Prima imagine cu noul motor Mercedes pentru sezonul 2014

de Daniel Popescu
Vineri, 11.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a publicat vineri prima imagine cu noul motor V6 de 1.6 litri cu care va concura în Formula 1 începând din sezonul 2014.

Esential 750 de cai putere va furniza motorul Mercedes in sezonul 2014
161 de cai putere vor proveni de la noul sistem ERS
Mercedes a devenit vineri al doilea constructor din Formula 1 care publica o fotografie oficială cu noul motor V6 de 1.6 litri pentru sezonul 2014.

În prezent, germanii testează noua unitate la fabrica din localitatea britanică Brixworth, versiunea finală urmând să fie finalizată în cursul acestui an. Una dintre cele mai mari temeri ale fanilor este că sunetul motoarelor nu va mai fi la fel de puternic, însă Andy Cowell, directorul executiv al departamentului de motoare Mercedes, afirmă că şi noile unităţi vor fi "galăcioase".

"Motoarele vor fi zgomotoase, dar va fi un zgomot dulce. Frecvenţa va fi mai mare şi motoarele vor fi zgomotoase. Când stăm în jurul lor pe bancul de probe nu este deloc linişte şi avem nevoie de dopuri de urechi.

Motoarele vor furniza un cuplu mult mai mare, în special la ieşirea din viraje. Maşinile vor avea mai multă putere decât aderenţă la ieşirea din viraje şi ne vom bucura de asta", a declarat britanicul.

Urmareste Automarket
Mercedes anticipează ca noul motor va furniza circa 750 CP, aproximativ la fel de mult ca monoposturile actuale. Totuşi, sistemul Energy Recovery Systems (ERS) va furniza 161 CP pe parcursul a 33.3 secunde pe tur, de două ori mai mult decât actualul sistem KERS care poate fi utilizat doar 6.7 secunde pe tur.

Via Mercedes

Comentarii (13)

  • no-name
    semne bune
    13 0
  • Ce sa zic... arata f bine motorul Merc! Da' vom vedea, F1 nu-i concurs pe teme estetice :D
    18 0
  • galacioase ? wtf?
    1 4
  • de vreo douajdaani s-au blocat la aprox 700 - 900 cp motoarele indiferent de restrictiile aparute. Tot asa o tinem. Problema e ca Gp2 e prea aproape de F1
    6 0
  • ...ar trebui sa aiba scris s-undeva intr-un colt "made by ILMOR"...asa, legacy, vintage, etc...
    Ca veni vorba de motoarele din 2014, ce se mai aude de PURE? ultima veste era undeva de la sfarsitul lui August 2012, c-au franat dezvoltarea (adica au tras pe dreapta). Se duce naibii sandramaua sau continua proiectul?
    Cam aceeasi intrebare si pentru Cossworth, n-am auzit sa dezvolte vreun V6, se retrag si ei dupa 2013? Ca daca da, ramanem doar cu 3 motoristi - Ferrari, Mercedes, Honda...nu suna bine.

    Ca veni vorba doresc sa transmit "felicitarile" mele pentru lasitatea aratata de motoristi cu traditie in F1 si cu traditie in dezvoltarea de motoare turbo- precum Ford, Honda, Porsche (pentru cei care nu stiu, motoarele TAG campioane in 84 si 85, ani turbo, erau construite de PORSCHE)...vi s-a dat o sansa buna sa reintrati in circuit cu arme egale. V-ati facut ca ploua. Cu ploaia sa ramaneti.
    7 4
  • @atm

    *renault ai vrut sa zici :P
    8 2
  • Fiecare echipa trebuie sa isi puna la punct acel sistem ERS pentru ca din cate am vazut acest sistem va putea fi folosit aproape jumatate din turul de circuit....deci o sa fie crucial. Daca iti pica ERS-ul in timpul cursei, poti sa iti iei adio de la locurile fruntase.
    12 0
  • emerson
    @atm-Si pt. cei care stiu. Porsche,asa e, au fost campioni cu Mc Laren,dar au renuntat sa mai dezvolte motoarele respective. De asemenea,pt.evolutia pe parcursul a vreo 4-5 ani,sunt f.departe de a putea fi numiti..de traditie in F1. In anduranta,e altceva. Da,acolo pot fi catalogati ca echipa de traditie.
    3 0
  • emerson
    Ceilalti invocati,Ford,Honda,sau oricare altii...va ganditi la posibilitatea ca motoristii respectivi,sa nici nu-si doreasca sa vina in F1? Nu toata lumea tinteste F1. Planurile de afaceri si dezvoltare ale multor constructori,nu au nici o treaba cu F1.
    4 0
  • Da, intr-adevar, la Renault ma gandeam...

    Despre ERS si stramosul lui, adica bineinteles KERS (si mai ales lipsa lui) sa ne explice Webber, ca el le stie cu de-astea. Kers nici macar nu era folost asa mult, dar pierderea lui insemna oricum adio podium. Daramite cu sistemul asta nou...dar nu-nteleg articolul - zice ca ERS poate fi folosit 33.3 sec, de doua ori mai mult decat KERS, care era 6.7 sec...asta insemana ca pana la urma ERS va fi folosit 13.3 sau 33.3 sec?


    Indarat la motor, mi se pare ca-i totusi foarte inalt fata de ce se foloseste acum in F1. De fapt, pare mai inalt decat lung. Stai sa vezi spart de capete la anu' cu aerodinamica, influenta cocoasei caroseriei asupra aripii, portantei etc. Ehh, in sfarsit mai are Newey ceva de munca, poate da si el de data asta gherla la RBR.
    5 3
  • Tot eu, c-am apasat prea devreme botonu'...uitasem sa zic ceva. Poate sa afirme Cowell ce vrea, dar zgomotul nu se va putea compara cu un V8. Probabil ca vor fi zgomotoase, nu ma-ndoiesc de asta, un motor care lucreaza la 18000 rpm n-are cum sa fie silentios, dar mi-e teama ca vor suna ca niste prashtii de motociclete (din pacate). Am mai trecut noi prin asta cand s-a renuntat la motoarele V12, apoi la V10. Cine vrea sa se convinga, nu are decat sa se uite la o cursa de prin 1994-1995, cand gaseai motoare de toate neamurile, si sa asculte cum se auzeau fiecare, MAI ALES in cockpit...acolo se vede diferenta mare fata de ce avem si acum, daramite din 2014...si, tot din pacate, nu ma pot baza pe zgomotul avut de turbo-urile V6 din anii 80, pentru ca-i tehnologia mult prea trecuta (chit ca scoteau 1200 cp in calificari), deci e de asteptat ca zgomotul lor sa nu fie relevant.
    5 4
  • "priveste-ma din spate"
    Atunci reiese ca daca il scapa cineva intr-o cursa pe unul cu un Veyron pe circuit, asta ar insemna ca acela va lua victoria, da?
    1 1
  • GrosJan
    performantele "clasice" km/h, 0-100 km/h etc. nu sunt foarte relevante. Poti sa scapi un Veyron pe circuit (cu un pilot bun in el) dar cei 407 km/h nu-mi spun cat va avea Veyronul in viraje. Si nu poate avea mult ca nu se compara forta deportanta pe care o are nici macar cu masini din campionatul LM. Veyron e o masina speciala de strada dar nu ar face fata in curse fara sa fie preparata (adica modificata radical) pentru curse.
    Ne cam indepartam de traditia F1 cu noile motoare si sisteme. Dar nu ne indepartam de traditia F1 cand vine vorba de inovatie ce va fi implementata peste ani si la masinile de strada.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru