Rosberg nu-şi recunoaşte vina în acroşajul cu Hamilton: "Coliziunea a fost provocată de britanic"

de Daniel Popescu
Luni, 04.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg susţine că Lewis Hamilton este vinovat de acroşajul din finalul cursei din Austria, deşi a fost declarat răspunzător inclusiv de FIA.

Nico Rosberg a condus cea mai mare parte a cursei din Austria, însă Lewis Hamilton a iniţiat un atac decisiv pe exterior în ultimul tur. Rosberg a ales să ruleze drept în interiorul virajului pentru a-l bloca pe coechipierul său, însă Hamilton a virat spre interior, iar cei doi s-au acroşat.

În urma incidentului, Rosberg şi-a avariat aripa faţă şi a reuşit cu greu să termine pe locul 4, în timp ce Hamilton a câştigat cursa. Ulterior, comisarii de cursă l-au penalizat cu 10 secunde în clasamentul cursei, fără efect în clasament, pentru că nu i-a oferit spaţiu coechipierului său. "Hamilton era în faţa lui Rosberg. Rosberg nu i-a oferit spaţiu şi, prin urmare, Rosberg a fost responsabil pentru coliziune", a fost explicaţia comisarilor.

Cu toate acestea, Rosberg a susţinut înainte de dictarea verdictului că Hamilton a provocat incidentul din cauza faptului că a virat în loc să iasă în afara circuitului.

Urmareste Automarket
"Am fost încrezător că mă pot apăra, eram pe interior într-o poziţie puternică şi am intrat un pic mai adânc în viraj.
Dar asta este în regulă, eu dictez, pentru că sunt pe interior. Apoi am fost foarte surprins că Hamilton a virat şi asta a provocat coliziunea"
, a explicat el.

Între timp, Hamilton a lăsat să se înţeleagă că se aştepta ca Rosberg să-i facă loc pentru a nu fi nevoit să iasă în decor după manevra de depăşire. "Eram pe traiectoria ideală, el era într-un unghi mort, am presupus că este acolo. Am ieşit foarte larg şi, atunci când am început să virez, eram la limita circuitului, iar el s-a lovit de mine", a precizat Hamilton.

Mercedes a anunţat că va decide în această săptămână dacă va impune ordine de echipa pentru restul sezonului cu scopul de a evita astfel de incidente. 

Comentarii (32)

  • Pana acum credeam ca Rosberg e doar un pilot mediocru cu o masina buna, asa cum a fost Barichello la Ferrari, dar declaratia de mai sus ma face sa inteleg ca e de-a dreptul idiot.
    Oricum, cel mai important este, daca ati avut noroc ca si mine sa vedeti transmisia de la digi, ca Wehrlein l-a depasit sau nu pe cel din fata lui, sau daca acelasi Wehrlein era sau nu in puncte. Comentariul celor doi comici de la postul sus numit ma face sa-l regret pe Miki Alexandrescu.
    50 30
  • F1_Fan
    Rosberg spune ceva, Hamilton spune altceva, subiectul cred ca este inchis. Daca in schimb in locul lui Rosberg era Hamilton, nu numai ca nu era penalizat dar nici nu era chemat la comisari, se considera ca a fost un eveniment de cursa. Iar asta spune multe despre... cum merg treburile pe acolo.
    29 59
  • Cristian
    F1_Fan, pt ce mai exista circuit daca Ros vroia ca Ham sa iasa in afara lui,??? din cate stiu eu cursa se tine pe pista iar Ros in acel viraj la urmarit cu privirea numai pe Ham in loc sa se concentreze sa ia virajul si sa iasa si bine din el .
    Ce trebuia sa faca Ham sa iasa in afara circ numai ca Ros urmarea sa-l scoata , de altfel si decizia este una absolut normala, anormal era sa fie alta .Ros oricum la sicanat de cand Ham a inceput depasirea la impins aproape de limita pistei si pe franare se vede clar din video cum el nu urmareste sa ia virajul si decat cum sa-l blocheze pe Ham .
    Din punctul meu de vedere cea , ce a facut Ros se incadreaza si la intentie si sofat periculos se putea intampla o catastrofa, cedau de tot franele etc acolo se vine cu peste 300 km .
    14 3
  • @F1_Fan nu iti impartasesc punctul de vedere. Era penalizat si Hamilton daca o comitea la fel. Faza a fost vadita de a nu il lasa pe britanic sa treaca. Rosberg a mizat ca Lewis se duce larg doar ca sa nu se loveasca si mai castiga un respiro de cateva secunde pentru a lua victoria.

    Sunt ferm convins ca pilotii cunosc ce socuri pot suporta masinile fara avarie, in mod clar Rosberg stia ca daca se lovesc, un monopost iese sifonat. A incercat sa il forteze pe Hamilton sa evite un impact.

    Englezul nu a facut-o si pe buna dreptate... Isi merita victoria.
    Rosberg merita locul 4 si pierderea de puncte care ii erau utile sa ramana cu un avans mai ok in fata britanicului in campionat.

    E greu sa te multumesti cu locul 2, dar cand vezi ca ai probleme serioase cu masina, alegi locul cel mai sus pe care il poti cu materialul pe care il (mai) ai. Atlfel risti sa nu mai ocupi nici locul ala.
    21 13
  • Schema cu intratul pe interior si scosul afara pe exterior i-a facut-o pilotul de culoare neamtului la unul din starturile din acest an. L-a si atins atunci. Atunci Rosberg a pierdut locul 1.
    7 10
  • ProRosberg
    Foarte nedreapta aceasta penalizare a lui Rosberg. Hamilton nu doar ca nu pateste nimic pentru ca a intrat ca un prost in Rosberg, dar mai este si incurajat sa o faca pe viitor.
    24 50
  • balatescu
    @dub ! BARICHELO ERA UN PILOT PESTE ROSBERG CU MULT !!! DACA ERA UN PILOT BUN ROSBERG ERA LUAT DE MULT DE MCLAREN , FERRARI SAU RED BULL !!! DACA VREA HAMILTON SEZONUL VIITOR MERGE LA FERRARI SI II PRIMIT CU BRATELE DESCHISE , DACA MERGE ROSBERG LA FERRARI II PRIMIT CU BRATELE DESCHISE PENTRU PILOT NUMARUL 2 !!!
    30 17
  • andrei
    @PROrOSBERG: eu zic sa te uiti cu mare atentie la reluari. rosberg nu numai ca nu bracheaza deloc rotile, desi intrase in viraj, dar dupa ce il scoate pe hamilton pe afara, il si blocheaza iarasi la intrarea in pista. adica hai sa o mai lasam cu "nedreptatea". rosberg era si mai in spate si pe interior. si nu a bracat ca nu a vrut, e clar, a avut intentia de a-l arunca pe lewis in decor. urat gest, mai ales ca vine dupa celalalt de acum cateva saptamani.
    16 3
  • bai băieți, cei care ii dați dreptate lui Rosberg, pe bune ...la modul cel mai serios, aveți probleme la mansarda! Pana si FIA si-a luat mânuța de pe neamt si l-a pedepsit practic la figurativ de ochii lumii ca merita niște zeci bune de secunde penalizare si asta așa ca este protejatul lor, la câte ia făcut pana acum lui Hamilton trebuia sa aibe cel puțin încă doua pedepse in ultimii doi ani. Pai ce vroiai bă sa facă Lewis in virajul ala? Explicați voi inteligențelor... Trebuia sa facă stânga, nu??? Eventual sa o ia si înapoi pe circuit...
    43 16
  • mobius
    Sustin in continuare ca in incidentul de ieri din Austria, ca si in cel de la Barcelona, de vina a fost Hamilton si numai el (un caracter infect). Aici in Austria s-a repetat, as zice la indigo ceeace s-a petrecut in 2007 la Hungaroring cu Alonso, exceptie facand faptul ca de aceasta data Mercedes nu a facut plangere impotriva lui Rosberg. Mai sustin ca data fiind situatia, in sezonul viitor la Mercedes nu vor mai fi cei doi piloti de acum, unul va trebui sa plece si dupa parerea mea acela va fi Hamilton ( pe langa faptul ca este dezavuat la echipa, doar Lauda il mai sustine, cred ca il gadila ideea de a merge la Ferrari, mie personal mi-ar place). Vom vedea ce masuri va lua Mercedes in etapele urmatoare, dar logic ar fi sa-i dea unda verde lui Rosberg, avand in vedere situatia motoarelor la Hamilton.
    21 35
  • Problema in Romania e ca oamenii incep sa creada treptat ce spun imbecilii aia in presa. Totul e soc, groaza, razboi si alte superlative. In plus calitatea comentatorilor e cel putin jenanta. Pe urma incepi sa crezi ca x sau y care trebuie sa o ia drepata in viraj, vrea sa admire putin peisajulsi merge drept pt ca el are interiorul.
    8 14
  • balatescu
    AM VAZUT DE MAI MULTE ORI CURSA BAI FRATILOR CU MINA PE INIMA VA SPUN , EU URMARESC FORMULA 1 DIN 2OOO SI AM VAZUT CURSELE INREGISTRATE DIN 1991 PINA IN 2000 ! DECI ,EU SPUN CA HAMILTON A FACUT CURSA VIETII LUI PLUS NU CRED CA A MAI FOST FOST VREUN PILOT IN ISTORIA FORMULEI 1 CARE SE BATA CU PROPRIA ECHIPA , DE DOUA ORI CU MECANICII CARE AU PRIMIT ORDINE SA-L INCETINEASCA , PLUS PNEURI SOFT UZATE CONTRA SUPERSOFT NOI , CU COECHIPIERUL DE TOT RAHATUL !!! RUSINE MERCEDES .
    35 26
  • F1_Fan
    @JugaruGabi: Pana la proba contrarie, eu cred ca daca era Hamilton in locul lui Rosberg nu se intampla nimic. In Spania a fost incident de cursa pentru ca au abandonat amandoi, in Canada nu a fost pentru ca Rosberg a putut merge mai departe si totusi la un incident identic, doar Rosberg este pedepsit. Inteleg ca comisarii stiu mai bine, dar odata ce vezi ca un pilot face o manevra similara si nu-l pedepsesti, nu mi se pare corect sa pedepsesti un alt pilot... cand face acelasi lucru prima data.
    16 25
  • Mai exista un singur pilot pe grila, pur racer, care se bate pe pista ca acum 30 de ani....
    Cine sare la gatul lui Hamilton acum ca e prea agresiv, nu a vazut in viata lui o cursa cu Senna, ba chiar si Schumacher era agresiv cand nu se afla la conducerea cursei.
    32 7
  • data viitoare, cocalarul ham-ham va fi bagat in zid!
    ce noroc chior a avut acum!
    9 15
  • @F1_Fan, e o mare diferenta fata de Canada: Hamilton acolo trebuia sa fie, era dreptul lui sa intre spre apex, dat fiind faptul ca era in fata, in timp ce Rosberg a incercat la fel ca si aici sa strecoare monopostul si sa il scoata de pe trasa ideala.

    In Canada a fost spatiu mai mic pentru 2 monoposturi in virajul ala, aici mai intra una pe langa ei, iar Rosberg a tras drept pentru a il bloca pe Hamilton, in timp ce in Canada Hamilton a tras dreapta pentru a ramane in viraj, inghesuind-ul pe un Rosberg care nu apucase sa puna botul masinii inaintea lui Hamilton, ca sa spuna ca avea dreptul sa o faca.

    Si eu tin cu Rosberg dintre cei doi, dar hai sa incercam sa fim cat se poate de obiectivi. In AUT si CAN, Rosberg nu a luat cele mai intelepte decizii.

    Cat despre ce spune Hakkinen... are dreptate. Pentru a castiga trebuie sa fii agresiv. Caracterul din afara circuitului lasa de dorit la Hamilton, asta fiind faptul pentru care nu il pot suporta personal.
    La ora actuala este un pilot bun. Nu este in aceeasi categorie cu pilotii straluciti de acum 20 de ani, dar este un pilot bun pe actuala grila.

    Cred ca cu monoposturi mai competitive si facute cu simt de raspundere, si Hulkenberg sau Wherhlein ar face performante bune.
    15 3
  • Carevoli
    Rosberg un pilot mediocru nimic mai mult . daca era coleg la vrema acea cu un Sena sau un Hill sau un Prost de ce sa nu un Schumi agresiv la muchie de cutit ii zicea ''invata sa conduci pe iarba''. Un pilot care nu are acel dram de agresivitate acela nu e pilot de f1 ci de tractor. Are dreptate utilizatorul Hakkinen . Chiar imi aduce aminte de acel pilot Hakkinen daca era coleg prostenberg cu el .. ce facea plangea la dus dupa fiecare cursa ? Apoi FIA in frunte cu Charlie Whiting (tot respectul pentru om) sunt deacord ca a gresit el sustine sus si clar ca ei gresesc. Bine macar ca de data asta au analizat si datele telemetrice ale lui Rosberg sa vada daca nu cumva se ascund in spate cu ce a facut geniul .
    @ baietii de mai sus uitativa la cursele de dupa 90 si chair si de dinainte sa vedeti ce inseamna sa fii campion stofa rosberg pur si simplu nu se poate .
    17 5
  • Cred ca e cea mai buna analiza video de pana acum, vedeti trasa lui Rosberg din turul 70 si trasa din turul 71.

    http://www.formula1.com/en/video/2016/7/Accident_or_aggression__Hamilton_and_Rosberg's_Austrian_collision_explained.html
    10 2
  • http://www.formula1.com/en/video/2016/7/Accident_or_aggression__Hamilton_and_Rosberg's_Austrian_collision_explained.html
    10 3
  • Se pare ca nu ma lasa sa pun linkul intreg
    http://f1.com/AUT-HamRos
    8 3
  • bernie
    @balatescu...Este pisibil sa ajunga Ham la Ferrari dar peste 2 ani dupa ce va pleca Vettel de acolo daca nu iese campuion cu Ferrari ptr ca neamtului nu i-ar conveni sa fie coleg cu Ham.. Anul asta Merc sunt hotarati sa- l faca pe Rosb campion. .Eu ii inteleg si le dau dreptate. .In fond sunt masinile lor iar pilotii sunt angajatii lor platiti de Merc cu zeci de miloane pe an. .Iar Ham ar trebui sa se conformeze si sa se multumeasca cu cele 2 titluri cu care Merc l-a facut campion ptr ca la ce masini au nemtii orice pilot ar fi iesit campion..Anul asta vor ca in buna traditie nemteasca victoria sa fie totala dar nu finala asa cum si-au dorit si alti inaintasi ai lor.. Si sa nu uite fanii lui Ham ca in 2014 a fost si el sustinut (mai cu perdea ce-i drept) sa devina campion in dauna lui Rosberg...Eu in locul vostru dar mai ales a lui Ham m-as multumi cu ce a agonisit la Mercedes si as pleca la alta echipa ptr o noua provocare...
    10 7
  • F1_Fan
    Discutand serios despre Hamilton si Rosberg pot sa spun un singur lucru: masina pe care au concurat in diferitele etape din cariera lor a fost... diferita. Hamilton a fost la McLaren, care in 2007 si 2008 s-au batut la titlu, au pierdut in 2007 ambele titluri dar au castigat la piloti in 2008, dupa care nu au mai fost in postura de a se bate serios pentru vreun titlu. Rosberg in schimb nu a avut sansa asta, Williams nici astazi nu sunt realmente in pozitia de a se bate la vreun titlu. Sansa lui a fost mutarea la Mercedes, unde alaturi de Schumacher a avut sansa sa o ia de la zero (figurativ), sa invete si sa lucreze cu o echipa as spune net superioara celei de la Williams. De abia in 2014, cei de la Mercedes au venit cu o masina foarte buna, cu care ambii piloti sa se bata pentru ambele titluri si Rosberg inca nu stia cum sa adapteze la acest lucru. Hamilton in schimb, stia, deh a fost la McLaren in trecut. In 2014 desi unii zic ca Hamilton a fost avantaj, sau ca Rosberg a fost avantajat, eu as spune ca ambii au avut o sansa si fiecare a jucat-o cum a stiut mai bine. Hamilton in schimb avea ceva mai multa experienta, iar Rosberg trebuia s-o invete, nu avea de unde s-o cumpere (figurativ evident :P).
    In 2015, Hamilton a plecat cu o sansa mai buna, si a castigat mai repede, dar pe final Rosberg a inceput sa invete cum sta treaba.
    Intre 2014 si 2015, au fost diferite evenimente intre amandoi, in care Rosberg a fost mai finut si l-a ferit pe Hamilton, acesta din urma fiind agresiv cum spun unii, nu scuze, a fost doar un bully. Rosberg si-a facut treaba, si in 2016 a invatat cam cum merge treaba cu Hamilton dar in Canada a gresit iarasi, a uitat ca Hamilton o sa fie bully iarasi (atata stie oricum) si l-a ferit, pentru ca daca nu o lua pe iarba si nu-l ferea pe Hamilton, as spune ca ambii abandonau. A venit Austria si surprisa... Rosberg nu l-a mai ferit pe Hamilton... evident "expertii" l-au hulit, in timp ce fanii lui Hamilton... daca erau pe pista arucau cu oua si rosii in el...

    Nu zice nimeni ca Hamilton nu este un pilot talentat, nici macar eu, dar nu-mi place atitudinea lui, de bully (adica bataus). Eu de pilda pot sa-i dau un pumn lui Hamilton si nu se mai ridica de jos, pot sa-i zdrobesc degetele de la o mana si nu va mai pilota niciodata, dar pot in acelasi timp si sa-l ignor pentru ca-l consider neinteresant si asta o sa-l doara infinit mai mult. Ca pilot este si mai simplu, sunt mai gratios ca el pe pista, pot sa-l depasesc si pe stanga si pe dreapta si am timp sa ma feresc de atacurile lui, in timp ce prostul iese in decor. De fapt aici ii admir pe Alonso si Vettel care sincer sunt mult mai inteligenti decat Hamilton de cateva ori si depasesc fara sa fie nevoie de "agresivitate", si nici nu simt nevoia sa fie bataus. Asta de fapt este diferenta dintre un pilot care este celebrat si unul mai prost, care simte nevoia sa fie bully. Nu mi-au placut batausii niciodata si de asta nu-mi place nici de Hamilton ca pilot.

    Asta s-a intamplat in cursa din Austria... Rosberg i-a aratat lui Hamilton ca nu-l mai respecta si ca nu se mai teme de un bataus ca el. Iar pentru asta are tot respectul meu, si probabil si al celor din echipa Mercedes. Iar de aici, s-ar putea ca lucrurile sa fie ceva mai interesant de urmarit pe viitor :P
    20 18
  • daca ar fi fost pe interiorul virajului da, putea sa "dicteze" dar ce cauta masina lui pe exteriorul virajului si volanul drept in momentul impactului ... se vede clar ca a tinut-o drept ca sa-l forteze iniarba pe Hamilton
    14 3
  • Cainii latra ursul trece....
    7 3
  • numai rosberg e de vina ,sper sa gastige campionatul.
    4 4
  • A inceput staff-ul Mercedes sa arunce cu noroi in Hamilton. Lauda se apuca el sa spuna ca Hamilton a mintit in interviuri cand spuncea ca se intelege cu Rosberg si ca in Baku a distrus propria camera in motorhome de suparare si ca o sa o plateasca.
    Pai asa se da din casa cand incep conflictele interne. E frumos domnule Lauda?
    12 0
  • Bogdan
    In momentul impactului Rosberg vira. Mai putin decat era cazul, dar vira. Nu ca ar conta in vreun fel treaba asta, dar ca sa fie consemnata.

    Nu cunosc regulatmentul, asa ca as fi interesat sa stiu in conformitate cu care regula a fost santionat Rosberg. Desi acum, dupa multe revizualizari ale evenimentului inteleg si eu natura ofensiva a actiunilor lui Rosberg tot nu sunt impacat cu decizia comisarilor de cursa.

    Mai este un aspect la care ma gandesc: atitudinea lui Rosberg s-a schimbat in ultimul timp. Inainte era mai impaciuitor si trata lucrurile mai usor. Parca nu simtea ca are ceva de pierdut. Acum se comporta ca si cum ar simti ca are sanse reale la titlu si ca AR FI INDREPTATIT sa il castige. Asa ca ma intreb: i-a bagat cineva in cap ca anul asta este al lui, sau si-a dat singur seama de treaba asta? I-a dat cineva din cadrul echipei de inteles ca anul asta va castiga el?
    Imi face impresia ca a fost socat ca Hamilton a incercat sa il depaseasca si a actionat in pripa in momentul ala. Parca ar fi stiut ca nu va fi depasit si dintr-o data s-a trezit cu Hambull peste el. Se vede pe imaginile filmate cu camera de pe masina ca in momentul in care intra pe linia dreapta de dinaintea virajului unde s-au lovit modifica niste setari. Stie cineva de a modificat. Acele actiuni pot spune multe lucruri despre ce a gandit si ce decizii a luat in momentele acelea.
    7 4
  • Bogdan
    Ma refer la filmul de pe formul1.com.
    Link-ul a fost postat mai sus de Hakkinen
    http://f1.com/AUT-HamRos
    2 0
  • pif666
    din pacate pentru sport,rosberg fara nici un dubiu,a dorit sa-l scoate pe lewis in afara pistei. vrajala cu franele nu tine este de copii mici.
    in acel viraj,nu l-a interesat decat sa-l scoate pe hamilton cat mai in afara pistei,sa-l faca sa piarda controlul masini si eventual sa abandoneze.a fost un gest golanesc,de neputinta,de frustrare.in loc sa se intrebe cum a fost posibil ca hamilton cu gume uzate-soft,sa fie ajuns si pus sub presiune de lewis in conditile in care el avea gume noi-supersoft ?
    si aici nu vorbim ca cele super soft au o viata mai scurta ca cele soft,deoarece rosberg le pusese noi(supersofturi) si avea parcurse cu ele 18 tururi,in conditile in care hamilton cu ultrasofturi a parcurs 22 tururi si vitell 28. si ambi faceau inca recorduri cu ele uzate.
    ridicola atitudinea lui rosberg cat si comportamentul post eveniment.
    de data asta hamilton procedat corect.
    insa,trebuie sa repet,desi voi fi criticat,se impune de urgenta ordine de echipa la mercedes.
    nu poti lasa 2 cocosi sa se bata pe pista,colegi de echipa,pe bani MERCEDES. aia nu sunt tampiti sa piarda campionatul si implicit sute de milioane de euroi,ca sa vada gloata spectacol si cocosi sa se ciocaneasca intre ei.
    vorbim de pierderi de cel putin 200-300 milioane de euro.
    norocul lui mercedes este ca ferrari inca se comporta ca o martoaga debusolata,iar red bull nu prea mai are aripi.
    poate la anul avem alta f1. poate....nu ne mai plictisim si ne rugam sa aunga rosberg langa hamilton sau viceversa ,ca sa avem si noi ce comenta.
    8 5
  • Am vizionat cred ca de cel putin zece ori incidentul. Parerea mea e ca adevarul este undeva la mijloc, culpa e comuna cam 40% Rosberg, 60% Hamilton. Cred totusi ca daca cei doi s-ar intelege mai bine si in afara competitiei, cele doua incidente nu ar fi avut loc. Dar e greu cu ciorica, care e un increzut si un infatuat. Alonso mai inteljgent a plecat tocmai din acest motiv de la McLaren la vremea aceea.
    3 6
  • balatescu
    @F1_Fan ,APROPO DE ROSBERG , NIMENI NU LA VRUT PENTRU CA NU AVEA ACEL CEVA CARE SA SCLIPEASCA !!!
    5 2
  • cum am mai zis, lui rsb i s-a promis titlul anul asta. acum reactioneaza emotional cand isi vede atacate sansele, dupa ce echipa l-a manevrat pe ham sa intre cand nu era nevoie, cand i-a dat cauciuce mai bune, l-a tinut la boxe in plus, cand mai era un tur...sa pierzi???foarte greu de inghitit si de aia turbeaza cand il depaseste ham si vrea sa-l scoata in afara circuitului. a devenit o regula la el sa faca asta. inclusiv pe linia dreapta unde mai toti se abtin si o fac doar in curbe. il intrece la nesportivitate pana si pe m. schumacher :)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru