Schumacher: "Am crezut că pot efectua depăşiri"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 17.05.2010
Michael Schumacher susţine că l-a depăşit pe Fernando Alonso pentru că era convins că acest lucru era regulamentar, fapt susţinut şi de Ross Brawn.

Michael Schumacher a fost penalizat cu 20 de secunde şi, implicit, retrogradat până pe locul 12 în clasamentul cursei de la Monaco, întrucât l-a depăşit neregulamentar pe Fernando Alonso după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit.

Confuzia a fost generată de faptul că maşina de siguranţă a stins luminile, element ce semnifica reluarea în mod normal a cursei, însă comisarii de cursă au considerat ca evenimentul s-a încheiat sub incidenţa Safety Car-ului, ceea ce înseamnă că depăşirile sunt interzise. Schumacher a motivat depăşirea lui Alonso prin faptul că stingerea luminilor de pe Safety Car marchează reluarea cursei, chiar dacă era vorba despre ultimul tur.

"Cred că a fost vorba despre mesajul "circuit liber" sau "Safety Car-ul intra", iar acest mesaj ne-a fost dat tuturor. Când acest mesaj este afişat, înseamnă că circuitul este liber şi că revenim la cursă. Maşinile (n.r - lui Jarno Trulli şi Karun Chandok) nu mai erau pe pista. Nu mai era nevoie de Safety Car, aşa că am profitat de oportunitate", a declarat septuplul campion mondial.

La rândul său, Ross Brawn, cel care l-a informat pe Schumacher că poate depăşi, susţine că Marele Premiu al statului Monaco nu s-a încheiat sub incidenţa Safety Car-ului, întrucât acesta din urmă a revenit în pitlane înainte de finalul cursei.

"Exista un articol nou în regulament care spune că poţi concura liber între prima linie a Safety Car-ului şi linia de start-sosire.

Am fost avertizaţi înainte de finalul cursei ca Safety Car-ul va intra în pitlane. Nu a existat nicio indicaţie că evenimentul se va încheia sub Safety Car, aşă că imediat ce am primit la 16:51 indicaţia ca maşina de siguranţa intra în pitlane am considerat ca evenimentul se desfăşoară normal".

"La 16:52 ni s-a spus că circuitul este liber, iar la 16:53 s-a arătat steagul cu pătratele. Aşa că, după instrucţiunile primite de la FIA, Safety Car-ul intra în pitlane în ultimul tur, dar cursa nu se termina sub Safety Car, iar aceasta este o distincţie foarte importantă. Astfel, le-am spus piloţilor că pot concura liber între prima linie a Safety Car-ului şi linia de start sosire", a explicat Brawn.

Întrucât au considerat ca penalizarea lui Schumacher nu este corectă, Mercedes GP au făcut deja apel la această decizie. Apelul se va judeca la Curtea Internaţională de Apel a FIA la o dată ce va fi comunicată ulterior.

Via | BBC Sport

Comentarii (16)

  • Schumi
    ...toti sint convinsi ca tine, dar cei care`s impotriva ta nu sint...asta este, n-ai ce face.
    5 19
  • bataia pe articole
    Este foarte adevar ce spune Ross, doar ca nu e complet. Articolul mai sus invocat ( 40.11 din capitolul Safety car) se aplica in orice moment al cursei, inclusiv in ultimul tur. Problema este ca in ultimul tur mai vine o completare ( art. 40.13 din acelasi capitol) care spune ca totul se petece normal, doar ca masinile nu au voie sa se depaseasca. E simplu. Era normal ca safety car-ul sa stinga luminile, doar nu intra brusc la pit fara sa ii anunte in vreun fel pe piloti.
    19 6
  • greseala se plateste!
    ross sa nu uite ca hotelile astea tineau la ferrari... mercedes, cat or fi ei de mercedes, o s-o ia in barba de la tata todt, pentru ca merita! nu cred ca au vrut sa triseze, doar n-au stiut bine ultimele modificari de regulament...
    16 6
  • o mai tineti mult cu subiectul asta?
    Brawn e varza sau se preface ca e varza! Este in primul rand GRESEALA LUI! Regulamentul e foarte clar, nici macar nu trebuie sa fii manager de echipa!Scrie negru pe alb ca in ultimul tur cu SC nu se mai depaseste! Daca mai era un tur de efectuat SC ramanea pentru ca in zona accidentului masinile chiar indepartate fiind existau ramasite. Cursa s-a incheiat sub SC, lucru confirmat de cei care au l-au introdus. Mai clar de-atat..evident, sustinatorii lui MSC vor avea ochelari de cal, dar asta e alta poveste. Va fi un apel si cineva va hotara. Regulamentul este clar. Trebuie citit.
    19 3
  • o mai tineti mult cu subiectul ?
    hotari
    7 0
  • se pierde esentialul din vedere
    Indiferent de regulament, hotarari, alpeluri etc. important este ca Schumacher este multumit de sine iar Alonso nu.
    Si Alonso mai iese sa ne spuna ca l-a lasat .... se vede clar ca forteaza sa inchida si pierde aderenta...
    12 14
  • Tata Schumi
    Aici se vede ca TATA SCHUMI inca mai are sange in instalatie in comparatie cu multi piloti din F1.In legatura cu depasirea a incalcat regulamentul deci merita penalizare.
    13 5
  • Dead
    Poate explica cineva steagul verde si semaforul verde ?
    Nu intreb de regulament, de articole, de 40.13, de safety car, de ordine prin radio de la echipa.
    Intreb decat ce inseamna pentru tine ca pilot, atunci cand un comisar de traseu iti flutura steagul verde in fata, la fel ce inseamna cand oficialii iti aprind semafoarele verzi.
    Atat am avut de intrebat.
    Va rog ... raspundeti la obiect ... fara referiri la regulament, fara "ochelari de cal" sau alte asemenea "justificari".
    Multumesc.
    7 12
  • schumi
    f1
    Oameni buni inainte sa-l depaseasca Shumacher pe Alonso daca va uitati era steag verde pe circuit. Nu mai tot vb aiurea.
    7 14
  • alo vs sch
    Normal ca l-a depasit pe alonso pt ca acesta cunostea regulamentul si nu se astepta ca un nebun sa depaseasca cand nu are voie.
    11 7
  • Alonso mincinosul
    Alonso: "Pe tot parcursul ultimului tur, mi s-a transmis din partea echipei că este interzis să depăşim, că safety-car-ul va părăsit circuitul doar simbolic, pentru ca învingătorii să nu rămână în urma lui. Am văzut şi eu că aveam spaţiu să-l depăşesc pe Hamilton, dar prin radio mi s-a spus insistent că nu am voie să depăşesc. Când am văzut că Michael totuşi mă depăşeşte pe mine, mi-am zis că mai bine iau nişte puncte, decât să pierd totul"

    Unde putea el sa-l depaseasca pe Hamilton. Poate in capul lui ala sec. Se vede din inregistrare ca spatele lui patineaza (asta pentru ca a mers toata cursa cu pneurile schimbate in primul tu) si Schumi il depaseste. Asa ca sa lase gargara cu Hamilton.

    Nu imi este mie tare drag Schumi, dar cred ca depasirea este corecta!
    8 13
  • marius23mvp
    stii sa citesti?atunci fa-o!
    Eu am obosit..stii engleza? Sunt o gramada de link-uri postate pe site, pune mana si citeste. Gasesti acolo raspunsul. Eu sunt lamurit. Daca nu pricepi e treaba ta. Gasesti si despre steag verde si despre SC pe ultimul tur, tot ce vrei. Sa fie regulamentul din 2010. Rugamintea mea e sa nu mai folositi burta pe post de creier.
    16 2
  • salutare
    nu stiu cati dintre politistii de la circulatie cunosc TOT decretul auto!la fel este si cu comisarii de traseu,nu te astepta ca pentru orice lucru,sa cunoasca procedura standard.Ei cand au vazut ca iese SC de pe traseu,au scos repejor steagul verde!greseala este a lui Ross sau cine se ocupa de team radio,la Mercedes!!!
    Asteptam urmatoarele curse!!!!!
    8 4
  • Alonso Ferrari
    Bravo Shumacher pentru depasire, bravo Alonso pentru cursa. Regulament in favoarea lui Alonso.
    13 1
  • Massa nu e penalizat?
    Massa la iesirea de la boxe a calcat banda alba ce delimiteaza culuarul de iesire de pista.Regulamentul e pentru toti sau doar ptr unii?
    3 7
  • Andrei Dragan
    Este galbena acea banda, si trebuie sa treaba peste ea, iar la Monte Carlo sunt lasati in pace toti pilotii pentru ca nu exista spatiu. De fapt se si vede ca multi ies cu viteza si corecteaza masina dupa aia.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru