comentariu,si chiar si in celelalte,e ca stirea asta nu are CREDIBILITATE.Aparent nu am reusit sa ma fac inteles din moment ce chiar voiam sa spun despre stirea asta ca ar fi o GOGOASA!

    @cucu - Intr-adevar m-am contrazis singur,dar asta pentru ca intre primele doua comentarii si al treilea m-am documentat un pic mai mult.Accept faptul ca am gresit atunci cand am spus ca detaliile contractuale nu se divulga,dar raman la parerea ca,neavand o sursa oficiala,aceasta stire nu este CREDIBILA si ca in absenta unor dovezi irefutabile nu face altceva decat sa-i denigreze imaginea lui Alonso.Pana nu confirma cineva de la Ferrari stirea asta,nu mi se pare corect sa-l judecam pe Fernando ca fiind las si lipsit de caracter.
    4 1
  • oky doky
    poate ca stirea este adevarata, poate ca nu. Asta e cert. Dar credibila eu zic ca este tinand cont de ceea ce stim deja despre Alonso. In opinia mea el este primul pilot care ar cere asa ceva echipei. Si sa nu uitam ca e singurul care are un ajutor nu un coechipier inca din prima cursa.
    6 4
  • @cuca mica, da-mi voie sa te corectez:
    oky doky
    Stiu ca stirea poate fi adevarata sau nu. Asta e cert si asa e mai omenesc sa gandim. Dar credibila eu zic ca este tinand cont de ceea ce simt si ce gandesc despre Alonso, nicidecum de alte criterii juste si doveditoare. In pipota mea el este primul pilot care ar cere asa ceva echipei restul...ma fac ca nu vad sau nu aud. Si sa nu uit ca-l mai numesc ca fiind singurul care are un ajutor nu un coechipier inca din prima cursa.
    5 5
  • Daca e o opinie personala atunci rogu-te sa vorbesti la singular nu la plural ("...ceea ce stim deja...", "...sa nu uitam...").Sau nu te lasa inimioara, vrand sa incingi spiritele si sa dai mai mult contrast criticilor aduse de tine asupra lui Alonso?
    5 5
  • @mavricutule
    da, e o opinie personala cum ca noi, multi, stim deja. Ce ti se pare asa de complicat? Alonso are naravul lui Briatore. Briatore are naravul lui Alonso. Stim deja asta. Oricat l-ai peria si lustrui ramane manjit de modul in care a actionat in F1. De aceea stirea asta ESTE CREDIBILA.
    6 4
  • Da domne, voi stiti ca este credibila... argumente juste (bazate pe acte juridice) va rog, stimate Einstein, care cand vorbesti despre sine (parere personala) vorbesti la plural de parca ai valora cat minim 2 persoane si mai scri si cu majuscule de parca aI urla... Lasa-ti mai baiete orgoliul de-o parte si permite-mi a ma retrage din aceasta discutie caci gandindu-ma la o veche vorba romaneasca imi patez imaginea batandu-mi capul cu astfel de persoane.
    3 7
  • ştirea
    e deja patata (imaginea) mavrick. Iremediabil. Asa ca nu te mai abtine, da tot ce poti ...
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru