PREVIEW F1 2011: Force India: Visul unui podium în India

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 24.02.2011
După progresele semnificative realizate anul trecut, Force India speră să termine pe locul cinci clasamentului constructorilor în 2011 şi să obţină un podium în India.

Force India este una dintre cele mai tinere echipe din Formula 1, însă chiar şi în aceste condiţii a reuşit să înregistreze progrese vizibile pe parcursul ultimului sezon.

Aflată la adăpostul unui parteneriat tehnic solid cu McLaren care va expira la finalul lui 2012, echipa patronată de Vijay Mallya a câştigat constant puncte în sezonul precedent şi a concurat pe locul şase în clasamentul constructorilor în cea mai mare parte a sezonului, înainte de a ceda această poziţie rivalilor de la Williams în ultimele două etape.

Indienii vor însă să-şi ia revanşa şi îşi propun obiective ambiţioase pentru acest an, în care spera să ocupe un loc cinci în clasamentul constructorilor cu ajutorul lui Adrian Sutil şi Paul di Resta.

OBIECTIVE GENERALE

Force India a avut evoluţii oscilante în sezonul precedent. Pe de o parte, clasările constante în puncte au contrastat cu seriile de curse în care niciunul dintre piloţi nu reuşea să ajungă în top 10, motiv pentru care echipa speră să înlăture aceste probleme în sezonul care va începe în luna martie.

Obiectivul declarat este clasarea cu regularitate în puncte, cât mai aproape de primele poziţii, element ce ar uşura misiunea indienilor de a termina pe locul cinci în clasamentul constructorilor. Pe de altă parte, echipa vrea să profite la maxim de primul Mare Premiu al Indiei din istorie şi să obţină la New Delhi o clasare pe podium.

MONOPOSPTUL VJM04

Force India este una dintre puţinele echipe care a preferat să lanseze noul monopost după încheierea primei sesiuni de teste din această iarnă, pentru a permite inginerilor să aibă mai mult timp la dispoziţie pentru dezvoltarea acestuia.

Rezultatul este noul VJM04, care include câteva caracteristici tehnice văzute anterior pe monopostul Lotus, dar şi o aripă faţă cu o configuraţie complicată. De asemenea, inginerii au adus modificări parţilor laterale ale caroseriei şi au implementat nasul înălţat caracteristic pentru sezonul 2011.

LINIA DE PILOŢI: ADRIAN SUTIL ŞI PAUL DI RESTA

Force India a optat pentru o uşoară schimbare a liniei de piloţi, care ar putea avea însă şi repercursiuni juridice. Deşi Vitantonio Liuzzi avea contract pentru sezonul 2011, echipa a preferat să-l promoveze pe Paul di Resta, care anul trecut a impresionat în antrenamente şi a devenit campion în Campionatul German de Turisme (DTM). Scoţianul în vârstă de 23 de ani este văzut ca o tânără speranţă a Formulei 1, iar în acest an va avea oportunitatea să demonstreze că-şi merită locul în Formula 1.

De partea cealaltă a garajului, Sutil este deja un veteran, el concurând pentru echipa de la Silverstone încă din 2007, pe vremea fostului Spyker. Germanul are misiunea de a conduce Force India spre progres, însă în acelaşi timp va trebui să să rămână cu o clasă peste di Resta pentru a-şi justifica "greutatea" în cadrul echipei.

Nu în ultimul rând, echipa a profitat de disponibilitatea lui Nico Hulkenberg şi a semnat cu pilotul german un contract de pilot de teste.

Astfel, Force India şi-a asigurat un nou pilot de calibru în cazul în care Sutil va părăsi echipă la sfârşitul sezonului 2011.

PUNCTE FORTE

  • Paul di Resta este unul dintre tinerii promiţători ai Formulei 1 pentru sezoanele următoare;
  • parteneriatul tehnic cu McLaren asigură motoare şi tren de rulare de top pentru echipă

PUNCTE SLABE

  • patronul Vijay Mallya este implicat frecvent în diverse controverse financiare cu partenerii de afaceri, din interiorul şi exteriorul Formulei 1;
  • Force India este încă o echipă tânără, lipsită de experienţa granzilor în momentele decisive ale sezonului

În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso si Sauber, iar luni veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Williams.

Comentarii (26)

  • o mica eroare
    Citez din articol: "Pe de altă parte, echipa vrea să profite la maxim de primul Mare Premiu al Indiei din istorie şi să obţină la New Delhi primul podium din istorie. ". Dar Force India a mai avut un podium in Belgia cand au terminat pe doi in urma lui Raikkonen acum 2 sezoane.
    10 0
  • @ibmircea
    Ooops, greseala imi apartine. Multumesc pentru atentionare.
    6 3
  • Monopostul asta are aerodinamica Renault-ului din 2010..cel putin nasul.
    4 0
  • help
    salutare unde pot vedea formula 1 anul acesta
    5 2
  • boghyb
    Mansell
    De venirea lui Mansell la Bucuresti nu puteati sa scrieti si voi ceva ? Eu am aflat la stiri :|.
    5 1
  • tech_nick
    Vezi...
    ...toti ceilalti, care si-au propus performante asemanatoare cand alergau "acasa"! Sa fie...
    4 1
  • @dorynele
    la digisport
    5 1
  • Şi dacă nu am digisport ?
    8 1
  • @ALEX
    rtl
    13 0
  • Poate cel mai tare sezon F1- 2010
    Daca e acalmie sa va relansez putin cu acest rezumat de vis, repet de vis, facut de eurosport al sezonului 2010

    http://www.youtube.com/watch?v=rk7zmKM37M0

    Fabulos rezumat. Nu se putea mai bine facut
    21 0
  • Poate cel mai ratat sezon. Stiu, stiu, pentru unii spectacolul se reduce la a fi cat mai multi piloti angrenati in lupta cu cat mai multe rasturnari de situatie.

    DAR, acest lucru a fost obtinut prin gafe monumentale si multe din partea tuturor celor angrenati in lupta. Ori pentru mine asta nu prea se potriveste cu ce ar trebui sa insemne F1: apogeul motorsportului si al pilotajului. Deci, prefer un sezon cu un castigator care merge fara greseala chiar daca-si surclaseaza categoric contracandidatii. Acest sezon a fost rezultatul lipsei unui astfel de pilot.
    5 22
  • un castigator care merge fara greseala
    Dar pentru ca sa urmaresti un sezon cu un singur pilot care merge fara greseala intr-o masina perfecta - fara sa fie deranjat nici macar de coechipier, crede-ma nu ai nevoie nici de HD nici macar de un tv sport decat poate de un teletext.
    22 1
  • @toroblue
    Din nefericire userul nu stie ca sunt mai multe echipe care produc performanta decat in alte epoci. Altfel da, cred ca as utiliza si eu teletextul:), sau stirile de la ProTv.
    10 0
  • 2010
    2010 a fost un an fabulos tocmai pentru ca pilotii care ar fi putut domina autoritar n-au avut cea mai buna masina, iar revelatia a reusit sa confirme in ciuda tineretii. Imi doresc un 2011 cel putin la fel de imprevizibil!
    19 0
  • Eu m-am referit la pilotaj, greseli de pilotaj etc. NU la echilibrul de performanta dintre echipe. Dar nu a fost cazul nici de asa ceva. RBR trebuia sa omoare campionatul de mult. Si oricare din cei implicati in lupta ar fi castigat daca nu dadeau cu stangul in dreptu' la un moment.
    Si pentru mine spectacolul in F1 nu tine doar de rasturnari fancy de situatie, nu doar pentru asta as avea nevoie de un ecran. Cum am spus nu prea vreau sa vad greseli si alte cateva aspecte de care am mai vorbit. . Este posibil si fara greseli, multi altii au facut-o, in ere diferite. Poate nu chiar 100% dar pe aproape.
    Deci nu m-as numara printre marea masa de fani F1 care isi imagineaza spectacolul in F1 doar ca un scenariu cool de film, ignorand lucruri care tin mult mai mult de F1 cum ar fi un pilotaj precis.
    0 11
  • Nelu 98
    @Dana

    Da, ai dreptate, pilotul care ar fi putut domina autoritar este Hamilton. Dar nu a avut masina. Asta este. Poate in acest an.
    1 11
  • 2010
    sa nu uitam ca regulamentul a fosst modificat de doua ori in chiar in timpul desfasurarii sezonului 2010 din cauza unor situatii ambigue exploatate de piloti aflati in puncte si care au stabilit o departajare mai degraba hibrida decat una potentiala
    5 2
  • @Nelu 98
    Nu la Hamilton ma gandeam eu..am vazut ca atunci cand avea masina destul de buna si avans in clasament n-a prea stiut sa tina masina pe traseu..:)
    11 1
  • F1_zone
    F1-zone
    Si ce te faci cand mai sunt inca vreo 3-4 care au un pilotaj precis?E?Stiu, situatii de astea n-ai prea vazut tu...
    8 2
  • Daca doar schimbarea dramatica de lider si incertitudinea pana in ultima clipa in legatura cu cine va fi campion ar fi singurele ingrediente necesare pentru spectacol, atunci ar fi mai spectaculos campionatul zonal de table. Totusi lumea vrea F1.

    Pentru ca reprezinta varful in tehnologia auto si varful pilotajului de monopost. De aceea vad F1 incompatibil cu erorile exagerate de pilotaj, in special daca sunt venite din partea celor cu pretentii. Nu sunt impotriva rasturnarilor de situatie in campionat, spun doar ca greselile ar fi un pret prea mare pentru asta.

    @anonim

    de ce te-ai gandit ca nu m-am gandit .... Hai sa-ti spun la ce trebuia sa te gandesti tu dar nu ai facut-o. Este vorba de o deductie logica.

    Uite, daca ar fi 4, 5 piloti rapizi si precisi soarta campionatului si a "spectacolului" (asa cum este perceput la scara larga) nu ar mai fi lasata in seama erorilor de pilotaj, am vedea si noi ce vrem de fapt. Daca era un singur pilot rapid si precis, campionatul nu ar fi fost decis de greseli. Daca ar fi fost 2, 3, 4, 5 (cati vrei) astfel de piloti, de asemenea. Priceput?

    Am spus ca prefer un campionat cu un castigator care face galop de sanatate fara greseala unuia cum a fost campionatul 2010, in acare toti pretendentii au gresit. Asta NU exclude posibilitatea existentei unui campionat cu mai multi piloti precisi, era vorba de preferinta intre doua situatii si nu de excluderea altor posibilitati. No? Mama ei de deductie.....
    3 3
  • F1_zone
    Ce faci tu e "reductie" nu "deductie".Nici logica nu e.Logica ar trebui sa-ti spuna ca nu exista "pilotaj precis" ma baiatule. Io asta incercam sa-ti spun dar vad ca n-ai prins.Pilotajul "precis" e doar o forma de evaluare empirica a pilotajului unui anumit pilot la un ANUMIT MOMENT DAT, in niste CONDITII SPECIFICE.Schumacher a fost un pilot precis.Unde e precizia lui astazi?Un pilot precis nu e obligatoriu si unul inspirat, stii ce zic?Ala precis merge toata cursa si nu rateaza trasa niciodata dar daca nu risca(vezi Button)..tu ce spui, Senna, a fost un pilot "precis"?Ha?Nu-i musai sa raspunzi, duci oricum lipsa de imaginatie, vad ca si id-ul l-ai "luat" cu imprumut de la un user cu care eu am mai avut de-a face pe-aici, ala macar era ceva mai original ca tine.Deocamdata pe situl asta tu esti anonimul, nu eu;).
    3 3
  • @un anonim
    daca iti pare ca ceva nu-i in regula la ce am spus, citezi, spui ce ai inteles si imi dai si mie sansa sa-ti explic. Unde incercai tu sa spui ca nu exista pilotaj precis? Normal, in afara de ultimul tau comentariu unde doar amintesti ce "ai spus". Daca recitesti ce am scris, am precizat undeva ca pretentia nu este de precizie 100%. DAR nici gafele monumentale care i-au privat pe atatia in acest an de castigarea campionatului, dar care au asigurat "spectacolul".
    3 3
  • F1_zone
    "precis 100%"??...mai sa fie
    In toata istoria F1 sunt sute de exemple. Campionatele se pierd cand ceilalti gresesc sau le cedeaza masinile. Altii au castigat campionate beneficiind de moartea unor colegi de-ai lor pe circuite!Ce tot bati campii cu spectacolul.Vrei niste roboti care sa-ti piloteze masinile de F1?Ce vrei tu nu exista.Gafe au fost si vor fi pentru ca este un SPORT EXTREM, da, nu se duc la plimbare in MALL.Tehnologiile sunt folosite limita iar omul daca are har, talent, inspiratie si noroc castiga. Tu ai incercat vreodata sa experimentezi pilotajul precis?Eu am fost in 2001 la un traseu de coasta, pe 3 probe speciale la unul din raliurile organizate in zona mea. Sau mai bine, ai permis de conducere?Stii ce inseamna "precis 100%"?Draga sau dragule, se numeste pleonasm.
    3 3
  • @unui anonim
    mai lasa discutia despre idealuri ca nu de asta vorbeam. La obiect: toti cei care in ultima cursa mai aveau sanse matematice la titlu au gafat prea mult candva in campionat, prea mult comparativ cu ce s-ar astepta de la un pilot de top, si pe buna dreptate pretul a fost titlul pierdut.
    Tu de fapt esti iritat doar de faptul ca si Maestro Alonso s-a numarat printre cei care au ratat campionatul din cauza erorilor personale si mai ales ca asta vine in contradictie cu faptul ca ar fi maestro.
    In ciuda impresiilor tale, campionatul zonal de... ce vrei tu pe coasta tot nu-ti poate garanta niste pareri mai avizate. Soferia pe poteci la nivel ... de sofer nu este apropiata macar de F1.
    User-ul cu care "ai avut de-a face p-aci" stia ca il lauzi inca de la momentul scrierii, no? Doar Mr. Bean isi mai trimitea felicitari singur .... Si "draga, dragule" etc. sa-i spui doar iubitului tau "neconventionalule".
    3 3
  • F1_zone
    micuta mea..
    Iar tu esti iritata ca al tau micut finlandez a ratat sezonul 2010, 2011 si..cam tot ce i-a mai ramas ca pilot, no?Frustrarea ta e adanca nu gluma nuratezi nicio ocazie sa refulezi, doar ai plamani puternici:), spre deosebire de tine eu sunt foarte multumit de ce am vazut in F1-2010, draguta. Cu gramatica stii, cu logica stii, pilotaj la fel, Mr Bean e acolo..deci esti bine, micuto.
    2 3
  • @anonim
    ....deci am avut dreptate in legatura cu "neconventionalul". Du-te pe un site de profil.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru