Schumacher, cel mai puţin rentabil pilot în sezonul 2012

de Daniel Popescu
Luni, 14.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michael Schumacher a fost cel mai puţin rentabil pilot în sezonul precedent din punct de vedere al salariului primit pentru fiecare punct câştigat, potrivit unei analize Sportune.

Publicaţia franceză Sportune a realizat un clasament al celor mai rentabili piloţi din Formula 1 în sezonul 2012 al Formulei 1.

Topul a fost realizat în funcţie de salariul fiecărui pilot şi de numărul de puncte câştigate de aceştia, rezultând o medie a sumei de bani primite de un pilot pentru fiecare punct câştigat.

Pe prima poziţie în acest clasament se situează Paul di Resta, care a primit doar 4444 de euro pentru fiecare punct câştigat la Force India. Scoţianul a avut însă unul dintre cele mai mici salarii din Formula 1, lucru demonstrat şi de faptul că al doilea loc în clasament este ocupat de Sergio Perez cu 7575 euro pentru fiecare punct câştigat.

Urmareste Automarket
Ultima poziţie în clasament îi revine lui Michael Schumacher, lucru care evidenţiază încă o dată parcursul modest al germanului în ultimul său sezon în Formula 1.
Fostul pilot al echipei Mercedes a câştigat 163.265 euro pentru fiecare punct câştigat anul trecut.

Iată clasamentul complet realizat de publicaţia Sportune:

1 – Paul di Resta (Force India) : 4444 euro
2 – Sergio Perez (Sauber) : 7575 euro
3 – Nico Hulkenberg (Force India) : 7936 euro
4 – Bruno Senna (Williams) : 8064 euro
5 – Pastor Maldonado (Williams) : 8900 euro
6 – Romain Grosjean (Lotus) : 10.416 euro
7 – Kamui Kobayashi (Sauber) : 15.873 euro
8 – Kimi Raikkonen (Lotus) : 24.154 euro
9 –  Jean Eric Vergne (Toro Rosso): 25.000 euro
10 – Sébastian Vettel (Red Bull) : 35.587 euro
11 – Daniel Riccardo (Toro Rosso): 40.000 euro
12 – Mark Webber (Red Bull) : 55.865 euro
13 – Felipe Massa (Ferrari) : 81.967 euro
14 – Lewis Hamilton (McLaren) : 84.210 euro
15 – Jenson Button (McLaren) : 85.106 euro
16 – Nico Rosberg (Mercedes) : 107.526 euro
17 – Fernando Alonso (Ferrari) : 107.526 euro
18 – Michael Schumacher (Mercedes) : 163.265 euro

Via Sportune

Comentarii (15)

  • pinochio
    pfai ... ca sa vezi. Ce l-ar mai critica unii pe schumi din acest punct de vedere, dar ce te faci ca alonso e langa el, cu un massa mult mai rentabil?!
    16 5
  • rentabilitate
    Alonso are un salariu de 3 ori mai mare decat al lui Vettel???
    12 1
  • Cine are bani isi permite asemenea cheltuieli! Zic asta pentru mai acum cateva zile se mirau unii zicand "de unde au cei de la Ferrari bani pentru a-si construi un alt sediu?" si le-am zis ca Ferrari, Mercedes si Renault (Lotus) sunt echipele pure si cu bani.
    9 8
  • @pinochio, cu un Massa la mai mult din jumatatea de pcte acumulate de Alonso. Cu siguranta va spune ceva aceasta diferenta! Desigur, pentru unii ca Mircea sau Grosjean, va zice ca Massa a avut un monopost de cel putin 2 ori mai prost ca a lu' Alonso... :))
    5 9
  • pinochio
    punem la socoteala si punctele facute cadou de massa lui alonso + cursele in care a trebuit sa mearga mai incet ca sa-l apere pe alonso? Culmea nesimtirii: sa primesti puncte cadou si sa te dai mare cu ele in fata celui care ti le-a dat, ca vezi doamne, ai mai multe. bleah
    13 11
  • cristache
    alonso mai intai sa ceara sa lupte de la egal la egal indiferent de coechipier si sa castige daca poate. Abia dupa ce face asta sa impinga tavanul cu nasul. Pana atunci e zero. Banii (ca si in cazul lui schumacher din 2010-2012) nu sunt per valoare ci de la sponsor. Cu diferenta ca Schumacher aducea bani sponsorului prin numele sau in timp ce alonso e doar un moft santander. Numele alonso vinde bine (oarecum) doar prin prisma faptului ca e intr-un ferrari si atat. Numele schumacher vinde bine prin ceea ce este.
    13 10
  • singurul care va lua foarte multi bani pentru ce poate aduce ca pilot si nu printr-un sponsor important este Hamilton. A fost adus de Mercedes ca sa piloteze nu ca vine de manuta cu un mare sponsor. Haleluia.
    10 5
  • francezu
    Un top care nu-si are rostul. E normal ca Alonso sa fie printre ultimii. A avut aproape aceleasi puncte ca Vettel, numai ca are un salariu dublu si cel mai mare din F1. Un top facut din plictiseala. Cred ca francezii nu mai aveau subiecte si au inventat repede un top ca sa-si vanda tirajul.
    13 5
  • Daca mai adaugi si criteriul competitivitatii masinii pe care au concurat pilotii va rezulta un alt clasament. Ca n-au avut masini echivalente. Ori atunci Alonso si inca vreo 2 s-ar regasi in top. Cu aceeasi masina Massa a fost dominat copios de Alonso, la o distanta uriasa in clasament. Hamilton e langa Button. Vettel l-a depasit pe Mark dar nu sa rupa gura targului, in conditiile in care Horner recunostea ca australianul nu a avut acelasi material de concurs. Schumacher a avut un podium, cam putin fata de imensa publicitate, sponsori, fani cu tona care-l tot vedeau castigator...mai umilul Rosberg a castigat o cursa. E lesne de inteles de ce a fost dat afara de la Mercedes.
    3 3
  • Schoumaker
    Shoumaker a fost un dezastru dupa revenirea in f1! Ce sa mai! Poate sa le pupe celor de la Ferari & Todt toate extremitatile ca i-au dat masini si spaga buna cu care sa castige titluri! Nici Alfonzo nu e departe, dar nemtalaul s-a facut de panarama foarte tare! Hakkinen daca ramanea in F1 era dezastru pentru Michaela Schoumakera.
    4 4
  • todt si brown sa-i pupe lui schumacher toate extremitatile ca si-au facut un nume pe carca lui. Ferrari sa procedeze la fel ca au iesit din mediocritate pe carca lui schumacher.
    5 1
  • Si Mercedes au iesit din mediocritate tot pe carca lui schumacher. Biata carca. Cam desalata.
    1 1
  • ..sau au intrat in mediocritate? Cine stie...poate cucu;)
    1 0
  • fangio
    Pentru fanii smc: the rest is silence!
    1 0
  • Ce top tampit...francezii astia n-au ce face la birou...daca e sa ma iau dupa el, Alonso ar trebui concediat urgent de la Ferrari. Chit ca era cat pe ce sa castige titlul mondial.

    Pentru cuca si a sa fraza "si Mercedes au iesit din mediocritate tot pe carca lui Schumacher" ...daca se poate, as dori sa subliniez ca echipa pe baza careia s-a construit Mercedes, si la care a concurat Schumacher, a fost Brawn GP. Campioana anului 2009, deci. Prin urmare, punctul de plecare nu prea a fost deloc mediocru. Ba cam dimpotriva, as indrazni sa afirm ca Schumacher nu prea a facut mari pasi in sus pentru a scoate echipa din mediocritate (nu zic mai multe, ca imi sare juma' din forum in cap).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru