Rosberg afirmă că a avut propriile probleme cu frânele în calificările şi cursa din Germania

de Daniel Popescu
Luni, 21.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a dezvăluit că a avut probleme cu frânele şi în cursa de duminică, după cele întâmpinate în calificări.

Esential 4 victorii a obtinut Nico Rosberg in sezonul 2014 al Formulei 1
14 puncte este avansul lui Nico Rosberg in clasamentul general in fata lui lewis Hamilton
Lewis Hamilton a suferit sâmbătă în calificările pentru Marele Premiu al Germaniei un accident din cauza unor defecţiuni la frâne, însă şi coechipierul său de la Mercedes, Nico Rosberg, a avut parte de propriile probleme.

Germanul a dezvăluit că i-a fost dificil să piloteze în calificări, dar şi în cursă, în ciuda faptului că a câştigat lejer cu un avans de peste 20 de secunde.

"Am avut frâne noi pentru calificări şi ceva nu a fost în regulă pe tot parcursul calificărilor. A fost foarte dificil pentru mine şi nu m-am simţit deloc confortabil. Şi duminică a continuat să fie dificil. Trebuie să lucrăm la asta, dar este un proces continuu cu soluţii diferite", a precizat el.

Între timp, coechipierul său Lewis Hamilton s-a plâns de decizia comisarilor de a nu trimite Safety Car-ul pe circuit după ce Adrian Sutil a rămas blocat pe pistă.

Întrucât anticipa intrarea maşinii de siguranţă, pilotul Mercedes a decis să efectueze ultimul schimb de pneuri cu trei tururi mai devreme, însă în cele din urmă a terminat pe locul trei.

Britanicul a lăsat să se înţeleagă că în opinia sa a fost vorba despre o conspiraţie, întrucât intrarea Safety Car-ului ar fi eliminat diferenţa care îl separă de Valtteri Bottas şi Rosberg.

"Ar fi însemnat să mergem la noroc dacă aş fi rămas pe circuit. De fapt, ar fi trebuit să fie un Safety Car. Cum se poate ca un monopost să stea în mijlocul circuitului pentru două tururi, iar Safety Car-ul să nu iasă? Dar cred că ştiţi şi voi de ce", a precizat el enigmatic.

Via SkySports, Autosport, SkySports

Comentarii (14)

  • Fara doar si poate, SC-ul trebuia introdus pe circuit. Pentru germani insa, riscul ca Hamilton, plecat de pe locul 20, sa-l bata pe Rosberg (la el acasa cum s-ar spune si plecat din PP), era prea mare si prea umilitor, asa ca au balbait-o ad hoc cu Sauber-ul lui Sutil.
    22 8
  • JugaruGabi
    Da, toata lumea tine cu Rosberg... pana si Whiting. D-aia nu a fost SC.
    Daca e praf pe pista, sa se bage SC-ul de acum incolo.
    9 28
  • La fel urla anii trecuti ca nu e logic ca o echipa (RBR) sa fie peste celelalte, ca strica sportul. Acum nu mai striga, cand nu este doar o superioritate oarecare fata de ceilalti, ci Mercedes este in alta liga si asta este asigurata pentru cativa ani.

    Safety car inseamna probleme care fac nesigur traseul si necesita mult timp interventia comisarilor pe traseu.
    Monopostul nu era pe trasa ideala, si nu era accidentat, dezmembrat, a fost eliminat de pe traseu urgent. Nu spun ca nu a fost o decizie un pic riscanta, dar in niciun caz nu face parte din nicio conspiratie.
    15 28
  • JugaruGabi
    Hamilton face declaratii pe care nu ar trebui sa le faca.
    Poate spune cu lejeritate ca nu comenteaza astfel de lucruri.
    7 24
  • ...anul acesta campion va fi Rosberg, iar Hamilton de la anul va concura pt McHonda. ( parerea mea ).
    4 6
  • Salut sunt Nico Rosb, campionul de catifea din 2014si vreau sa multumesc celor de la Brembo pt discu ala fisurat ca era nasol daca-l aveam in prima linie pe Hamy la start, mecanicilor care atipesc si-l ard la boxe 1-2 secunde cursa de cursa, organizatorilor si comisarilor de cursa din Germania ca nu au introdus SC la incidentul lui Esteban, era nasol rau (ma perpelea Ham ca eu aveam rotile praf), plecat dupa 20 in fata prorpiilor mei spectatori era umilinta maxima. Nu in ultimul rand ii multumesc colegului meu, care mi-a dat setarile lui, mi-a reglat ambreajul (la start eram praf) in timp ce eu testam vuvuzele si acum sunt sigur ca va gasi el o soutie si cu franele pana la urma.
    15 9
  • Campionatul abia s-a incins, bine ca a terminat pe 3 lewis, sa nu creada nimeni ca rosberg poate castiga atat de lejer campionatul, vom urmari curse dramatice in care hamilton ori castiga ori le va farama o groaza de monoposturi celor de la mercedes.
    11 3
  • Test Driver 01
    Din cate am inteles, chiar nu era nevoie pentru a trimite SC-ul pe pista, plus, din comentariile ignorantilor de pe aici, reiese ca ceva il oprea pe Rosberg sau Bottas sa schimbe in acelasi tur cu Hamilton nu-i asa? Rosberg avea lejer 20 de secunde in fata lui Hamilton, putea schimba oricand, cu acelasi pneuri SS ca ale lui Hamilton, ceva mai noi si se putea distanta la fel de bine ca si pana atunci. La fel si Bottas, puteau schimba si Alonso si Vettel si Ricciardo... deci ce-i oprea pe acestia sa schimbe daca intra acel SC pe pista si numai Hamilton schimba? Ah... prostia fanilor care comenteaza asa de amorul artei este cel putin "fascinanta" dar deh... cine s-ar astepta la altceva?
    7 19
  • Test Drive 01:Chiar era nevoie de trimiterea safety car-ului pe circuit deoarece FIA spune ca tine la siguranta pilotilor chiar daca din acel viraj nu incomoda pe nimeni putea da peste un macanic de ex.Si daca Rosberg isi pierdea avantajul exista riscul de a fi depasit de Hamilton chiar daca le mai drebuia sa intre odata la boxe cel putin tot ajungea pe locul 2 dar daca il depasea si pe Rosberg il facea de rahat chiar la asa zisa casa al lui Hamilton plecat de pe 20 pe 1
    8 3
  • ...daca ar fi fost Alonso pe 2 , in momentul incidentului luiSutil , ar fi intrat SC-ul?
    5 3
  • Test Driver 01
    @Gica: Gresit ca dovada ca n-au trimis SC-ul pe pista. Rosberg cum sa-si piarda avantajul cand intra la boxe inaintea tuturor si iesea mult inaintea lui Hamilton? Hamilton deja intrase in tur cand masina de SC iesea in fata lui, pe cand Rosberg era deja in alta parte, schimba pneurile rapid si iesea in fata lui Hamilton cu cel putin jumatate de tur. Bottas era in spatele lui Rosberg, la o diferenta, la fel iesea mult inaintea lui Hamilton. Dupa 1-2 ture, Rosberg si Bottas puteau sa depaseasca masinile din fata, pentru ca masina de pe prima pozitie in cursa sa fie prima dupa SC... si Hamilton era pe 3 tot in spatele lui Rosberg si Bottas, care amandoi aveau pneuri noi. Mare smecherie ce castiga Hamilton, avea deja 4-5 ture pe pneurile vechi in timp ce cei doi aveau pneuri noi. Cel putin asa arata strategia gandita de mine pe care oricand o poti combate, daca ai avea cu ce, dar nu-i cazut aici.

    Plus repet, masina lui Sutil nu lasase nici un gunoi pe pista, pur si simplu s-a oprit acolo. FIA l-a ajutat indirect pe Hamilton pentru ca daca intra SC-ul Rosberg, Bottas si poate altii intrau la boxe. Da stiu ca nu va place pentru ca oricum fanii sunt prea prosti ca sa gandeasca si alte optiuni, dar nu-i bai nu se astepta nimeni la asa ceva. Hamilton putea sa fie destept sa spuna ca a fost un eveniment de cursa si iesea destept. Dar, el nu a vrut niciodata sa para destept macar, se bucura in prostia lui ca si multi altii de pe aici, fara sa caute macar odata, o alta strategie sau optiune. Apropo ca fapt divers, la sfarsitul cursei, comentatorii, discutand despre alte optiuni, au gandit o strategie identica cu cea gandita de mine ca dovada ca si altii sunt capabili in a-si folosi materia cenusie. Evident cine doreste asa ceva si nu-i frustrat si ignorant ca tine.
    4 4
  • Bre TestDrive putea sa aiba si 100 de tururi in fata lui Hamilton. CU SC se anula orice diferenta.

    Declaratia lui Rosberg vine asa... ca sa se felicite singur. Vai, Doamne, ce greu mi-a fost, dar nimeni nu observa. Ma lasi cu texte de-astea de "eroul de dupa cursa"?
    7 2
  • F1 din 1990
    Pai i-a fost f greu ca a vut de depasit piloti de calibru gen Jules Bianki, Kamui Kobayashi, Max Chilton, Marcus Ericsson de la echipe cu greutate- Caterham si Marusia, greu nu gluma.
    0 2
  • Pana la urma e frustrant cum o anumita echipa cu probleme la frane, la Drag Reduction System (The system is then deactivated once the driver brakes) si cu jumatati de spoilere, tot sunt in stare sa castige curse chiar daca pornesc de pe ultimele locuri si fara ajutorul safety car.
    No comment.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru