CVC Capital Partners, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1, intenţionează să listeze Marele Circ pe bursa din Singapore pe parcursul acestui an.
În cadrul procedurilor necesare pentru acest lucru, CVC Capital Partners trebuie să furnizeze bursei asiatice un document în care să prezinte toate informaţiile despre modul în care gestionează Formula 1. Publicaţia ESPNF1 a intrat în posesia documentului de 498 de pagini care conţine câteva aspecte inedite despre cea mai importantă competiţie a sporturilor cu motor.
La pagina 179, documentul precizează că Ferrari are drept de veto asupra regulamentului Formulei 1, o informaţie care este astfel confirmată în premieră după speculaţiile care circulă în acest sens de mai mulţi ani.
"Numai în cazul Scuderiei Ferrari, Ferrari se poate retrage din campionat dacă înţelegerile dintre FIA şi Ferrari nu permit Scuderiei Ferrari dreptul de veto asupra oricărei schimbări pentru regulamentele deja anunţate sau introduse, cu anumite excepţii", se precizează în prospectul de listare la bursă.
Acordul Concorde, care a expirat la sfârşitul anului trecut şi care ar putea fi prelungit până în 2020 în următoarele săptămâni, precizează că fiecare echipă este obligată să participe la toate cursele din cadrul unui sezon. Ferrari îşi permite însă luxul de a renunţa la Formula 1 fără să încalce Acordul Concorde dacă nu îi este respectat dreptul de veto asupra regulamentului.Cu toate acestea, Ferrari nu şi-a exercitat dreptul de veto atunci când FIA a decis introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri începând din sezonul 2014, în ciuda criticilor vehemente ale constructorului italian.
Via ESPNF1
Iar daca Ferrari se v-a retrage din F1 (nu o sa se intample), fie ca va place sau ca nu, F1 o sa moara nu incet si sigur... rapid si sigur..
La urma urmei Ferrari este isotria F1.
FORTA FERRARI
Nu contreaza numele intr-o competitie. Numele trebuie facut cu valoare si nu invers - incercand sa fii mai competitiva pentru ca ai un nume.
Inseamna practic ca alte echipe pleaca cu handicap, un fel de scor initial de plecare 1-0 Real cu Steaua.
Corect este fara handicap, cel mai bun se decide pe teren/pista.
Eu cred ca numele si l-au facut cu valoare, macar la inceput.
Dar acum vot sa faca invers ... sa-si atraga avantaje pentru ca au un nume
De ce nu si-a exercitat dreptul de veto? Pai i s-au promis mai multi bani din 2014 sau n-au facut-o pentru ca ar fi afectat imaginea companiei. Dar mult mai plauzibila e prima situatie.
@Nelu tu dormi mai mult decat traiesti? Ai auzit de La Ferrari? Stii cumva ce tehnologie va avea masina aia? Ferrari continua sa ofere tehnologie de F1 pe masinile de strada. Nu degeaba La Ferrari a avut deja mii de comenzi si nici macar n-a fost produsa prima masina... In 2010 si 2012 au fost aproape sa cucereasca titlul. Asta nu e un rezultat? Daca Ferrari trage cortina poti sa-ti iei adio de la Formula 1. Dar n-o vor face, stai calm. Nu mor caii cand vor cainii.
Nu e vreo echipa sau pilot sau om din F1 fara de care F1 sa nu functioneze foarte bine. S-a descurcat F1 si fara Senna si fara Schumacher si fara Champman. Sa nu cadem in capcana "nu se poate fara conducatorul iubit"
In al doilea rand, chiar daca ar fi fost adevarat ca fara Ferrari (sau alta echipa) F1 "ar intra la apa", asta nu justifica deloc dreptul de veto sau alte avantaje care aduc un handicap din start adversarilor, asa cum vor sa sugereze unii cu comentariile lor...
Suna bine doar jurnalistic ca fara Ferrari F1 s-ar duce de rapa. Sunt idei stereortipe din care apar prin articole jurnalistice ca de, trebuie sa scrie si ei ceva; dar nu ne obliga nimeni sa ni le inoculam in "cunostintele" pe care le avem despre F1
Parerea europenilor, fie ei si multi, nu conteaza.
Si inca o chestie, din toate echipele de F 1 cate nu au sediul in Anglia ?
Nu are Ferrari nevoie de o protectie in fata unui eventual cartel britanic?