PREVIEW FORMULA 1 2010: Strategiile de cursa in absenta realimentarilor

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 10.03.2010
Rezultatul curselor de F1 va fi stabilit in primele 15 tururi ca urmare a interzicerii realimentarilor cu combustibil.

Cea mai importanta schimbare de regulament pentru sezonul 2010 al Formulei 1 este interzicerea realimentarilor cu combustibil in timpul curselor. Acest lucru va avea o importanta majora asupra strategiilor de cursa si a comportamentului monoposturilor pe parcursul unui weekend.

CALIFICARI FARA STRATEGII

Primul impact va fi asupra calificarilor, intrucat pilotii vor utiliza cat mai putina benzina pentru a stabili un timp cat mai competitiv. Acest lucru va conduce la o configuratie a grilei de start strict pe baza performantei monopostului si a calitatilor pilotului.

STRATEGIILE DE CURSA

Cea mai semnificativa schimbare se va vedea insa la nivelul strategiilor de cursa. Pilotii de pe primele 10 pozitii ale grilei de start vor incepe cursa cu aceleasi tipuri de pneuri ca in ultima parte a calificarilor, ceea ce inseamna ca degradarea acestora va fi mai rapida decat a celorlalti piloti.

In acest sens, se anticipeaza ca prima oprire la boxe pentru schimbarea cauciucurilor va avea loc dupa numai 10-15 tururi, iar in primul stint pilotii vor incerca sa lupte pentru pozitii.

Cu cat schimbul de pneuri este mai rapid, cu atat pilotul va beneficia de cauciuri mai performante pentru restul cursei, insa reversul medaliei este dat de faptul ca riscul ca acesta sa se deterioreze inainte de final este mai mare.

Intr-o astfel de situatie, pilotii vor fi nevoiti sa gestioneze pneurile cu atentie in special in ultimele 10-15 tururi, iar altii s-ar putea confrunta si cu probleme in mentinerea consumului de carburant la un nivel cat mai eficient. O a doua oprire la boxe pentru un nou set de pneuri ar putea fi decisiva pentru stabilirea rezultatului final al unei curse.

EFICIENTIZAREA SCHIMBULUI DE PNEURI

Tot ca urmare a interzicerii realimentarilor, opririle la boxe vor fi mult mai scurte decat in sezoanele precedente si vor dura aproximativ 3 secunde. Daca pana acum mecanicii puteau schimba linistiti pneyurile pentru ca realimentarea cu combustibil dura cel putin 6-7 secunde, lucrurile se vor schimba dramatic in 2010.

Presiunea pe umerii mecanicilor va fi semnificativ mai mare si va conduce inevitabil si la aparitia unor greseli, care vor condimenta spectacolul.

Cele mai multe echipe au optat deja pentru imbunatatirea sistemelor de scoatere si prindere a pneurilor, cu scopul de a optimiza schimbul de cauciucuri in timpul curselor.

Comentarii (7)

  • Off
    Mie sincer imi pare rau pentru interzicerea realimentari monoposturilor. O sa fie un pic mai sec.
    Nu vor mai combinatii de strategii, monoposturi mai usoare sau grele din cauza combustibilului.
    Pun pariu ca in 2011 o sa avem iar realimentari.
    1 6
  • Un pas inainte
    Interzicerea realimentarii va face posibila aparitia spectacolului. Stinturile lungi, posibilitatea de a diferentia un stil de pilotaj agresiv de un altul echilibrat, uzurile pneurilor, consumul, toata aceasta ecuatie va avea o finalitate. Depasirea pe circuitul de F1. Pilotii vor trebui sa-si castige pozitiile pe circuit, depasind, nu prin strategia realimentarilor la boxe. Calificarile vor evidentia calitatea tandemului masina-pilot.
    9 1
  • oameni destepti k prostii f.mari...
    ma gindeam cindva k in F1 se afla omenii care stiu a gindi, dar se dovedeste sa fie mai rau decit rau. Vom avea parte d o bataie de joc in F1...
    1 11
  • 2010
    Sezon dificil ,experimente... trebuia pastrate realimentarile,oricum pneurile sant mai dure,dar dc se deterioreaza un pneu in calificari poate fi schimbat?..Noi romanii avem idei:))
    1 3
  • de acord cu diesel...
    ...si dupa parerea mea, asta nu poate face lucrurile decat mai imprevizibile si, implicit, mai spectaculoase! Dar, pana la urma, cu sau fara alimentari, SA INCEAPA ODATA!!!
    5 0
  • salutare
    eu stiu ca in anii 80,nu erau permise realimentarile,si era un spectacol pe cinste si nimeni nu era asa mofturos,ca in ziua de azi!
    2 1
  • sezonul 2010
    Pacat ca nu il vom mai vedea pe Massuta cu furtunul dupa el.Sper ca nu vom vedea curse monotone gen NASCAR in urma deciziei de interzicere a realimentarilor.Sper ca spectacolul sa primeze.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru