▶ Analiză: Mercedes are cel mai fiabil motor pentru sezonul 2014
Cu toate acestea, presa italiană susţine că rivalii de la Ferrari au cel puţin două avantaje din punct de vedere al unităţii de propulsie, care au ieşit la iveală datorită sunetului scos de motorul tubo V6 de 1.6 litri în momentele de frânare pentru abordarea virajelor:
▶ motorul beneficiază de un sistem unic care opreşte curgerea combustibilului când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, ceea ce duce la scăderea consumului de carburant şi la îmbunătăţirea frânei de motor;
▶ sistemul de răcire al monopostului Ferrari este cel mai eficient şi permite o aerisire corespunzătoare a motorului şi, mai ales, a sistemului ERS.
Aceste două calităţi au fost mai greu de observat în cadrul unei sesiuni de teste în care echipele s-au concentrat pe verificarea generală a sistemelor, însă vor fi importante în timpul curselor.
Un pilot poate folosi cel mult 100 de kilograme de carburant pe cursă, după ce în anii trecuţi consumul era de circa 300 de kilograme, în timp ce sistemul de răcire are un rol semnificativ în acest an ca urmare a bateriilor semnificativ mai mari ale sistemului ERS.De altfel, Renault a înregistrat o serie de defecţiuni la sistemul ERS, iar Red Bull Racing este nevoită să schimbe poziţionarea motorului în şasiu ca urmare a supraîncălzirii unor componente.
Via SpeedWeek
Nu cred ca exista motorist care sa bage combustibil daca nu accelerezi!
Pana si la o masina de serie daca nu esti pe pilot automat masina injecteaza zero combustibil cand ai frana de motor:)
www.gpro.net intrati aici si daca veti juca acest joc, acolo veti vedea aproximativ consumul de gaz. voi pleca din pole azi. ca cursa asta nurburgring, voi consuma, de fapt ia sa ma uit la setari si consum... aha, 201 L pe uscat si 171 L pe ploaie in funtie de riscul pe care mi-l asum, temperatura, nivelul motorului si a cutiei de viteze, ah, plus agresivitatea pilotului, dar nu va ploua deloc.