Presă: Motorul Ferrari are un consum redus de combustibil şi cea mai bună răcire

de Daniel Popescu
Vineri, 07.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Presa italiană susţine că motorul dezvoltat de Ferrari are două avantaje în faţa concurenţei: un consum redus de carburant şi o răcire eficientă.

Esential 100 de kilograme este cantitatea maxima de carburant pe care o poate folosi un pilot intr-o cursa din sezonul 2014
Prima sesiune de teste de pe circuitul de la Jerez care a avut loc la sfârşitul lunii ianuarie a evidenţiat fiabilitatea motoarelor dezvoltate de Mercedes, întrucât echipa germană a parcurs cei mai mulţi kilometri şi a fost singura care a putut realiza o simulare de cursă.

▶ Analiză: Mercedes are cel mai fiabil motor pentru sezonul 2014

Cu toate acestea, presa italiană susţine că rivalii de la Ferrari au cel puţin două avantaje din punct de vedere al unităţii de propulsie, care au ieşit la iveală datorită sunetului scos de motorul tubo V6 de 1.6 litri în momentele de frânare pentru abordarea virajelor:

▶ motorul beneficiază de un sistem unic care opreşte curgerea combustibilului când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, ceea ce duce la scăderea consumului de carburant şi la îmbunătăţirea frânei de motor;

▶ sistemul de răcire al monopostului Ferrari este cel mai eficient şi permite o aerisire corespunzătoare a motorului şi, mai ales, a sistemului ERS.

Aceste două calităţi au fost mai greu de observat în cadrul unei sesiuni de teste în care echipele s-au concentrat pe verificarea generală a sistemelor, însă vor fi importante în timpul curselor.

Un pilot poate folosi cel mult 100 de kilograme de carburant pe cursă, după ce în anii trecuţi consumul era de circa 300 de kilograme, în timp ce sistemul de răcire are un rol semnificativ în acest an ca urmare a bateriilor semnificativ mai mari ale sistemului ERS.

De altfel, Renault a înregistrat o serie de defecţiuni la sistemul ERS, iar Red Bull Racing este nevoită să schimbe poziţionarea motorului în şasiu ca urmare a supraîncălzirii unor componente.

Via SpeedWeek

Comentarii (9)

  • Paradoxal, cei de la ferrari care toata viata lor au construit motoare mari cu consum care nu conta, acum sa fac un V6 de 1.6L care sa consume si putin iar cei de la Renault care fac de o viata motoare Turbo cu cilindree mica sa aiba probleme. Ramane de vazut la primele curse ce se intampla.
    40 1
  • asteptam testele din Bahrein sa vedem ce stie si la viteza :)
    29 1
  • Sigur in anii trecuti aveau consum de 300? Pare cam mare valoarea, nu era aproximativ 200 kg per cursa?
    22 0
  • Erau aprox 130-160 per cursa
    19 0
  • Astea sunt momentan speculatii. Nu s-a aflat absolut nimic in urma testelor cu exceptia lipsei de fiabilitate inregistrate de RBR.
    13 3
  • unchesu
    Sunt speculatii facute pe baza observatiilor facute de specialisti din f1 nu a fanilor de pe net.
    9 2
  • Marius
    "motorul beneficiază de un sistem unic care opreşte curgerea combustibilului când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, ceea ce duce la scăderea consumului de carburant şi la îmbunătăţirea frânei de motor;"
    Nu cred ca exista motorist care sa bage combustibil daca nu accelerezi!
    Pana si la o masina de serie daca nu esti pe pilot automat masina injecteaza zero combustibil cand ai frana de motor:)
    10 2
  • Ii mult mai puternic motorul Mercedes-Benz. Si ma gandesc ca nus atata de idioti sa fi jucat totul doar pe cartea puterii motorului, cu siguranta motorul va avea si un consum eficient de combustibil. 100 de cai inseamna enorm, si anuleaza din start orice avantaj referitor la greutate, materiale inovative, consum le-ar avea Ferrari. Pe blogf1.com este o parere ca desi motorul Renault a avut probleme de fiabilitate la Jerez, este la randul lui mai puternic ca si forta decat motorul Ferrari. Asa ca va imbatati cu apa rece, tot felul de petarde fisurate, cum ca e bun la consum si alea alea, dar este un motor clar mai slab din punct de vedere al puterii motorului decat Mercedes-Benz.
    4 23
  • mult prea mult 300 de litri pe cursa.
    www.gpro.net intrati aici si daca veti juca acest joc, acolo veti vedea aproximativ consumul de gaz. voi pleca din pole azi. ca cursa asta nurburgring, voi consuma, de fapt ia sa ma uit la setari si consum... aha, 201 L pe uscat si 171 L pe ploaie in funtie de riscul pe care mi-l asum, temperatura, nivelul motorului si a cutiei de viteze, ah, plus agresivitatea pilotului, dar nu va ploua deloc.
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru