Provocarile logistice ale echipelor in cursele din afara Europei

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 31.03.2010
Automarket va prezinta modul in care gestioneaza echipele din Formula 1 transportul monoposturilor si echipamentelor intre doua curse consecutive din afara Europei.

Cele patru curse din afara Europei care marcheaza debutul sezonului 2010 al Formulei 1 reprezinta o provocare majora pentru echipe din punct de vedere logistic. Transportul echipamentelor si cazarea personalului necesita timp si bani, insa situatia este salvata partial de Formula One Management, compania care detine de altfel si drepturile de comercializare ale competitiei.

STUDIU DE CAZ: CUM GESTIONEAZA Ferrari CURSELE DIN AUSTRALIA SI MALAEZIA

La finalul cursei de duminica din Australia, echipa pregateste cele doua monoposturi si impacheteaza toate echipamentele in containere. Acestea sunt pozitionate in pitlane si amplasate in camioane, care transporta echipamentele si monoposturile la aeroport. Transportul aerian de la Melbourne (Australia) la Kuala Lumpur (Malaezia) este asigurat de Formula One Management.

Dupa ce echipamentele ajung pe circuitul de la Sepang, personalul Ferrari efectueaza procesul invers de despachetare, iar incepand de marti mecanicii sunt pregatiti sa inceapa munca la monoposturi.

Cu toate acestea, nu toate echipamentele sunt trnasportate pe calea aerului.

Pentru a salva timp si bani, Ferrari a transportat in ianuarie patru containere in Bahrain, Australia, Malaezia si China, tarile care gazduiesc primele patru Mari Premii din sezonul 2010. Fiecare container contine infrastructura de lucru a echipei, cu exceptia echipamentului tehnic si a componentelor pentru monoposturi.

Ulterior, containerele revin in Europa pe cale navala si sunt expediate la finalul sezonului in tarile din afara Batranului Continent care gazduiesc ultimele curse din acest sezon.

PERSONALUL DE LUCRU

Conform regulamentului FIA, o echipa are dreptul de a aduce cel mult 45 de angajati in paddock care pot lucra la monoposturi, la care se adauga aproximativ 20 de reprezentati ai presei si ai departamentului de marketing al echipei.

Cazarea personalului se realizeaza in mod obisnuit in doua hoteluri, iar transportul se efectueaza cu masini oferite de importatorii locali ai marcii Fiat si de Europcar. Cazarea la hotel este stabilita cu cel putin un an inainte, astfel ca Ferrari si-a programat deja sederea pentru Marele Premiu al Australiei din sezonul 2011.

Gestionarea curselor din Europa este mai usoara, transportul echipamentelor de lucru efectuandu-se de regula cu camioane pe autostrazile ce leaga diversele tari care gazduiesc curse de Formula 1.

Via | Ferrari

Taguri: Ferrari

Comentarii (1)

  • F1 Champ
    La F1 Champ / Runda 3 / Antrenamentele1 il includeti si pe Fairuz Fauzy?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru