PREVIEW F1 2012: Sauber - Provocări cu buget redus şi fără director tehnic

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 24.02.2012
Sauber abordează sezonul 2012 cu un buget redus dramatic după încheierea parteneriatului cu BMW şi fără director tehnic după demisia neaşteptată a lui James Key.

Fondată în 1993 de Peter Sauber, echipa Sauber a atins apogeul în Formula 1 în sezonul 2008, când a avut şanse matematice la titlul mondial cu Robert Kubica până în penultima cursă.

12 luni mai târziu, echipa a fost la un pas să fie desfiinţată după retragerea BMW, însă în cele din urmă aceasta a fost salvată de Peter Sauber şi pusă pe linia de plutire. Nu a fost însă salvată doar echipa, ci şi fabrica de la Hinwil, considerată una dintre cele mai moderne din Formula 1.

Totuşi, regresul elveţienilor a fost inevitabil, iar în prezent echipa trebuie să concureze cu un buget restrâns, primind înaintea sezonului o nouă lovitură: directorul tehnic James Key şi-a dat demisia pentru a reveni în Marea Britanie, iar Sauber a decis să nu numească un înlocuitor pentru el.

OBIECTIVE GENERALE

Chiar dacă este una dintre cele mai apreciate echipe, Sauber nu poate emite pretenţii la podiumuri sau la poziţii fruntaşe.

Echipa luptă de obicei pentru un loc la jumătatea clasamentului general pentru a fi cea mai bună dintre echipele care nu sunt sprijinite mai mult sau mai puţin direct de un constructor, însă misiunea din acest an se anunţă mai mult decât dificilă: Force India a progresat vizibil anul trecut, iar Wiliams mizează pe o revenire spectaculoasă după parcursul dezastruos din 2011.

În acest context, Toro Rosso pare să fie singurul rival de acelaşi calibru, însă elveţienii trebuie să fie atenţi şi la ascensiunea promisă de Caterham. Astfel, o menţinere pe locul şapte în clasamentul constructorilor obţinut anul trecut ar fi considerat un succes.


MONOPOSTUL C31

Când a dezvelit noul monopost în paddock-ul circuitului de la Jerez, Sauber nu a atras atenţia în mod deosebit. Nasul coborât într-un mod inestetic era deja o obişnuinţă după lansările efectuate de Caterham şi Ferrari, iar poziţionarea tradiţională a sistemului de evacuare nu a surprins.

Trecând peste lipsa de inovaţii majore, dificile în condiţiile unui buget limitat, mai important pentru Sauber este că parteneriatul cu Ferrari pentru furnizarea motoarelor şi sistemul KERS continuă. Legăturile dintre Hinwil şi Maranello par să devină din ce în ce mai strânse, mai ales că Sauber s-a retras din FOTA la numai câteva ore după decizia similară a Scuderiei.

Totuşi, una dintre potenţialele probleme ale echipei este demisia neaşteptată a directorului tehnic James Key, care a preferat să revină în Marea Britanie după ce a primit o ofertă de la Lotus pentru a gestiona programul din sportscar. În mod la fel de surprinzător, Sauber nu l-a înlocuit pe Key, atribuţiile sale urmând să fie împărţite între şefii departamentelor de aerodinamică, design, performanţă şi operaţiuni.

LINIA DE PILOŢI: KAMUI KOBAYASHI ŞI SERGIO PEREZ

Sauber este una dintre echipele care a optat pentru o linie neschimbată de piloţi pentru sezonul 2012, alcătuită din Kamui Kobayashi şi Sergio Perez.

Kobayashi a fost recrutat de Peter Sauber încă din sezonul 2010, atunci când elveţianul a profitat de retragerea subită a celor de la Toyota din Formula 1, iar alegerea a fost apreciată datorită stilului de luptător arătat de japonez.

Anul trecut a avut un debut fuliminant cu clasări în puncte în fiecare dintre primele şapte curse, însă Sauber nu a reuşit dezvolte monopostul în acelaşi timp cu rivalii, iar acest lucru s-a văzut şi în performanţele sale.

De cealaltă parte a garajului, Perez a avut scipiri de performanţă, însă accidentul suferit în calificările de la Monaco şi-a spus cuvântul în privinţa rezultatelor sale. A obţinut doar cinci clasări în top 10 şi numai 14 puncte, iar mexicanul a admis la sfârşitul sezonului că a avut nevoie de trei etape pentru a-şi reveni complet.

Totuşi, Perez face parte din Academia de Piloţi Ferrari şi ar putea reprezenta o soluţie pentru înlocuirea lui Felipe Massa în sezonul 2013, dacă brazilianul nu va da randamentul scontat.


PUNCTE FORTE PUNCTE SLABE 
Parteneriatul cu Ferrari pentru motoare şi sistem KERS Bugetul limitat împiedică dezvoltarea monopostului în timpul sezonului
Kobayashi şi Perez sunt consideraţi printre talentele F1 Demisia directorului tehnic James Key poate afecta dezvoltarea monopostului

 

Acesta este al treilea episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012. Episodele anteriore: Caterham, Williams si Toro Rosso.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru