Raikkonen acuză Ferrari de gestionarea necorespunzătoare a cursei din Austria

de Daniel Popescu
Luni, 23.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen este nemulţumit că a trebuit să încetinească după primele două tururi ale cursei din Austria şi consideră că stategia adoptată de Ferrari la prima intrare la boxe a fost greşită.

Esential 1 punct a castigat Kimi Raikkonen in marele Premiu al Austriei
7 este cea mai buna clasare a lui Kimi Raikkonen in sezonul 2014
19 puncte a acumulat Kimi Raikkonen in acest sezon
Kimi Raikkonen a obţinut un singur punct în Marele Premiu al Austriei şi a avut o evoluţie mediocră în care nu s-a evidenţiat în mod pozitiv.

Pilotul Scuderiei Ferrari a continuat astfel evoluţiile modeste din prima parte a sezonului, însă susţine că nu a avut posibilitatea de a obţine un rezultat mai bun. Acesta este nemulţumit că o potenţială defecţiune la frâne l-a obligat să reducă ritmul după numai două tururi.

"După numai două tururi am avut ceva probleme cu frânele şi a trebuit să le răcesc. Am încercat să lupt împotriva băieţilor din faţă şi din spate, dar este destul de dificil dacă după două tururi trebuie să încetineşti.

Astfel de lucruri nu ar trebui să se întâmple. Nu putem încetini după numai două tururi pentru că avem astfel de probleme", a declarat el.

În plus, Raikkonen a criticat dur şi strategia echipei de la prima serie de opriri la boxe. Chiar dacă pneurile nu mai erau într-o stare adecvată, finlandezul a fost lăsat pe circuit câteva tururi în plus şi a fost depăşit astfel de Sergio Perez şi Nico Rosberg, într-un moment în care ajunsese pe locul trei.

"Pentru mine momentul pitstopului a fost nepotrivit. Pneurile mele nu mai erau bune şi am pierdut două poziţii în turul în care am intrat la boxe. Trebuia să opresc mai devreme, dar nu ştiu motivele pentru care am oprit abia atunci, iar asta ne-a costat poziţii. Cu viteza pe care o aveam nu am avut nicio şansă să recuperez ceva", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (22)

  • bun asa
    FINLANDEZUL confunda RENAULT cu FERRARI-in curind o sa primeasca avertisment sau chiar amenda...si ALONSO a criticat echipa anul trecut si era sa zboare....astia nu inteleg ca sunt simplii angajati si ca F1 inseamna bani-ei primesc cele mai mari salarii din sportul mondial si echipa respectiva trebuie sa primeasca la sfisit de pe urma pilotilol de 10-15x mai mult dein clasarile lor la final de campionat prin sponsori etc-KIMI o sa dispara rapid din peisaj cu astfel de abordari gen "Alonso" anul trecut
    9 15
  • Cristian
    Nu-l critic, dar aceeasi masina o are si Alonso, cu aceleasi frane, acelasi motor. Ferrari trebuiau sa aduca un pilot tanar, dornic de afirmare nu doar de salariu gras. Dupa performantele de anul asta nu e cu nimic peste cele ale lui Massa la Ferrari.
    11 20
  • mufasa96
    Imi pare rau pentru mutarea facuta de Kimi. Ferarri nu poate gestiona doi campioni mondiali cu aspiratii ridicate, pentru ei tot timpul o sa fie un numar 1 si un numar 2(vedem strategia aplicata lui Kimi).
    Multe probleme la Ferrari!!!
    16 9
  • bernie
    Inca o data se dovedeste daca mai era cazul ca ferrari il considera pe Kimi pilotul nr 2 chiar daca este posibil ca acest lucru sa nu fie stipulat in contract.Numai cativa oligofreni alfonsisti paraleli cu realitatea cum ar fi dracu ferr test driver ion etc sustin sus su tare in prostia lor ca falcosul este mai bun decat Kimi.Ii compatimesc mult pe acesti "copii batrani" si ma gandesc cu parere de rau ca nu se vor putea maturiza in aceasta viata.
    24 10
  • foarte corect si obiectiv spus.Inainte de prima intrare la boxer e rezonabil in cursa chiar daca masina dupa cum explica chiar el ii face multe figuri ,dupa prima oprire ,cursa i se termina.PT unii se stiu ei care ,el nu mai e pilot ,nu mai stie sa piloteze.
    16 7
  • Problama este noul sistem de franare cu care Vettel, Raikkonen si Hamilton nu se impaca, desi mai sunt si altii. O alta problema sunt treptele fixe si o alta problema este monopostul Ferrari pentru ca despre cel Lotus pe care l-ar fi piloti Raikkonen daca era la Lotus in acest sezon... este realmente bun de trimis la groapa de gunoi. Se poate ca mutea lui Raikkonen sa fie una proasta, dar daca ramanea la Lotus loool, se numea prostie.
    16 5
  • @ bernie ,, ba esti prost , nu este vina lu-i Alonso ,ca Rayk , nu sa adaptat [si Veteel ,Buton si altii ] cu frine si mai multe butoane pe valan ,pur si simplu sint mai prosti ,pe romaneste lu-i Kimi i-a spus si ALison ca este lent ,tot respectul pt Kimi ,mie i-mi place omul asta dar a ramas in urma cu un an din pacate si trebuie sa se adapteze repede ,altfel este pacat de un asemenea talent
    7 14
  • Prostul pana nu este fudul nu-i prost destul...Asta spune totul despre acest ,,Mare Pilot,,care in opinia mea alaturi de Button si Rosberg sunt piloti de talie medie spre mediocru.
    5 21
  • Dar oare mai sunt piloti peste medie in f1?Aceasta este intrebarea.
    4 3
  • fgfgsic
    Da-ti-i naibii o sticla de vodca si sa se duca la Marusia!! Sa scoata mai mult din masina aia, calificari si cursa, de mofturi sunt satul. E numa bun de jelit de fetele de pe saitu asta!!
    2 12
  • Patetic! Unde e Massa oare?
    3 6
  • Adrian
    Ce scuza tampita e asta ca nu se "adapteaza" la noile masini! Pai ce fel de campioni sint daca nu pot sa se adapteze? In ce consta abilitatile deosbite de driver? Cu masini perfecte toti stiu sa mearga! Sa puna osu' la treaba!
    2 13
  • bernie
    Atat timp cat la ferrarri prioritara este politica banilor si nu politica performantei sportive nici un pilot din lume nu va mai castiga nimic cu echipa asta.Cred ca cei de la ferrari nici macar nu-si doresc sa castige titluri din moment ce din 8 curse din acest an in 4 l-au sabotat pur si simplu pe Kimi aplicandu-i de fiecare data o strategie diferita fata de cea stabilita inaintea cursei.Asta n-ar fi o noutate daca ne gandim ce i-au facut lui Massa ani trecuti.Cu asemenea politica nu poti avea performante.Cei care nu vor sa inteleaga ca masina a fost proiectata si facuta ptr soferica santander care are un stil de pilotaj foarte diferit de cel al lui Kimi sunt rau intentionati.Ei trebuie sa inteleaga ca orice ar face echipa in privinta imbunatatirii masinii lui Kimi nu vor avea rezultate daca si le doresc cu adevarat.Iar daca si le doresc ar trebui ca la anul se le faca ambilor piloti masini pe stilul lor desi eu ma indoiesc de lucrul asta.Mancatorilor de rahat cum este unul dracu le doresc pofta buna si il astept si la mine acasa daca-i place atat de mult...
    13 2
  • Din pacate Raikkonen nu a fost si nu va fi vreodata om de echipa, ci un individualist. Daca in trecut rolul pilotului era mult mai puternic, cand a reusit sa castige titlul de campion, in perioada de azi, rolul pilotului este sa gestioneze cel mai bine un concurs de imprejurari create de echipa in limitele unui regulament ciudat si restrictiv.
    Strategia este dictata de echipa in functie de multe elemente, precum programarea celorlalte 2 schimburi de urmeaza, locul in care va reveni in cursa, situatia celuilalt pilot, existand un singur stand pe echipe de schimb de roti in timpul cursei.
    Parerea mea este ca Raikkonen inca vrea ca totul sa se intample dupa propriile idei si dorinte, ceea ce in special la Ferrari nu se intampla. Da, echipa mai greseste, dar este echipa din care face parte, si are deja 8 curse dupa care nu a reusit inca sa ajunga la un compromis? A cui vina este?
    7 4
  • kimi a ramas pilot de formula1,pt ca ce se intampla anul asta cu formula1 poti sa zici orice dar numai formula1 nu mai .De la sunetul pe care il scot monoposturile,motoarele alea de 1.6,faptul ca pilotii asa cum a spus si alonso nu mai merg la capacitate maxima,fiind atenti la fel de fel de lucruri care se intampla cu masina,ba consumul de carburant,ba pneuri,ba frane ,ba chestii electronice.Concluzie s a pierdut esenta in formula1 si doar numele pilotilor mai aminteste de ce era odata formula1.Era cineva pe aici ,care spunea ca daca mai da kimi astfel de declaratii o sa l dea afara,ba da sa l dea m as imbata .AI dracu nu fac nimic ca echipa ,toata ziua aduc updaturi si rezultate ioc ,dar se supara cand spune kimi anul asta ,si alonso anul trecut ceva de rau de ei.De cand se tot schimba regulamentul le da rusine celelalte echipe si le va mai da
    9 0
  • Sebastian Vettel
    Sarmanu kimi, sabotat....bietul de el...cu un salariu urias..din pacate performanta lui este la nivelul marii. Nici n-ai ce sa sabotezi la asta, se saboteaza singur cu mare placere.
    4 9
  • Berniee
    Echipa face strategiile dupa datele pe care le furnizeaza performantele pilotului pe masina. Asta pentru profani si fani prea incinsi sa mai si rationeze.
    4 6
  • bernie
    @dracule mai pune si tu mana pe cartile alea si mai fa si tu niste cornete daca nu stii sa scrii si sa citesti.Tu ai atatea clase cam cate are un tren si ma gandesc ca faci eforturi deosebite sa demonstrezi cat esti de idiot...
    11 3
  • vettel@ tu cat ai vrea ma sa dea salariu o echipa ca ferrari cu sponsori si buget enorm ,ai vrea sa plateasca pilotii cat marusia?mai era cineva pe aici care o lua ca ala mic ,cu sic .pana una alta lasa sa l plateasca si smecherii aia de la ferrari ca in 2009 nu si au mai respectat contractul cu el si pana la urma e ultimul campion al celor de la ferrari.asa ca ciocul mic,o gramada de prosti care duce grija banilor de la ferrari,acolo e lipsa de creier de imaginatie ,de talent si nu de bani.SA le ia banii si sa l plateasca hotii si parsivii aia de la ferrari ,ca in toata istoria lor numai deastea au facut.Se compara ei vreodata din punctul de vedere al favorizarii pilotilor cu cei de la mercedes?cand kimi se batea acolo cu montoya un pilot rapid si pe val atunci alonso se batea cu truli sau fisichela care dracu erau ,tu cred ca nici nu ai auzit de pilotii aia
    7 0
  • "Kimi does not know how to drive with finesse. For him, the gas is either fully on or nothing. This year he has had a lot of spins as if he was still in Formula 3," Villeneuve told OmniCorse.it.

    "If he cannot get the job done in F1, he should go home. He is a very experienced driver and should not be making excuses at every race as if he was a young rookie. You should only need two or three races to change the way you drive and adapt and if he cannot, it means there is a problem.

    "You cannot go on like this and keep making excuses when you are a World Champion," added the outspoken Canadian.
    1 8
  • Nu-i mai luati apararea lui Rai. Este mai arogant si ingamfat decat alonso dar voi numiti asta cool. Ferrari l-a adus in achipa pt a-l pune pe Alonso la punct datorita talentelor pe care le-a facut anul trecut.
    1 5
  • teleki
    Kimi arogant?Asa sa fie.Alonso are voie sa fie arogant atunci cand va castiga un titlu pentru Ferrari.Eventual cu fosta echipa de ciclism.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru